loading
Proszę czekać...
Rzeszów: kolejnych 40 autobusów na ekologiczne paliwo od PGNiG
Opublikowano dnia 18.10.2017 12:39
W ciągu trzech lat większość autobusów miejskich w Rzeszowie będzie napędzana sprężonym gazem ziemnym. To efekt współpracy rzeszowskiego MPK z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem.

pgnig.pl
PGNiG Obrót Detaliczny podpisało aneks do  bezterminowej umowy na dostawy sprężonego gazu ziemnego (CNG) dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie. Dokument zakłada zwiększenie wolumenu dostaw z obecnych 2,2 mln do nawet 3,2 mln m sześc. CNG rocznie. Od IV kwartału 2019 r. dostawy mogą wzrosnąć do prawie 4,5 mln m sześc. paliwa rocznie.

– Podpisanie aneksu to efekt nowego podejścia do biznesu paliwowego w PGNiG OD. Każda nasza oferta jest dostosowana do potrzeb konkretnego klienta. Oferujemy nie tylko dostawy gazu od wiarygodnego dostawcy, ale także
doradzamy w zakresie optymalnej organizacji procesu tankowania autobusów czy pozyskania środków finansowych na rozwój floty ekologicznych pojazdów. Zapewniamy również fachowe doradztwo w zarządzaniu całą infrastrukturą

powiedział Henryk Mucha, Prezes Zarządu PGNiG OD.


Aneks pozwoli zaspokoić rosnące zapotrzebowanie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) w Rzeszowie na ekologiczne paliwo. MPK, która jest największą firmą świadczącą usługi przewozu pasażerskiego w mieście, chce w ciągu trzech lat powiększyć liczbę autobusów napędzanych CNG z obecnych 69 do 110 pojazdów. Tym samym przedsiębiorstwo stanie się największym w Polsce odbiorcą ekologicznego paliwa, jakim jest CNG.


– To świetna informacja dla mieszkańców Rzeszowa, gdyż większość autobusów zasilana będzie ekologicznym i niskoemisyjnym gazem CNG, co bezpośrednio wpłynie na poprawę jakości powietrza w mieście oraz zdrowia mieszkańców

skomentował Tadeusz Ferenc, Prezydent Rzeszowa.
 

Cieszy nas elastyczne i partnerskie podejście PGNiG, z którym zawarliśmy umowę opartą na konkurencyjnej cenie w stosunku do innych paliw. Równie ważnym argumentem jest dla nas stabilność dostaw, a tę gwarantuje tylko silny i duży gracz. Dzięki tej umowie uzyskujemy gwarancję ekonomicznej opłacalności eksploatacji nowoczesnych i ekologicznych autobusów, które z pewnością wpłyną na dalszą poprawę jakości usługi świadczonej mieszkańcom Rzeszowa

powiedział Marek Filip, Prezes Zarządu MPK w Rzeszowie.


Zapowiadana przez Ministerstwo Finansów zerowa stawka akcyzowa na gaz CNG
od 1 stycznia 2018 r. może sprawić, że paliwo to stanie się niebawem jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją dla sektora komunikacyjnego i komunalnego. Wpisuje się to w rządowe plany poprawy jakości powietrza w Polsce.


– Silniki napędzane CNG to sprawdzona technologia od lat stosowana w wielu krajach. Powody są oczywiste. Gaz jest tańszy od oleju napędowego i benzyny, ale przede wszystkim pozwala znacznie ograniczyć emisję zanieczyszczeń z transportu, zwłaszcza w postaci tlenków azotu i cząstek stałych

wyjaśnił prezes Henryk Mucha.


Autobusy napędzane CNG dostarczanym przez PGNiG OD jeżdżą już w kilkunastu miastach Polski. W tym roku spółka podpisała umowy na dostawy tego paliwa również z MPK Tarnów i PKM Tychy. Firma prowadzi rozmowy z kolejnymi przedsiębiorstwami komunikacji miejskiej oraz firmami komunalnymi.


Źródło: pgnig.pl

 
Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer

Życie w 800 gramach
Gdzie zaczyna się człowiek? Choć etycy, duchowni i naukowcy wciąż nie są w tej kwestii zgodni, w Polsce nie ma obowiązku ratowania dzieci rodzących się między 23 a 27 tygodniem ciąży. Lekarze - i trudno ich za to winić - nie chcą w takich przypadkach sami podejmować decyzji. Pytają rodziców. Podobno większość odpowiada – walczmy. Dziś medycyna jest zdolna uratować znaczny odsetek skrajnych wcześniaków. Jak funkcjonują te, którym udało się przeżyć? To temat tygodnia 47 numeru TS.

Czy grożą nam emerytalne kominy?
– Rząd łamie prawo (…). Proponuje rozwiązanie, które będzie zarzewiem konfliktów społecznych i problemów finansowych – mówi członek KK NSZZ Solidarność Henryk Nakonieczny. O co chodzi w projekcie zmian ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i dlaczego związki zawodowe tak mocno go krytykują? Anna Grabowska
Najnowsze wydanie Tygodnika Solidarność nr 47/2017 już dostępne

Pobierz darmową aplikację do cyfrowego wydania Tygodnika Solidarność
Związek
więcej
Wideo Tysol.pl
Blogi
avatar
Jerzy
Bukowski

Jerzy Bukowski: Test na polskość PO
Czy Platforma Obywatelska podejmie ostatnią już chyba próbę ratowania mocno nadwątlonej - jeżeli nie doszczętnie zrujnowanej - reputacji
avatar
Marcin
Wątrobiński

Marcin Wątrobiński: Donald Tusk - polityk "tłiterowej" prowokacji
Niewątpliwym mistrzem w "tłiterowej" prowokacji jest nasz były Prezes Rady Ministrów oraz aktualny Przewodniczący Rady Europejskiej. Gdzie go to zaprowadzi?
avatar
Grzegorz Gołębiewski
(grzechg)

Grzegorz Gołębiewski: Donald Tusk w oparach absurdu, jego wyborcy na to czekali
Świadomość niewolnicza, uległość, niemożność wyjścia poza stereotyp, że sami nic nie możemy, że wszystko co głosi Zachód jest dla Polski zbawieniem, zebrała swoje obfite żniwo. Donald Tusk jedynie korzysta z obłędu, do jakiego doprowadził z Platformą swoich wyborców.
ciastkoWykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej.