„Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej” krytykuje nowy projekt CPK Donalda Tuska, zarzucając mu propagandowe cele i marginalizację wschodnich regionów Polski.
Premier Donald Tusk „Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów
Premier Donald Tusk / fot. PAP/Piotr Nowak

Nowy CPK to projekt dla wybranych?

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej ostro krytykuje nowy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez Donalda Tuska. W swojej opinii Strzembosz twierdzi, że projekt ten, nazywany przez premiera „megalopolis”, jest podporządkowany interesom Warszawy i kilku dużych miast, ignorując przy tym potrzeby m.in. wschodnich regionów Polski.

„Propaganda dla Tumanów”

Strzembosz stwierdził również, że obecny projekt CPK to nic innego jak „Propaganda Dla Tumanów” (PDT; PDT to także skrót od Premier Donald Tusk). Wskazuje, że brak likwidacji Okęcia w Warszawie nie tworzy nowego hubu, lecz dodatkowy port lotniczy, co powoduje pozostawienie hałasu i zanieczyszczeń w centrum miasta oraz odbieranie najbardziej lukratywnych lotów nowemu lotnisku.

Warszawa w 100 minut, ale nie dla wszystkich

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez szefa polskiego rządu zakłada połączenie wielkich miast z Warszawą w 100 minut. Jednak Maciej Strzembosz zwraca uwagę, że ograniczenie komponentu kolejowego wyklucza kilka miast i regionów, w tym tradycyjnie popierające PiS województwa lubelskie i podkarpackie. Twierdzi również, że koleje wielkich prędkości nie będą się zatrzymywać w mniejszych miastach.

Powrót do polityki z poprzedniej kadencji

Strzembosz zarzuca Tuskowi powrót do polityki z jego poprzedniej kadencji, gdzie priorytetem było finansowanie wielkich miast z największym poparciem rządu. Ta strategia skazuje wschodnią część kraju na stagnację i marginalizację. Strzembosz podkreśla, że nowy projekt CPK jest jedynie kontynuacją tej niesprawiedliwej polityki.

Czemu tak wolno?

Niepokojący dla Strzembosza jest także terminarz realizacji projektu, który zakłada wydanie pozwolenia na budowę dopiero pod koniec 2026 roku i oddanie projektu w 2032 roku. Taki plan sprawia, że projekt jest podatny na zmiany polityczne. Autor tekstu zwraca także uwagę na spotkanie szefa Vinci Airports z Viktorem Orbánem i zapowiedź budowy hubu pod Budapesztem jako przykład szybszej realizacji podobnych projektów.

CZYTAJ TAKŻE:


 

POLECANE
Komunikat dla mieszkańców Świętokrzyskiego z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Świętokrzyskiego

Podpisano umowę na dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu “Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027” projektu rozbudowy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

Wiadomości
Forum w Karpaczu: Czy Unia Europejska jest gotowa na rozszerzenie? Debata o przyszłości kontynentu

W obliczu zmieniającej się sytuacji geopolitycznej, kwestia dalszego rozszerzenia Unii Europejskiej staje się jednym ze strategicznych wyzwań dla całego kontynentu. Czy Wspólnota jest gotowa na przyjęcie nowych członków? Jakie reformy wewnętrzne są niezbędne, aby ten proces zakończył się sukcesem? Odpowiedzi na te pytania poszukać będą eksperci i politycy podczas panelu dyskusyjnego na Forum Ekonomicznym w Karpaczu.

Ekspert: zakaz przebywania przy granicy jako środek zapobiegawczy może naruszać Konstytucję i prawo unijne tylko u nas
Ekspert: zakaz przebywania przy granicy jako środek zapobiegawczy może naruszać Konstytucję i prawo unijne

Środki zapobiegawcze w procesie karnym mają charakter wyjątkowy i instrumentalny. Ich stosowanie musi zawsze pozostawać w ścisłym związku z celami określonymi w art. 258 k.p.k., czyli z potrzebą zabezpieczenia prawidłowego toku postępowania bądź wyjątkowo z koniecznością zapobieżenia popełnieniu przez oskarżonego ciężkiego przestępstwa. Każdy środek ingerujący w prawa i wolności jednostki musi być ponadto zgodny z zasadą proporcjonalności wynikającą zarówno z Konstytucji RP, jak i prawa Unii Europejskiej.

Niemcy: Serbołużyczanie desperacko walczą z agresywną germanizacją z ostatniej chwili
Niemcy: Serbołużyczanie desperacko walczą z agresywną germanizacją

W Niemczech toczy się cicha walka o przetrwanie jednego z najmniejszych narodów słowiańskich w Europie. Serbołużyczanie, którzy od ponad tysiąca lat zamieszkują tereny Saksonii i Brandenburgii, starają się ocalić swój język i kulturę. Jak podaje Washington Post, presja asymilacji i wrogość ze strony niemieckich środowisk nacjonalistycznych stawiają ich w coraz trudniejszej sytuacji.

Nie głosowałam na Pani męża, ale.... W sieci zawrzało po wpisie  Marty Nawrockiej gorące
"Nie głosowałam na Pani męża, ale...". W sieci zawrzało po wpisie Marty Nawrockiej

Rola Marty Nawrockiej jako pierwszej damy może odegrać kluczową rolę w kształtowaniu wizerunku prezydentury.

Woda niezdatna. Pilny komunikat GIS z ostatniej chwili
"Woda niezdatna". Pilny komunikat GIS

Główny Inspektorat Sanitarny, który stale monitoruje jakość wód, wydał komunikat z ostrzeżeniem. Sprawdź, gdzie należy zachować szczególną uwagę podczas wakacyjnych wyjazdów.

Wiceminister złożył rezygnację z ostatniej chwili
Wiceminister złożył rezygnację

Jerzy Szafranowicz, który w Ministerstwie Zdrowia pełnił funkcję podsekretarza stanu, złożył wcześniej zaplanowaną rezygnację – poinformował w poniedziałek resort zdrowia na X.

Robert Bąkiewicz nie może zbliżać się do przejść granicznych z Niemcami bliżej niż na 1 km z ostatniej chwili
Robert Bąkiewicz nie może zbliżać się do przejść granicznych z Niemcami bliżej niż na 1 km

Robert Bąkiewicz usłyszał w poniedziałek zarzut znieważenia funkcjonariuszy Straży Granicznej i Żandarmerii Wojskowej. Zastosowano wobec niego zaskakujące środki zapobiegawcze; najbardziej kontrowersyjny z nich to… zakaz zbliżania się do polsko-niemieckich przejść granicznych na odległość mniejszą niż jeden kilometr. Zdaniem ekspertów decyzja prokuratury stoi w sprzeczności z konstytucyjnie gwarantowanym prawem do opuszczenia kraju i powrotu do niego.

PiS z największym wzrostem poparcia, ale KO na czele zestawienia. Zobacz najnowszy sondaż z ostatniej chwili
PiS z największym wzrostem poparcia, ale KO na czele zestawienia. Zobacz najnowszy sondaż

Z najnowszego sondażu parlamentarnego wynika, że gdyby wybory odbyły się w najbliższą niedzielę, wygrałaby je Koalicja Obywatelska, która odnotowała niewielki wzrost poparcia. Największy wzrost poparcia odnotowało z kolei Prawo i Sprawiedliwość.

Trwają intensywne działania. Komunikat Straży Granicznej pilne
"Trwają intensywne działania". Komunikat Straży Granicznej

Straż Graniczna publikuje raporty dotyczące wydarzeń na polskiej granicy, która znajduje się pod naciskiem ataku hybrydowego zarówno ze strony Białorusi, jak i Niemiec.

REKLAMA

„Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej” krytykuje nowy projekt CPK Donalda Tuska, zarzucając mu propagandowe cele i marginalizację wschodnich regionów Polski.
Premier Donald Tusk „Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów
Premier Donald Tusk / fot. PAP/Piotr Nowak

Nowy CPK to projekt dla wybranych?

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej ostro krytykuje nowy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez Donalda Tuska. W swojej opinii Strzembosz twierdzi, że projekt ten, nazywany przez premiera „megalopolis”, jest podporządkowany interesom Warszawy i kilku dużych miast, ignorując przy tym potrzeby m.in. wschodnich regionów Polski.

„Propaganda dla Tumanów”

Strzembosz stwierdził również, że obecny projekt CPK to nic innego jak „Propaganda Dla Tumanów” (PDT; PDT to także skrót od Premier Donald Tusk). Wskazuje, że brak likwidacji Okęcia w Warszawie nie tworzy nowego hubu, lecz dodatkowy port lotniczy, co powoduje pozostawienie hałasu i zanieczyszczeń w centrum miasta oraz odbieranie najbardziej lukratywnych lotów nowemu lotnisku.

Warszawa w 100 minut, ale nie dla wszystkich

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez szefa polskiego rządu zakłada połączenie wielkich miast z Warszawą w 100 minut. Jednak Maciej Strzembosz zwraca uwagę, że ograniczenie komponentu kolejowego wyklucza kilka miast i regionów, w tym tradycyjnie popierające PiS województwa lubelskie i podkarpackie. Twierdzi również, że koleje wielkich prędkości nie będą się zatrzymywać w mniejszych miastach.

Powrót do polityki z poprzedniej kadencji

Strzembosz zarzuca Tuskowi powrót do polityki z jego poprzedniej kadencji, gdzie priorytetem było finansowanie wielkich miast z największym poparciem rządu. Ta strategia skazuje wschodnią część kraju na stagnację i marginalizację. Strzembosz podkreśla, że nowy projekt CPK jest jedynie kontynuacją tej niesprawiedliwej polityki.

Czemu tak wolno?

Niepokojący dla Strzembosza jest także terminarz realizacji projektu, który zakłada wydanie pozwolenia na budowę dopiero pod koniec 2026 roku i oddanie projektu w 2032 roku. Taki plan sprawia, że projekt jest podatny na zmiany polityczne. Autor tekstu zwraca także uwagę na spotkanie szefa Vinci Airports z Viktorem Orbánem i zapowiedź budowy hubu pod Budapesztem jako przykład szybszej realizacji podobnych projektów.

CZYTAJ TAKŻE:



 

Polecane
Emerytury
Stażowe