loading
Proszę czekać...
reklama_pozioma
Tydzień na wypracowanie porozumienia w Bałtyckim Terminalu Zbożowym
Opublikowano dnia 11.10.2017 09:46
Sytuacja w Bałtyckim Terminalu Zbożowym w Gdyni nadal jest patowa, a negocjacje są w impasie. Rozmowy między związkowcami a zarządem spółki z 28 września br. nie przyniosły przełomu. Kolejna runda negocjacji jest wyznaczona na wtorek 17 października br.

msp.gov.pl

Czy załoga Bałtyckiego Terminala Zbożowego sp. z o.o. w Gdyni sięgnie w sporze z właścicielami po broń strajkową? We wrześniowy referendum strajkowym w Bałtyckim Terminalu Zbożowym większość załogi opowiedziało się za strajkiem.

W BTZ Sp. z o.o. związkowcy są od 2012 roku w sporze zbiorowym z zarządem. Podstawowe żądanie to podwyżka płac oraz podpisanie nowego ZUZP. Pracownicy są zdesperowani i przygotowują akcję strajkową. Przypomnijmy, że spośród 78 pracowników spółki BTŻ w referendum uczestniczyło 69. Wynik 58:11 za akcją strajkową.

- Kolejna tura rozmów przewidziana jest na wtorek 17 października br. Oczekujemy rzeczowych rozmów o problemach pracowniczych. Okaże się za kilka dni jaką wolę będzie miał zarząd spółki. Negocjacje trwają. W ich wyniku, mam nadzieję, dojdzie do podpisania porozumienia oraz wynegocjowany zostanie nowy układ zbiorowy pracy – mówi Mariusz Połom, przewodniczący Sekcji Krajowej portów Morskich NSZZ „S”.

Chodzi głównie o uznanie żądań płacowych wynikających z trudnych warunków pracy i o podpisania nowego, zbiorowego układu pracy. Zarobki pracowników terminalu to około 2,5 tys. zł, a z nadgodzinami 3,3 tys. zł. Postulaty minimum to: po czterysta złotych dodatku do końca roku i premia świąteczna 600 złotych oraz rozmowy nad nowym ZUZP. Negocjacje prowadzone przez NSZZ „Solidarność” i Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Portu Gdynia z zarządem terminala zbożowego prowadzone są od maja br.

–  Przeszliśmy już trzykrotnie zmianę zarządów, ostatnio wprowadzono nowego prezesa, który podejmował z nami rozmowy ostatniej szansy, które do niczego nie doprowadziły. Załoga domaga się podwyżek od pięciu lat – informuje Zenon Wiszowaty, przewodniczący KM NSZZ „Solidarność” Portu Gdynia.

W poniedziałek 2 października 2017 r. odbył się dwugodzinny strajk ostrzegawczy. Pracodawca zareagował nerwowo i poinformował, że „to na niego nie działa” i pod presją nie będzie niczego podpisywał.

Przypomnijmy, że BTŻ podlegał do 2005 roku pod Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Teraz to spółka z o.o. należąca do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Ceferta B.V. z Rotterdamu.

Na nabrzeżach Indyjskim i Norweskim poczynione zostały inwestycje. Dzisiaj Bałtycki Terminal Zbożowy Sp. z o. o. to najnowocześniejszy w Polsce terminal przeznaczony do obsługi wszelkiego rodzaju ładunków zbożowych i paszowych takich jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik; pasze: śruta sojowa, rzepak, wysłodki.


www.solidarnosc.gda.pl / ASG

Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer
Związek
więcej
Wideo Prof. Romuald Szeremietiew: Polska może wrócić do pozycji mocarstwowej
Blogi
avatar
Balli
Marzec

Balli Marzec: Prezent Pana Hilarego
Dzisiaj zadzwonił do mnie mój stary znajomy – to repatriant z Kazachstanu, który przyjechał do Polski w pierwszych latach „pieriestrojki”
avatar
Waldemar
Biniecki

Zablokujmy wspólnie amerykańskie ustawy S. 447 i HR 1226. Czas na działanie.
„Obrona Polski jest dzisiaj naszym najświętszym i najważniejszym obowiązkiem.” Karol Rozmarek pierwszy prezes Kongresu Polonii Amerykańskiej.
avatar
Maciej
Michalski

[Kliknij aby zobaczyć całość] Nowy rysunek Michalskiego: Tata
Ten i więcej rysunków w najnowszym "Tygodniku Solidarność" dostępnym również w aplikacji mobilnej.
ciastkoWykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej.