"Trudno w 1,5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni". Ekspert zmasakrował posła KO

"Proszę Państwa, oto przed Wami Dariusz Joński, do niedawna szef podkomisji LOTNICTWA w ramach Sejmowej Komisji Infrastruktury" – pisze na platformie X Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines, rozkładając na "czynniki pierwsze" wypowiedź polityka dla Radia Plus.
Dariusz Joński
Dariusz Joński / PAP/Paweł Supernak

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– wskazuje Maciej Wilk.

Czytaj także: Policja użyła gazu przeciwko rolnikom [WIDEO]

Joński: "Mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk"

To nie chodzi tylko i wyłącznie o wybudowanie samego lotniska. Trzeba jeszcze skądś te 300-400 samolotów wziąć. Dzisiaj LOT ma o krótkim zasięgu, leasingowanych, bo nie ma swoich, samolotów. Trzeba by 400 samolotów, bądź też przerzucić jakąś bazę innych samolotów. (...) Dlaczego lotnisko Chopina jest zapchane? Bo tam wszystkie low costy lądują. Niech pan zwróci uwagę, co się dzieje w Londynie. London city, w centrum miasta lotnisko, ma tylko i wyłącznie biznesowe i te, które są po Europie. Low costy, wszystko jest poza Londynem. Tak samo można by było low costy wyrzucić na Łódź, Radom, który stoi pusty. (...) czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo. Uważam, że mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk. Z Okęcia i innych można się dostać na krańce świata

– mówił Dariusz Joński w rozmowie z red. Jackiem Prusinowskim. 

Czytaj również: "Kołodziejczak, ośle, rozmawiałeś czy nie?" [VIDEO]

Ekspert odpowiada

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– rozpoczyna swój wpis Maciej Wilk. Jak podkreślił odnosząc się do argumentu o 300-400 samolotów dla LOT, "flotę tej skali posiada Turkish Airlines, przewożący 83 mln pasażerów rocznie, operującym w hubie w Stambule o przepustowości 90 mln".

Celem LOT powinien być wzrost na CPK do skali ok. 25 mln pasażerów przy flocie 165 samolotów

– wskazał Wilk. Poseł Joński pomylił się zatem jedynie o 145/245 samolotów. 

Poseł Joński powiedział, że "LOT nie ma własnych samolotów, tylko leasingowane".

Nieprawda. LOT posiada na własność ok. 10 Embraerow i od tego roku również pierwszych B787-8. Leasing operacyjny jest absolutnym standardem - wielu przewoźników korzysta wyłącznie z takich struktur, np. przez długie lata Wizzair

– odpowiada Maciej Wilk. Odpowiadając na pomysł posła o "przerzuceniu bazy innych samolotów", stwierdza, że to "oczywista aberracja", ponieważ "żaden przewoźnik hubowy jak Lufthansa, KLM czy SAS nigdy nie otworzy bazy poza swoim rynkiem macierzystym".

Poseł Joński stwierdził również, iż "Lotnisko Chopina jest zapchane, bo tam wszystkie low costy lądują", a "London-City ma wyłącznie loty biznesowe".

Low costy i czartery to około 20% całości ruchu na Lotnisku Chopina. Lotnisko London-City nie jest w stanie technicznie przyjąć innych samolotów niż małe samoloty regionalne jak E190 czy A220-100

– punktuje ekspert. 

– Low costy można wyrzucić do Modlina czy Radomia – mówi Dariusz Joński. 

Wyrzucić to Pan Poseł może co najwyżej śmieci do zsypu. Administracyjny podział ruchu, czyli „siłowe” przesunięcie LCC i czarterów do innych portów lotniczych jest niewykonalne z powodow prawnych

– odpowiada Maciej Wilk. 

– Czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo – wskazuje poseł KO.

Cokolwiek miałoby się dziać, nie przekreśla to zasadności budowy nowego portu lotniczego

– odpowiada ekspert.

– Z Lotniska Chopina można się dostać na krańce świata – twierdzi Joński.

Tak, z przesiadka we Frankfurcie, Amsterdamie albo Dubaju. Wszystkie korzyści z łączności lotniczej oraz wpływy z przewozów cargo oddajemy innym. Ewidentnie widać, że Panu Przewodniczącemu to wystarcza. Otóż Drogi Panie Przewodniczący, Obywatelom to nie wystarcza

– stwierdza Maciej Wilk.

Zamiast opowiadać brednie, weźcie się lepiej za robotę i rozwijajcie ten kraj!

– mocno podsumował ekspert.

Czytaj więcej: [Tylko u nas] A. Banucha: Bez CPK nie wejdziemy na kolejny poziom rozwoju gospodarczego. Skończmy z kompleksami i działajmy

 


 

 


 

POLECANE
Odrażający, antychrześcijański skandal na otwarciu Igrzysk Olimpijskich w Paryżu [VIDEO, FOTO] z ostatniej chwili
Odrażający, antychrześcijański skandal na otwarciu Igrzysk Olimpijskich w Paryżu [VIDEO, FOTO]

Dziś ma miejsc otwarcie Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Nie obyło się bez skandalu.

Nowe świadczenie. Posłowie zdecydowali ws. renty wdowiej z ostatniej chwili
Nowe świadczenie. Posłowie zdecydowali ws. renty wdowiej

Sejm uchwalił nowelizację ustawy o emeryturach i rentach, która wprowadza tzw. "rentę wdowią". Nowe przepisy przewidują dodatkowe świadczenie dla owdowiałych od 1 stycznia 2027 roku.

Niepokojące doniesienia z granicy polsko-niemieckiej. Niemieckie służby podały dane z ostatniej chwili
Niepokojące doniesienia z granicy polsko-niemieckiej. Niemieckie służby podały dane

Niemieckie służby opublikowały raport dotyczący sytuacji na polsko-niemieckiej granicy. Podano dane.

Skandal w Niemczech. W Berlinie miały powstać mieszkania socjalne, powstało co innego tylko u nas
Skandal w Niemczech. W Berlinie miały powstać mieszkania socjalne, powstało co innego

Przy ulicy Lisa-Fittko-Straße w Berlinie miało powstać 215 mieszkań socjalnych. Koszty wynajmu mieszkań to jeden z najważniejszych tematów i bolączką niemieckiej stolicy.

Burza wokół pogrzebu Jacka Jaworka. Mieszkańcy mówią wprost z ostatniej chwili
Burza wokół pogrzebu Jacka Jaworka. Mieszkańcy mówią wprost

Nikt do tej pory nie zgłosił się po odebranie ciała Jacka Jaworka. Prokuratura czeka na decyzję rodziny, ale wszystko wskazuje na to, że potrójnego zabójcę z Borowców będzie musiała pochować opieka społeczna.

Pilna ewakuacja w Paryżu. Policja odnalazła podejrzaną paczkę z ostatniej chwili
Pilna ewakuacja w Paryżu. Policja odnalazła podejrzaną paczkę

Tuż przed startem ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu policja zdecydowała o pilnej ewakuacji placu nieopodal trasy pochodu sportowców.

Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców. Minister Finansów podał datę z ostatniej chwili
Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców. Minister Finansów podał datę

Minister Finansów Andrzej Domański zapowiedział w Sejmie, że od 1 stycznia 2025 roku zlikwidowana zostanie składka zdrowotna dla przedsiębiorców od sprzedaży środków trwałych.

Znany program znika z TVP2 po 33 latach z ostatniej chwili
Znany program znika z TVP2 po 33 latach

Po ponad 30 latach z anteny TVP2 znika "Panorama". Nowa "Panorama" ma mieć teraz nową formułę i będzie emitowana w TVP Info.

Nergal nie odpowie za znieważenie godła. Jest decyzja prokuratury z ostatniej chwili
Nergal nie odpowie za znieważenie godła. Jest decyzja prokuratury

Prokuratura Regionalna w Gdańsku poinformowała o wycofaniu zarzutów wobec Adama "Nergala" Darskiego i jego współpracowników dotyczących znieważenia polskiego godła.

Przełomowe odkrycie na Marsie. Naukowcy są zdumieni z ostatniej chwili
Przełomowe odkrycie na Marsie. Naukowcy są zdumieni

Łazik Perseverance dokonał na Marsie niezwykłego odkrycia. Chodzi o skałę o nazwie "Cheyava Falls", która może zawierać ślady dawnego życia na Czerwonej Planecie.

REKLAMA

"Trudno w 1,5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni". Ekspert zmasakrował posła KO

"Proszę Państwa, oto przed Wami Dariusz Joński, do niedawna szef podkomisji LOTNICTWA w ramach Sejmowej Komisji Infrastruktury" – pisze na platformie X Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines, rozkładając na "czynniki pierwsze" wypowiedź polityka dla Radia Plus.
Dariusz Joński
Dariusz Joński / PAP/Paweł Supernak

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– wskazuje Maciej Wilk.

Czytaj także: Policja użyła gazu przeciwko rolnikom [WIDEO]

Joński: "Mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk"

To nie chodzi tylko i wyłącznie o wybudowanie samego lotniska. Trzeba jeszcze skądś te 300-400 samolotów wziąć. Dzisiaj LOT ma o krótkim zasięgu, leasingowanych, bo nie ma swoich, samolotów. Trzeba by 400 samolotów, bądź też przerzucić jakąś bazę innych samolotów. (...) Dlaczego lotnisko Chopina jest zapchane? Bo tam wszystkie low costy lądują. Niech pan zwróci uwagę, co się dzieje w Londynie. London city, w centrum miasta lotnisko, ma tylko i wyłącznie biznesowe i te, które są po Europie. Low costy, wszystko jest poza Londynem. Tak samo można by było low costy wyrzucić na Łódź, Radom, który stoi pusty. (...) czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo. Uważam, że mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk. Z Okęcia i innych można się dostać na krańce świata

– mówił Dariusz Joński w rozmowie z red. Jackiem Prusinowskim. 

Czytaj również: "Kołodziejczak, ośle, rozmawiałeś czy nie?" [VIDEO]

Ekspert odpowiada

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– rozpoczyna swój wpis Maciej Wilk. Jak podkreślił odnosząc się do argumentu o 300-400 samolotów dla LOT, "flotę tej skali posiada Turkish Airlines, przewożący 83 mln pasażerów rocznie, operującym w hubie w Stambule o przepustowości 90 mln".

Celem LOT powinien być wzrost na CPK do skali ok. 25 mln pasażerów przy flocie 165 samolotów

– wskazał Wilk. Poseł Joński pomylił się zatem jedynie o 145/245 samolotów. 

Poseł Joński powiedział, że "LOT nie ma własnych samolotów, tylko leasingowane".

Nieprawda. LOT posiada na własność ok. 10 Embraerow i od tego roku również pierwszych B787-8. Leasing operacyjny jest absolutnym standardem - wielu przewoźników korzysta wyłącznie z takich struktur, np. przez długie lata Wizzair

– odpowiada Maciej Wilk. Odpowiadając na pomysł posła o "przerzuceniu bazy innych samolotów", stwierdza, że to "oczywista aberracja", ponieważ "żaden przewoźnik hubowy jak Lufthansa, KLM czy SAS nigdy nie otworzy bazy poza swoim rynkiem macierzystym".

Poseł Joński stwierdził również, iż "Lotnisko Chopina jest zapchane, bo tam wszystkie low costy lądują", a "London-City ma wyłącznie loty biznesowe".

Low costy i czartery to około 20% całości ruchu na Lotnisku Chopina. Lotnisko London-City nie jest w stanie technicznie przyjąć innych samolotów niż małe samoloty regionalne jak E190 czy A220-100

– punktuje ekspert. 

– Low costy można wyrzucić do Modlina czy Radomia – mówi Dariusz Joński. 

Wyrzucić to Pan Poseł może co najwyżej śmieci do zsypu. Administracyjny podział ruchu, czyli „siłowe” przesunięcie LCC i czarterów do innych portów lotniczych jest niewykonalne z powodow prawnych

– odpowiada Maciej Wilk. 

– Czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo – wskazuje poseł KO.

Cokolwiek miałoby się dziać, nie przekreśla to zasadności budowy nowego portu lotniczego

– odpowiada ekspert.

– Z Lotniska Chopina można się dostać na krańce świata – twierdzi Joński.

Tak, z przesiadka we Frankfurcie, Amsterdamie albo Dubaju. Wszystkie korzyści z łączności lotniczej oraz wpływy z przewozów cargo oddajemy innym. Ewidentnie widać, że Panu Przewodniczącemu to wystarcza. Otóż Drogi Panie Przewodniczący, Obywatelom to nie wystarcza

– stwierdza Maciej Wilk.

Zamiast opowiadać brednie, weźcie się lepiej za robotę i rozwijajcie ten kraj!

– mocno podsumował ekspert.

Czytaj więcej: [Tylko u nas] A. Banucha: Bez CPK nie wejdziemy na kolejny poziom rozwoju gospodarczego. Skończmy z kompleksami i działajmy

 


 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe