Wielki sukces Newagu: 30 lokomotyw dla francuskiego przewoźnika

Polskie przedsiębiorstwo Newag Group podpisało umowę na produkcję 30 lokomotyw elektrycznych Dragon 2 z opcją na kolejne 50 lokomotyw dla jednego ze światowych liderów na rynku wynajmu lokomotyw – francuskiej grupy Akiem.
Lokomotywa Dragon 2 Wielki sukces Newagu: 30 lokomotyw dla francuskiego przewoźnika
Lokomotywa Dragon 2 / Wikipedia CC BY-SA 3.0 / Olo Kolejarz

Jak podaje Newag S.A w komunikacie prasowym. podpisana w dniu 16 listopada umowa obejmuje dostawę 30 szt. sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych z platformy Dragon 2: 10 lokomotyw wielosystemowych oraz 20 lokomotyw jednosystemowych DC wyposażonych w moduł dojazdowy. Umowa przewiduję też prawo opcji na zakup dodatkowych 50 lokomotyw.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni"

10 lokomotyw Dragon 2 E6MST zostanie dopuszczonych do eksploatacji na terenie Polski, Czech i Słowacji, a 20 lokomotyw jednosystemowych DC na dopuszczonych terenie Polski tym samym znacząco wzmacniając Akiem na środkowoeuropejskim rynku.

W ramach podpisanej umowy, zawarte jest świadczenie usług ich utrzymania przez okres 8 lat od daty dostawy.

Jesteśmy bardzo zadowoleni za faktu, że jeden z największych podmiotów ROSCO w Europie wybrał naszą platformę sześcioosiowych elektrycznych lokomotyw towarowych Dragon 2 składając największe wartościowo zamówienie na nasze pojazdy w historii naszej firmy. Z prawdziwą przyjemnością witamy Akiem w gronie naszych strategicznych klientów. Wierzymy, że niezawodne lokomotywy tej platformy spełnią oczekiwania biznesowe klientów firmy Akiem z Europy Środkowej 

– powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu Newag S.A.

Z kolei CEO Akiem Fabien Rochefort przekazał, że „lokomotywy Dragon-2, utrzymywane przez Newag, umożliwią środkowoeuropejskim klientom rozwój nowych usług kolejowych przewozów towarowych, w których cięższe pociągi będą kursować z większymi prędkościami i zapewnią najwyższe standardy niezawodności i bezpieczeństwa”. 

Natomiast moduły dojazdowe 0.5 MW HVO ready przyspieszą przejście z diesla na bardziej ekologiczną trakcję elektryczną w przypadku eksploatacji na trasach częściowo zelektryfikowanych. Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem współpracy z Newagiem i możliwością zaoferowania nowych możliwości naszym klientom w Europie Środkowej

– powiedział Rochefort. 

Maksymalna łączna wartość zamówienia łącznie z usługami serwisowymi wynosi blisko pół miliarda euro.

"To najnowsza generacja"

Lokomotywy platformy Dragon 2 to najnowsza generacja lokomotyw towarowych, zaprojektowana z myślą o zrównoważonym transporcie, efektywne energetycznie, spełniające wymagania technicznych specyfikacji interoperacyjności umożliwiające transport 4200t ładunków. Moduły dojazdowe spełniają normy emisji spalin Stage V i wyposażone są w silniki spalinowe HVO ready.

To pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) oraz wyposażona w ETCS poziom 2. W lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%. 

 

 


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
„Niebezpieczna głupota”. Wściekłość w MSZ Rosji na Bułgarię z ostatniej chwili
„Niebezpieczna głupota”. Wściekłość w MSZ Rosji na Bułgarię

Rzecznik rosyjskiego MSZ Maria Zacharowa skomentowała odmowę otwarcia przestrzeni powietrznej przez Bułgarię dla rosyjskiej delegacji, zmierzającej na szczyt OBWE.

Waldemar Krysiak: Irish Lives Matter. Irlandczycy wściekli na własne państwo Wiadomości
Waldemar Krysiak: Irish Lives Matter. Irlandczycy wściekli na własne państwo

Irlandczycy protestują przeciwko imigracji po tym, jak Algierczyk zaatakował nożem dzieci. Policja najpierw zaprzeczała, jakoby napastnikiem był obcokrajowiec, kiedy jednak tożsamość nożownika została potwierdzona, władze postanowiły potępić... proirlandzkie graffiti. Lokalni politycy chcą też, by obywatele musieli udostępniać im hasła do swoich telefonów. Wszystko, oczywiście, w ramach walki z rasizmem.

„To zapowiedź tego, co ma nadejść”. Biały Dom o taktyce Rosji na Ukrainie z ostatniej chwili
„To zapowiedź tego, co ma nadejść”. Biały Dom o taktyce Rosji na Ukrainie

– Spodziewamy się, że Rosja tej zimy ponownie będzie chciała zniszczyć infrastrukturę energetyczną Ukrainy – oświadczył w czwartek rzecznik Rady Bezpieczeństwa Narodowego John Kirby. Jak zaznaczył, przygotowanie Ukrainy na tę kampanię było priorytetem administracji Joe Bidena w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

Naukowy wieczór z dr. Kaweckim: Polacy podjęli prace nad odkryciem nieznanego pierwiastka Wiadomości
Naukowy wieczór z dr. Kaweckim: Polacy podjęli prace nad odkryciem nieznanego pierwiastka

Ależ to jest projekt! Polacy podjęli prace nad odkryciem nieznanego pierwiastka!!!

Kosiniak-Kamysz gęsto tłumaczy się z afery wiatrakowej z ostatniej chwili
Kosiniak-Kamysz gęsto tłumaczy się z afery wiatrakowej

Nie będzie żadnego wywłaszczania pod farmy wiatrowe; nie ma żadnej afery - powiedział w czwartek wieczorem prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz, odnosząc się do krytyki polityków PiS, którzy mówią o "aferze wiatrakowej" ws. projektu nowelizacji ustawy dot. wsparcia odbiorców energii.

Wielka gwiazda TVN traci posadę w stacji: „Program nie wróci do ramówki” z ostatniej chwili
Wielka gwiazda TVN traci posadę w stacji: „Program nie wróci do ramówki”

Jak donosi plotkarski serwis ShowNews.pl, jedna z największych gwiazd telewizji TVN – dziennikarz i prezenter Marcin Prokop – ma stracić jedno z intratnych stanowisk, jakie piastuje w stacji.

Olbrzymie kłopoty niemieckiego przemysłu. Wielka firma przenosi produkcję z Niemiec do... Polski z ostatniej chwili
Olbrzymie kłopoty niemieckiego przemysłu. Wielka firma przenosi produkcję z Niemiec do... Polski

Jak informują niemieckie media, niemiecki przemysł oponiarski znajduje się na skraju upadku; w nadchodzących latach cztery z dwunastu fabryk opon znajdujących się za Odrą mają zostać zamknięte. Co ciekawe, jeden z wiodących producentów ogłosił, że produkcję przeniesie do Polski.

To on powinien zdecydować. Hołownia spotka się z Tuskiem z ostatniej chwili
"To on powinien zdecydować". Hołownia spotka się z Tuskiem

Jesteśmy umówieni na piątek z szefem PO Donaldem Tuskiem w celu omówienia szczegółów dotyczących wyboru rządu w drugim konstytucyjnym kroku - przekazał w czwartek marszałek Sejmu Szymon Hołownia.

Burza w kadrze polskich skoczków. Adam Małysz: Byłbym ostrożny z ostatniej chwili
Burza w kadrze polskich skoczków. Adam Małysz: Byłbym ostrożny

Fatalny występ polskich skoczków w Pucharze Świata w fińskiej Ruce odbił się głośnym echem na całym świecie i przysporzył sporych problemów jeśli chodzi o atmosferę w polskiej ekipie. 

Zbigniew Kuźmiuk: Hołownia blokuje ważne rządowe ustawy, żeby ukryć różnice programowe pomiędzy PO, PSL-em i Lewicą z ostatniej chwili
Zbigniew Kuźmiuk: Hołownia blokuje ważne rządowe ustawy, żeby ukryć różnice programowe pomiędzy PO, PSL-em i Lewicą

Mimo apelu premiera Mateusza Morawieckiego do marszałka Hołowni, nie dopuścił on, aby w porządku obrad rozpoczynającego się posiedzenia Sejmu, znalazły się trzy rządowe projekty ustaw: o zerowym podatku VAT na żywność, mrożeniu cen prądu i gazu, a także tzw. wakacjach kredytowych.

REKLAMA

Wielki sukces Newagu: 30 lokomotyw dla francuskiego przewoźnika

Polskie przedsiębiorstwo Newag Group podpisało umowę na produkcję 30 lokomotyw elektrycznych Dragon 2 z opcją na kolejne 50 lokomotyw dla jednego ze światowych liderów na rynku wynajmu lokomotyw – francuskiej grupy Akiem.
Lokomotywa Dragon 2 Wielki sukces Newagu: 30 lokomotyw dla francuskiego przewoźnika
Lokomotywa Dragon 2 / Wikipedia CC BY-SA 3.0 / Olo Kolejarz

Jak podaje Newag S.A w komunikacie prasowym. podpisana w dniu 16 listopada umowa obejmuje dostawę 30 szt. sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych z platformy Dragon 2: 10 lokomotyw wielosystemowych oraz 20 lokomotyw jednosystemowych DC wyposażonych w moduł dojazdowy. Umowa przewiduję też prawo opcji na zakup dodatkowych 50 lokomotyw.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni"

10 lokomotyw Dragon 2 E6MST zostanie dopuszczonych do eksploatacji na terenie Polski, Czech i Słowacji, a 20 lokomotyw jednosystemowych DC na dopuszczonych terenie Polski tym samym znacząco wzmacniając Akiem na środkowoeuropejskim rynku.

W ramach podpisanej umowy, zawarte jest świadczenie usług ich utrzymania przez okres 8 lat od daty dostawy.

Jesteśmy bardzo zadowoleni za faktu, że jeden z największych podmiotów ROSCO w Europie wybrał naszą platformę sześcioosiowych elektrycznych lokomotyw towarowych Dragon 2 składając największe wartościowo zamówienie na nasze pojazdy w historii naszej firmy. Z prawdziwą przyjemnością witamy Akiem w gronie naszych strategicznych klientów. Wierzymy, że niezawodne lokomotywy tej platformy spełnią oczekiwania biznesowe klientów firmy Akiem z Europy Środkowej 

– powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu Newag S.A.

Z kolei CEO Akiem Fabien Rochefort przekazał, że „lokomotywy Dragon-2, utrzymywane przez Newag, umożliwią środkowoeuropejskim klientom rozwój nowych usług kolejowych przewozów towarowych, w których cięższe pociągi będą kursować z większymi prędkościami i zapewnią najwyższe standardy niezawodności i bezpieczeństwa”. 

Natomiast moduły dojazdowe 0.5 MW HVO ready przyspieszą przejście z diesla na bardziej ekologiczną trakcję elektryczną w przypadku eksploatacji na trasach częściowo zelektryfikowanych. Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem współpracy z Newagiem i możliwością zaoferowania nowych możliwości naszym klientom w Europie Środkowej

– powiedział Rochefort. 

Maksymalna łączna wartość zamówienia łącznie z usługami serwisowymi wynosi blisko pół miliarda euro.

"To najnowsza generacja"

Lokomotywy platformy Dragon 2 to najnowsza generacja lokomotyw towarowych, zaprojektowana z myślą o zrównoważonym transporcie, efektywne energetycznie, spełniające wymagania technicznych specyfikacji interoperacyjności umożliwiające transport 4200t ładunków. Moduły dojazdowe spełniają normy emisji spalin Stage V i wyposażone są w silniki spalinowe HVO ready.

To pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) oraz wyposażona w ETCS poziom 2. W lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%. 

 

 



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe