Komunikat dla mieszkańców Gdańska

Co musisz wiedzieć?
- Miasto Gdańsk planuje budowę buspasa na całej długości trasy w kierunku Oliwy oraz częściowo w stronę Osowy
- Szacowany czas przejazdu w obu kierunkach skróci się nawet o 8 minut, co poprawi punktualność i komfort podróży komunikacją miejską
- Inwestycja zakłada również budowę ścieżki rowerowej między Osową a Oliwą, co zwiększy bezpieczeństwo i wygodę dla rowerzystów
- Przedłużenie dwupasmowego odcinka w stronę obwodnicy ma rozładować korki i ułatwić ruch samochodowy, szczególnie w godzinach szczytu.
Komunikat dla mieszkańców Gdańska
W ramach planowanej przebudowy powstanie buspas w kierunku Oliwy na całej długości ulicy oraz częściowy buspas w stronę Osowy. Dodatkowo przewidziano nową trasę rowerową oraz pas do skrętu na obwodnicę, co ma poprawić przepustowość drogi.
- Po przeprowadzeniu konsultacji społecznych oraz analiz technicznych wypracowaliśmy kompromisowe rozwiązanie dotyczące buspasa na ul. Spacerowej - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska. - Zakłada ono jego budowę na całej długości w kierunku Oliwy oraz od okolic leśniczówki Renuszewo w kierunku Osowej. Dzięki temu uda się skrócić czas przejazdu autobusów w obu kierunkach o około 8 minut, jednocześnie ograniczając ingerencję w zabudowę i minimalizując wycinkę drzew.
Dzięki inwestycji poprawi się funkcjonowanie linii autobusowych 169, 171 i 179. Miasto zapowiada, że czas przejazdu autobusów może skrócić się nawet o 8 minut w godzinach szczytu.
- Wspólnie z projektantami zaproponowaliśmy wariant dodatkowy: przedłużenie dwupasmowego odcinka w kierunku Osowej, aż do łącznicy z obwodnicą. To bardzo istotne, bo dzięki realizacji tego krótkiego odcinka poprawiamy ogólną przepustowość ulicy Spacerowej. Dzięki temu autobusy będą mogły szybciej dotrzeć do buspasa, który zaczyna się przy leśniczówce i w efekcie uzyskujemy średni czas przejazdu autobusu w godzinach szczytu, w obu kierunkach, na poziomie około 8 minut. To prawdziwa rewolucja dla pasażerów komunikacji miejskiej na tym odcinku
- tłumaczy Tomasz Wawrzonek z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Unikalne zjawisko astronomiczne. Warto się przygotować
- Przewodnicząca KRS: min. Żurek zawiesił cześć kierownictwa sądu. Jaki jest cel takiej decyzji?
- Wody Polskie w Gdańsku wydały komunikat
- PKO BP wydał pilny komunikat dla klientów
- Nagły zwrot ws. Roberta Bąkiewicza. Zaskakująca decyzja prokuratora
Kompromis między potrzebami mieszkańców
Cały projekt został uzgodniony z Radami Dzielnic Oliwa i Osowa. Jak podkreślają władze, wybrane rozwiązanie to kompromis pomiędzy różnymi potrzebami mieszkańców.
- To inwestycja kluczowa dla rozwoju zrównoważonego transportu i poprawy mobilności w Gdańsku. Zakładamy jej realizację po 2027 roku, ale już teraz pokazujemy, w jakim kierunku chcemy rozwijać system komunikacji w naszym mieście
- zaznacza Marcin Makowski, przewodniczący Komisji Mobilności i Transportu.
Koszt inwestycji to około 90 milionów złotych, z czego blisko 38 milionów zł ma pochodzić z funduszy europejskich.