[video] Naukowcy zarejestrowali rozerwanie gwiazdy przez czarną dziurę
Opublikowano dnia 14.07.2018 20:31
"Astronomowie pracujący nad detekcją projekcji supernovych dokonali zaskakującego odkrycia (…) jedna z supernowych była wynikiem rozdarcia przez supermasywną czarną dziurę" - informuje AstroSzort. W obserwacji zjawiska brał udział także polski teleskop.

YT, print screen
Pływowe rozerwanie to rzadka śmierć gwiazdy. Gdy gwiazda znajdzie się tak blisko czarnej dziury, że nie jest już możliwe wydostanie się z jej pola magnetycznego, zostaje wciągana coraz głębiej i w końcu rozrywana. Do tej pory naukowcy jedynie spekulowali na temat tego procesu...

adg

źródło: YT

Wideo Prof. Romuald Szeremietiew: Polska może wrócić do pozycji mocarstwowej

Skandaliczny kalendarz
Nie chcę używać słów powszechnie uznanych za obraźliwe, więc powstrzymam się od skomentowania tej obrażającej pamięć polskich bohaterów wypowiedzi.
poseł Janusz
Szewczak

Janusz Szewczak: Jakubiak i Kwaśniak - nowe bożyszcza TVN-u i "GW". Samotni Samuraje Sprawiedliwości
Na takich dziś „mężów stanu”, „zabójczych profesjonalistów”, usłużni i starający się za wszelką cenę zaszkodzić polskiemu rządowi, dziennikarze tzw. mediów mętnego nurtu, z niemieckim Onetem i TVN-em kreują dziś byłych już szefów KNF-u z czasów rządu PO-PSL Andrzeja Jakubiaka i Wojciecha Kwaśniaka, którym prokuratura postawiła wreszcie zarzuty. Nic tylko boki zrywać lub też należałoby podsumować to słowami ulubionej minister premiera Donalda Tuska Elżbiety Bieńkowskiej „ale jaja, ale jaja”.
europoseł Zbigniew
Kuźmiuk

Zbigniew Kuźmiuk: Europa tzw. pierwszej prędkości pogrąża się w coraz większym kryzysie
Od trzech tygodni obserwujemy coraz bardziej dramatyczne starcia protestujących (tzw. żółtych kamizelek) z policją na ulicach większości francuskich miast, nasilają się aresztowania, po obu stronach coraz więcej rannych.

Drogi Użytkowniku,

• przetwarzanie danych osobowych przez Tysol Sp. z o.o. i naszych zaufanych partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć, niezależnie od zgód wyrażonych na pozostałe rodzaje przetwarzania danych. Dowiedz się więcej o zgodzie marketingowej w naszej Polityce prywatności / Cofnij zgodę.