Komunikat dla mieszkańców Gdyni

We wtorek oddano do użytku wiadukt w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Obiekt o długości 185 metrów ma zapewnić bezpieczny transport ładunków do gdyńskiego portu i poprawę komunikacji w mieście. Budowa kosztowała ponad 65 mln złotych netto - poinformowały PKP PLK.
Gdynia - zdjęcie poglądowe
Gdynia - zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Wiadukt oddany do użytku

Wiadukt ma 185 metrów długości i ponad 18 metrów szerokości. Na obiekcie są dwa pasy ruchu, chodniki po obu stronach pasa drogowego i ścieżka rowerowa. Zamontowano również oświetlenie, które dzięki technologii LED może świecić w różnych kolorach. Przebudowano także układ drogowy w sąsiedztwie wiaduktu.

"Oddany do użytku wiadukt drogowy zwiększył poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Zastąpił dwa przejazdy kolejowo – drogowe w sąsiedztwie stacji Gdynia Port w ciągu linii kolejowych nr 201 Nowa Wieś Wielka - Gdynia Port oraz nr 228 Rumia - Gdynia Port Oksywie"

- poinformowało we wtorek Biuro prasowe PKP Polskich Linii Kolejowych.

Z-ca dyrektora Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Daniel Boruchalski, cytowany w komunikacie, podkreślił, że poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami to jeden z priorytetów spółki.

"W tym celu na terenie całego kraju budujemy wiadukty drogowe i kolejowe, takie jak obiekt w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Realizacja tej inwestycji jest dobrym przykładem udanej współpracy naszej spółki z samorządami, na których korzystają podróżni w pociągach, mieszkańcy i kierowcy oraz przewoźnicy towarowi"

- dodał.

Cel - usprawnienie komunikacji w mieście

Biuro prasowe PKP PLK podało, że dzięki realizacji inwestycji odciążony zostanie ruch pojazdów na Estakadzie Kwiatkowskiego i usprawni się komunikacja między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni, a jej północnymi dzielnicami. Oddanie do użytku wiaduktu ma również poprawić komunikację w rejonie stacji Gdynia Port oraz dojazd do ładowni kontenerowych.

Za zaprojektowanie obiektu oraz realizację prac budowlanych odpowiedzialna była spółka Strabag. Wartość zadania wyniosła 65,2 mln zł netto, w tym 22,1 mln zł netto jako wkład PLK S.A. Zarządca infrastruktury kolejowej sfinansował budowę części wiaduktu nad liniami kolejowymi oraz likwidację przejazdów kolejowo - drogowych, a Miasto Gdynia budowę układu drogowego oraz pozostałą część wiaduktu.

W komunikacie podano, że budowa wiaduktu w Gdyni prowadzona była w ramach projektu pn. "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III". Celem projektu jest zastępowanie przejazdów kolejowo – drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg. Do końca 2024 r. w całej Polsce powstało i powstanie ponad 20 dwupoziomowych skrzyżowań. Przedsięwzięcie warte ponad 260 mln zł współfinansuje Unia Europejska z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


 

POLECANE
Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa” Wiadomości
Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa”

Beata Szydło na X skomentowała ostatnie doniesienia medialne o tym, że „Komisja Europejska rezygnuje z zakazu aut spalinowych od 2035 roku”. Jak podkreśliła europoseł PiS, nowe regulacje KE nadal zagrażają europejskiemu przemysłowi samochodowemu.

Tego w Volkswagenie jeszcze nie było. Koncern zamyka fabrykę w Dreźnie Wiadomości
Tego w Volkswagenie jeszcze nie było. Koncern zamyka fabrykę w Dreźnie

Z taśmy produkcyjnej fabryki Volkswagena w Dreźnie we wtorek zjechał ostatni samochód. Koncern tym samym zamknął ten zakład, co jest pierwszym takim przypadkiem dla tej firmy w Niemczech w ciągu 88 lat jej działalności. Fabryka w Dreźnie ma zostać przekształcona w centrum badań i rozwoju, skoncentrowane na półprzewodnikach, sztucznej inteligencji oraz robotyce. Połowę przestrzeni ma zająć Uniwersytet Techniczny w Dreźnie.

Chile skręca ostro w prawo. Prawicowa fala w Ameryce Łacińskiej tylko u nas
Chile skręca ostro w prawo. Prawicowa fala w Ameryce Łacińskiej

Ameryka Łacińska ma dość lewicowych eksperymentów, na dodatek prawicę w tej części świata natchnęło zwycięstwo Donalda Trumpa. W kolejnych krajach zwyciężają kandydaci konserwatywni, opowiadający się za wolnym rynkiem, rządami twardego prawa i współpracą z USA. Szczególnie symboliczny jest wynik wyborów prezydenckich w Chile: zdecydowane zwycięstwo polityka otwarcie chwalącego rządy Augusto Pinocheta.

Rząd Czech zapowiada blokadę unijnych regulacji. Nie dla ETS2 i paktu migracyjnego z ostatniej chwili
Rząd Czech zapowiada blokadę unijnych regulacji. "Nie" dla ETS2 i paktu migracyjnego

Nowy rząd Czech pod przewodnictwem premiera Andreja Babisza otwarcie kwestionuje kluczowe elementy polityki Unii Europejskiej. Gabinet, zaprzysiężony dzień wcześniej, przyjął uchwały odrzucające zarówno system handlu emisjami ETS2, jak i unijny pakt migracyjny, zapowiadając, że regulacje te nie zostaną wdrożone do czeskiego prawa.

Jarmark Warszawski pod specjalnym nadzorem. Student podejrzany o planowanie zamachu z ostatniej chwili
Jarmark Warszawski pod specjalnym nadzorem. Student podejrzany o planowanie zamachu

Organizator Jarmarku Warszawskiego, w związku z publikacjami dotyczącymi zatrzymania 19-letniego studenta, który miał planować zamach terrorystyczny, zwrócił się do firmy ochrony o zintensyfikowanie działań prewencyjnych, reagowania i informowania o wszelkich sytuacjach mogących stanowić zagrożenie dla odwiedzających jarmark.

Sondaż Politico. Kto za, a kto przeciw pomocy dla Ukrainy Wiadomości
Sondaż Politico. Kto za, a kto przeciw pomocy dla Ukrainy

Większość Niemców i Francuzów chce ograniczenia pomocy dla Ukrainy, podczas gdy Amerykanie, Brytyjczycy i Kanadyjczycy chcą ją zwiększyć lub utrzymać na obecnym poziomie - wykazał najnowszy sondaż Politico przeprowadzony w tych pięciu krajach i opublikowany we wtorek.

 GIS wydał pilny komunikat dla konsumentów z ostatniej chwili
GIS wydał pilny komunikat dla konsumentów

Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie dotyczące świeżych jaj z chowu ściółkowego, w których wykryto bakterie Salmonella spp. GIS apeluje, aby nie jeść jaj z partii 05.01.2026, zwłaszcza jeśli nie zostały odpowiednio ugotowane lub usmażone.

Niemiecka żądza przywództwa. Niemiecki think-tank proponuje trzy kroki tylko u nas
Niemiecka żądza przywództwa. Niemiecki think-tank proponuje trzy kroki

Aleksandra Fedorska, ekspert ds. Niemiec, analizuje najnowszy raport niemieckiego think tanku Institut für Europäische Politik, który wskazuje trzy kluczowe warunki przejęcia przez Berlin większej roli w europejskiej polityce obronnej. W tle wojna w Ukrainie, zmiany w NATO oraz ambicje nowego rządu Friedricha Merza.

KE wycofuje się z całkowitego zakazu aut spalinowych. Ma nowy plan Wiadomości
KE wycofuje się z całkowitego zakazu aut spalinowych. Ma nowy plan

Komisja Europejska zmienia nieco podejście do planowanego zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych w UE od 2035 roku. Zamiast pełnego zakazu proponuje obowiązek redukcji emisji CO2 o 90 proc., co ma otworzyć furtkę dla wybranych technologii spalinowych i hybrydowych.

Skandal w Wodach Polskich. Fikcyjna inwestycja po powodzi została odebrana Wiadomości
Skandal w Wodach Polskich. Fikcyjna inwestycja po powodzi została "odebrana"

Inwestycja popowodziowa warta ponad 400 tys. zł została formalnie odebrana, mimo że w terenie nie wykonano żadnych prac. Sprawa wyszła na jaw po ujawnieniu dokumentów z Dolnego Śląska.

REKLAMA

Komunikat dla mieszkańców Gdyni

We wtorek oddano do użytku wiadukt w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Obiekt o długości 185 metrów ma zapewnić bezpieczny transport ładunków do gdyńskiego portu i poprawę komunikacji w mieście. Budowa kosztowała ponad 65 mln złotych netto - poinformowały PKP PLK.
Gdynia - zdjęcie poglądowe
Gdynia - zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Wiadukt oddany do użytku

Wiadukt ma 185 metrów długości i ponad 18 metrów szerokości. Na obiekcie są dwa pasy ruchu, chodniki po obu stronach pasa drogowego i ścieżka rowerowa. Zamontowano również oświetlenie, które dzięki technologii LED może świecić w różnych kolorach. Przebudowano także układ drogowy w sąsiedztwie wiaduktu.

"Oddany do użytku wiadukt drogowy zwiększył poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Zastąpił dwa przejazdy kolejowo – drogowe w sąsiedztwie stacji Gdynia Port w ciągu linii kolejowych nr 201 Nowa Wieś Wielka - Gdynia Port oraz nr 228 Rumia - Gdynia Port Oksywie"

- poinformowało we wtorek Biuro prasowe PKP Polskich Linii Kolejowych.

Z-ca dyrektora Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Daniel Boruchalski, cytowany w komunikacie, podkreślił, że poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami to jeden z priorytetów spółki.

"W tym celu na terenie całego kraju budujemy wiadukty drogowe i kolejowe, takie jak obiekt w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Realizacja tej inwestycji jest dobrym przykładem udanej współpracy naszej spółki z samorządami, na których korzystają podróżni w pociągach, mieszkańcy i kierowcy oraz przewoźnicy towarowi"

- dodał.

Cel - usprawnienie komunikacji w mieście

Biuro prasowe PKP PLK podało, że dzięki realizacji inwestycji odciążony zostanie ruch pojazdów na Estakadzie Kwiatkowskiego i usprawni się komunikacja między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni, a jej północnymi dzielnicami. Oddanie do użytku wiaduktu ma również poprawić komunikację w rejonie stacji Gdynia Port oraz dojazd do ładowni kontenerowych.

Za zaprojektowanie obiektu oraz realizację prac budowlanych odpowiedzialna była spółka Strabag. Wartość zadania wyniosła 65,2 mln zł netto, w tym 22,1 mln zł netto jako wkład PLK S.A. Zarządca infrastruktury kolejowej sfinansował budowę części wiaduktu nad liniami kolejowymi oraz likwidację przejazdów kolejowo - drogowych, a Miasto Gdynia budowę układu drogowego oraz pozostałą część wiaduktu.

W komunikacie podano, że budowa wiaduktu w Gdyni prowadzona była w ramach projektu pn. "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III". Celem projektu jest zastępowanie przejazdów kolejowo – drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg. Do końca 2024 r. w całej Polsce powstało i powstanie ponad 20 dwupoziomowych skrzyżowań. Przedsięwzięcie warte ponad 260 mln zł współfinansuje Unia Europejska z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



 

Polecane