Promocja aktywności seniorów w TVP
„Realizacja tak istotnego zadania, jakim jest polityka senioralna, wymaga współpracy z ważnymi i odpowiedzialnym partnerami” –powiedziała minister Elżbieta Rafalska.
Wyraziła zadowolenie, że w zespole podmiotów promujących politykę senioralną, obok Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Poczty Polskiej, znalazła się Telewizja Polska.
„To medium, które jest obecne w niemal wszystkich domach i cieszy się zaufaniem. Dzięki temu jeszcze łatwiej będzie nam dotrzeć z naszym przekazem do osób starszych i ich rodzin” - zaznaczyła.
Telewizja Polska w swoich programach będzie promować tradycyjny, kulturowo uwarunkowany i oparty na rodzinnych wartościach obraz osób starszych. Tematyka o bezpieczeństwie i aktywności Seniorów ma być obecna m.in. w scenariuszach produkcji filmowych i serialowych realizowanych przez TVP.
„Telewizja Polska towarzyszy swoim widzom na każdym etapie ich życia. Mamy audycje dla najmłodszych i dla ludzi młodych. Teraz jest czas przypomnienia o roli najstarszych Polaków, zarówno w rodzinie, jak i społeczeństwie” – zapowiedział prezes Jacek Kurski.
Przygotowywana przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej kampania informacyjna „Bezpieczny i Aktywny Senior” jest , jak przypomina na swojej stronie internetowej resort, częścią rządowej polityki wobec osób starszych, a jednocześnie przedsięwzięciem o bardzo szerokim, ogólnopolskim zasięgu.
AG