Znany bank ukarany przez UOKiK. Chodzi o naruszenie praw konsumenta

Deutsche Bank Polska zamierza odwołać się od tej decyzji.
„Konsumenci byli wprowadzani w błąd w związku z rozpowszechnianiem przez bank nieprawdziwych informacji co do zmiany wysokości pobieranych opłat za wystawienie zaświadczeń dotyczących kredytów lub pożyczek hipotecznych denominowanych do waluty obcej, w tym we franku szwajcarskim” – napisano w komunikacie UOKiK.
Wiadomo, że UOKiK zobowiązało bank do zapłaty ponad 5,7 mln zł.
Skargi na popularny bank
UOKiK otrzymał wiele skarg, z których wynikało, że za zestaw dokumentów bank pobierał kwoty nawet rzędu 795–905 zł.
W rzeczywistości bank nie powinien za postanowienia abuzywne pobierać żadnej opłaty. Nie może również w ich miejsce wprowadzać narzuconych zapisów i nowej wysokości opłat.
– Konsumenci mogli nie mieć świadomości, że bank nie jest uprawniony do dokonania jednostronnej zmiany postanowień, które same w sobie mają charakter abuzywny. W związku z tym mogli również nie wiedzieć, że niedozwolona klauzula i jej zmiana nie są dla nich wiążące. Deutsche Bank Polska przekazywał konsumentom nieprawdziwe informacje, czym wpływał na ich decyzje dotyczące uiszczania bezpodstawnie narzuconych przez siebie opłat za wystawienie zaświadczeń dotyczących kredytów hipotecznych – wyjaśnił prezes UOKiK Tomasz Chróstny.