Przedsiębiorca: Facebook upadnie. Pięć powodów

Cezary Bachański jest przedsiębiorcą współpracującym z Warsaw Enterprise Institute. Opublikował na Twitterze krótką analizę przyczyn, dla których, jak twierdzi, Facebook miałby upaść.
Logo Facebook Przedsiębiorca: Facebook upadnie. Pięć powodów
Logo Facebook / Pixabay.com

Większość – szczególnie użytkowników o konserwatywnych poglądach – zna wady Facebooka jak zły szeląg. Likwidacje kont, liczne bany i nierówne traktowanie w porównaniu z użytkownikami o poglądach progresywnych. Jak jednak wygląda użytkowanie Facebooka z punktu widzenia przedsiębiorcy?

 

„Dlaczego Facebook upadnie”

Nie będzie tu wykresów cen akcji, a raczej będzie to empiryczna analiza tego podmiotu. Pomimo tego, że Facebook jeszcze na siebie zarabia (choć dużo mniej), znajduje się on na równi pochyłej do swojego unicestwienia. 

W związku z tym, że używałem go przez prawie pięć lat do budowania sprzedaży B2C, to mam trochę o tym pojęcia

– pisze Cezary Bachański w krótkiej analizie pt. „Dlaczego Facebook upadnie”.

 

Pięć powodów

Na poparcie swojej tezy daje pięć argumentów/powodów:

  1. Brak możliwości odpowiedniego targetowania reklam. Niemożność ustawienia zakresu wieku czy płci powoduje, że reklamy nie trafiają do pożądanej grupy.
  2. Współpracę z Facebookiem utrudnia również polityka shadowbanów i likwidacji kont. Według przedsiębiorcy „nie można pisać np. w ogłoszeniach, że szuka się kobiety do pracy z dziećmi, bo to… dyskryminacja”. Bachański podaje przykład własnej firmy, której z powodu ogłoszenia o „studencie poniżej 26 roku życia” radykalnie ucięto zasięgi.
  3. „Kompletny brak szacunku, obsługi i bany”. W tym punkcie Bachański opisuje daleko niezadowalający poziom kontaktu obsługi z klientem, co kładzie na karb zwolnień w Facebooku. Zwraca również uwagę na brak trybu odwoławczego w przypadku likwidacji kont.
  4. „Brak możliwości założenia konta tylko do celów komercyjno-służbowych”. Komercyjna strona musi być związana z kontem osobistym. Jeśli ma więcej niż jednego administratora, „przewiny” jednego z administratorów mogą spowodować nie tylko ban dla strony komercyjnej, ale również ban dla prywatnego profilu drugiego użytkownika.
  5. „Pozorna wolność słowa” to punkt, który zna każdy użytkownik Facebooka o poglądach konserwatywnych. Zakazane tematy, konsekwencje wykraczające poza profil prywatny i uderzające w strony komercyjne. Przy czym promowanie ideologii totalitarnych, o ile są lewicowe, Facebookowi nie przeszkadza.

Wrzucanie wszystkich do jednego wora, blokując konta reklamowe poprzez algorytm i całkowity brak supportu, ogranicza możliwości zarabiania tej platformy, która i tak chyli się ku swojemu końcowi.
Młodzi z fejsa odchodzą, no i to się tej platformie należy

– pisze Bachański.


 

POLECANE
On chce być prezydentem tylko niektórych Polaków tylko u nas
On chce być prezydentem tylko niektórych Polaków

Dziś Rafał Trzaskowski był obecny na debacie TVP, ale nie zapominajmy, że w ostatni piątek zbojkotował debatę w TV Republika. O czym to świadczy?

Papież Leon XIV odwrócił się od tęczowej flagi. To nagranie obiega świat z ostatniej chwili
Papież Leon XIV odwrócił się od tęczowej flagi. To nagranie obiega świat

- Papież Leon XIV patrzy na tęczową flagę zła — i całkowicie ją ignoruje, patrząc w inną stronę. To może być jeden z najbardziej uznanych papieży w historii - pisze najpopularniejszych profili katolickich na platformie "X" publikując nagranie z nowym papieżem Leonem XIV.

Nawrocki kontra Trzaskowski w debacie TVP. Padły mocne słowa z ostatniej chwili
Nawrocki kontra Trzaskowski w debacie TVP. Padły mocne słowa

Karol Nawrocki nie przebierał w słowach odnosząc się do kwestii reprywatyzacji w Warszawie. – Jest pan skuteczniejszy niż mafia reprywatyzacyjna – mówił do Rafała Trzaskowskiego.

Stanowski uderzył w Wysocką-Schnepf podczas debaty TVP z ostatniej chwili
Stanowski uderzył w Wysocką-Schnepf podczas debaty TVP

Od godz. 20 w TVP trwa debata prezydencka z Dorotą Wysocką-Schnepf jako prowadzącą, którą ostro skrytykował Krzysztof Stanowski.

Karol Nawrocki wygrywa w obu turach. Nowy sondaż AtlasIntel z ostatniej chwili
Karol Nawrocki wygrywa w obu turach. Nowy sondaż AtlasIntel

Karol Nawrocki z wynikiem 28,6% wygrałby pierwszą turę wyborów prezydenckich. Co więcej, wygrałby także drugą turę – wynika z sondażu AtlasIntel.

Debata prezydencka TVP. Ostatnie starcie przed wyborami z ostatniej chwili
Debata prezydencka TVP. Ostatnie starcie przed wyborami

W poniedziałek o godz. 20 rozpoczęła się debata prezydencka na antenie TVP w likwidacji. Biorą w niej udział wszyscy kandydaci.

Anonimowy Sędzia: Sędzia Iustitii łamie konstytucję wypowiadając się z pogardą nt. jednego z kandydatów w wyborach tylko u nas
Anonimowy Sędzia: Sędzia Iustitii łamie konstytucję wypowiadając się z pogardą nt. jednego z kandydatów w wyborach

Trochę się już przyzwyczailiśmy do polityków w togach, którzy angażują się w spór polityczny. Spotykają się z politykami towarzysko. Do tej pory jednak nikt w tak jawny sposób nie wypowiedział się w trakcie kampanii wyborczej wskazując dezaprobatę wobec jednego z kandydatów.

Świnoujście zagrożeniem dla Hamburga? Niemcy krytykują polską inwestycję z ostatniej chwili
Świnoujście zagrożeniem dla Hamburga? Niemcy krytykują polską inwestycję

''Ostsee Zeitung'' pisze, że terminal kontenerowy w Świnoujściu jest nieopłacalny i szkodzi ekosystemowi. Wcześniej organizacja "Lebensraum Vorpommern" pozwała Polskę.

Morderstwo na kampusie UW. Są nowe informacje Wiadomości
Morderstwo na kampusie UW. Są nowe informacje

Jak podaje Prokuratura Okręgowa w Warszawie, sekcja zwłok zamordowanej kobiety na Uniwersytecie Warszawskim trwała siedem godzin.

Zamieszanie z losowaniem przed debatą w TVP. Stanowski zdradził kulisy z ostatniej chwili
Zamieszanie z losowaniem przed debatą w TVP. Stanowski zdradził kulisy

W poniedziałek odbędzie się ostatnia przed I turą debata prezydencka. Burzę w sieci wywołało losowanie kolejności wypowiedzi. Krzysztof Stanowski zabrał głos w tej sprawie.

REKLAMA

Przedsiębiorca: Facebook upadnie. Pięć powodów

Cezary Bachański jest przedsiębiorcą współpracującym z Warsaw Enterprise Institute. Opublikował na Twitterze krótką analizę przyczyn, dla których, jak twierdzi, Facebook miałby upaść.
Logo Facebook Przedsiębiorca: Facebook upadnie. Pięć powodów
Logo Facebook / Pixabay.com

Większość – szczególnie użytkowników o konserwatywnych poglądach – zna wady Facebooka jak zły szeląg. Likwidacje kont, liczne bany i nierówne traktowanie w porównaniu z użytkownikami o poglądach progresywnych. Jak jednak wygląda użytkowanie Facebooka z punktu widzenia przedsiębiorcy?

 

„Dlaczego Facebook upadnie”

Nie będzie tu wykresów cen akcji, a raczej będzie to empiryczna analiza tego podmiotu. Pomimo tego, że Facebook jeszcze na siebie zarabia (choć dużo mniej), znajduje się on na równi pochyłej do swojego unicestwienia. 

W związku z tym, że używałem go przez prawie pięć lat do budowania sprzedaży B2C, to mam trochę o tym pojęcia

– pisze Cezary Bachański w krótkiej analizie pt. „Dlaczego Facebook upadnie”.

 

Pięć powodów

Na poparcie swojej tezy daje pięć argumentów/powodów:

  1. Brak możliwości odpowiedniego targetowania reklam. Niemożność ustawienia zakresu wieku czy płci powoduje, że reklamy nie trafiają do pożądanej grupy.
  2. Współpracę z Facebookiem utrudnia również polityka shadowbanów i likwidacji kont. Według przedsiębiorcy „nie można pisać np. w ogłoszeniach, że szuka się kobiety do pracy z dziećmi, bo to… dyskryminacja”. Bachański podaje przykład własnej firmy, której z powodu ogłoszenia o „studencie poniżej 26 roku życia” radykalnie ucięto zasięgi.
  3. „Kompletny brak szacunku, obsługi i bany”. W tym punkcie Bachański opisuje daleko niezadowalający poziom kontaktu obsługi z klientem, co kładzie na karb zwolnień w Facebooku. Zwraca również uwagę na brak trybu odwoławczego w przypadku likwidacji kont.
  4. „Brak możliwości założenia konta tylko do celów komercyjno-służbowych”. Komercyjna strona musi być związana z kontem osobistym. Jeśli ma więcej niż jednego administratora, „przewiny” jednego z administratorów mogą spowodować nie tylko ban dla strony komercyjnej, ale również ban dla prywatnego profilu drugiego użytkownika.
  5. „Pozorna wolność słowa” to punkt, który zna każdy użytkownik Facebooka o poglądach konserwatywnych. Zakazane tematy, konsekwencje wykraczające poza profil prywatny i uderzające w strony komercyjne. Przy czym promowanie ideologii totalitarnych, o ile są lewicowe, Facebookowi nie przeszkadza.

Wrzucanie wszystkich do jednego wora, blokując konta reklamowe poprzez algorytm i całkowity brak supportu, ogranicza możliwości zarabiania tej platformy, która i tak chyli się ku swojemu końcowi.
Młodzi z fejsa odchodzą, no i to się tej platformie należy

– pisze Bachański.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe