Wiceminister przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny. Mocna reakcja Beaty Szydło

Beata Szydło skrytykowała wiceminister klimatu Urszulę Zielińską, która przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny.
Odra Wiceminister przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny. Mocna reakcja Beaty Szydło
Odra / Wikimedia Commnons @ Fot. Robert Wrzesiński, 2004 r.

Ministerstwo Infrastruktury chce dokonać radykalnych zmian w specustawie odrzańskiej. Odra ma zostać poddana rewitalizacji, która ma sprawić, że „woda odzyska parametry pozwalające na samooczyszczanie”. Prace nad projektem ustawy o zmianie specustawy odrzańskiej zostały wpisane w rządowym kalendarzu pracy na czwarty kwartał tego roku. „Ogólny stan Odry, który należy określić jako zły, wynika z masy ścieków oczyszczonych i nieoczyszczonych zrzucanych bezpośrednio do rzeki. Brak jest możliwości skutecznego samooczyszczenia rzeki” – napisano w informacji zamieszczonej na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Wiceminister nie chce handlu na Odrze 

Pomysłów tych broniła na antenie Radiowej Jedynki wiceminister klimatu i środowiska Urszula Zielińska.

Będziemy mieli po raz pierwszy systemowy plan naprawy tego ekosystemu. Ruszyliśmy też temat renaturyzacji, bo Odra jest wyprostowana i zabetonowana

– powiedziała.

Stwierdziła, że zrobienie z Odry szlaku handlowego jest niemożliwe. – To były miraże z piasku. Transport rzeczny jest dzisiaj kompletnie nieopłacalny. Są inne środki transportu wykorzystywane. To były kompletne miraże z piasku, to się nie spinało finansowo i doprowadziło do katastrofy, to jest technika z lat 70. – mówiła.

Dziennikarz Grzegorz Osiecki zauważył, że na zachodzie Europy wiele rzek jest wykorzystywanych do handlu, na przykład niemiecki Ren. 

Ja myślę, że to jest odchodząca w przeszłość… Wiem, bo znam koszty takiej żeglugi. On jest nieopłacalny. I dodatkowo zabija nasze rzeki. Największy problem z Odrą jest taki, że tam brakuje rybom wody do życia. Nie mówiąc o obciążonych statkach, to jest aberracja

– odparła wiceminister. 

Czytaj także: Prawica się dzieli zamiast łączyć: dlaczego tak trudno zjednoczyć konserwatywne siły?

Czytaj także: Profesor Krysiak: Rząd Tuska nie ma żadnej polityki gospodarczej

Reakcja Beaty Szydło 

Słowa te w mediach społecznościowych skomentowała była premier, obecnie europoseł Beata Szydło z Prawa i Sprawiedliwości. 

Nie wiem, jakie są zasoby wiedzy i zdolności intelektualne minister Zielińskiej. Można się jednak domyślać, słysząc to, co ta osoba mówi. Jest rok 2024 i po europejskich rzekach pływają tysiące statków przewożących miliony ton towarów. Nie tylko po największych Renie i Dunaju, ale także po Łabie, Wezerze, Sekwanie, Mozeli oraz wielu innych. Transport rzeczny jest najbardziej ekologiczny i ekonomiczny, a jego rozwój przez dekady wspierała Unia Europejska. Transport wodny jest więc dla wszystkich, tylko nie dla Polaków. Dla Polaków mają być „ekologiczne” zarośla, a nie tysiące miejsc pracy oraz rozwój gospodarczy dzięki żegludze. Co więcej, ta „renaturyzacja” – jeśli zostanie przeprowadzona – będzie kosztować łącznie miliardy złotych. Polska wyda ogromne pieniądze aby… zlikwidować ważny fragment swojej gospodarki. To jest obłęd

– stwierdziła. 

 

 

 


 

POLECANE
Kogo poprą wyborcy Razem? Zandberg: Wyborcy to mądrzy ludzie, którzy mają swoje poglądy pilne
Kogo poprą wyborcy Razem? Zandberg: "Wyborcy to mądrzy ludzie, którzy mają swoje poglądy"

Jak wynika z sondażu exit poll wykonanego przez Ipsos dla TVP, TVN24 i Polsat News, Adrian Zandberg uzyskał 5,2 proc. poparcia zajmując piąte miejsce w niedzielnych wyborach prezydenckich.

Kogo poprze Mentzen w drugiej turze? Znamienne słowa z ostatniej chwili
Kogo poprze Mentzen w drugiej turze? Znamienne słowa

Sławomir Mentzen zabrał głos po ogłoszeniu wyników exit poll pierwszej tury wyborów prezydenckich.

Karol Nawrocki liderem pierwszej tury wśród Polonii w USA z ostatniej chwili
Karol Nawrocki liderem pierwszej tury wśród Polonii w USA

Karol Nawrocki okazał się zwycięzcą wśród osób głosujących w Stanach Zjednoczonych - wynika z danych Państwowej Komisji Wyborczej. Kandydat wspierany przez PiS zdobył 42,3 proc. głosów, podczas gdy Rafał Trzaskowski - niecałe 30 proc.

Wiemy w których województwach wygrał Nawrocki, a w których Trzaskowski z ostatniej chwili
Wiemy w których województwach wygrał Nawrocki, a w których Trzaskowski

Karol Nawrocki w I turze wyborów prezydenckich zwyciężył w w sześciu województwach, a Rafał Trzaskowski w 10 - wynika z sondażu exit poll przeprowadzonego przez Ipsos dla TVN24, Polsat News i TVP.

Chcę się zwrócić osobiście. Nawrocki zaapelował do Mentzena i wyborców Konfederacji z ostatniej chwili
"Chcę się zwrócić osobiście". Nawrocki zaapelował do Mentzena i wyborców Konfederacji

– To czas na uratowanie Polski, to czas na uratowanie Polski. Oboje przecież chcemy Polski suwerennej, silnej, bogatej i bezpiecznej – zwrócił się do Sławomira Mentzena tuż po ogłoszeniu wyników exit poll Karol Nawrocki.

Wybory prezydenckie 2025. Są wyniki exit poll Ipsos i OGB z ostatniej chwili
Wybory prezydenckie 2025. Są wyniki exit poll Ipsos i OGB

W niedzielę o godz. 21 zakończyło się głosowanie w pierwszej turze wyborów prezydenckich w Polsce. Są wyniki exit poll pracowni Ipsos oraz Ogólnopolskiej Grupy Badawczej. Wynika z nich, że Rafał Trzaskowski i Karol Nawrocki spotkają się w drugiej turze, która odbędzie się 1 czerwca.

Wybory prezydenckie w Rumunii. Są wyniki exit poll z ostatniej chwili
Wybory prezydenckie w Rumunii. Są wyniki exit poll

Dan Nicusor wygrał drugą turę wyborów prezydenckich w Rumunii – wynika z exit poll pracowni CURS oraz Avangarde.

Spotkanie Vance-Zełenski. Pierwsze po awanturze w Białym Domu z ostatniej chwili
Spotkanie Vance-Zełenski. Pierwsze po awanturze w Białym Domu

W niedzielę w Rzymie prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski spotkał się z wiceprezydentem USA J.D. Vance'em oraz sekretarzem stanu Marco Rubio. Jak poinformował prezydent Ukrainy, tematem rozmowy były negocjacje w Stambule.

Rosja zatrzymała tankowiec na Bałtyku Wiadomości
Rosja zatrzymała tankowiec na Bałtyku

Jak poinformował estoński MSZ, grecki tankowiec "Green Admire", pływający pod banderą Liberii, został zatrzymany przez Rosję niedługo po wypłynięciu z portu Sillamäe we wschodniej Estonii. Statek płynął do Rotterdamu, przewoził ładunek ropy łupkowej.

Wybory w Portugalii: sprzeciw wobec imigracji podbił frekwencję? polityka
Wybory w Portugalii: sprzeciw wobec imigracji podbił frekwencję?

Do niedzielnego południa w odbywającym się w Portugalii głosowaniu w wyborach parlamentarnych zanotowano największą w ciągu ostatnich 20 lat frekwencję. Przekroczyła ona 25,5 proc.

REKLAMA

Wiceminister przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny. Mocna reakcja Beaty Szydło

Beata Szydło skrytykowała wiceminister klimatu Urszulę Zielińską, która przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny.
Odra Wiceminister przekonywała, że transport na Odrze jest nieopłacalny. Mocna reakcja Beaty Szydło
Odra / Wikimedia Commnons @ Fot. Robert Wrzesiński, 2004 r.

Ministerstwo Infrastruktury chce dokonać radykalnych zmian w specustawie odrzańskiej. Odra ma zostać poddana rewitalizacji, która ma sprawić, że „woda odzyska parametry pozwalające na samooczyszczanie”. Prace nad projektem ustawy o zmianie specustawy odrzańskiej zostały wpisane w rządowym kalendarzu pracy na czwarty kwartał tego roku. „Ogólny stan Odry, który należy określić jako zły, wynika z masy ścieków oczyszczonych i nieoczyszczonych zrzucanych bezpośrednio do rzeki. Brak jest możliwości skutecznego samooczyszczenia rzeki” – napisano w informacji zamieszczonej na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Wiceminister nie chce handlu na Odrze 

Pomysłów tych broniła na antenie Radiowej Jedynki wiceminister klimatu i środowiska Urszula Zielińska.

Będziemy mieli po raz pierwszy systemowy plan naprawy tego ekosystemu. Ruszyliśmy też temat renaturyzacji, bo Odra jest wyprostowana i zabetonowana

– powiedziała.

Stwierdziła, że zrobienie z Odry szlaku handlowego jest niemożliwe. – To były miraże z piasku. Transport rzeczny jest dzisiaj kompletnie nieopłacalny. Są inne środki transportu wykorzystywane. To były kompletne miraże z piasku, to się nie spinało finansowo i doprowadziło do katastrofy, to jest technika z lat 70. – mówiła.

Dziennikarz Grzegorz Osiecki zauważył, że na zachodzie Europy wiele rzek jest wykorzystywanych do handlu, na przykład niemiecki Ren. 

Ja myślę, że to jest odchodząca w przeszłość… Wiem, bo znam koszty takiej żeglugi. On jest nieopłacalny. I dodatkowo zabija nasze rzeki. Największy problem z Odrą jest taki, że tam brakuje rybom wody do życia. Nie mówiąc o obciążonych statkach, to jest aberracja

– odparła wiceminister. 

Czytaj także: Prawica się dzieli zamiast łączyć: dlaczego tak trudno zjednoczyć konserwatywne siły?

Czytaj także: Profesor Krysiak: Rząd Tuska nie ma żadnej polityki gospodarczej

Reakcja Beaty Szydło 

Słowa te w mediach społecznościowych skomentowała była premier, obecnie europoseł Beata Szydło z Prawa i Sprawiedliwości. 

Nie wiem, jakie są zasoby wiedzy i zdolności intelektualne minister Zielińskiej. Można się jednak domyślać, słysząc to, co ta osoba mówi. Jest rok 2024 i po europejskich rzekach pływają tysiące statków przewożących miliony ton towarów. Nie tylko po największych Renie i Dunaju, ale także po Łabie, Wezerze, Sekwanie, Mozeli oraz wielu innych. Transport rzeczny jest najbardziej ekologiczny i ekonomiczny, a jego rozwój przez dekady wspierała Unia Europejska. Transport wodny jest więc dla wszystkich, tylko nie dla Polaków. Dla Polaków mają być „ekologiczne” zarośla, a nie tysiące miejsc pracy oraz rozwój gospodarczy dzięki żegludze. Co więcej, ta „renaturyzacja” – jeśli zostanie przeprowadzona – będzie kosztować łącznie miliardy złotych. Polska wyda ogromne pieniądze aby… zlikwidować ważny fragment swojej gospodarki. To jest obłęd

– stwierdziła. 

 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe