"Trudno w 1,5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni". Ekspert zmasakrował posła KO

"Proszę Państwa, oto przed Wami Dariusz Joński, do niedawna szef podkomisji LOTNICTWA w ramach Sejmowej Komisji Infrastruktury" – pisze na platformie X Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines, rozkładając na "czynniki pierwsze" wypowiedź polityka dla Radia Plus.
Dariusz Joński
Dariusz Joński / PAP/Paweł Supernak

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– wskazuje Maciej Wilk.

Czytaj także: Policja użyła gazu przeciwko rolnikom [WIDEO]

Joński: "Mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk"

To nie chodzi tylko i wyłącznie o wybudowanie samego lotniska. Trzeba jeszcze skądś te 300-400 samolotów wziąć. Dzisiaj LOT ma o krótkim zasięgu, leasingowanych, bo nie ma swoich, samolotów. Trzeba by 400 samolotów, bądź też przerzucić jakąś bazę innych samolotów. (...) Dlaczego lotnisko Chopina jest zapchane? Bo tam wszystkie low costy lądują. Niech pan zwróci uwagę, co się dzieje w Londynie. London city, w centrum miasta lotnisko, ma tylko i wyłącznie biznesowe i te, które są po Europie. Low costy, wszystko jest poza Londynem. Tak samo można by było low costy wyrzucić na Łódź, Radom, który stoi pusty. (...) czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo. Uważam, że mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk. Z Okęcia i innych można się dostać na krańce świata

– mówił Dariusz Joński w rozmowie z red. Jackiem Prusinowskim. 

Czytaj również: "Kołodziejczak, ośle, rozmawiałeś czy nie?" [VIDEO]

Ekspert odpowiada

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– rozpoczyna swój wpis Maciej Wilk. Jak podkreślił odnosząc się do argumentu o 300-400 samolotów dla LOT, "flotę tej skali posiada Turkish Airlines, przewożący 83 mln pasażerów rocznie, operującym w hubie w Stambule o przepustowości 90 mln".

Celem LOT powinien być wzrost na CPK do skali ok. 25 mln pasażerów przy flocie 165 samolotów

– wskazał Wilk. Poseł Joński pomylił się zatem jedynie o 145/245 samolotów. 

Poseł Joński powiedział, że "LOT nie ma własnych samolotów, tylko leasingowane".

Nieprawda. LOT posiada na własność ok. 10 Embraerow i od tego roku również pierwszych B787-8. Leasing operacyjny jest absolutnym standardem - wielu przewoźników korzysta wyłącznie z takich struktur, np. przez długie lata Wizzair

– odpowiada Maciej Wilk. Odpowiadając na pomysł posła o "przerzuceniu bazy innych samolotów", stwierdza, że to "oczywista aberracja", ponieważ "żaden przewoźnik hubowy jak Lufthansa, KLM czy SAS nigdy nie otworzy bazy poza swoim rynkiem macierzystym".

Poseł Joński stwierdził również, iż "Lotnisko Chopina jest zapchane, bo tam wszystkie low costy lądują", a "London-City ma wyłącznie loty biznesowe".

Low costy i czartery to około 20% całości ruchu na Lotnisku Chopina. Lotnisko London-City nie jest w stanie technicznie przyjąć innych samolotów niż małe samoloty regionalne jak E190 czy A220-100

– punktuje ekspert. 

– Low costy można wyrzucić do Modlina czy Radomia – mówi Dariusz Joński. 

Wyrzucić to Pan Poseł może co najwyżej śmieci do zsypu. Administracyjny podział ruchu, czyli „siłowe” przesunięcie LCC i czarterów do innych portów lotniczych jest niewykonalne z powodow prawnych

– odpowiada Maciej Wilk. 

– Czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo – wskazuje poseł KO.

Cokolwiek miałoby się dziać, nie przekreśla to zasadności budowy nowego portu lotniczego

– odpowiada ekspert.

– Z Lotniska Chopina można się dostać na krańce świata – twierdzi Joński.

Tak, z przesiadka we Frankfurcie, Amsterdamie albo Dubaju. Wszystkie korzyści z łączności lotniczej oraz wpływy z przewozów cargo oddajemy innym. Ewidentnie widać, że Panu Przewodniczącemu to wystarcza. Otóż Drogi Panie Przewodniczący, Obywatelom to nie wystarcza

– stwierdza Maciej Wilk.

Zamiast opowiadać brednie, weźcie się lepiej za robotę i rozwijajcie ten kraj!

– mocno podsumował ekspert.

Czytaj więcej: [Tylko u nas] A. Banucha: Bez CPK nie wejdziemy na kolejny poziom rozwoju gospodarczego. Skończmy z kompleksami i działajmy

 


 

 


 

POLECANE
Warszawa: Mężczyzna podpalił plecak i zostawił go przed Belwederem z ostatniej chwili
Warszawa: Mężczyzna podpalił plecak i zostawił go przed Belwederem

W poniedziałek rano nieznany mężczyzna przy ogrodzeniu pod Belwederem podpalił plecak, po czym oddalił się z miejsca zdarzenia. 

Sytuacja przed debatą: Trump-Harris… z ostatniej chwili
Sytuacja przed debatą: Trump-Harris…

Wydarzenia na arenie światowej wyraźnie przyspieszają. Faktycznie do załatwienia pozostało tylko kilka toczących się spraw. A tak naprawdę to wyeliminowanie Trumpa i Muska, a resztę ludzi rozumiejących zagrożenie dla WOLNOŚCI można uspokoić dopalaczami strachu i igrzyskami ośmiogwiazdkowych lewackich uduchowionych manifestów typu “Wypierdalać!”.

Prezes ZUS: „To źle, że obniżono wiek emerytalny” z ostatniej chwili
Prezes ZUS: „To źle, że obniżono wiek emerytalny”

– Wiek emerytalny był kiedyś słusznie podniesiony i niesłusznie został obniżony, ale dzisiaj ta decyzja jest w rękach polityków i nie wydaje się, żeby ktoś chciał poważnie ten temat podjąć – mówi „Faktowi” prezes ZUS Zbigniew Derdziuk.

Oto najlepszy kandydat na prezydenta wg wyborców PiS [SONDAŻ] z ostatniej chwili
Oto najlepszy kandydat na prezydenta wg wyborców PiS [SONDAŻ]

Jarosław Kaczyński poszukuje wśród działaczy PiS odpowiedniego kandydata na prezydenta. Zdaniem wyborców PiS najlepszym kandydatem będzie Mariusz Błaszczak – wynika z sondażu United Surveys dla Wirtualnej Polski.

z ostatniej chwili
Tankowanie samochodu firmowego może być łatwe i tanie – karty paliwowe

Nie musisz już martwić się o stos faktur za paliwo ani wydawać pracownikom odliczonych banknotów lub firmowej karty przy wizytach na stacjach paliw. Specjalne karty wydawane przez koncerny paliwowe umożliwiają bezgotówkowe zakupy.

Polacy w Afryce południowej: niezwykłe losy i dziedzictwo Wiadomości
Polacy w Afryce południowej: niezwykłe losy i dziedzictwo

Polska obecność w Afryce południowej, choć mniej znana, odznacza się długą i barwną historią, która sięga aż do XVII wieku. Na łamach portalu republikapolonia.pl przedstawia ją Andrzej Otomański. W pierwszej części autor skupił się na początkach polskiego osadnictwa na południowym krańcu Afryki oraz jego rozwój aż do okresu międzywojennego, ukazując przy tym, jak Polacy, pomimo odległości i różnic kulturowych, zdołali wtopić się w lokalne społeczności, tworząc trwałe ślady swojej obecności.

Rozdroża katolickiego konserwatyzmu Wiadomości
Rozdroża katolickiego konserwatyzmu

W dzisiejszym świecie coraz trudniej jest zrozumieć, czym naprawdę jest konserwatyzm katolicki. Wiele z tego, co kiedyś uchodziło za fundamenty tego nurtu, zostało zafałszowane lub nadużyte, zarówno przez zwolenników, jak i przeciwników. Nie jest to jednak unikalna sytuacja – podobne problemy dotykają również innych wyznań i ideologii, które w praktyce często odbiegają od swoich pierwotnych założeń. Przykładem może być Partia Konserwatywna w Wielkiej Brytanii, która z konserwatyzmem ma już obecnie niewiele wspólnego, czy niemiecka Unia Chrześcijańsko-Demokratyczna (CDU), której działalność ma niewiele wspólnego z chrześcijaństwem.

„Nieprzyjemna sytuacja”. Marcin Hakiel zaatakowany z ostatniej chwili
„Nieprzyjemna sytuacja”. Marcin Hakiel zaatakowany

Marcin Hakiel wraz ze swoją partnerką Dominiką Serowską był gościem w programie telewizyjnym. Po jego zakończeniu doszło do niebezpiecznego incydentu. Tancerz padł ofiarą ataku.

Śmiertelny wypadek w Żyrardowie. Nie żyje rowerzysta z ostatniej chwili
Śmiertelny wypadek w Żyrardowie. Nie żyje rowerzysta

Media obiegła informacja o wypadku, do jakiego doszło w Żyrardowie. Jest ofiara śmiertelna.

Olaf Scholz wzywa do podjęcia rozmów z Rosją z ostatniej chwili
Olaf Scholz wzywa do podjęcia rozmów z Rosją

Kanclerz Niemiec Olaf Scholz w wywiadzie dla ZDF powiedział, że nadszedł czas na wzmożenie wysiłków dyplomatycznych, aby zakończyć rosyjską wojnę przeciwko Ukrainie.

REKLAMA

"Trudno w 1,5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni". Ekspert zmasakrował posła KO

"Proszę Państwa, oto przed Wami Dariusz Joński, do niedawna szef podkomisji LOTNICTWA w ramach Sejmowej Komisji Infrastruktury" – pisze na platformie X Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines, rozkładając na "czynniki pierwsze" wypowiedź polityka dla Radia Plus.
Dariusz Joński
Dariusz Joński / PAP/Paweł Supernak

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– wskazuje Maciej Wilk.

Czytaj także: Policja użyła gazu przeciwko rolnikom [WIDEO]

Joński: "Mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk"

To nie chodzi tylko i wyłącznie o wybudowanie samego lotniska. Trzeba jeszcze skądś te 300-400 samolotów wziąć. Dzisiaj LOT ma o krótkim zasięgu, leasingowanych, bo nie ma swoich, samolotów. Trzeba by 400 samolotów, bądź też przerzucić jakąś bazę innych samolotów. (...) Dlaczego lotnisko Chopina jest zapchane? Bo tam wszystkie low costy lądują. Niech pan zwróci uwagę, co się dzieje w Londynie. London city, w centrum miasta lotnisko, ma tylko i wyłącznie biznesowe i te, które są po Europie. Low costy, wszystko jest poza Londynem. Tak samo można by było low costy wyrzucić na Łódź, Radom, który stoi pusty. (...) czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo. Uważam, że mamy dzisiaj wystarczającą liczbę lotnisk. Z Okęcia i innych można się dostać na krańce świata

– mówił Dariusz Joński w rozmowie z red. Jackiem Prusinowskim. 

Czytaj również: "Kołodziejczak, ośle, rozmawiałeś czy nie?" [VIDEO]

Ekspert odpowiada

Choć wypowiedz sprzed kilku dni, warto ją przypomnieć bo naprawdę trudno w 1.5 minuty zmieścić tyle niedorzecznych bredni na temat projektu #CPK

– rozpoczyna swój wpis Maciej Wilk. Jak podkreślił odnosząc się do argumentu o 300-400 samolotów dla LOT, "flotę tej skali posiada Turkish Airlines, przewożący 83 mln pasażerów rocznie, operującym w hubie w Stambule o przepustowości 90 mln".

Celem LOT powinien być wzrost na CPK do skali ok. 25 mln pasażerów przy flocie 165 samolotów

– wskazał Wilk. Poseł Joński pomylił się zatem jedynie o 145/245 samolotów. 

Poseł Joński powiedział, że "LOT nie ma własnych samolotów, tylko leasingowane".

Nieprawda. LOT posiada na własność ok. 10 Embraerow i od tego roku również pierwszych B787-8. Leasing operacyjny jest absolutnym standardem - wielu przewoźników korzysta wyłącznie z takich struktur, np. przez długie lata Wizzair

– odpowiada Maciej Wilk. Odpowiadając na pomysł posła o "przerzuceniu bazy innych samolotów", stwierdza, że to "oczywista aberracja", ponieważ "żaden przewoźnik hubowy jak Lufthansa, KLM czy SAS nigdy nie otworzy bazy poza swoim rynkiem macierzystym".

Poseł Joński stwierdził również, iż "Lotnisko Chopina jest zapchane, bo tam wszystkie low costy lądują", a "London-City ma wyłącznie loty biznesowe".

Low costy i czartery to około 20% całości ruchu na Lotnisku Chopina. Lotnisko London-City nie jest w stanie technicznie przyjąć innych samolotów niż małe samoloty regionalne jak E190 czy A220-100

– punktuje ekspert. 

– Low costy można wyrzucić do Modlina czy Radomia – mówi Dariusz Joński. 

Wyrzucić to Pan Poseł może co najwyżej śmieci do zsypu. Administracyjny podział ruchu, czyli „siłowe” przesunięcie LCC i czarterów do innych portów lotniczych jest niewykonalne z powodow prawnych

– odpowiada Maciej Wilk. 

– Czekam na audyt [w CPK – red.], co tam się w ogóle działo – wskazuje poseł KO.

Cokolwiek miałoby się dziać, nie przekreśla to zasadności budowy nowego portu lotniczego

– odpowiada ekspert.

– Z Lotniska Chopina można się dostać na krańce świata – twierdzi Joński.

Tak, z przesiadka we Frankfurcie, Amsterdamie albo Dubaju. Wszystkie korzyści z łączności lotniczej oraz wpływy z przewozów cargo oddajemy innym. Ewidentnie widać, że Panu Przewodniczącemu to wystarcza. Otóż Drogi Panie Przewodniczący, Obywatelom to nie wystarcza

– stwierdza Maciej Wilk.

Zamiast opowiadać brednie, weźcie się lepiej za robotę i rozwijajcie ten kraj!

– mocno podsumował ekspert.

Czytaj więcej: [Tylko u nas] A. Banucha: Bez CPK nie wejdziemy na kolejny poziom rozwoju gospodarczego. Skończmy z kompleksami i działajmy

 


 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe