Wiceminister przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny. Mocna reakcja Beaty Szydło

Beata Szydło skrytykowała wiceminister klimatu Urszulę Zielińską, która przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny.
Odra Wiceminister przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny. Mocna reakcja Beaty Szydło
Odra / Wikimedia Commnons @ Fot. Robert Wrzesiński, 2004 r.

Ministerstwo Infrastruktury chce dokonać radykalnych zmian w specustawie odrzańskiej. Odra ma zostać poddana rewitalizacji, która ma sprawić, że „woda odzyska parametry pozwalające na samooczyszczanie”. Prace nad projektem ustawy o zmianie specustawy odrzańskiej zostały wpisane w rządowym kalendarzu pracy na czwarty kwartał tego roku. „Ogólny stan Odry, który należy określić jako zły, wynika z masy ścieków oczyszczonych i nieoczyszczonych zrzucanych bezpośrednio do rzeki. Brak jest możliwości skutecznego samooczyszczenia rzeki” – napisano w informacji zamieszczonej na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Wiceminister nie chce handlu na Odrze 

Pomysłów tych broniła na antenie Radiowej Jedynki wiceminister klimatu i środowiska Urszula Zielińska.

Będziemy mieli po raz pierwszy systemowy plan naprawy tego ekosystemu. Ruszyliśmy też temat renaturyzacji, bo Odra jest wyprostowana i zabetonowana

– powiedziała.

Stwierdziła, że zrobienie z Odry szlaku handlowego jest niemożliwe. – To były miraże z piasku. Transport rzeczny jest dzisiaj kompletnie nieopłacalny. Są inne środki transportu wykorzystywane. To były kompletne miraże z piasku, to się nie spinało finansowo i doprowadziło do katastrofy, to jest technika z lat 70. – mówiła.

Dziennikarz Grzegorz Osiecki zauważył, że na zachodzie Europy wiele rzek jest wykorzystywanych do handlu, na przykład niemiecki Ren. 

Ja myślę, że to jest odchodząca w przeszłość… Wiem, bo znam koszty takiej żeglugi. On jest nieopłacalny. I dodatkowo zabija nasze rzeki. Największy problem z Odrą jest taki, że tam brakuje rybom wody do życia. Nie mówiąc o obciążonych statkach, to jest aberracja

– odparła wiceminister. 

Czytaj także: Prawica się dzieli zamiast łączyć: dlaczego tak trudno zjednoczyć konserwatywne siły?

Czytaj także: Profesor Krysiak: Rząd Tuska nie ma żadnej polityki gospodarczej

Reakcja Beaty Szydło 

Słowa te w mediach społecznościowych skomentowała była premier, obecnie europoseł Beata Szydło z Prawa i Sprawiedliwości. 

Nie wiem, jakie są zasoby wiedzy i zdolności intelektualne minister Zielińskiej. Można się jednak domyślać, słysząc to, co ta osoba mówi. Jest rok 2024 i po europejskich rzekach pływają tysiące statków przewożących miliony ton towarów. Nie tylko po największych Renie i Dunaju, ale także po Łabie, Wezerze, Sekwanie, Mozeli oraz wielu innych. Transport rzeczny jest najbardziej ekologiczny i ekonomiczny, a jego rozwój przez dekady wspierała Unia Europejska. Transport wodny jest więc dla wszystkich, tylko nie dla Polaków. Dla Polaków mają być „ekologiczne” zarośla, a nie tysiące miejsc pracy oraz rozwój gospodarczy dzięki żegludze. Co więcej, ta „renaturyzacja” – jeśli zostanie przeprowadzona – będzie kosztować łącznie miliardy złotych. Polska wyda ogromne pieniądze aby… zlikwidować ważny fragment swojej gospodarki. To jest obłęd

– stwierdziła. 

 

 

 


 

POLECANE
Zabójstwo w Małopolsce. Policja przeczesuje lasy i domy; sprawca nadal na wolności z ostatniej chwili
Zabójstwo w Małopolsce. Policja przeczesuje lasy i domy; sprawca nadal na wolności

Trwa obława za 57-latkiem podejrzewanym o zabójstwo córki i zięcia oraz usiłowanie zabójstwa teściowej. Policjanci z całego kraju przeszukują lasy, ale i domy na Limanowszczyźnie. Kontrolowane są również samochody w tym rejonie. Broń, z której strzelał, mogła być samoróbką.

Tajemnicza Kreta. Tylko u nas - fragment książki Piotra Goćka tylko u nas
"Tajemnicza Kreta". Tylko u nas - fragment książki Piotra Goćka

Publikujemy fragment książki Piotra Goćka „Tajemnicza Kreta. Wolność, historia, legenda”, która ukazała się nakładem wydawnictwa Fronda. Do nabycia w księgarniach tradycyjnych i internetowych.

Znany polski komik trafił do szpitala z ostatniej chwili
Znany polski komik trafił do szpitala

Rafał Zbieć, znany widzom przede wszystkim z występów w Kabarecie Moralnego Niepokoju, niespodziewanie trafił do szpitala. O wszystkim poinformował w mediach społecznościowych.

Ukraina uderza na Krym. Zniszczone rosyjskie śmigłowce i system obrony powietrznej z ostatniej chwili
Ukraina uderza na Krym. Zniszczone rosyjskie śmigłowce i system obrony powietrznej

Drony Służby Bezpieczeństwa Ukrainy (SBU) w nocy z piątku na sobotę zaatakowały lotnisko wojskowe na zaanektowanym przez Rosję Krymie, niszcząc trzy śmigłowce - Mi-8, Mi-26 i Mi-28, a także system obrony powietrznej Pancyr-S1 - przekazała służba prasowa SBU.

Nieoficjalnie: Oto nowi wiceprezesi Prawa i Sprawiedliwości z ostatniej chwili
Nieoficjalnie: Oto nowi wiceprezesi Prawa i Sprawiedliwości

W trakcie trwającego w Warszawie VII Kongresu Prawa i Sprawiedliwości miało dojść do ważnych zmian w strukturze kierowniczej partii. Jak ustalił portal Niezalezna.pl, ugrupowanie zyskało czterech nowych wiceprezesów. 

Ukraina: Andrzej Duda złożył hołd ofiarom zbrodni katyńskiej w Bykowni pod Kijowem z ostatniej chwili
Ukraina: Andrzej Duda złożył hołd ofiarom zbrodni katyńskiej w Bykowni pod Kijowem

Prezydent Andrzej Duda, kończąc w sobotę pożegnalną wizytę w Ukrainie w roli szefa państwa, złożył hołd ofiarom zbrodni katyńskiej, pogrzebanym na Polskim Cmentarzu Wojennym w Bykowni pod Kijowem.

Skandal po kontroli żywności. Belgijskie kłopoty z higieną tylko u nas
Skandal po kontroli żywności. Belgijskie kłopoty z higieną

Federalna Agencja Bezpieczeństwa Łańcucha Żywnościowego (FASNK/AFSCA) opublikowała niepokojące wyniki kontroli przeprowadzonych w belgijskim handlu detalicznym w 2024 roku. W raporcie rocznym agencja wskazuje na liczne naruszenia przepisów dotyczących bezpieczeństwa żywności, które dotyczą zarówno supermarketów, jak i mniejszych sklepów. Wyniki te rzucają cień na skuteczność nadzoru nad łańcuchem dostaw żywności w Belgii.

Gawkowski do koalicjantów: Przestańcie się mazać z ostatniej chwili
Gawkowski do koalicjantów: Przestańcie się mazać

W sobotę odbył się kongres programowy Lewicy. W trakcie wydarzenia głos zabrał wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski, który podsumował dotychczasową działalność swojego ugrupowania w rządzie oraz skierował apel do pozostałych partii tworzących koalicję rządzącą.

Zełenski dziękuje Polsce. „Byliście z nami w każdej chwili” z ostatniej chwili
Zełenski dziękuje Polsce. „Byliście z nami w każdej chwili”

Polska zawsze była z nami na wszystkich placach w Unii Europejskiej, w NATO, w dialogu z innymi partnerami - mówił w sobotę prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski. Wskazywał, że rozmawiał z prezydentem Polski Andrzejem Dudą o kwestiach bezpieczeństwa, dyplomacji i możliwych decyzjach na poziomie UE.

Nowy duet w Pytaniu na śniadanie. Takiej zmiany nikt się nie spodziewał Wiadomości
Nowy duet w "Pytaniu na śniadanie". Takiej zmiany nikt się nie spodziewał

W sobotnim wydaniu „Pytania na śniadanie” widzowie TVP2 zostali zaskoczeni nietypową zmianą - program poprowadziły: Katarzyna Dowbor i Krystyna Sokołowska. Obie na co dzień występują z innymi partnerami - Dowbor z Filipem Antonowiczem, a Sokołowska z Robertem Stockingerem. Tym razem jednak stworzyły wspólny, żeński duet na antenie.

REKLAMA

Wiceminister przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny. Mocna reakcja Beaty Szydło

Beata Szydło skrytykowała wiceminister klimatu Urszulę Zielińską, która przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny.
Odra Wiceminister przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny. Mocna reakcja Beaty Szydło
Odra / Wikimedia Commnons @ Fot. Robert Wrzesiński, 2004 r.

Ministerstwo Infrastruktury chce dokonać radykalnych zmian w specustawie odrzańskiej. Odra ma zostać poddana rewitalizacji, która ma sprawić, że „woda odzyska parametry pozwalające na samooczyszczanie”. Prace nad projektem ustawy o zmianie specustawy odrzańskiej zostały wpisane w rządowym kalendarzu pracy na czwarty kwartał tego roku. „Ogólny stan Odry, który należy określić jako zły, wynika z masy ścieków oczyszczonych i nieoczyszczonych zrzucanych bezpośrednio do rzeki. Brak jest możliwości skutecznego samooczyszczenia rzeki” – napisano w informacji zamieszczonej na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Wiceminister nie chce handlu na Odrze 

Pomysłów tych broniła na antenie Radiowej Jedynki wiceminister klimatu i środowiska Urszula Zielińska.

Będziemy mieli po raz pierwszy systemowy plan naprawy tego ekosystemu. Ruszyliśmy też temat renaturyzacji, bo Odra jest wyprostowana i zabetonowana

– powiedziała.

Stwierdziła, że zrobienie z Odry szlaku handlowego jest niemożliwe. – To były miraże z piasku. Transport rzeczny jest dzisiaj kompletnie nieopłacalny. Są inne środki transportu wykorzystywane. To były kompletne miraże z piasku, to się nie spinało finansowo i doprowadziło do katastrofy, to jest technika z lat 70. – mówiła.

Dziennikarz Grzegorz Osiecki zauważył, że na zachodzie Europy wiele rzek jest wykorzystywanych do handlu, na przykład niemiecki Ren. 

Ja myślę, że to jest odchodząca w przeszłość… Wiem, bo znam koszty takiej żeglugi. On jest nieopłacalny. I dodatkowo zabija nasze rzeki. Największy problem z Odrą jest taki, że tam brakuje rybom wody do życia. Nie mówiąc o obciążonych statkach, to jest aberracja

– odparła wiceminister. 

Czytaj także: Prawica się dzieli zamiast łączyć: dlaczego tak trudno zjednoczyć konserwatywne siły?

Czytaj także: Profesor Krysiak: Rząd Tuska nie ma żadnej polityki gospodarczej

Reakcja Beaty Szydło 

Słowa te w mediach społecznościowych skomentowała była premier, obecnie europoseł Beata Szydło z Prawa i Sprawiedliwości. 

Nie wiem, jakie są zasoby wiedzy i zdolności intelektualne minister Zielińskiej. Można się jednak domyślać, słysząc to, co ta osoba mówi. Jest rok 2024 i po europejskich rzekach pływają tysiące statków przewożących miliony ton towarów. Nie tylko po największych Renie i Dunaju, ale także po Łabie, Wezerze, Sekwanie, Mozeli oraz wielu innych. Transport rzeczny jest najbardziej ekologiczny i ekonomiczny, a jego rozwój przez dekady wspierała Unia Europejska. Transport wodny jest więc dla wszystkich, tylko nie dla Polaków. Dla Polaków mają być „ekologiczne” zarośla, a nie tysiące miejsc pracy oraz rozwój gospodarczy dzięki żegludze. Co więcej, ta „renaturyzacja” – jeśli zostanie przeprowadzona – będzie kosztować łącznie miliardy złotych. Polska wyda ogromne pieniądze aby… zlikwidować ważny fragment swojej gospodarki. To jest obłęd

– stwierdziła. 

 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe