Warsaw Gallery Weekend - jesienne święto sztuki współczesnej

Warsaw Gallery Weekend, czyli największy cykliczny przegląd sztuki współczesnej w Polsce, odbędzie się w tym roku w weekend od 22 do 24 września. Podczas siódmej już edycji można będzie obejrzeć blisko 30 przygotowanych specjalnie na tę okazję wystaw, spotkać się z artystami i kuratorami wystaw, wziąć udział w spotkaniach, dyskusjach itp.
 Warsaw Gallery Weekend - jesienne święto sztuki współczesnej
/ Wilhelm Sasnal/mat. prasowe
Magdalea Zarzycka

Warsaw Gallery Weekend to wydarzenie na kształt Nocy Muzeów, z tym że nie dzieje się jednej nocy, a przez trzy dni. Głównymi bohaterami imprezy nie są instytucje publiczne, a prywatne. To weekend otwarcia się sztuki współczesnej na szeroką publiczność, organizowany oddolnie przez czołowe warszawskie galerie prywatne. WGW wychodzi z nią do ludzi, zarówno miłośników sztuki, jak i tych, którzy nie są stałymi bywalcami galerii. Pełni rolę promotorów i wykładowców kultury. Podobnie jak w przypadku Nocy Muzeów wstęp na wszystkie wystawy i wydarzenia jest bezpłatny.

Ranga międzynarodowa
Karty w międzynarodowym świecie sztuki rozdają właśnie prywatne, a nie państwowe instytucje, stąd kolejna edycja Warsaw Gallery Weekend wzbudza tak szerokie zainteresowanie nie tylko w Polsce. Osiągnięta już ranga wydarzenia przyciąga kuratorów, dziennikarzy, krytyków z całego świata, a także dyrektorów czołowych galerii i muzeów. Warszawa uznawana jest za najdynamiczniej rozwijającą się scenę artystyczną w Europie i stały punkt zagranicznych podróży artystycznych.
Warsaw Gallery Weekend silnie nawiązuje do Gallery Weekend Berlin – imprezy o ponad dziesięcioletniej tradycji, w której bierze udział ponad 50 galerii (w całych Niemczech jest ich ponad 500, w Polsce około 200). Niemieckie wydarzenie – największe w zachodniej Europie – odbywa się na wiosnę, polskie zaś otwiera sezon artystyczny nad Wisłą, który rozpoczyna się na jesieni, i ma być największym wydarzeniem tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. WGW to zatem doskonała okazja, by zapoznać się z najnowszymi dziełami uznanych artystów, odkryć gorące nazwiska czy wreszcie dokonać zakupów do kolekcji. Ten ostatni aspekt jest bardzo istotny, ponieważ to zakupy stanowią źródło utrzymania galerii.

WGW i biznes
Sztuka i pieniądze to także sztuka i biznes. Nie dziwi więc, że z Warsaw Gallery Weekend współpracują marki komercyjne, które coraz śmielej korzystają z okazji do zaprezentowania się w blasku WGW, w innowacyjny, dyskretny i elegancki sposób. Partnerzy wydarzenia: T-Mobile, Suzuki i Artystyczna Podróż Hestii, będąca jedną z najbardziej rozpoznawalnych i najlepiej zintegrowanych z działalnością firmy inicjatyw na polu sztuki (m.in. organizacja od 15 lat konkursu dla studentów i absolwentów Akademii Sztuk Pięknych), rozumieją doskonale, że marki sprzedają się dzisiaj nie poprzez swoje produkty, a przez wrażenia, doznania i emocje. Kultura i sztuka mają dla firm wielki komunikacyjny, wizerunkowy potencjał, a te zaangażowane w sztukę wypadają najatrakcyjniej na rynku. Jednak sama obecność marki podczas wydarzeń artystycznych dziś nie wystarcza. Nie chodzi też o ekspozycje wielkich logotypów sponsorskich. Liczy się zaangażowanie wykraczające poza zakres tradycyjnie rozumianego sponsoringu oraz innowacyjność działań komunikacyjnych.
Innowacyjność to podstawa
Możliwości jest wiele – od produktów sygnowanych nazwiskiem artystów, jak H&M i Jeff Koons – gwiazda światowej sztuki nowoczesnej, czy BMW, które stworzyło wraz z najważniejszymi artystami sztuki współczesnej (m.in. Andy Warhol, David Hockney, Jenny Holzer czy Frank Stella) kolekcję samochodów Art. Cars, po powstawanie korporacyjnych kolekcji sztuki, a nawet własnych muzeów, jak w przypadku domu mody Prada, który posiada je aż dwa. Często jest to również kompleksowa strategia działania, jak w przypadku T-Mobile, głównego partnera Warsaw Gallery Weekend, który od lat jest mocno zaangażowany w kulturę niszową, awangardową i opiniotwórczą (film, muzyka, sztuka). WGW jest dla tego operatora sieci komórkowej również okazją do prezentacji kolekcji tworzonej przez centralę firmy, gromadzącą dzieła sztuki z regionu Europy Wschodniej i Centralnej – w 2016 roku elementem Warsaw Gallery Weekend była zapowiedź tegorocznej wystawy w Królikarni pt. „Półprawda”. Z kolei Suzuki, oferująca flotę samochodów dla gości VIP WGW, dzięki której mogą oni sprawnie i szybko przemieszczać się między galeriami, w ten sposób dociera do klientów, do których nie trafia inny rodzaj reklamy samochodów, np. w telewizji.

Sztuka dla każdego
Wyjątkowość Warsaw Gallery Weekend bierze się zarówno z ponadprzeciętnej skali (blisko 30 lokalizacji w całej Warszawie), jak i niespotykanej nigdzie indziej różnorodności. Zaproszeni do udziału w imprezie artyści tworzą sztukę tak różnorodną, że każdy znajdzie coś dla siebie. Galerie prezentują prace zarówno młodych, wschodzących twórców, jak i uznanych na całym świecie nazwisk, takich jak Magdalena Abakanowicz czy Wilhelm Sasnal. Program uzupełniają spotkania, debaty, można też obejrzeć wystawę z przewodnikiem – jej kuratorem. Takie zwiedzania organizowane są we współpracy z partnerami instytucjonalnymi (CSW Zamek Ujazdowski, Zachęta, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Muzeum Narodowe) oraz mecenasami WGW. Warsaw Gallery Weekend na stałe wpisało się w kalendarz artystyczny stolicy, a w imprezie co roku udział bierze coraz więcej osób – na zeszłorocznej edycji frekwencja sięgnęła ponad dwudziestu tysięcy osób, co jak na niszowe wydarzenie stanowi całkiem dobry wynik.

Artykuł pochodzi z najnowszego numeru "TS" (37/2017) do kupienia w wersji cyfrowej tutaj.

#REKLAMA_POZIOMA#

Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Problem w Pałacu Buckingham. Dramatyczne doniesienia w sprawie księcia Williama z ostatniej chwili
Problem w Pałacu Buckingham. Dramatyczne doniesienia w sprawie księcia Williama

Księżna Kate, żona brytyjskiego następcy tronu, księcia Williama, poinformowała w piątek, że jej styczniowy pobyt w szpitalu i przebyta operacja jamy brzusznej, była związana z wykrytym u niej rakiem. Tabloid „In Touch” przekazał niepokojące informacje w sprawie księcia Williama.

Tabletka dzień po. Jest weto prezydenta Dudy z ostatniej chwili
Tabletka "dzień po". Jest weto prezydenta Dudy

Prezydent RP Andrzej Duda, na podstawie art. 122 ust. 5 Konstytucji RP, zdecydował o skierowaniu nowelizacji Prawa farmaceutycznego do Sejmu RP z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie ustawy (tzw. weto) - poinformowano na stronie internetowej Kancelarii Prezydenta RP.

Nie żyje znany polski dziennikarz. Miał 54 lata z ostatniej chwili
Nie żyje znany polski dziennikarz. Miał 54 lata

Nie żyje Marek Cender, który przez ponad 30 lat związany był z Polskim Radiem Kielce. Zajmował się sportem, a dokładnie piłką ręczną. Miał 54 lata.

Migranci zaatakowali patrol Straży Granicznej z ostatniej chwili
Migranci zaatakowali patrol Straży Granicznej

Straż Graniczna opublikowała nowe nagranie z granicy polsko-białoruskiej.

Morawiecki odpowiada Tuskowi: Wszedł Pan na ostatnią minutę z ostatniej chwili
Morawiecki odpowiada Tuskowi: "Wszedł Pan na ostatnią minutę"

Donald Tusk pochwalił się danymi z polskiej gospodarki przedstawionymi przez ministra finansów, Andrzeja Domańskiego. Jest odpowiedź Mateusza Morawieckiego.

Nie żyje polska mistrzyni świata. Miała zaledwie 20 lat z ostatniej chwili
Nie żyje polska mistrzyni świata. Miała zaledwie 20 lat

Nie żyje polska mistrzyni świata i Europy Wiktoria Sieczka. Utalentowana trójboistka siłowa miała zaledwie 20 lat.

KAS odmraża środki rosyjskich firm w Polsce. Ogromne kwoty z ostatniej chwili
KAS odmraża środki rosyjskich firm w Polsce. Ogromne kwoty

1,3 mld zł uwolnionych spod sankcji – Krajowa Administracja Skarbowa odmraża środki rosyjskich firm w Polsce, które zablokowano im w 2022 r. – podaje w piątkowym wydaniu "Rzeczpospolita".

Katarzyna Cichopek: Jestem po kolejnych badaniach z ostatniej chwili
Katarzyna Cichopek: "Jestem po kolejnych badaniach"

Katarzyna Cichopek podzieliła się w mediach społecznościowych ze swoimi obserwatorami ważną wiadomością.

Inflacja w marcu ostro w dół. Najniższy poziom od pięciu lat z ostatniej chwili
Inflacja w marcu ostro w dół. Najniższy poziom od pięciu lat

Inflacja w marcu wyniosła w Polsce 1,9 proc. rok do roku – podał Główny Urząd Statystyczny. To najniższy poziom inflacji od pięciu lat.

Ekspert TVN grozi: od czasu do czasu dziennikarz powinien oberwać 'po łbie' Wiadomości
Ekspert TVN grozi: "od czasu do czasu dziennikarz powinien oberwać 'po łbie'"

Redaktor naczelny Onetu Bartosz Węglarczyk opublikował na platformie "X" (dawniej "Twitter") post z linkiem do artykułu Onetu pt. "Jacek Dubois sam siedział na ławie oskarżonych. Stworzył duet z Romanem Giertychem". Natychmiast odezwali się obrońcy "mecenasa Koalicji 13 grudnia".

REKLAMA

Warsaw Gallery Weekend - jesienne święto sztuki współczesnej

Warsaw Gallery Weekend, czyli największy cykliczny przegląd sztuki współczesnej w Polsce, odbędzie się w tym roku w weekend od 22 do 24 września. Podczas siódmej już edycji można będzie obejrzeć blisko 30 przygotowanych specjalnie na tę okazję wystaw, spotkać się z artystami i kuratorami wystaw, wziąć udział w spotkaniach, dyskusjach itp.
 Warsaw Gallery Weekend - jesienne święto sztuki współczesnej
/ Wilhelm Sasnal/mat. prasowe
Magdalea Zarzycka

Warsaw Gallery Weekend to wydarzenie na kształt Nocy Muzeów, z tym że nie dzieje się jednej nocy, a przez trzy dni. Głównymi bohaterami imprezy nie są instytucje publiczne, a prywatne. To weekend otwarcia się sztuki współczesnej na szeroką publiczność, organizowany oddolnie przez czołowe warszawskie galerie prywatne. WGW wychodzi z nią do ludzi, zarówno miłośników sztuki, jak i tych, którzy nie są stałymi bywalcami galerii. Pełni rolę promotorów i wykładowców kultury. Podobnie jak w przypadku Nocy Muzeów wstęp na wszystkie wystawy i wydarzenia jest bezpłatny.

Ranga międzynarodowa
Karty w międzynarodowym świecie sztuki rozdają właśnie prywatne, a nie państwowe instytucje, stąd kolejna edycja Warsaw Gallery Weekend wzbudza tak szerokie zainteresowanie nie tylko w Polsce. Osiągnięta już ranga wydarzenia przyciąga kuratorów, dziennikarzy, krytyków z całego świata, a także dyrektorów czołowych galerii i muzeów. Warszawa uznawana jest za najdynamiczniej rozwijającą się scenę artystyczną w Europie i stały punkt zagranicznych podróży artystycznych.
Warsaw Gallery Weekend silnie nawiązuje do Gallery Weekend Berlin – imprezy o ponad dziesięcioletniej tradycji, w której bierze udział ponad 50 galerii (w całych Niemczech jest ich ponad 500, w Polsce około 200). Niemieckie wydarzenie – największe w zachodniej Europie – odbywa się na wiosnę, polskie zaś otwiera sezon artystyczny nad Wisłą, który rozpoczyna się na jesieni, i ma być największym wydarzeniem tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. WGW to zatem doskonała okazja, by zapoznać się z najnowszymi dziełami uznanych artystów, odkryć gorące nazwiska czy wreszcie dokonać zakupów do kolekcji. Ten ostatni aspekt jest bardzo istotny, ponieważ to zakupy stanowią źródło utrzymania galerii.

WGW i biznes
Sztuka i pieniądze to także sztuka i biznes. Nie dziwi więc, że z Warsaw Gallery Weekend współpracują marki komercyjne, które coraz śmielej korzystają z okazji do zaprezentowania się w blasku WGW, w innowacyjny, dyskretny i elegancki sposób. Partnerzy wydarzenia: T-Mobile, Suzuki i Artystyczna Podróż Hestii, będąca jedną z najbardziej rozpoznawalnych i najlepiej zintegrowanych z działalnością firmy inicjatyw na polu sztuki (m.in. organizacja od 15 lat konkursu dla studentów i absolwentów Akademii Sztuk Pięknych), rozumieją doskonale, że marki sprzedają się dzisiaj nie poprzez swoje produkty, a przez wrażenia, doznania i emocje. Kultura i sztuka mają dla firm wielki komunikacyjny, wizerunkowy potencjał, a te zaangażowane w sztukę wypadają najatrakcyjniej na rynku. Jednak sama obecność marki podczas wydarzeń artystycznych dziś nie wystarcza. Nie chodzi też o ekspozycje wielkich logotypów sponsorskich. Liczy się zaangażowanie wykraczające poza zakres tradycyjnie rozumianego sponsoringu oraz innowacyjność działań komunikacyjnych.
Innowacyjność to podstawa
Możliwości jest wiele – od produktów sygnowanych nazwiskiem artystów, jak H&M i Jeff Koons – gwiazda światowej sztuki nowoczesnej, czy BMW, które stworzyło wraz z najważniejszymi artystami sztuki współczesnej (m.in. Andy Warhol, David Hockney, Jenny Holzer czy Frank Stella) kolekcję samochodów Art. Cars, po powstawanie korporacyjnych kolekcji sztuki, a nawet własnych muzeów, jak w przypadku domu mody Prada, który posiada je aż dwa. Często jest to również kompleksowa strategia działania, jak w przypadku T-Mobile, głównego partnera Warsaw Gallery Weekend, który od lat jest mocno zaangażowany w kulturę niszową, awangardową i opiniotwórczą (film, muzyka, sztuka). WGW jest dla tego operatora sieci komórkowej również okazją do prezentacji kolekcji tworzonej przez centralę firmy, gromadzącą dzieła sztuki z regionu Europy Wschodniej i Centralnej – w 2016 roku elementem Warsaw Gallery Weekend była zapowiedź tegorocznej wystawy w Królikarni pt. „Półprawda”. Z kolei Suzuki, oferująca flotę samochodów dla gości VIP WGW, dzięki której mogą oni sprawnie i szybko przemieszczać się między galeriami, w ten sposób dociera do klientów, do których nie trafia inny rodzaj reklamy samochodów, np. w telewizji.

Sztuka dla każdego
Wyjątkowość Warsaw Gallery Weekend bierze się zarówno z ponadprzeciętnej skali (blisko 30 lokalizacji w całej Warszawie), jak i niespotykanej nigdzie indziej różnorodności. Zaproszeni do udziału w imprezie artyści tworzą sztukę tak różnorodną, że każdy znajdzie coś dla siebie. Galerie prezentują prace zarówno młodych, wschodzących twórców, jak i uznanych na całym świecie nazwisk, takich jak Magdalena Abakanowicz czy Wilhelm Sasnal. Program uzupełniają spotkania, debaty, można też obejrzeć wystawę z przewodnikiem – jej kuratorem. Takie zwiedzania organizowane są we współpracy z partnerami instytucjonalnymi (CSW Zamek Ujazdowski, Zachęta, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Muzeum Narodowe) oraz mecenasami WGW. Warsaw Gallery Weekend na stałe wpisało się w kalendarz artystyczny stolicy, a w imprezie co roku udział bierze coraz więcej osób – na zeszłorocznej edycji frekwencja sięgnęła ponad dwudziestu tysięcy osób, co jak na niszowe wydarzenie stanowi całkiem dobry wynik.

Artykuł pochodzi z najnowszego numeru "TS" (37/2017) do kupienia w wersji cyfrowej tutaj.

#REKLAMA_POZIOMA#


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe