TVN24 musi przeprosić Orlen

„Wygrywamy z telewizją TVN24. Sąd przyznał, że informacje o zaniżaniu wartości Lotosu podczas przejęcia przez ORLEN były nieprawdziwe” – informuje w środę biuro prasowe PKN Orlen.
Logo TVN24 TVN24 musi przeprosić Orlen
Logo TVN24 / fot. Wikipedia - Tomasz Molina -/ CC BY-SA 4.0

Biuro prasowe Orlenu poinformowało, że podawane przez stację TVN24 informacje o zaniżaniu wartości Lotosu podczas przejęcia go przez Orlen były nieprawdziwe. Stacja została zobowiązana do wyemitowania sprostowania oraz przeczytania go przez lektora.

Publikujemy sprostowanie Orlen SA do materiału „Miliardy złotych strat. Znamy ostateczne rozliczenie fuzji Orlenu z Lotosem” wyemitowanego w TVN24 w dniu 24.08.2023 r. TVN 24 w materiale „Miliardy złotych strat. Znamy ostateczne rozliczenie fuzji Orlenu z Lotosem” z dnia 24.08.2023 r. podał nieprawdziwą informację, że Lotos został sprzedany za kwotę o 8,5 miliarda złotych niższą, niż wynosiła jego wartość, na czym stracić mieli akcjonariusze Lotosu. W rzeczywistości Fuzja Lotosu i Orlenu nie przyniosła żadnej straty akcjonariuszom, w tym Skarbowi Państwa. W ramach połączenia akcjonariusze Lotosu dostali akcje Orlenu, a parytet wymiany był zgodny z cenami rynkowymi

– brzmi treść, która ma być opublikowana w sprostowaniu.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucja w „Wyborczej”: Kurski odchodzi

Oświadczenie Orlenu po materiale TVN24

Tuż po wyemitowaniu materiału przez TVN24 w sierpniu tego roku PKN Orlen wystosował oświadczenie w tej sprawie, gdzie wskazał błędy zawarte w materiale stacji.

„PKN Orlen zapłacił za aktywa LOTOSU dokładnie tyle, ile te aktywa były warte na rynku. Redakcja TVN w materiale pt. «Miliardy złotych strat. Znamy ostateczne rozliczenie fuzji Orlenu z Lotosem» po raz kolejny, manipuluje pojęciami z dziedziny księgowości i finansów, aby udowodnić z góry założoną i nieprawdziwą tezę i zdezawuować biznesowy sens połączenia ORLEN z LOTOS” – podkreślono.

Spółka zaznaczała wówczas, że transakcja nie przyniosła straty akcjonariuszom Lotosu, w tym Skarbowi Państwa.

„Potwierdzeniem tego jest fakt, że za połączeniem głosował nie tylko Skarb Państwa, ale także prywatni inwestorzy i fundusze, będący udziałowcami LOTOSU. Proces zaakceptowało niemal 100 proc. akcjonariuszy obu spółek obecnych na walnych zgromadzeniach” – czytamy.

CZYTAJ TAKŻE: Bosak zostanie usunięty z Prezydium Sejmu? Hołownia zabiera głos


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Komary przenoszą groźnego wirusa. Służby alarmują z ostatniej chwili
Komary przenoszą groźnego wirusa. Służby alarmują

Od piątku 1 marca liczba aktywnych przypadków dengi na Mauritiusie wzrosła z 494 do 585 w niedzielę, co stanowi niepokojący wzrost o 18,4 procent - poinformowało w niedzielę ministerstwo zdrowia tego wyspiarskiego kraju, cytowane przez portal lokalnego dziennika "Le Mauricien".

Zaskakujący obiekt latający spadł na pole pod Ostródą. Na miejscu ABW, wojsko i policja z ostatniej chwili
Zaskakujący obiekt latający spadł na pole pod Ostródą. Na miejscu ABW, wojsko i policja

Jak informuje portal Interia.pl, na pole w pobliżu Miłakowa (woj. Warmińsko-mazurskie) spadł niezidentyfikowany obiekt latający. Początkowe doniesienia mówiły o obiekcie wojskowym, obecne informacje Prokuratury Okręgowej w Elblągu wskazują na to, że jest to balon meteorologiczny. 

Znana dziennikarka oficjalnie potwierdza, że rozstaje się z TVP z ostatniej chwili
Znana dziennikarka oficjalnie potwierdza, że rozstaje się z TVP

- Po ośmiu latach oficjalnie rozstaję się z TVP. Bardzo dziękuję koleżankom i kolegom z pracy, rozmówcom, a przede wszystkim Widzom za ten czas. Zwłaszcza za życzliwość, której było więcej od hejtu i wsparcie - przekazała Dominika Ćosić w mediach społecznościowych.

Nie żyje bp Piotr Krupa z ostatniej chwili
Nie żyje bp Piotr Krupa

Nie żyje biskup senior Piotr Krupa, który przez 19 lat był biskupem pomocniczym diecezji peplinskiej. Informacje te potwierdził polski Episkopat. Miał 81 lat.

Ekspert o rewelacjach Wyborczej nt. Hermesa: Opinia publiczna jest wprowadzana w błąd Wiadomości
Ekspert o rewelacjach Wyborczej nt. "Hermesa": Opinia publiczna jest wprowadzana w błąd

- W 2021 r. Prokuratura Krajowa kupiła za 15 mln zł system szpiegowski Hermes. Jeszcze bardziej zaawansowany niż Pegasus - donosi Wojciech Czuchnowski na łamach Wyborczej. Sprawę analizuje mec. Bartosz Lewandowski, rektor Collegium Intermarium.

Jest zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez Dariusza Jońskiego z ostatniej chwili
Jest zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez Dariusza Jońskiego

Poseł PiS, b. członek komisji ds. wyborów korespondencyjnych Paweł Jabłoński złożył zawiadomienie do prokuratury o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez przewodniczącego komisji Dariusza Jońskiego. Chodzi o rozpowszechnianie wiadomości z toczącego się postępowania przygotowawczego.

Amerykański ekspert o niemieckim kontrwywiadzie: „Arogancki, niekompetentny, biurokratyczny, bezużyteczny” z ostatniej chwili
Amerykański ekspert o niemieckim kontrwywiadzie: „Arogancki, niekompetentny, biurokratyczny, bezużyteczny”

Jeden z najbardziej doświadczonych ekspertów ds. wywiadowczych w USA John Sipher w rozmowie z tygodnikiem „Focus” ostro krytykuje niemieckie służby wywiadowcze i alarmuje, że w kontekście Rosji nie uważa niemieckich służb za wiarygodne. 

Dyktatura korporacji Wiadomości
Dyktatura korporacji

Sytuacja, w której znaleźli się rolnicy oraz fakt, iż ani po stronie rządu, ani po stronie Unii Europejskiej nie ma woli politycznej, żeby wstrzymać niekontrolowany napływ produktów rolnych z Ukrainy dowodzą, że w UE bardziej liczy się interes korporacji niż zwykłych obywateli. Jest to przy tym pokłosie procederu, z którym mieliśmy do czynienia od wielu lat, a mianowicie pozwalania, aby to lobbyści kształtowali prawo i funkcjonowanie Unii Europejskiej. Jeżeli obywatele nie wymuszą reformy tego systemu, w tym zlikwidowania instytucji lobbystów, czeka nas nic innego, jak tylko dyktatura korporacji, której pierwsze symptomy tak boleśnie odczuli rolnicy.

Znany dziennikarz rozstaje się z TVP z ostatniej chwili
Znany dziennikarz rozstaje się z TVP

„Po ponad 17 latach kończy się moja przygoda z TVP” – poinformował Rafał Stanczyk, znany dziennikarz, reporter i korespondent TVP w USA.

Paweł Kukiz ośmiesza komisję do spraw tzw. wyborów kopertowych podczas przesłuchania [WIDEO] z ostatniej chwili
Paweł Kukiz ośmiesza komisję do spraw tzw. wyborów kopertowych podczas przesłuchania [WIDEO]

– Mam jedną uwagę. Jeżeli ma być w ten sposób prowadzone to przesłuchanie… To, że byłem wokalistą zespołu Piersi, ma tyle wspólnego z tą sprawą, jak to, że pan był kierownikiem basenu – powiedział Paweł Kukiza do Dariusza Jońskiego podczas przesłuchania komisji ds. wyborów kopertowych.

REKLAMA

TVN24 musi przeprosić Orlen

„Wygrywamy z telewizją TVN24. Sąd przyznał, że informacje o zaniżaniu wartości Lotosu podczas przejęcia przez ORLEN były nieprawdziwe” – informuje w środę biuro prasowe PKN Orlen.
Logo TVN24 TVN24 musi przeprosić Orlen
Logo TVN24 / fot. Wikipedia - Tomasz Molina -/ CC BY-SA 4.0

Biuro prasowe Orlenu poinformowało, że podawane przez stację TVN24 informacje o zaniżaniu wartości Lotosu podczas przejęcia go przez Orlen były nieprawdziwe. Stacja została zobowiązana do wyemitowania sprostowania oraz przeczytania go przez lektora.

Publikujemy sprostowanie Orlen SA do materiału „Miliardy złotych strat. Znamy ostateczne rozliczenie fuzji Orlenu z Lotosem” wyemitowanego w TVN24 w dniu 24.08.2023 r. TVN 24 w materiale „Miliardy złotych strat. Znamy ostateczne rozliczenie fuzji Orlenu z Lotosem” z dnia 24.08.2023 r. podał nieprawdziwą informację, że Lotos został sprzedany za kwotę o 8,5 miliarda złotych niższą, niż wynosiła jego wartość, na czym stracić mieli akcjonariusze Lotosu. W rzeczywistości Fuzja Lotosu i Orlenu nie przyniosła żadnej straty akcjonariuszom, w tym Skarbowi Państwa. W ramach połączenia akcjonariusze Lotosu dostali akcje Orlenu, a parytet wymiany był zgodny z cenami rynkowymi

– brzmi treść, która ma być opublikowana w sprostowaniu.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucja w „Wyborczej”: Kurski odchodzi

Oświadczenie Orlenu po materiale TVN24

Tuż po wyemitowaniu materiału przez TVN24 w sierpniu tego roku PKN Orlen wystosował oświadczenie w tej sprawie, gdzie wskazał błędy zawarte w materiale stacji.

„PKN Orlen zapłacił za aktywa LOTOSU dokładnie tyle, ile te aktywa były warte na rynku. Redakcja TVN w materiale pt. «Miliardy złotych strat. Znamy ostateczne rozliczenie fuzji Orlenu z Lotosem» po raz kolejny, manipuluje pojęciami z dziedziny księgowości i finansów, aby udowodnić z góry założoną i nieprawdziwą tezę i zdezawuować biznesowy sens połączenia ORLEN z LOTOS” – podkreślono.

Spółka zaznaczała wówczas, że transakcja nie przyniosła straty akcjonariuszom Lotosu, w tym Skarbowi Państwa.

„Potwierdzeniem tego jest fakt, że za połączeniem głosował nie tylko Skarb Państwa, ale także prywatni inwestorzy i fundusze, będący udziałowcami LOTOSU. Proces zaakceptowało niemal 100 proc. akcjonariuszy obu spółek obecnych na walnych zgromadzeniach” – czytamy.

CZYTAJ TAKŻE: Bosak zostanie usunięty z Prezydium Sejmu? Hołownia zabiera głos



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe