PESA i Talgo chcą razem budować pociągi dla Kolei Dużych Prędkości w Polsce

Hiszpański producent pociągów Talgo oraz polska firma PESA ogłosiły współpracę dotyczącą rozwoju nowej sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Dokument o współpracy został podpisany podczas targów Innotrans 2024 w Berlinie.
Pociąg PESA / zdjęcie poglądowe
Pociąg PESA / zdjęcie poglądowe / Pesa.pl

Czego dotyczy porozumienie?

Porozumienie ma objąć trzy główne obszary: wspólne przygotowanie oferty na tabor dużych prędkości dla Polski, przyszłe projekty w regionie Trójmorza, oraz inne przedsięwzięcia kolejowe. PESA, znana z produkcji pojazdów szynowych w Polsce i Europie, oraz Talgo, producent zaawansowanych technologicznie pociągów, mają połączyć swoje siły, aby stworzyć pojazd, który odpowie na rosnące potrzeby rynku.

Talgo jest globalnym liderem w produkcji pociągów dużych prędkości, które działają m.in. w Hiszpanii, Niemczech, Arabii Saudyjskiej i USA. PESA, największy polski producent taboru kolejowego, rozwija się dynamicznie, produkując pojazdy dla PKP Intercity, niemieckiego DB, oraz prywatnych przewoźników, jak RegioJet.

Współpraca wesprze plany CPK w Polsce

Współpraca ta ma przede wszystkim wesprzeć plany Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), który zakłada budowę 2000 km nowych linii kolejowych. Jedna z ważniejszych ma łączyć Warszawę, Łódź i Wrocław.

- To dla nas przyjemność nawiązać wstępną współpracę z Pesą, producentem zaawansowanych technologicznie konwencjonalnych pojazdów szynowych, która ma mocną pozycję w Polsce i wielu europejskich krajach, oraz posiada doświadczenie i cenną wiedzę o funkcjonowaniu polskiego rynku kolejowego. Nie możemy się doczekać przedstawienia możliwości naszej platformy bardzo dużych prędkości Talgo Avril, która jest już eksploatowana w Hiszpanii, oraz modułowości i interoperacyjności Intercity 230, naszej gamy pociągów dalekobieżnych, które wkrótce zostaną wdrożone w Danii i Niemczech i które prezentujemy tutaj w Berlinie, na targach Innotrans 2024

- wydał oświadczenie Carlos Palacio, prezes Talgo.

- Pesa pracuje nad rozwojem projektu HS od kilku lat. Od początku zakładaliśmy, że zrealizujemy ten projekt z partnerem technologicznym. Potencjały Talgo i Pesy uzupełniają się wzajemnie i jestem przekonany, że wspólnie zaoferujemy pojazd, który idealnie wpasuje się w potrzeby przewoźników na rynku polskim i w całym regionie Trójmorza

- wtórował mu Krzysztof Zdziarski, prezes Pesa Bydgoszcz. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Szydło: w reżimie Tuska nie potrzeba lekarzy

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Pęknięcie tamy w Stroniu Śląskim. Jest komunikat Wód Polskich


 

POLECANE
KE osłabia zdolności obronne państw UE zamiast je wzmacniać. Analiza tylko u nas
KE osłabia zdolności obronne państw UE zamiast je wzmacniać. Analiza

Przyznam, że nie rozumiem zachwytu polityków ze wszystkich w zasadzie stron politycznej sceny nad unijnym programem SAFE i zapowiedziami Komisji Europejskiej „wzmocnienia obronności w obliczu rosyjskiej agresji”, stanowią bowiem pustosłowie. I to na dodatek groźne.

Polacy ocenili sytuację gospodarczą w kraju. Złe wieści dla rządu [SONDAŻ] z ostatniej chwili
Polacy ocenili sytuację gospodarczą w kraju. Złe wieści dla rządu [SONDAŻ]

Nowy sondaż United Surveys dla Wirtualnej Polski pokazuje wyraźne niezadowolenie Polaków z obecnej sytuacji gospodarczej. Ponad 47 proc. badanych uważa, że dziś gospodarka radzi sobie gorzej niż za czasów rządów PiS. 

Konwencja PiS w stolicy. Gliński: Mamy tu układ oligarchiczny i katastrofalne zarządzanie z ostatniej chwili
Konwencja PiS w stolicy. Gliński: Mamy tu układ oligarchiczny i katastrofalne zarządzanie

Od 20 lat w Warszawie mamy układ oligarchiczny, ale wierzymy, że można to zmienić - powiedział poseł PiS Piotr Gliński, otwierając sobotnią konwencję programową partii w Warszawie. Były wicepremier i kandydat na prezydenta Warszawy ocenił, że stolica jest zarządzana katastrofalnie.

Ważny komunikat dla mieszkańców Wrocławia z ostatniej chwili
Ważny komunikat dla mieszkańców Wrocławia

Mieszkańcy Wrocławia powinni przygotować się na sobotnie zmiany w komunikacji miejskiej. 6 grudnia tramwaje linii 7 i 17 nie dojadą na Klecinę. MPK zapowiada zastępczą komunikację autobusową i wyjaśnia powód wprowadzenia zmian.

Szpilman kontra Pilecki tylko u nas
Szpilman kontra Pilecki

5 grudnia 1911 r. W Sosnowcu urodził się Władysław Szpilman, kompozytor, pianista. Jego losy w okupowanej przez Niemców Warszawie stały się podstawą filmu „Pianista” Romana Polańskiego. A dlaczego Polański (urodzony jako Raymond Thierry Liebling) nigdy nie nakręci filmu o rotmistrzu Witoldzie Pileckim?

Hiszpański eurodeputowany o grzywnie dla Muska: To ostrzeżenie w mafijnym stylu wideo
Hiszpański eurodeputowany o grzywnie dla Muska: To ostrzeżenie w mafijnym stylu

Jorge Buxadé, hiszpański poseł do Parlamentu Europejskiego z Vox ocenił, że Unia Europejska nie broni już wolności, ale ją karze. W jego ocenie dyrektywa o usługach cyfrowych (DSA) nie służy ochronie użytkowników, ale uciszeniu każdego, kto ośmieli się przeciwstawić narracji Komisji.

Nowa strategia USA zszokowała Europę. Kallas: „Część krytyki jest uzasadniona” z ostatniej chwili
Nowa strategia USA zszokowała Europę. Kallas: „Część krytyki jest uzasadniona”

Stany Zjednoczone są nadal „największym sojusznikiem Unii Europejskiej – oświadczyła w sobotę szefowa unijnej dyplomacji Kaja Kallas po publikacji nowej Strategii Bezpieczeństwa Narodowego Stanów Zjednoczonych.

Ta ustawa pozwoliłaby Muskowi pozwać KE przed sąd w USA za cenzurę gorące
Ta ustawa pozwoliłaby Muskowi pozwać KE przed sąd w USA za cenzurę

Na kilka godzin przed tym, jak Komisja Europejska opublikowała szczegóły dotyczące grzywny nałożonej na Elona Muska, udostępnił on post X autorstwa Prestona Byrne'a, w którym opowiadał się za uchwaleniem amerykańskiej ustawy, która umożliwiłaby firmom i osobom fizycznym pozywanie podmiotów zagranicznych przed amerykańskim sądem w związku z roszczeniami dotyczącymi zagranicznej cenzury.

Gdynia: Już dziś spotkanie otwarte z dr. Adamem Chmieleckim z ostatniej chwili
Gdynia: Już dziś spotkanie otwarte z dr. Adamem Chmieleckim

Już dziś o godz. 17.30 w Gdyni odbędzie się spotkania otwarte z dr. Adamem Chmieleckim, dyrektorem operacyjnym Fundacji Promocji Solidarności, politologiem, autorem książek o historii najnowszej Polski.

Kto powinien być twarzą PiS przed kolejnymi wyborami? Zaskakujące wyniki sondażu z ostatniej chwili
Kto powinien być twarzą PiS przed kolejnymi wyborami? Zaskakujące wyniki sondażu

Wg sondażu SW Research na zlecenie Onetu to prezes PiS Jarosław Kaczyński był najczęściej wskazywany przez ankietowanych jako polityk, który powinien poprowadzić partię jako twarz wyborów. Co ciekawe jednak, najwięcej ankietowanych wskazało, że nie widzi w elicie PiS dobrego kandydata.

REKLAMA

PESA i Talgo chcą razem budować pociągi dla Kolei Dużych Prędkości w Polsce

Hiszpański producent pociągów Talgo oraz polska firma PESA ogłosiły współpracę dotyczącą rozwoju nowej sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Dokument o współpracy został podpisany podczas targów Innotrans 2024 w Berlinie.
Pociąg PESA / zdjęcie poglądowe
Pociąg PESA / zdjęcie poglądowe / Pesa.pl

Czego dotyczy porozumienie?

Porozumienie ma objąć trzy główne obszary: wspólne przygotowanie oferty na tabor dużych prędkości dla Polski, przyszłe projekty w regionie Trójmorza, oraz inne przedsięwzięcia kolejowe. PESA, znana z produkcji pojazdów szynowych w Polsce i Europie, oraz Talgo, producent zaawansowanych technologicznie pociągów, mają połączyć swoje siły, aby stworzyć pojazd, który odpowie na rosnące potrzeby rynku.

Talgo jest globalnym liderem w produkcji pociągów dużych prędkości, które działają m.in. w Hiszpanii, Niemczech, Arabii Saudyjskiej i USA. PESA, największy polski producent taboru kolejowego, rozwija się dynamicznie, produkując pojazdy dla PKP Intercity, niemieckiego DB, oraz prywatnych przewoźników, jak RegioJet.

Współpraca wesprze plany CPK w Polsce

Współpraca ta ma przede wszystkim wesprzeć plany Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), który zakłada budowę 2000 km nowych linii kolejowych. Jedna z ważniejszych ma łączyć Warszawę, Łódź i Wrocław.

- To dla nas przyjemność nawiązać wstępną współpracę z Pesą, producentem zaawansowanych technologicznie konwencjonalnych pojazdów szynowych, która ma mocną pozycję w Polsce i wielu europejskich krajach, oraz posiada doświadczenie i cenną wiedzę o funkcjonowaniu polskiego rynku kolejowego. Nie możemy się doczekać przedstawienia możliwości naszej platformy bardzo dużych prędkości Talgo Avril, która jest już eksploatowana w Hiszpanii, oraz modułowości i interoperacyjności Intercity 230, naszej gamy pociągów dalekobieżnych, które wkrótce zostaną wdrożone w Danii i Niemczech i które prezentujemy tutaj w Berlinie, na targach Innotrans 2024

- wydał oświadczenie Carlos Palacio, prezes Talgo.

- Pesa pracuje nad rozwojem projektu HS od kilku lat. Od początku zakładaliśmy, że zrealizujemy ten projekt z partnerem technologicznym. Potencjały Talgo i Pesy uzupełniają się wzajemnie i jestem przekonany, że wspólnie zaoferujemy pojazd, który idealnie wpasuje się w potrzeby przewoźników na rynku polskim i w całym regionie Trójmorza

- wtórował mu Krzysztof Zdziarski, prezes Pesa Bydgoszcz. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Szydło: w reżimie Tuska nie potrzeba lekarzy

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Pęknięcie tamy w Stroniu Śląskim. Jest komunikat Wód Polskich



 

Polecane