loading
Proszę czekać...
reklama_pozioma
Międzynarodowi kierowcy liczą na pomoc Komisji Europejskiej
Opublikowano dnia 14.02.2018 11:43
Od dłuższego czasu prosimy krajowego ustawodawcę o nowe regulacje płacowe, które uwzględnią specyfikę pracy kierowców w transporcie międzynarodowym. Przedstawiamy nasze postulaty, wskazujemy argumenty i mimo starań do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy żadnych propozycji rozwiązań legislacyjnych, które byłyby zadowalające. Postanowiliśmy nie czekać dłużej i wysłaliśmy pismo do Komisji Europejskiej. Nie mamy innego wyjścia, Polska w ogóle wyłączyła transport międzynarodowy z zakresu przepisów dyrektywy o delegowaniu pracowników.

internetofbusiness.com

Już w ubiegłym roku na prośbę zespołu ds. międzynarodowych Rady Dialogu Społecznego, Ministerstwo Spraw Zagranicznych zajmowało się wyjaśnieniem powodów, dla których transport międzynarodowy wbrew przepisom dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług, został w Polsce pozbawiony stawek płac związanych z delegowaniem do innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej. Ocena Ministerstwa była w kwietniu 2017 roku jednoznaczna, transport międzynarodowy nie jest objęty zakresem dyrektywy dotyczącej delegowania. To duży problem, ponieważ dyrektywa nie obejmuje tylko jednej branży – marynarki handlowej w odniesieniu do personelu pływającego. Naszym zdaniem kierowcy transportu to nie personel statków i udowodnimy to – mówi Tadeusz Kucharski Przewodniczący Krajowej Sekcji Transportu Drogowego. Mamy nieoficjalne potwierdzenie od przedstawicieli Komisji Europejskiej, że polskie przepisy są niezgodne z prawem unijnym, ale chcemy mieć to na piśmie. Dlatego zdecydowaliśmy się na skierowanie pytania w tej sprawie do Marianne Thyssen odpowiedzialnej w Komisji Europejskiej za sprawy zatrudnienia. Liczymy, że Komisja potwierdzi delegowanie w transporcie, Polska zmieni niezgodne z prawem unijnym przepisy, a kierowca międzynarodowy w końcu zarobi godnie.

dokumenty / całość

 

Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ "Solidarność"

Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
reklama_pionowaNajnowszy numer
Związek
więcej
Wideo Prof. Romuald Szeremietiew: Polska może wrócić do pozycji mocarstwowej
Blogi
avatar
Jerzy
Bukowski

Kukliński patrzy na defiladę
Marzę, aby w roku 100-lecia odzyskania przez naszą Ojczyznę niepodległości śp. generał Ryszard Kukliński został wreszcie zaliczony w poczet kawalerów jej najwyższego odznaczenia - Orderu Orła Białego.
avatar
Jerzy
Bukowski

Jerzy Bukoski: Chwilowa zgoda narodowa
Związek Harcerstwa Polskiego nie będzie narażony na wplątanie go w żenującą rozgrywkę prowadzoną przez reprezentantów dwóch zwaśnionych obozów politycznych.
avatar
Marek
Budzisz

Marek Budzisz: Konwencja w sprawie Morza Kaspijskiego, czyli jak Rosja rozgrywa Iran.
12 sierpnia na szczycie w kazachskim porcie Aktau podpisano konwencję regulującą status Morza Kaspijskiego oraz zasady współpracy 5 państw mających doń dostęp. Negocjacje trwały 22 lata, odbyło się 5 szczytów liderów państw, setki spotkań na niższych szczeblach i negocjacji eksperckich, a do ostatniej chwili nie było wiadomo czy umowa zostanie podpisana. Irańskie media oceniały, przed szczytem, że szansa jej zawarcia wynosi 50 na 50. Już to, że rozmowy trwały tak długo i ostatecznie doszło do zawarcia jakiejś formy porozumienia każe przyjrzeć się temu, co się stało, z większą uwagą. Przede wszystkim z tego powodu, że kształt kompromisu odbija jak w zwierciadle zmieniający się układ sił w regionie oraz zamierzenia i interesy głównych graczy.
ciastkoWykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej.