„Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej” krytykuje nowy projekt CPK Donalda Tuska, zarzucając mu propagandowe cele i marginalizację wschodnich regionów Polski.
Premier Donald Tusk „Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów
Premier Donald Tusk / fot. PAP/Piotr Nowak

Nowy CPK to projekt dla wybranych?

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej ostro krytykuje nowy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez Donalda Tuska. W swojej opinii Strzembosz twierdzi, że projekt ten, nazywany przez premiera „megalopolis”, jest podporządkowany interesom Warszawy i kilku dużych miast, ignorując przy tym potrzeby m.in. wschodnich regionów Polski.

„Propaganda dla Tumanów”

Strzembosz stwierdził również, że obecny projekt CPK to nic innego jak „Propaganda Dla Tumanów” (PDT; PDT to także skrót od Premier Donald Tusk). Wskazuje, że brak likwidacji Okęcia w Warszawie nie tworzy nowego hubu, lecz dodatkowy port lotniczy, co powoduje pozostawienie hałasu i zanieczyszczeń w centrum miasta oraz odbieranie najbardziej lukratywnych lotów nowemu lotnisku.

Warszawa w 100 minut, ale nie dla wszystkich

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez szefa polskiego rządu zakłada połączenie wielkich miast z Warszawą w 100 minut. Jednak Maciej Strzembosz zwraca uwagę, że ograniczenie komponentu kolejowego wyklucza kilka miast i regionów, w tym tradycyjnie popierające PiS województwa lubelskie i podkarpackie. Twierdzi również, że koleje wielkich prędkości nie będą się zatrzymywać w mniejszych miastach.

Powrót do polityki z poprzedniej kadencji

Strzembosz zarzuca Tuskowi powrót do polityki z jego poprzedniej kadencji, gdzie priorytetem było finansowanie wielkich miast z największym poparciem rządu. Ta strategia skazuje wschodnią część kraju na stagnację i marginalizację. Strzembosz podkreśla, że nowy projekt CPK jest jedynie kontynuacją tej niesprawiedliwej polityki.

Czemu tak wolno?

Niepokojący dla Strzembosza jest także terminarz realizacji projektu, który zakłada wydanie pozwolenia na budowę dopiero pod koniec 2026 roku i oddanie projektu w 2032 roku. Taki plan sprawia, że projekt jest podatny na zmiany polityczne. Autor tekstu zwraca także uwagę na spotkanie szefa Vinci Airports z Viktorem Orbánem i zapowiedź budowy hubu pod Budapesztem jako przykład szybszej realizacji podobnych projektów.

CZYTAJ TAKŻE:


 

POLECANE
Paweł Szefernaker: Nie pozwolimy, by sfrustrowani politycy podważali wolę Narodu Wiadomości
Paweł Szefernaker: Nie pozwolimy, by sfrustrowani politycy podważali wolę Narodu

– Nie pozwolimy, by sfrustrowani politycy lecząc swoje kompleksy niszczyli państwo i podważali wolę Narodu – zaznaczył poseł Paweł Szefernaker.

Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej z ostatniej chwili
Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej, która znajduje się pod naciskiem ataku hybrydowego.

Teheran spodziewał się wojny z Izraelem? Jest oświadczenie irańskiego generała Wiadomości
Teheran spodziewał się wojny z Izraelem? Jest oświadczenie irańskiego generała

– Wszystkie materiały są teraz w naszych rękach – podkreślił irański gen. Mohsen Rezai, twierdząc, że Teheran spodziewał się ataku ze strony Izraela.

Odwołano start kosmicznej misji z polskim astronautą. Podano powód Wiadomości
Odwołano start kosmicznej misji z polskim astronautą. Podano powód

Start misji Ax-4 z udziałem Polaka Sławosza Uznańskiego-Wiśniewskiego został odwołany z powodu wycieku w rosyjskim module ISS. NASA analizuje sytuację.

LGB kontra T. Lesbijka pójdzie do więzienia na transfobię? tylko u nas
LGB kontra T. Lesbijka pójdzie do więzienia na "transfobię"?

Ideologia gender nie może istnieć bez cenzury i karania za biologiczne fakty. Dlatego w Brazylii działaczka walcząca o prawa kobiet musi liczyć się teraz z więzieniem, ponieważ zamieściła w Internecie komentarz o jednym pradawnym szkielecie. Jej opinia nie spodobała się jednak aktywistom gender!

Zełenski mianował nowego dowódcę wojsk lądowych Ukrainy Wiadomości
Zełenski mianował nowego dowódcę wojsk lądowych Ukrainy

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski mianował Hennadija Szapowałowa dowódcą Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych Ukrainy - dekret został opublikowany w czwartek na stronie Kancelarii Prezydenta. Wcześniej to stanowisko zajmował Mychajło Drapaty, który podał się do dymisji po rosyjskim ataku na poligon wojskowy.

Pod Waszyngtonem wylądował samolot zagłady, latający punkt dowodzenia na wypadek wojny nuklearnej z ostatniej chwili
Pod Waszyngtonem wylądował "samolot zagłady", latający punkt dowodzenia na wypadek wojny nuklearnej

We wtorek wieczorem w bazie lotniczej Andrews w stanie Maryland wylądował amerykański „samolot zagłady” – E-4B Nightwatch. Jego pojawienie się w pobliżu stolicy USA wywołało falę spekulacji na temat możliwego zaostrzenia działań militarnych wobec Iranu.

Sąd odebrał Polce dziecko, bo porusza się na wózku gorące
Sąd odebrał Polce dziecko, bo porusza się na wózku

Sprawę dramatycznego odebrania nowo narodzonego dziecka poruszyła m.in. redakcja wpolsce24.tv, powołując się na relację posła Nowej Lewicy Łukasza Litewki. Według jego doniesień w jednym z polskich szpitali noworodek został rozdzielony z rodzicami już dobę po porodzie. Powodem miała być niepełnosprawność ruchowa matki, pani Patrycji.

Poznań: Bójka przy dworcu PKP zakończona atakiem nożem Wiadomości
Poznań: Bójka przy dworcu PKP zakończona atakiem nożem

Do groźnej sytuacji doszło w czwartek około godziny 12:35 przy ul. Dworcowej w Poznaniu, tuż obok głównego dworca PKP. Policja otrzymała zgłoszenie o bójce z udziałem trzech mężczyzn, w trakcie której użyto noża. Dwóch uczestników starcia zostało rannych i trafiło do szpitala.

Zaginęła 13-letnia Nadia. Komunikat policji Wiadomości
Zaginęła 13-letnia Nadia. Komunikat policji

Funkcjonariusze z Komisariatu Policji Wrocław-Rakowiec prowadzą poszukiwania 13-letniej Nadii Fehr, która 18 czerwca około godziny 10:00 wyszła z domu i do tej pory nie wróciła. Rodzina nastolatki nie ma z nią kontaktu, a dziewczynka nie posiada przy sobie telefonu komórkowego.

REKLAMA

„Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej” krytykuje nowy projekt CPK Donalda Tuska, zarzucając mu propagandowe cele i marginalizację wschodnich regionów Polski.
Premier Donald Tusk „Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów
Premier Donald Tusk / fot. PAP/Piotr Nowak

Nowy CPK to projekt dla wybranych?

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej ostro krytykuje nowy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez Donalda Tuska. W swojej opinii Strzembosz twierdzi, że projekt ten, nazywany przez premiera „megalopolis”, jest podporządkowany interesom Warszawy i kilku dużych miast, ignorując przy tym potrzeby m.in. wschodnich regionów Polski.

„Propaganda dla Tumanów”

Strzembosz stwierdził również, że obecny projekt CPK to nic innego jak „Propaganda Dla Tumanów” (PDT; PDT to także skrót od Premier Donald Tusk). Wskazuje, że brak likwidacji Okęcia w Warszawie nie tworzy nowego hubu, lecz dodatkowy port lotniczy, co powoduje pozostawienie hałasu i zanieczyszczeń w centrum miasta oraz odbieranie najbardziej lukratywnych lotów nowemu lotnisku.

Warszawa w 100 minut, ale nie dla wszystkich

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez szefa polskiego rządu zakłada połączenie wielkich miast z Warszawą w 100 minut. Jednak Maciej Strzembosz zwraca uwagę, że ograniczenie komponentu kolejowego wyklucza kilka miast i regionów, w tym tradycyjnie popierające PiS województwa lubelskie i podkarpackie. Twierdzi również, że koleje wielkich prędkości nie będą się zatrzymywać w mniejszych miastach.

Powrót do polityki z poprzedniej kadencji

Strzembosz zarzuca Tuskowi powrót do polityki z jego poprzedniej kadencji, gdzie priorytetem było finansowanie wielkich miast z największym poparciem rządu. Ta strategia skazuje wschodnią część kraju na stagnację i marginalizację. Strzembosz podkreśla, że nowy projekt CPK jest jedynie kontynuacją tej niesprawiedliwej polityki.

Czemu tak wolno?

Niepokojący dla Strzembosza jest także terminarz realizacji projektu, który zakłada wydanie pozwolenia na budowę dopiero pod koniec 2026 roku i oddanie projektu w 2032 roku. Taki plan sprawia, że projekt jest podatny na zmiany polityczne. Autor tekstu zwraca także uwagę na spotkanie szefa Vinci Airports z Viktorem Orbánem i zapowiedź budowy hubu pod Budapesztem jako przykład szybszej realizacji podobnych projektów.

CZYTAJ TAKŻE:



 

Polecane
Emerytury
Stażowe