Ważny polityk KO o budowie CPK: „Gigantomanii mówimy «nie»”

Europoseł PO Andrzej Halicki był gościem na antenie Radia RMF FM. Polityk odniósł się do wielu nurtujących kwestii, m.in. protestów rolników, wojny na Ukrainie czy budowy CPK (Centralny Port Komunikacyjny). Stwierdził, że inicjatywa ta jest bardzo kosztowna, a polski rząd „gigantomanii” powinien powiedzieć stanowcze „nie”.
Koncepcja CPK Ważny polityk KO o budowie CPK: „Gigantomanii mówimy «nie»”
Koncepcja CPK / Screen TT Marcin Horała

Europoseł KO Andrzej Halicki podkreślił, że Polska zmaga się aktualnie z palącymi problemami, których nie należy lekceważyć. Wspomniał tu chociażby o protestach rolników, którzy od kilku tygodni organizują manifestacje w całej Polsce. Sprzeciwiają się sprowadzaniu produktów rolnych z Ukrainy, a także wdrożeniu w życie Europejskiego Zielonego Ładu

Wsłuchuję się dziś w argumenty rolników, w ich postulaty. Dziś to są realne problemy. Ja sam organizowałem spotkania panu wiceministrowi Kołodziejczakowi, kiedy przyjeżdżał do Strasburga czy Brukseli. Dziś trzeba być skutecznym w przekonywaniu swoich partnerów także do racji, które są po naszej stronie. Trzeba zacząć od tego, że musimy zacząć mówić jednym językiem z Ukraińcami

– wyjaśniał.

Dodał, że w rządzie prowadzone są negocjacje dotyczące rozwiązania tej kwestii. Nie ukrywał, że jest tutaj wiele elementów, które powinny zostać rozpatrzone. 

Jeżeli chodzi o embargo, to mamy dziś negocjacje i mam nadzieję, że będzie wspólne rozwiązanie, które w przypadku importu ukraińskiego będzie także zaakceptowane przez stronę ukraińską. To jest i certyfikacja, to są limity, to są kontrole, to jest kwestia jakości produktów, która też musi być sprawdzana. Mamy wiele elementów, które powinny być rozstrzygnięte. Nie tylko całkowite embargo jest rozwiązaniem 

– mówił Halicki.

Halicki: Gigantomanii mówimy „nie”

Polityk KO nawiązał również do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zaznaczył, że jest to wydatek, który wymaga rozsądnego podejścia. – Przecież to jest ogromny koszt – uświadamiał. 

– Dziś wydano już ponad 3 mld złotych i właściwie nie wiadomo na co. Dlaczego mamy tracić pieniądze na coś, bo przecież społeczeństwo je traci, zamiast wydać je na coś sensownego – mówił gość programu.

– Gigantomanii mówimy „nie”. O wielkości i sile państwa nie świadczy bowiem ilość wybetonowanych metrów kwadratowych pod lotnisko. Potrzebne są takie warunki, by uwierzyć, że ten hub będzie rzeczywiście hubem – wyjaśniał Halicki.
 


Internauci ponad podziałami politycznymi – #TakDlaCPK

Coraz więcej wskazuje na to, że rząd Donalda Tuska ma zamiar zamykać wielkie projekty inwestycyjne mające służyć rozwojowi Polski. I coraz więcej wskazuje na to, że hasła ich obrony łączą ludzi nawet w jego własnym obozie politycznym.
Sam premier Tusk wypowiadał się sceptycznie o budowie CPK wielokrotnie.

Wobec coraz bardziej nabrzmiałej sytuacji w mediach społecznościowych coraz szersze kręgi zatacza ruch społeczny w obronie strategicznych inwestycji pod hasłem #TakDlaCPK. Co ciekawe, ruch łączy nie tylko zwolenników PiS, ale również zwolenników lewicy, narodowców, a nawet… zwolenników Donalda Tuska i naczelnych krytyków Prawa i Sprawiedliwości. CPK popiera m.in. zajadle antypisowski Ruch Ośmiu Gwiazd, zaciekły zwolennik Tuska „Koneser Unii Europejskiej”, Młoda Lewica czy nawet pisarz Jakub Żulczyk, znany z tego, że nazwał prezydenta RP Andrzeja Dudę „debilem”.

Nowa wizytówka Polski

Na początku lipca spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała publicznie koncepcję architektoniczną nowego lotniska przesiadkowego. Centralnym elementem węzła CPK będzie atrium, które pod jednym dachem w kształcie „diamentu” połączy przestrzeń przesiadkową dla pasażerów lotniska, dworca kolejowego i autobusowego. Atrium to swoisty przestronny „przedpokój portu lotniczego”. Spotka się tu większość pasażerów niezależnie od środka transportu, którym dotrą na lotnisko.

Szymon Kachniarz (senior project manager z Biura Projektowania i Inżynierii Podprogramu Lotniskowego w CPK) podkreśla, że będzie to wizytówka Polski. CPK będzie pierwszą rzeczą, którą zobaczą pasażerowie przylatujący do naszego kraju, ale również jedyną, z jaką zetkną się miliony turystów i biznesmenów, którzy będą się tu tylko przesiadać.

– Projektowaliśmy tę przestrzeń tak, by zachęcała do przebywania w tym miejscu. Myślimy o programie funkcjonalnym, który sprawi, że hub transportowy będzie żył własnym życiem. Chcemy, by ludzie spotykali się tam na kawę, robili zakupy i załatwiali interesy. Powierzchnia ogólnodostępnego atrium będzie porównywalna do wielkości Rynku Starego Miasta w Warszawie. Pojawi się dużo naturalnego światła i zieleni. Architektura będzie nowoczesna, ale ponadczasowa i nienarzucająca się. Mówimy o projekcie na wiele, wiele lat, więc nie możemy zastosować rozwiązań, które za dekadę uznano by za niemodne – wyjaśniał Kachniarz.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: NATO: Dwa Mirage przechwyciły rosyjski samolot na północ od Polski [WIDEO]

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Śledczy zajmujący się Qatargate miał zostać otruty


 

POLECANE
Geje uznali się za lesbijki i zgarnęli kobietom nagrody sprzed nosa tylko u nas
Geje uznali się za lesbijki i zgarnęli kobietom nagrody sprzed nosa

Kolejny raz kilku transseksualistów zabrało kobietom sportowe nagrody przeznaczone dla zawodniczek, które kobietami się urodziły, a nie tylko mianowały. Kto jednak transseksualiście zabroni, skoro każdy z nas może sobie dzisiaj dowolnie wybrać swoją prawdziwą rzekomo tożsamość?

Kongres USA przyjął wielką piękną ustawę Donalda Trumpa z ostatniej chwili
Kongres USA przyjął "wielką piękną ustawę" Donalda Trumpa

Izba Reprezentantów USA przyjęła ustawę "One Big Beautiful Bill Act" zapowiadaną przez prezydenta Donalda Trumpa, łączącą cięcia podatków, redukcje socjalne i większe środki na deportacje.

Ogromny pożar bloku mieszkalnego w Ząbkach z ostatniej chwili
Ogromny pożar bloku mieszkalnego w Ząbkach

Około 20 zastępów straży pożarnej walczy z pożarem budynku wielorodzinnego przy ulicy Powstańców 62 w podwarszawskich Ząbkach.

Qczaj dopiero co zrobił prawo jazdy: Mam BMW M2, to samochód dla wariatów gorące
Qczaj dopiero co zrobił prawo jazdy: "Mam BMW M2, to samochód dla wariatów"

Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu.

Straż Graniczna miała odesłać migranta do Niemiec pod presją mieszkańców Gubina z ostatniej chwili
Straż Graniczna miała odesłać migranta do Niemiec pod presją mieszkańców Gubina

Próba nielegalnego przekazania migranta na polską stronę granicy wywołała w czwartek nerwową interwencję mieszkańców Gubina – informuje Robert Bąkiewicz z Ruchu Obrony Granic.

Grafzero: Zew Zajdla 2024 z ostatniej chwili
Grafzero: Zew Zajdla 2024

Nadszedł czas na Nagrody Fandomu Polskiego, czyli popularne Zajdle! W 2025 roku nieco wcześniej, bo Polcon ma miejsce w lipcu, ale równie ciekawie. Sześć powieści i cztery opowiadania - Grafzero vlog literacki podaje swoje typy!

PGNiG wydało pilny komunikat dla klientów z ostatniej chwili
PGNiG wydało pilny komunikat dla klientów

Uwaga na fałszywych przedstawicieli PGNiG Obrót Detaliczny i Grupy Orlen. Sprawdź, jak się chronić przed oszustami podszywającymi się pod pracowników.

Nie żyje gwiazda filmów Quentina Tarnatino z ostatniej chwili
Nie żyje gwiazda filmów Quentina Tarnatino

W czwartek w wieku 67 lat po prawdopodobnym zawale serca zmarł Michael Madsen, gwiazda "Wściekłych psów" i "Kill Billa".

Przewodniczący Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego piratem drogowym tylko u nas
Przewodniczący Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego piratem drogowym

W Polsce, proszę Państwa, logika od dawna prosiła o azyl polityczny, ale ostatnio chyba wyemigrowała na stałe, i to bez prawa powrotu. Bo jak inaczej skomentować fakt, który nawet dla mnie, człowieka przywykłego do absurdów postkomunizmu, jest niczym diament w koronie groteski?

Trump rozmawiał z Putinem. Jest reakcja Kremla z ostatniej chwili
Trump rozmawiał z Putinem. Jest reakcja Kremla

W czwartek Władimir Putin powiedział prezydentowi USA Donaldowi Trumpowi w rozmowie telefonicznej w czwartek, że Moskwa nie zrezygnuje z celów, jakie sobie postawiła dotyczących wojny na Ukrainie.

REKLAMA

Ważny polityk KO o budowie CPK: „Gigantomanii mówimy «nie»”

Europoseł PO Andrzej Halicki był gościem na antenie Radia RMF FM. Polityk odniósł się do wielu nurtujących kwestii, m.in. protestów rolników, wojny na Ukrainie czy budowy CPK (Centralny Port Komunikacyjny). Stwierdził, że inicjatywa ta jest bardzo kosztowna, a polski rząd „gigantomanii” powinien powiedzieć stanowcze „nie”.
Koncepcja CPK Ważny polityk KO o budowie CPK: „Gigantomanii mówimy «nie»”
Koncepcja CPK / Screen TT Marcin Horała

Europoseł KO Andrzej Halicki podkreślił, że Polska zmaga się aktualnie z palącymi problemami, których nie należy lekceważyć. Wspomniał tu chociażby o protestach rolników, którzy od kilku tygodni organizują manifestacje w całej Polsce. Sprzeciwiają się sprowadzaniu produktów rolnych z Ukrainy, a także wdrożeniu w życie Europejskiego Zielonego Ładu

Wsłuchuję się dziś w argumenty rolników, w ich postulaty. Dziś to są realne problemy. Ja sam organizowałem spotkania panu wiceministrowi Kołodziejczakowi, kiedy przyjeżdżał do Strasburga czy Brukseli. Dziś trzeba być skutecznym w przekonywaniu swoich partnerów także do racji, które są po naszej stronie. Trzeba zacząć od tego, że musimy zacząć mówić jednym językiem z Ukraińcami

– wyjaśniał.

Dodał, że w rządzie prowadzone są negocjacje dotyczące rozwiązania tej kwestii. Nie ukrywał, że jest tutaj wiele elementów, które powinny zostać rozpatrzone. 

Jeżeli chodzi o embargo, to mamy dziś negocjacje i mam nadzieję, że będzie wspólne rozwiązanie, które w przypadku importu ukraińskiego będzie także zaakceptowane przez stronę ukraińską. To jest i certyfikacja, to są limity, to są kontrole, to jest kwestia jakości produktów, która też musi być sprawdzana. Mamy wiele elementów, które powinny być rozstrzygnięte. Nie tylko całkowite embargo jest rozwiązaniem 

– mówił Halicki.

Halicki: Gigantomanii mówimy „nie”

Polityk KO nawiązał również do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zaznaczył, że jest to wydatek, który wymaga rozsądnego podejścia. – Przecież to jest ogromny koszt – uświadamiał. 

– Dziś wydano już ponad 3 mld złotych i właściwie nie wiadomo na co. Dlaczego mamy tracić pieniądze na coś, bo przecież społeczeństwo je traci, zamiast wydać je na coś sensownego – mówił gość programu.

– Gigantomanii mówimy „nie”. O wielkości i sile państwa nie świadczy bowiem ilość wybetonowanych metrów kwadratowych pod lotnisko. Potrzebne są takie warunki, by uwierzyć, że ten hub będzie rzeczywiście hubem – wyjaśniał Halicki.
 


Internauci ponad podziałami politycznymi – #TakDlaCPK

Coraz więcej wskazuje na to, że rząd Donalda Tuska ma zamiar zamykać wielkie projekty inwestycyjne mające służyć rozwojowi Polski. I coraz więcej wskazuje na to, że hasła ich obrony łączą ludzi nawet w jego własnym obozie politycznym.
Sam premier Tusk wypowiadał się sceptycznie o budowie CPK wielokrotnie.

Wobec coraz bardziej nabrzmiałej sytuacji w mediach społecznościowych coraz szersze kręgi zatacza ruch społeczny w obronie strategicznych inwestycji pod hasłem #TakDlaCPK. Co ciekawe, ruch łączy nie tylko zwolenników PiS, ale również zwolenników lewicy, narodowców, a nawet… zwolenników Donalda Tuska i naczelnych krytyków Prawa i Sprawiedliwości. CPK popiera m.in. zajadle antypisowski Ruch Ośmiu Gwiazd, zaciekły zwolennik Tuska „Koneser Unii Europejskiej”, Młoda Lewica czy nawet pisarz Jakub Żulczyk, znany z tego, że nazwał prezydenta RP Andrzeja Dudę „debilem”.

Nowa wizytówka Polski

Na początku lipca spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała publicznie koncepcję architektoniczną nowego lotniska przesiadkowego. Centralnym elementem węzła CPK będzie atrium, które pod jednym dachem w kształcie „diamentu” połączy przestrzeń przesiadkową dla pasażerów lotniska, dworca kolejowego i autobusowego. Atrium to swoisty przestronny „przedpokój portu lotniczego”. Spotka się tu większość pasażerów niezależnie od środka transportu, którym dotrą na lotnisko.

Szymon Kachniarz (senior project manager z Biura Projektowania i Inżynierii Podprogramu Lotniskowego w CPK) podkreśla, że będzie to wizytówka Polski. CPK będzie pierwszą rzeczą, którą zobaczą pasażerowie przylatujący do naszego kraju, ale również jedyną, z jaką zetkną się miliony turystów i biznesmenów, którzy będą się tu tylko przesiadać.

– Projektowaliśmy tę przestrzeń tak, by zachęcała do przebywania w tym miejscu. Myślimy o programie funkcjonalnym, który sprawi, że hub transportowy będzie żył własnym życiem. Chcemy, by ludzie spotykali się tam na kawę, robili zakupy i załatwiali interesy. Powierzchnia ogólnodostępnego atrium będzie porównywalna do wielkości Rynku Starego Miasta w Warszawie. Pojawi się dużo naturalnego światła i zieleni. Architektura będzie nowoczesna, ale ponadczasowa i nienarzucająca się. Mówimy o projekcie na wiele, wiele lat, więc nie możemy zastosować rozwiązań, które za dekadę uznano by za niemodne – wyjaśniał Kachniarz.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: NATO: Dwa Mirage przechwyciły rosyjski samolot na północ od Polski [WIDEO]

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Śledczy zajmujący się Qatargate miał zostać otruty



 

Polecane
Emerytury
Stażowe