reklama_pozioma
[video] Naukowcy zarejestrowali rozerwanie gwiazdy przez czarną dziurę
Opublikowano dnia 14.07.2018 20:31
"Astronomowie pracujący nad detekcją projekcji supernovych dokonali zaskakującego odkrycia (…) jedna z supernowych była wynikiem rozdarcia przez supermasywną czarną dziurę" - informuje AstroSzort. W obserwacji zjawiska brał udział także polski teleskop.

YT, print screen
Pływowe rozerwanie to rzadka śmierć gwiazdy. Gdy gwiazda znajdzie się tak blisko czarnej dziury, że nie jest już możliwe wydostanie się z jej pola magnetycznego, zostaje wciągana coraz głębiej i w końcu rozrywana. Do tej pory naukowcy jedynie spekulowali na temat tego procesu...

adg

źródło: YT

Wideo "Konstytucja dla obywateli, nie dla elit". Wywiad z Ewą Tomaszewską

Jerzy Bukowski: Wychowawcza misja Chelsea
Zamiast karać swoich kibiców zakazami stadionowymi Chelsea będzie im organizować wycieczki edukacyjne do byłego niemieckiego obozu zagłady Auschwitz-Birkenau.
Ryszard
Czarnecki

Ryszard Czarnecki: Szczyt UE czyli 0 do 3…
Trzy wyzwania − i trzy razy Unia podejmuje najgorsze z możliwych rozwiązań. A potem establiszment dziwi się, że ludzie głosują, jak głosują, a UE nie ma już praktycznie żadnego autorytetu.
Marek
Budzisz

Marek Budzisz: Putin w Soczi – „My pójdziemy do raju a oni po prostu zdechną”
Wczoraj zakończyło się w Soczi jubileuszowe, bo 15-te, spotkanie Klubu Wałdajskiego. Jego zwieńczeniem było publiczne wystąpienie prezydenta Putina, co nie jest szczególnie oryginalne, bo Putin, będący jednym z twórców tego klubu zrzeszającego najwybitniejszych rosyjskich i międzynarodowych specjalistów spraw międzynarodowych, występuje na spotkaniach Wałdaju, regularnie, co rok. Gdybym wystąpienie rosyjskiego prezydenta miał określić jednym zdaniem, to powiedziałbym, że mamy do czynienia z deklaracją wyczekiwania na ruch rywali.