"Trudno w 1,5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni". Ekspert zmasakrował posła KO

"Proszę Państwa, oto przed Wami Dariusz Joński, do niedawna szef podkomisji LOTNICTWA w ramach Sejmowej Komisji Infrastruktury" – pisze na platformie X Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines, rozkładając na "czynniki pierwsze" wypowiedź polityka dla Radia Plus.
Dariusz Joński
Dariusz Joński / PAP/Paweł Supernak

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– wskazuje Maciej Wilk.

Czytaj także: Policja użyła gazu przeciwko rolnikom [WIDEO]

Joński: "Mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk"

To nie chodzi tylko i wyłącznie o wybudowanie samego lotniska. Trzeba jeszcze skądś te 300-400 samolotów wziąć. Dzisiaj LOT ma o krótkim zasięgu, leasingowanych, bo nie ma swoich, samolotów. Trzeba by 400 samolotów, bądź też przerzucić jakąś bazę innych samolotów. (...) Dlaczego lotnisko Chopina jest zapchane? Bo tam wszystkie low costy lądują. Niech pan zwróci uwagę, co się dzieje w Londynie. London city, w centrum miasta lotnisko, ma tylko i wyłącznie biznesowe i te, które są po Europie. Low costy, wszystko jest poza Londynem. Tak samo można by było low costy wyrzucić na Łódź, Radom, który stoi pusty. (...) czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo. Uważam, że mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk. Z Okęcia i innych można się dostać na krańce świata

– mówił Dariusz Joński w rozmowie z red. Jackiem Prusinowskim. 

Czytaj również: "Kołodziejczak, ośle, rozmawiałeś czy nie?" [VIDEO]

Ekspert odpowiada

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– rozpoczyna swój wpis Maciej Wilk. Jak podkreślił odnosząc się do argumentu o 300-400 samolotów dla LOT, "flotę tej skali posiada Turkish Airlines, przewożący 83 mln pasażerów rocznie, operującym w hubie w Stambule o przepustowości 90 mln".

Celem LOT powinien być wzrost na CPK do skali ok. 25 mln pasażerów przy flocie 165 samolotów

– wskazał Wilk. Poseł Joński pomylił się zatem jedynie o 145/245 samolotów. 

Poseł Joński powiedział, że "LOT nie ma własnych samolotów, tylko leasingowane".

Nieprawda. LOT posiada na własność ok. 10 Embraerow i od tego roku również pierwszych B787-8. Leasing operacyjny jest absolutnym standardem - wielu przewoźników korzysta wyłącznie z takich struktur, np. przez długie lata Wizzair

– odpowiada Maciej Wilk. Odpowiadając na pomysł posła o "przerzuceniu bazy innych samolotów", stwierdza, że to "oczywista aberracja", ponieważ "żaden przewoźnik hubowy jak Lufthansa, KLM czy SAS nigdy nie otworzy bazy poza swoim rynkiem macierzystym".

Poseł Joński stwierdził również, iż "Lotnisko Chopina jest zapchane, bo tam wszystkie low costy lądują", a "London-City ma wyłącznie loty biznesowe".

Low costy i czartery to około 20% całości ruchu na Lotnisku Chopina. Lotnisko London-City nie jest w stanie technicznie przyjąć innych samolotów niż małe samoloty regionalne jak E190 czy A220-100

– punktuje ekspert. 

– Low costy można wyrzucić do Modlina czy Radomia – mówi Dariusz Joński. 

Wyrzucić to Pan Poseł może co najwyżej śmieci do zsypu. Administracyjny podział ruchu, czyli „siłowe” przesunięcie LCC i czarterów do innych portów lotniczych jest niewykonalne z powodow prawnych

– odpowiada Maciej Wilk. 

– Czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo – wskazuje poseł KO.

Cokolwiek miałoby się dziać, nie przekreśla to zasadności budowy nowego portu lotniczego

– odpowiada ekspert.

– Z Lotniska Chopina można się dostać na krańce świata – twierdzi Joński.

Tak, z przesiadka we Frankfurcie, Amsterdamie albo Dubaju. Wszystkie korzyści z łączności lotniczej oraz wpływy z przewozów cargo oddajemy innym. Ewidentnie widać, że Panu Przewodniczącemu to wystarcza. Otóż Drogi Panie Przewodniczący, Obywatelom to nie wystarcza

– stwierdza Maciej Wilk.

Zamiast opowiadać brednie, weźcie się lepiej za robotę i rozwijajcie ten kraj!

– mocno podsumował ekspert.

Czytaj więcej: [Tylko u nas] A. Banucha: Bez CPK nie wejdziemy na kolejny poziom rozwoju gospodarczego. Skończmy z kompleksami i działajmy

 


 

 


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Waldemar Krysiak: Czy Trzaskowski będzie zmuszał do nazywania brodatego mężczyzny kobietą? Wiadomości
Waldemar Krysiak: Czy Trzaskowski będzie zmuszał do nazywania brodatego mężczyzny kobietą?

Trzaskowski wprowadza ideologię gender do ratusza. Na Zachodzie policja już aresztuje tych, którzy ze skrajną lewicą się nie zgadzają. Czy więc Trzaskowski też będzie zmuszał swoich pracowników do nazywania brodatego mężczyzny kobietą? Czy obowiązkowe będą fikcyjne zaimki i końcówki, których zażyczy sobie transseksualista? Dlaczego prezydent Warszawy domaga się rzeczy absurdalnych?

Polak kieruje zespołem mającym przesunąć granice znanej fizyki Wiadomości
Polak kieruje zespołem mającym przesunąć granice znanej fizyki

W takich osobach moc!! Drodzy Państwo, Polak przeprowadza w naszym kraju jeden z największych w historii fizyki testów teorii kwantowej!

Znany polityk PiS zawieszony! Decyzja prezesa Kaczyńskiego z ostatniej chwili
Znany polityk PiS zawieszony! "Decyzja prezesa Kaczyńskiego"

Europoseł Krzysztof Jurgiel został zawieszony w prawach członka Prawa i Sprawiedliwości – poinformował rzecznik partii Rafał Bochenek.

Nieoczekiwane orędzie Hołowni: To kwestia wagi państwowej polityka
Nieoczekiwane orędzie Hołowni: "To kwestia wagi państwowej"

– Ostudzenie natychmiast temperatury sporu to kwestia wagi państwowej; to sprawa naszego bezpieczeństwa – powiedział marszałek Sejmu Szymon Hołownia w czwartkowym orędziu.

[Felieton „TS”] Jan Wróbel: Polski Ład w Europie tylko u nas
[Felieton „TS”] Jan Wróbel: Polski Ład w Europie

Do piór, które cenię, zaliczam pióro Marcina Napiórkowskiego, świadom, że pisuje on zasadniczo do pism z lewej strony polskiego centrum. Ale niech tam – wypowiada się po swojemu i językiem własnym, nie zaś językiem współczesnego polit-gramot-kuku-na-muniu. Kiedy zatem pisze o sporach wokół Zielonego Ładu, czytam, bo wiem, że nawet kiedy mnie zdenerwuje, to raczej nie spowoduje tzw. pęknięcia żyłki, lecz skłoni do myślenia. Czytam: „Aktywizm antyeuropejski motywuje dziś bardziej niż proeuropejski. Bo komu chciałoby się wychodzić z domu, żeby zamanifestować, że jest ok? «Nic się nie dzieje, spokojnie jest, i tak właśnie ma być!». Słabo wyglądałoby to na transparentach”. Zdaniem autora ostatni spór wykazuje nie tyle nonsens Zielonego Ładu, ile głęboki deficyt umiejętności budowania prestiżu i zrozumienia przez Unię Europejską. Nie tyle „Ład”, lecz nieład komunikacyjny jest kłopotem. Za projektem: „Stoi mnóstwo faktów, mnóstwo racji, mnóstwo niezłych pomysłów. Nie ma jednak opowieści. Nie ma mitów, które porwałyby tłumy?”.

Lewica zrywa współpracę z KO w Krakowie gorące
Lewica zrywa współpracę z KO w Krakowie

Struktury Nowej Lewicy wycofały się ze współpracy z Koalicją Obywatelską w Radzie Miasta Krakowa.

Kaczyński zadał niewygodne pytanie Tuskowi. Co zrobi premier? polityka
Kaczyński zadał niewygodne pytanie Tuskowi. Co zrobi premier?

– Tusk oświadczył, niedługo po tym głosowaniu, że ten pakt migracyjny przyniesie nam różne korzyści, że będziemy beneficjentami, no to ja teraz pytam publicznie. Panie Tusk, to dlaczego pan przeciw głosował? – powiedział w czwartek prezes PiS Jarosław Kaczyński. Jak na jego słowa odpowie premier Donald Tusk?

Zamach na premiera Słowacji Roberta Fico. Co wiemy do tej pory? gorące
Zamach na premiera Słowacji Roberta Fico. Co wiemy do tej pory?

Premier Słowacji Robert Fico, ciężko ranny w środowym zamachu, pozostaje w czwartek na oddziale intensywnej opieki medycznej szpitala w Bańskiej Bystrzycy. Napastnik przyznał, że kierował się motywami politycznymi. Władze apelują o uspokojenie nastrojów.

Rewolucyjny, agresywny język Marty Lempart zastrasza ludzi tylko u nas
"Rewolucyjny, agresywny język Marty Lempart zastrasza ludzi"

- Rewolucyjny, agresywny język nie tylko zatruwa debatę publiczną, ale też wpływa na myślenie ludzi. Może prowadzić do tego, że wiele osób poczuje się zastraszone, nie będzie chciało zabierać głosu. Niektóre osoby, może mniej zdecydowane, doprowadzi to do myślenia, żeby szukać jakichś kompromisów, żeby tylko zamknąć temat aborcji - mówi poseł Bartłomiej Wróblewski w rozmowie z portalem Tysol.pl.

Waldemar Buda wykluczony z posiedzenia komisji ds. tzw. wyborów kopertowych polityka
Waldemar Buda wykluczony z posiedzenia komisji ds. tzw. wyborów kopertowych

Poseł Prawa i Sprawiedliwości Waldemar Buda został wykluczony z posiedzenia komisji ds. tzw. wyborów kopertowych. Wcześniej między posłem PiS a przewodniczącym komisji, posłem KO Dariuszem Jońskim doszło do ostrej kłótni.

REKLAMA

"Trudno w 1,5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni". Ekspert zmasakrował posła KO

"Proszę Państwa, oto przed Wami Dariusz Joński, do niedawna szef podkomisji LOTNICTWA w ramach Sejmowej Komisji Infrastruktury" – pisze na platformie X Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines, rozkładając na "czynniki pierwsze" wypowiedź polityka dla Radia Plus.
Dariusz Joński
Dariusz Joński / PAP/Paweł Supernak

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– wskazuje Maciej Wilk.

Czytaj także: Policja użyła gazu przeciwko rolnikom [WIDEO]

Joński: "Mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk"

To nie chodzi tylko i wyłącznie o wybudowanie samego lotniska. Trzeba jeszcze skądś te 300-400 samolotów wziąć. Dzisiaj LOT ma o krótkim zasięgu, leasingowanych, bo nie ma swoich, samolotów. Trzeba by 400 samolotów, bądź też przerzucić jakąś bazę innych samolotów. (...) Dlaczego lotnisko Chopina jest zapchane? Bo tam wszystkie low costy lądują. Niech pan zwróci uwagę, co się dzieje w Londynie. London city, w centrum miasta lotnisko, ma tylko i wyłącznie biznesowe i te, które są po Europie. Low costy, wszystko jest poza Londynem. Tak samo można by było low costy wyrzucić na Łódź, Radom, który stoi pusty. (...) czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo. Uważam, że mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk. Z Okęcia i innych można się dostać na krańce świata

– mówił Dariusz Joński w rozmowie z red. Jackiem Prusinowskim. 

Czytaj również: "Kołodziejczak, ośle, rozmawiałeś czy nie?" [VIDEO]

Ekspert odpowiada

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– rozpoczyna swój wpis Maciej Wilk. Jak podkreślił odnosząc się do argumentu o 300-400 samolotów dla LOT, "flotę tej skali posiada Turkish Airlines, przewożący 83 mln pasażerów rocznie, operującym w hubie w Stambule o przepustowości 90 mln".

Celem LOT powinien być wzrost na CPK do skali ok. 25 mln pasażerów przy flocie 165 samolotów

– wskazał Wilk. Poseł Joński pomylił się zatem jedynie o 145/245 samolotów. 

Poseł Joński powiedział, że "LOT nie ma własnych samolotów, tylko leasingowane".

Nieprawda. LOT posiada na własność ok. 10 Embraerow i od tego roku również pierwszych B787-8. Leasing operacyjny jest absolutnym standardem - wielu przewoźników korzysta wyłącznie z takich struktur, np. przez długie lata Wizzair

– odpowiada Maciej Wilk. Odpowiadając na pomysł posła o "przerzuceniu bazy innych samolotów", stwierdza, że to "oczywista aberracja", ponieważ "żaden przewoźnik hubowy jak Lufthansa, KLM czy SAS nigdy nie otworzy bazy poza swoim rynkiem macierzystym".

Poseł Joński stwierdził również, iż "Lotnisko Chopina jest zapchane, bo tam wszystkie low costy lądują", a "London-City ma wyłącznie loty biznesowe".

Low costy i czartery to około 20% całości ruchu na Lotnisku Chopina. Lotnisko London-City nie jest w stanie technicznie przyjąć innych samolotów niż małe samoloty regionalne jak E190 czy A220-100

– punktuje ekspert. 

– Low costy można wyrzucić do Modlina czy Radomia – mówi Dariusz Joński. 

Wyrzucić to Pan Poseł może co najwyżej śmieci do zsypu. Administracyjny podział ruchu, czyli „siłowe” przesunięcie LCC i czarterów do innych portów lotniczych jest niewykonalne z powodow prawnych

– odpowiada Maciej Wilk. 

– Czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo – wskazuje poseł KO.

Cokolwiek miałoby się dziać, nie przekreśla to zasadności budowy nowego portu lotniczego

– odpowiada ekspert.

– Z Lotniska Chopina można się dostać na krańce świata – twierdzi Joński.

Tak, z przesiadka we Frankfurcie, Amsterdamie albo Dubaju. Wszystkie korzyści z łączności lotniczej oraz wpływy z przewozów cargo oddajemy innym. Ewidentnie widać, że Panu Przewodniczącemu to wystarcza. Otóż Drogi Panie Przewodniczący, Obywatelom to nie wystarcza

– stwierdza Maciej Wilk.

Zamiast opowiadać brednie, weźcie się lepiej za robotę i rozwijajcie ten kraj!

– mocno podsumował ekspert.

Czytaj więcej: [Tylko u nas] A. Banucha: Bez CPK nie wejdziemy na kolejny poziom rozwoju gospodarczego. Skończmy z kompleksami i działajmy

 


 

 



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe