Znana firma z zarzutami od UOKiK. Urząd oczekuje wyjaśnień

„UOKiK przeanalizował ponad 300 ofert dostępnych w portalu ebilet.pl i za każdym razem na końcowym etapie doliczana była opłata serwisowa” – przekazał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Spółka wprowadzała klientów w błąd?
Wiadomo, że konsument zainteresowany ofertą dowiadywał się o istnieniu cen minimalnych. W grę wchodziły kwoty od 100 i od 275 zł. Okazuje się jednak, że kupujący mógł być wprowadzany w błąd i w rzeczywistości nie mógł nabyć biletu w takiej cenie. Doliczana była bowiem do niego opłata serwisowa.
Jeżeli zarzuty wobec spółki potwierdzą się, to grozi jej kara do 10 proc. rocznego obrotu. Firma eBilet od 2019 roku należy do grupy Allegro.
„Na każdym etapie zapoznawania się z ofertą konsument musi mieć prawdziwą informację o cenie. To bardzo ważny czynnik wpływający na decyzję o zakupie. Cena powinna być prezentowana w sposób jasny i czytelny, nie może wprowadzać w błąd. Musi być podana jako brutto i zawierać wszystkie obowiązkowe opłaty” – informuje UOKiK.