Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała PAP dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.
Jerzy Owsiak Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla
Jerzy Owsiak / PAP/Radek Pietruszka

Ultimatum Owsiaka

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami

– powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. "Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie" – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

Jest komentarz Lidla

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska, lidera wśród reklamowanych marek w Polsce.

Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania

– poinformowała Robaszkiewicz. Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy. Dodano, że jeśli Telewizja Republika nie dojdzie do porozumienia z WOŚP, dalsze emisje spotów reklamowych na antenie tej stacji nie będą realizowane.

W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji

– powiedziała Robaszkiewicz.

Lidl najbardziej reklamowaną marką w Polsce

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.


 

POLECANE
Zespół Bodnara aresztował dwa różańce. Poseł PiS ujawnia odpowiedź ministerstwa gorące
"Zespół Bodnara aresztował dwa różańce". Poseł PiS ujawnia odpowiedź ministerstwa

Poseł PiS Dariusz Matecki ujawnił odpowiedź wiceministra Arkadiusza Myrchy ws. rzekomej odmowy przekazania różańca osobom tymczasowo aresztowanym.

Ujawniono dokumenty dot. imigrantów. Maski opadły całkowicie Wiadomości
Ujawniono dokumenty dot. imigrantów. "Maski opadły całkowicie"

"Maski opadły całkowicie. Na posiedzeniu ministrów spraw wewnętrznych UE w Warszawie uzgodnili i natychmiast realizują przyspieszenie paktu migracyjnego" – twierdzi były minister edukacji i poseł PiS Przemysław Czarnek.

Kolumbijczycy starli się w centrum Słupska. Są nowe informacje Wiadomości
Kolumbijczycy starli się w centrum Słupska. Są nowe informacje

Trzech najbardziej agresywnych Kolumbijczyków zatrzymanych w Słupsku usłyszało zarzuty pobicia z użyciem niebezpiecznego narzędzia.

IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka Wiadomości
IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka

Europa północna, centralna i częściowo południowa pozostają pod wpływem wysokiego ciśnienia z obszaru nad Estonią i zachodnią Rosją, podczas gdy na zachodzie króluje niż znad Francji – informuje Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej

Jesteś zwolniony!. Trump podjął decyzję ws. Bidena Wiadomości
"Jesteś zwolniony!". Trump podjął decyzję ws. Bidena

Prezydent Donald Trump ogłosił w piątek, że pozbawił swojego poprzednika Joe Bidena dostępu do informacji niejawnych oraz codziennych briefingów wywiadu. Zrewanżował się w ten sposób za podobną decyzję Bidena wobec niego w 2021 roku.

Tadeusz Płużański: Towarzysz Gomułka pozostanie infamisem tylko u nas
Tadeusz Płużański: Towarzysz Gomułka pozostanie infamisem

6 lutego 1905 r. urodził się Władysław Gomułka, komunista. Rządził Polską od października 1956 r. do grudnia 1970 r. Wyniesiony do władzy na fali postalinowskiej „odwilży”, stracił ją w wyniku rozliczeń po krwawo stłumionych protestach robotniczych na Wybrzeżu.

Ujawniono dokumenty mające wskazywać na przygotowania do przyjęcia ogromnej liczby imigrantów w Polsce z ostatniej chwili
Ujawniono dokumenty mające wskazywać na przygotowania do przyjęcia ogromnej liczby imigrantów w Polsce

- Ujawniam rządową korespondencję - szykują się na olbrzymie fale nielegalnych imigrantów! - pisze na platformie "X" poseł PiS Michał Moskal.

Redaktor naczelna Schuman Optics Magazine: Mamy do czynienia z atakiem hybrydowym ze strony Niemiec gorące
Redaktor naczelna Schuman Optics Magazine: Mamy do czynienia z atakiem hybrydowym ze strony Niemiec

„Ja bym to określiła mianem ataku hybrydowego dokonywanego przez Niemcy via Unia Europejska” - powiedziała na antenie Radia Solidarność Anna Wiejak, redaktor naczelna Schuman Optics Magazine pytana przez red. Pawła Pietkuna o to, co Unia Europejska robi z Polską.

Ważna wizyta z USA w Polsce. Kosiniak-Kamysz zdradził szczegóły Wiadomości
Ważna wizyta z USA w Polsce. Kosiniak-Kamysz zdradził szczegóły

Sekretarz Obrony USA Pete Hegseth pojawi się w naszym kraju. Szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz zdradził szczegóły.

Wzrosła liczba interwencji sił powietrznych Norwegii Wiadomości
Wzrosła liczba interwencji sił powietrznych Norwegii

Prawie o jedną czwartą wzrosła w 2024 roku liczba interwencji sił powietrznych Norwegii z powodu zbliżających się do przestrzeni powietrznej tego kraju niezidentyfikowanych samolotów; za każdym razem były to maszyny rosyjskie - poinformowały norweskie władze wojskowe.

REKLAMA

Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała PAP dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.
Jerzy Owsiak Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla
Jerzy Owsiak / PAP/Radek Pietruszka

Ultimatum Owsiaka

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami

– powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. "Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie" – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

Jest komentarz Lidla

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska, lidera wśród reklamowanych marek w Polsce.

Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania

– poinformowała Robaszkiewicz. Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy. Dodano, że jeśli Telewizja Republika nie dojdzie do porozumienia z WOŚP, dalsze emisje spotów reklamowych na antenie tej stacji nie będą realizowane.

W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji

– powiedziała Robaszkiewicz.

Lidl najbardziej reklamowaną marką w Polsce

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe