Kanał Sportowy zamieścił spot, który wywołał burzę. Śpiewak złoży zawiadomienie do prokuratury

Kanał Sportowy zamieścił w mediach społecznościowych spot promujący piwo, które powstało w ramach ich współpracy z jedną z najpopularniejszych polskich marek. Występują w nim dziennikarze, prezenterzy oraz komentatorzy sportowi: Krzysztof Stanowski, Michał Pol, Mateusz Borek i Tomasz Smokowski.
Na nagraniu widnieje adnotacja, że jest to materiał skierowany jedynie dla osób pełnoletnich, ale zwrócono uwagę, że dostęp do reklamy mają także osoby niepełnoletnie. Sprawa wywołała burzę w sieci, a znany warszawski działacz Jan Śpiewak zapowiedział nawet, że złoży zawiadomienie do prokuratury.
„Mam nadzieję, że prokuratura się za nich ostro weźmie”
Aktywista zażądał nawet „zamknięcia tej internetowej meliny”. „Dzisiaj złożę zawiadomienie do prokuraury na @Sportowy_Kanal. Trzeba tę internetową melinę od reklamy hazardu i nielegalnej reklamy alko wreszcie zamknąć. Zbijają fortunę na krzywdzie ludzi. Obrzydliwe” – czytamy w jego wpisie.
W rozmowie z Wirtualną Polską Śpiewak stwierdził, że „kojarzenie tego ze sportem, z miłym spędzaniem czasu jest bardzo niebezpieczne”.
– W ten sposób promuje się nadużywanie alkoholu. Od dwóch lat reklamują już napoje wyskokowe na YouTubie, a teraz także na Twitterze. Mam nadzieję, że prokuratura się za nich ostro weźmie – powiedział portalowi.
– Oni zbijają fortunę na krzywdzie ludzi, mam tu na myśli reklamy alkoholu czy hazardu na ich kanale w internecie. (…) Problem polega na tym, że kara, którą mogą zapłacić, to drobne w stosunku do pieniędzy, które oni na tym zarabiają – dodał.