[WIDEO] Katastrofa lotnicza w Chrcynnie. Jest nagranie upadku samolotu

To, że ten samolot znalazł się w takiej właśnie pozycji, nisko nad ziemią może świadczyć o tym, że trafił na niesymetryczny podmuch wiatru, który podniósł jedno skrzydło do góry i spowodował obrócenie tego samolotu wzdłuż osi podłużnej – powiedział PAP Michał Setlak, publicysta lotniczy, komentując nagranie, które zarejestrowało moment katastrofy lotniczej w Chrcynnie.
Katastrofa samolotu w Chrcynnie
Katastrofa samolotu w Chrcynnie / screen video Twitter

W sieci pojawiło się nagranie z momentu katastrofy lotniczej w Chrcynnie(woj. mazowieckie). W wyniku zdarzenia zginęło pięć osób, a siedem zostało rannych i trafiło do szpitala.

 

 

Niesymetryczny podmuch wiatru przyczyną katastrofy?

Publicysta lotniczy Michał Setlak zauważył, że na filmie widać samolot, który leci w nienormalnej pozycji i jest mocno przechylony na lewe skrzydło. 

Biorąc pod uwagę, że ludzie na lotnisku schronili się pod dachem to można wysnuć wnioski, że pogoda w Chrcynnie nie była korzystna - w okolicy nieodległego Serocka przeszła w tym czasie potężna burza gradowa, a chmury burzowe odnotowano też nad położonym w przeciwnym kierunku Modlinem

– powiedział PAP Michał Setlak. Zauważył, że chmura burzowa to jest potężna maszyna energetyczna, która powoduje zasysanie powietrza z powierzchni ziemi, a to się wiąże z intensywnymi podmuchami wiatru. 

To, że ten samolot znalazł się w takiej właśnie pozycji, nisko nad ziemią może świadczyć o tym, że trafił na jakiś niesymetryczny podmuch wiatru, który podniósł jedno skrzydło do góry i spowodował obrócenie tego samolotu wzdłuż osi podłużnej. Jeżeli to się działo nisko nad ziemią to pilot w takiej sytuacji ma bardzo mało czasu na reakcję, a może się okazać, że w ogóle nie będzie w stanie przezwyciężyć tego podmuchu

– zaznaczył Setlak. Wskazał również, że na nagraniu widać, że samolot obracając się, odchylił tor lotu w lewą stronę. 

Nie wiemy, co się działo z tym samolotem wcześniej, ale fakt jest taki, że on się znajdował na bardzo małej wysokości i w tej sytuacji możliwości działania są bardzo ograniczone

– powiedział Setlak.

"Podmuchy wiatru mogły być naprawdę bardzo silne"

Jednocześnie wskazał, że pilot w samolocie ma dwóch sprzymierzeńców: jeden to jest prędkość, a drugi to jest wysokość. 

Jeżeli jakieś problemy zdarzają się na dużej wysokości to pilot ma dużo czasu, żeby zareagować. Jeżeli jednak to się dzieje na małej wysokości, to tego czasu jest mało i są to często ułamki sekund

– powiedział Setlak. Zaznaczył, że jeżeli rzeczywiście wypadek był związany z przechodzeniem chmury burzowej w Chrcynnie, to te podmuchy wiatru mogły być naprawdę bardzo silne. 

Na tyle silne, że przekraczają możliwości sterowania samolotem

– zauważył publicysta lotniczy.

Tragiczny wypadek samolotu w Chrcynnie

Do wypadku doszło w poniedziałek w Chrcynnie w powiecie nowodworskim (Mazowieckie). Samolot Cessna 208 B podczas lądowania w złych warunkach atmosferycznych uderzył w budynek, w którym ludzie schronili się przed burzą. Zginęło pięć osób, a siedem zostało rannych.

Jeden z pilotów znających lotnisko w Chrcynnie przekazał nieoficjalnie PAP, że budynek, w który uderzył samolot to nie hangar (w hangarze stoją samoloty) ale pomieszczenie, w którym przechowywane są spadochrony oraz znajduje się bufet.


 

POLECANE
Nowy komunikat IMGW. Oto co nas czeka Wiadomości
Nowy komunikat IMGW. Oto co nas czeka

Choć Polska pozostaje pod wpływem spokojniejszego wyżu, najbliższe godziny przyniosą mieszankę jesiennej aury: od przejaśnień na południu po gęste mgły i miejscowe opady, a wszystko w rytmie dynamicznych zmian pogodowych nad Europą – zapowiada IMGW.

Rolnik przerywa milczenie ws. ustawy o zakazie hodowli zwierząt futerkowych. Byliśmy szantażowani z ostatniej chwili
Rolnik przerywa milczenie ws. ustawy o zakazie hodowli zwierząt futerkowych. "Byliśmy szantażowani"

„Zostaliśmy postawieni pod ścianą i zmuszeni do akceptacji rozwiązania w trybie presji i szantażu: 'albo zgodzicie się na ustawę, albo w oparciu o regulacje unijne będziecie wykończeni w dwa lata'” - napisał w mediach społecznościowych Szczepan Wójcik, przedsiębiorca z branży hodowlanej i rolnik.

Rada UE i PE zawarły nieformalne porozumienie ws. wycofywania importu rosyjskiego gazu z ostatniej chwili
Rada UE i PE zawarły nieformalne porozumienie ws. wycofywania importu rosyjskiego gazu

W środę wieczorem posłowie do Parlamentu Europejskiego z Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii oraz Komisji Handlu Zagranicznego i duńskiej prezydencji w Radzie zgodzili się na zakaz importu rosyjskiego gazu ziemnego od wejścia w życie rozporządzenia na początku 2026 r. w odniesieniu do gazu ziemnego skroplonego (LNG) dostępnego na rynku kasowym, a od 30 września 2027 r. zakaz importu gazu rurociągowego.

Pentagon zerwał współpracę na szczeblu roboczym z niemieckim ministerstwem obrony z ostatniej chwili
Pentagon zerwał współpracę na szczeblu roboczym z niemieckim ministerstwem obrony

Obecny dowódca niemieckich wojsk lądowych Christian Freuding przekazał latem miesięcznikowi „Atlantic”, że Pentagon przerwał kanały komunikacji ze stroną niemiecką. O sprawie amerykański magazyn pisze w najnowszym wydaniu; nie wiadomo, czy kanały zostały przywrócone.

Nowy lek na chorobę Alzheimera. Jest opinia niemieckich ekspertów   z ostatniej chwili
Nowy lek na chorobę Alzheimera. Jest opinia niemieckich ekspertów  

Lecanemab (nazwa handlowa Leqembi), Nowy lek na chorobę Alzheimera, który wzbudzał wielkie oczekiwania, według niezależnych ekspertów nie przynosi znaczących korzyści w porównaniu do obecnie stosowanych terapii w Niemczech. Ocena Instytutu Oceny Jakości i Efektywności w Opiece Zdrowotnej w Kolonii wskazuje, że lek nie wykazuje udowodnionej przewagi ani u pacjentów z łagodnymi zaburzeniami poznawczymi, ani u osób z łagodną demencją.

Prezydent Nawrocki z wizytą w hubie Rzeszów–Jasionka. Polska wykonuje ogromny wysiłek z ostatniej chwili
Prezydent Nawrocki z wizytą w hubie Rzeszów–Jasionka. "Polska wykonuje ogromny wysiłek"

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Zwierzchnik Sił Zbrojnych Karol Nawrocki odwiedził dziś port lotniczy Rzeszów–Jasionka im. Rodziny Ulmów oraz centrum logistyczne POLLOGHUB. Zapoznał się z działalnością hubu i spotkał się z żołnierzami pełniącymi służbę w tym kluczowym dla bezpieczeństwa regionu centrum logistycznym.

Wyłączenia prądu. Ważny komunikat dla mieszkańców Śląska z ostatniej chwili
Wyłączenia prądu. Ważny komunikat dla mieszkańców Śląska

Tauron Dystrybucja opublikował najnowszy harmonogram wyłączeń energii elektrycznej w województwie śląskim. Utrudnienia dotyczą największych miast regionu, m.in Katowic, Sosnowca, Gliwic, Zabrza, Częstochowy, Dąbrowy Górniczej, powiatu częstochowskiego oraz rybnickiego. Przerwy obejmują konkretne ulice – sprawdź, czy dotyczą także Twojej okolicy.

Alarm w teatrze. Ewakuacja po znalezieniu ładunku wybuchowego z ostatniej chwili
Alarm w teatrze. Ewakuacja po znalezieniu ładunku wybuchowego

Podczas prac porządkowych w piwnicy Teatru Dramatycznego w Płocku (woj. mazowieckie) pracownicy odkryli ładunek wybuchowy oraz inne niebezpieczne przedmioty.  Służby zareagowały natychmiast. Policja zabezpieczyła znalezisko i przeprowadziła ewakuację około 30 osób.

Ropa stworzyła reżim Putina, ropa go zatopi? tylko u nas
Ropa stworzyła reżim Putina, ropa go zatopi?

Świat zmierza do rekordowej nadwyżki ropy, a jej gwałtownie spadające ceny mogą stać się dla Rosji ciosem większym niż sankcje. W 2026 r. baryłka może kosztować nawet 40 dolarów, co grozi załamaniem budżetu Kremla i powtórką kryzysu z 1998 roku — momentu, który raz już odmienił rosyjską władzę.

Niemieccy nauczyciele alarmują: Uczniowie nie potrafią nawet utrzymać ołówka Wiadomości
Niemieccy nauczyciele alarmują: Uczniowie nie potrafią nawet utrzymać ołówka

Prawie 1100 nauczycieli szkół podstawowych z Hesji w Niemczech podpisało dramatyczny list, w którym biją na alarm: uczniowie nie potrafią nawet najprostszych czynności, takich jak prawidłowe trzymanie ołówka, wycinanie, klejenie czy samodzielne korzystanie z toalety. Związek zawodowy nauczycieli GEW podkreśla, że takie deficyty stają się normą, a potrzeby dzieci szkolnych rosną z każdym rokiem.

REKLAMA

[WIDEO] Katastrofa lotnicza w Chrcynnie. Jest nagranie upadku samolotu

To, że ten samolot znalazł się w takiej właśnie pozycji, nisko nad ziemią może świadczyć o tym, że trafił na niesymetryczny podmuch wiatru, który podniósł jedno skrzydło do góry i spowodował obrócenie tego samolotu wzdłuż osi podłużnej – powiedział PAP Michał Setlak, publicysta lotniczy, komentując nagranie, które zarejestrowało moment katastrofy lotniczej w Chrcynnie.
Katastrofa samolotu w Chrcynnie
Katastrofa samolotu w Chrcynnie / screen video Twitter

W sieci pojawiło się nagranie z momentu katastrofy lotniczej w Chrcynnie(woj. mazowieckie). W wyniku zdarzenia zginęło pięć osób, a siedem zostało rannych i trafiło do szpitala.

 

 

Niesymetryczny podmuch wiatru przyczyną katastrofy?

Publicysta lotniczy Michał Setlak zauważył, że na filmie widać samolot, który leci w nienormalnej pozycji i jest mocno przechylony na lewe skrzydło. 

Biorąc pod uwagę, że ludzie na lotnisku schronili się pod dachem to można wysnuć wnioski, że pogoda w Chrcynnie nie była korzystna - w okolicy nieodległego Serocka przeszła w tym czasie potężna burza gradowa, a chmury burzowe odnotowano też nad położonym w przeciwnym kierunku Modlinem

– powiedział PAP Michał Setlak. Zauważył, że chmura burzowa to jest potężna maszyna energetyczna, która powoduje zasysanie powietrza z powierzchni ziemi, a to się wiąże z intensywnymi podmuchami wiatru. 

To, że ten samolot znalazł się w takiej właśnie pozycji, nisko nad ziemią może świadczyć o tym, że trafił na jakiś niesymetryczny podmuch wiatru, który podniósł jedno skrzydło do góry i spowodował obrócenie tego samolotu wzdłuż osi podłużnej. Jeżeli to się działo nisko nad ziemią to pilot w takiej sytuacji ma bardzo mało czasu na reakcję, a może się okazać, że w ogóle nie będzie w stanie przezwyciężyć tego podmuchu

– zaznaczył Setlak. Wskazał również, że na nagraniu widać, że samolot obracając się, odchylił tor lotu w lewą stronę. 

Nie wiemy, co się działo z tym samolotem wcześniej, ale fakt jest taki, że on się znajdował na bardzo małej wysokości i w tej sytuacji możliwości działania są bardzo ograniczone

– powiedział Setlak.

"Podmuchy wiatru mogły być naprawdę bardzo silne"

Jednocześnie wskazał, że pilot w samolocie ma dwóch sprzymierzeńców: jeden to jest prędkość, a drugi to jest wysokość. 

Jeżeli jakieś problemy zdarzają się na dużej wysokości to pilot ma dużo czasu, żeby zareagować. Jeżeli jednak to się dzieje na małej wysokości, to tego czasu jest mało i są to często ułamki sekund

– powiedział Setlak. Zaznaczył, że jeżeli rzeczywiście wypadek był związany z przechodzeniem chmury burzowej w Chrcynnie, to te podmuchy wiatru mogły być naprawdę bardzo silne. 

Na tyle silne, że przekraczają możliwości sterowania samolotem

– zauważył publicysta lotniczy.

Tragiczny wypadek samolotu w Chrcynnie

Do wypadku doszło w poniedziałek w Chrcynnie w powiecie nowodworskim (Mazowieckie). Samolot Cessna 208 B podczas lądowania w złych warunkach atmosferycznych uderzył w budynek, w którym ludzie schronili się przed burzą. Zginęło pięć osób, a siedem zostało rannych.

Jeden z pilotów znających lotnisko w Chrcynnie przekazał nieoficjalnie PAP, że budynek, w który uderzył samolot to nie hangar (w hangarze stoją samoloty) ale pomieszczenie, w którym przechowywane są spadochrony oraz znajduje się bufet.



 

Polecane