Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej

Niemiecki portal Handelsblatt ocenia, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.
Volkswagen  Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej
Volkswagen / rawpixel

Dotychczasowe dane dotyczące emisji przez samochody tej marki nie napawają optymizmem, jeżeli chodzi o przestrzegania wprowadzanych norm. 

W połowie marca opublikowany zostanie raport za ubiegły rok największego europejskiego producenta samochodów w zakresie emisji CO2. Portal Handelsblatt dotarł do wstępnych danych VW, z których wynika, że średnia emisja dwutlenku węgla dla wszystkich pojazdów dostarczanych przez grupę Dax w UE wynosi 118,4 grama na kilometr. Dotychczas limit wynosił 122 gramy na kilometr. 

Czytaj także: Wiemy, kto został polskim kandydatem na szefa Komitetu Wojskowego UE

Volkswagen nie będzie spełniał norm 

Limit ten zostanie jednak zaostrzony już od 2025 roku. Emisja CO2 we flotach samochodowych powinna być wówczas o 15 procent niższa, a wartość docelowa dla Grupy VW będzie wynosić 105 gramów na kilometr.

Oznacza to, że samochody produkowane przez niemiecki koncern nie będą spełniać norm. 

Dlatego producent samochodów z Wolfsburga musi szybko zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych ze swojej floty pojazdów. Będzie to możliwe jedynie pod warunkiem zwiększenia udziału w sprzedaży niskoemisyjnych samochodów elektrycznych. Osoba blisko związana z biznesem samochodów elektrycznych Volkswagena mówi wyraźnie: „Jeśli szybko nie uda nam się zebrać liczb, w 2025 r. będziemy mieli ogromny problem z emisją CO2”

– napisano na portalu Handelsblatt.

Czytaj także: Znamy nowe dane o PKB Polski

Kontekst: Inne problemy Volkswagena 

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.

 

 

 


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Putin czeka na Trumpa? Może się srogo rozczarować Wiadomości
Putin czeka na Trumpa? Może się srogo rozczarować

Izrael przeciąga wojnę w Strefie Gazy i zwodzi administrację Bidena, bo Netanjahu czeka na powrót Trumpa? To wiedzą wszyscy. Ale podobno nie tylko premier państwa żydowskiego odlicza dni do „wielkiego wtorku” w Ameryce. Mainstreamowe media i europejscy politycy jedynie słusznej opcji alarmują, że na wygraną Donalda Trumpa z utęsknieniem czeka Władimir Putin. Nic dwa razy się nie zdarza? A no zdarza! Kolejny raz robią z Trumpa ruskiego agenta. Choć już pierwszy raz pokazał, że to bujda na resorach.

Dantejskie sceny na Wawelu. Demonstranci próbowali rzucić się na samochód Jarosława Kaczyńskiego z ostatniej chwili
Dantejskie sceny na Wawelu. Demonstranci próbowali rzucić się na samochód Jarosława Kaczyńskiego

Prezes PiS Jarosław Kaczyński przyjechał we wtorek do Krakowa, aby w katedrze wawelskiej wziąć udział w nabożeństwie z okazji swoich 75. urodzin oraz w intencji Lecha i Marii Kaczyńskich, którzy zginęli w katastrofie smoleńskiej. Jak donoszą media, wydarzenie było zakłócane przez grupkę demonstrantów; niektórzy z nich usiłowali rzucić się na samochód, którym jechał prezes PiS. Musiała interweniować policja.

Zbigniew Kuźmiuk: Katastrofa budżetowa zbliża się szybkimi krokami z ostatniej chwili
Zbigniew Kuźmiuk: Katastrofa budżetowa zbliża się szybkimi krokami

Wczoraj późnym wieczorem, dwa dni po zwyczajowym terminie, ukazał się comiesięczny komunikat Ministerstwa Finansów dotyczący wykonania budżetu państwa w okresie styczeń-maj 2024 roku, z którego wynika, że zaledwie po 5 miesiącach tego roku deficyt budżetowy przekroczył 53 mld zł (dla porównania w tym samym okresie 2023 roku deficyt wynosił tylko 20,8 mld zł). 

„Gorący zwolennik Nord Stream sekretarzem generalnym NATO. To dla nas fatalna kandydatura” z ostatniej chwili
„Gorący zwolennik Nord Stream sekretarzem generalnym NATO. To dla nas fatalna kandydatura”

Wszystko wskazuje na to, że nowym sekretarzem generalnym NATO zostanie premier Holandii Mark Rutte. Przeciwko jego kandydaturze wystąpiła jedynie Rumunia, która wystawiła własnego kandydata. Były prezydent Estonii Toomas Hendrik Ilves wskazuje jednak, że kandydatura Rutte potwierdza lekceważenie Europy Wschodniej przez zachodnie kraje kontynentu.

Blinken: Wsparcie Chin dla machiny wojennej Rosji musi się skończyć Wiadomości
Blinken: Wsparcie Chin dla machiny wojennej Rosji musi się skończyć

Sekretarz stanu USA Antony Blinken, który wystąpił we wtorek w Waszyngtonie na wspólnej konferencji prasowej z sekretarzem generalnym NATO Jensem Stoltenbergiem, oznajmił, że wsparcie Chin dla machiny wojennej Rosji, jej sektora wojskowo-przemysłowego "musi się skończyć".

„Tusk na chwilę zapomniał, że to Weber jest jego szefem, a nie odwrotnie” polityka
„Tusk na chwilę zapomniał, że to Weber jest jego szefem, a nie odwrotnie”

Przewodniczący Europejskiej Partii Ludowej (EPL) Manfred Weber miał promować na wiceszefową EPL Ewę Kopacz, mimo że polska delegacja wskazała europosła Andrzeja Halickiego.

Znany aktor dołączy do serialu Na Wspólnej z ostatniej chwili
Znany aktor dołączy do serialu "Na Wspólnej"

Serial "Na Wspólnej" cieszy się dużą popularnością wśród telewidzów. Media obiegły nowe informacje związane z produkcją.

Czystka Bodnara w sądach. Odwołano kierownictwo sądów w Warszawie, Rzeszowie oraz Krośnie z ostatniej chwili
Czystka Bodnara w sądach. Odwołano kierownictwo sądów w Warszawie, Rzeszowie oraz Krośnie

Szef MS Adam Bodnar wszczął procedurę odwoławczą wobec prezesa Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie Rafała Puchalskiego - poinformowało MS. Puchalski jest wiceprzewodniczącym Krajowej Rady Sądownictwa. MS poinformowało też o wszczęciu tych procedur wobec kierownictwa sądów okręgowych w Warszawie i w Krośnie.

Publikujemy nagranie rozmowy Aleksandry Fedorskiej z biurem prasowym niemieckiego rządu. Nie pozostawia wątpliwości Wiadomości
Publikujemy nagranie rozmowy Aleksandry Fedorskiej z biurem prasowym niemieckiego rządu. Nie pozostawia wątpliwości

Niemieckie Biuro Prasowe i Informacyjne Rządu Federalnego w rozmowie z Aleksandrą Fedorską ujawniło nam, że chociaż Donald Tusk zapowiedział rozmowę z Olafem Scholzem w sprawie incydentu z przewiezieniem migrantów do Polski, to nie doszło do niej, a ponadto nie jest ona nawet planowana. News wywołał wręcz histeryczną reakcję Donalda Tuska.

Farmaceutyczny gigant pozwany. Wiele wprowadzających w błąd oświadczeń z ostatniej chwili
Farmaceutyczny gigant pozwany. "Wiele wprowadzających w błąd oświadczeń"

Gigant farmaceutyczny Pfizer został pozwany przez stan Kansas w USA. Chodzi o wprowadzanie w błąd opinii publicznej w związku z działaniem szczepionki przeciwko koronawirusowi. Firma nie zgadza się z zarzutami i wydała oświadczenie.

REKLAMA

Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej

Niemiecki portal Handelsblatt ocenia, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.
Volkswagen  Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej
Volkswagen / rawpixel

Dotychczasowe dane dotyczące emisji przez samochody tej marki nie napawają optymizmem, jeżeli chodzi o przestrzegania wprowadzanych norm. 

W połowie marca opublikowany zostanie raport za ubiegły rok największego europejskiego producenta samochodów w zakresie emisji CO2. Portal Handelsblatt dotarł do wstępnych danych VW, z których wynika, że średnia emisja dwutlenku węgla dla wszystkich pojazdów dostarczanych przez grupę Dax w UE wynosi 118,4 grama na kilometr. Dotychczas limit wynosił 122 gramy na kilometr. 

Czytaj także: Wiemy, kto został polskim kandydatem na szefa Komitetu Wojskowego UE

Volkswagen nie będzie spełniał norm 

Limit ten zostanie jednak zaostrzony już od 2025 roku. Emisja CO2 we flotach samochodowych powinna być wówczas o 15 procent niższa, a wartość docelowa dla Grupy VW będzie wynosić 105 gramów na kilometr.

Oznacza to, że samochody produkowane przez niemiecki koncern nie będą spełniać norm. 

Dlatego producent samochodów z Wolfsburga musi szybko zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych ze swojej floty pojazdów. Będzie to możliwe jedynie pod warunkiem zwiększenia udziału w sprzedaży niskoemisyjnych samochodów elektrycznych. Osoba blisko związana z biznesem samochodów elektrycznych Volkswagena mówi wyraźnie: „Jeśli szybko nie uda nam się zebrać liczb, w 2025 r. będziemy mieli ogromny problem z emisją CO2”

– napisano na portalu Handelsblatt.

Czytaj także: Znamy nowe dane o PKB Polski

Kontekst: Inne problemy Volkswagena 

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.

 

 

 



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe