Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała PAP dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.
Jerzy Owsiak Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla
Jerzy Owsiak / PAP/Radek Pietruszka

Ultimatum Owsiaka

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami

– powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. "Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie" – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

Jest komentarz Lidla

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska, lidera wśród reklamowanych marek w Polsce.

Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania

– poinformowała Robaszkiewicz. Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy. Dodano, że jeśli Telewizja Republika nie dojdzie do porozumienia z WOŚP, dalsze emisje spotów reklamowych na antenie tej stacji nie będą realizowane.

W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji

– powiedziała Robaszkiewicz.

Lidl najbardziej reklamowaną marką w Polsce

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.


 

POLECANE
Spotkanie Karol Nawrocki – Friedrich Merz. Jest komunikat prezydenta RP z ostatniej chwili
Spotkanie Karol Nawrocki – Friedrich Merz. Jest komunikat prezydenta RP

Karol Nawrocki po raz pierwszy zabrał głos po spotkaniu z prezydentem Niemiec Frankiem-Walterem Steinmeierem i kanclerzem Friedrichem Merzem.

USA: Nie żyje legendarny aktor i reżyser Robert Redford z ostatniej chwili
USA: Nie żyje legendarny aktor i reżyser Robert Redford

Legenda Hollywood, amerykański aktor i reżyser Robert Redford zmarł we wtorek w wieku 89 lat – poinformował dziennik „New York Times”. Redford zostanie zapamiętany dzięki rolom m.in. w thrillerze politycznym „Wszyscy ludzie prezydenta” czy w komedii kryminalnej „Żądło”.

Wyłączenia prądu w Pomorskiem. Ważny komunikat dla mieszkańców z ostatniej chwili
Wyłączenia prądu w Pomorskiem. Ważny komunikat dla mieszkańców

Mieszkańcy województwa pomorskiego muszą przygotować się na planowane przerwy w dostawie energii elektrycznej. Energa Operator poinformowała o pracach modernizacyjnych i konserwacyjnych, które spowodują czasowe wyłączenia prądu w wielu miastach i mniejszych miejscowościach regionu.

Greckie media: „Nawrocki zbombardował Niemcy” gorące
Greckie media: „Nawrocki zbombardował Niemcy”

„«Bomba» Nawrockiego w Niemczech – Polska żąda reparacji wojennych w wysokości 1,3 biliona euro – Grecja… śpi” – pisze grecki Banking News. Artykuł jest pisany językiem „poprawnościowym”, wyraża jednak pewnego rodzaju zazdrość wobec asertywności prezydenta RP.

Co spadło na dom w Wyrykach? „Rz”: To nie dron, ale rakieta z polskiego F-16 Wiadomości
Co spadło na dom w Wyrykach? „Rz”: To nie dron, ale rakieta z polskiego F-16

Prokuratura Okręgowa w Lublinie prowadzi śledztwo w sprawie „niezidentyfikowanego obiektu latającego”, który spadł na dom w Wyrykach na Lubelszczyźnie. Według oficjalnego komunikatu obiekt „nie został na chwilę obecną zidentyfikowany ani jako dron, ani jako jego fragmenty”. Z kolei, jak donosi dziennik „Rzeczpospolita”, powołując się na swoich informatorów, na dom spadła rakieta wystrzelona z polskiego F-16.  

Radosław Sikorski uderza w Karola Nawrockiego. Jest odpowiedź z ostatniej chwili
Radosław Sikorski uderza w Karola Nawrockiego. Jest odpowiedź

Prezydent RP Karol Nawrocki przybył w poniedziałek po południu do Berlina, gdzie we wtorek przed południem spotkał się z prezydentem Republiki Federalnej Niemiec Frankiem-Walterem Steinmeierem, a następnie z kanclerzem Friedrichem Merzem. Szef MSZ Radosław Sikorski uznał to za dobrą okazję do twitterowych złośliwości.

Na profilach kanclerza Niemiec Friedricha Merza nie ma ani śladu po spotkaniu z prezydentem RP Karolem Nawrockim gorące
Na profilach kanclerza Niemiec Friedricha Merza nie ma ani śladu po spotkaniu z prezydentem RP Karolem Nawrockim

Prezydent RP Karol Nawrocki przybył w poniedziałek po południu do Berlina, gdzie we wtorek przed południem spotkał się z prezydentem Republiki Federalnej Niemiec Frankiem-Walterem Steinmeierem, a następnie z Kanclerzem Friedrichem Merzem. Co ciekawe, na oficjalnych profilach tego drugiego nie ma śladu po spotkaniu.

Jest oświadczenie niemieckiego rządu po rozmowie Merz–Nawrocki z ostatniej chwili
Jest oświadczenie niemieckiego rządu po rozmowie Merz–Nawrocki

W rozmowie z prezydentem Karolem Nawrockim kanclerz RFN Friedrich Merz zapewnił go, że w obliczu rosyjskiego zagrożenia Niemcy „mocno i niezachwianie” stoją po stronie Polski – przekazał we wtorek rzecznik niemieckiego rządu Sebastian Hille. Oświadczenie wydał także prezydent RFN, Steinmeier.

Ukraiński wywiad mówi o likwidacji zbrodniarzy wojennych. Akcja we Władywostoku z ostatniej chwili
Ukraiński wywiad mówi o likwidacji zbrodniarzy wojennych. Akcja we Władywostoku

Ukraiński wywiad wojskowy (HUR) poinformował, że w okolicach Władywostoku na Dalekim Wschodzie Rosji przeprowadził operację zlikwidowania rosyjskich żołnierzy odpowiedzialnych za zbrodnie wojenne w Ukrainie, w tym za egzekucje jeńców – przekazały we wtorek ukraińskie media.

Nowe informacje ws. otwarcia granicy z Białorusią. Jest komunikat MSWiA z ostatniej chwili
Nowe informacje ws. otwarcia granicy z Białorusią. Jest komunikat MSWiA

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji poinformowało, że zamknięcie polsko-białoruskiej granicy będzie obowiązywać do odwołania. Decyzja jest związana z bezpieczeństwem obywateli i nie ogranicza się wyłącznie do czasu manewrów wojskowych Zapad 2025.

REKLAMA

Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała PAP dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.
Jerzy Owsiak Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla
Jerzy Owsiak / PAP/Radek Pietruszka

Ultimatum Owsiaka

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami

– powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. "Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie" – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

Jest komentarz Lidla

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska, lidera wśród reklamowanych marek w Polsce.

Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania

– poinformowała Robaszkiewicz. Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy. Dodano, że jeśli Telewizja Republika nie dojdzie do porozumienia z WOŚP, dalsze emisje spotów reklamowych na antenie tej stacji nie będą realizowane.

W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji

– powiedziała Robaszkiewicz.

Lidl najbardziej reklamowaną marką w Polsce

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe