Ważny komunikat dla mieszkańców Wrocławia

Wrocław zapowiada jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych na zachodzie miasta. Węzeł „Kwiska” – dziś mocno obciążony ruchem i mało intuicyjny dla pasażerów – ma przejść metamorfozę porównywaną do tej na Placu Grunwaldzkim. Zmiany obejmą tramwaje, autobusy, rowerzystów i pieszych, a nowy układ przesiadkowy ma stać się jednym z najwygodniejszych w mieście.
/ Tysol

Co musisz wiedzieć:

  • Wrocław planuje dużą przebudowę węzła „Kwiska”, tworząc nowoczesny punkt przesiadkowy na wzór ronda Reagana.
  • Projekt obejmuje m.in. wspólne przystanki tramwajowo–autobusowe, poszerzone perony, nowe drogi piesze i rowerowe, przebudowę jezdni oraz poprawę bezpieczeństwa.
  • Miasto rozważa dwa warianty przebudowy, oba z zadaszonymi peronami, zielenią i układem „drzwi w drzwi”, umożliwiającym szybkie przesiadki.
  • Przetarg dotyczy na razie dokumentacji, która ma powstać w 19 miesięcy; prace budowlane mogą ruszyć dopiero po jej ukończeniu i uzyskaniu wymaganych pozwoleń.

 

Wrocław rozpoczyna projekt przebudowy „Kwiska”

To już oficjalne – Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na przygotowanie koncepcji i projektu przebudowy całego węzła „Kwiska”. To ważny punkt przesiadkowy dla zachodnich osiedli, znajdujący się przy ulicach Legnickiej, Wejherowskiej i Kwiskiej, tuż obok zajezdni Popowice.

Miasto zapowiada, że celem jest stworzenie miejsca, w którym pasażerowie będą mogli przesiadać się szybko i bez zbędnego biegania między rozproszonymi przystankami – tak jak na Placu Grunwaldzkim.

Wykonawca, który wygra przetarg, dostanie 19 miesięcy na opracowanie pełnej dokumentacji.

 

Co się zmieni?

Plan zakłada kompleksowe uporządkowanie komunikacji tramwajowej i autobusowej, ale też poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. W projekcie znajdą się między innymi:

  • przebudowa i powiększenie peronów,
  • nowy, wspólny przystanek tramwajowo–autobusowy w obu kierunkach,
  • poszerzenie jezdni ul. Wejherowskiej o dodatkowy pas ruchu,
  • wygodne drogi piesze po obu stronach,
  • dwukierunkowe ścieżki rowerowe,
  • nowe przejścia i przejazdy rowerowe przez ul. Legnicką,
  • nowe nasadzenia zieleni i zagospodarowanie wód opadowych,
  • nowoczesne oświetlenie, także doświetlenie przejść i przystanków.
  • Prace projektowe obejmą również przebudowę kolidujących instalacji – od wodociągów i kanalizacji, po sieci energetyczne i telekomunikacyjne.

 

Dwa warianty przebudowy 

Miasto chce, by węzeł działał tak, jak najbardziej oczekują pasażerowie – czyli przesiadka „drzwi w drzwi”. Dlatego obie proponowane koncepcje zakładają:

  • wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów w obu kierunkach,
  • zadaszone perony, chroniące przed deszczem i wiatrem,
  • więcej przestrzeni – poszerzone i wydłużone platformy,
  • estetyczne i zielone otoczenie (pnącza, rośliny wokół peronów).

To rozwiązania znane już z ronda Reagana – i właśnie podobną funkcjonalność miałby zaoferować w przyszłości węzeł „Kwiska”.

 

Zadaszenie peronów

Po wyborze finalnej koncepcji miasto planuje ogłosić konkurs architektoniczny na projekt zadaszenia peronów. Władze zapowiadają, że szukają wizji nowoczesnej, ekologicznej i dobrze wpisanej w przestrzeń miasta.

Efektem ma być nie tylko praktyczne miejsce przesiadkowe, ale także atrakcyjny punkt na mapie Wrocławia – wizualnie ciekawy i komfortowy o każdej porze roku.

 

Kiedy początek prac?

Na razie ogłoszono przetarg na samo przygotowanie dokumentacji. Oznacza to, że realne roboty budowlane ruszą najwcześniej po ukończeniu projektu i uzyskaniu wszystkich pozwoleń. Na tym etapie to perspektywa co najmniej kilkudziesięciu miesięcy.


 

POLECANE
Ważny komunikat dla mieszkańców Wrocławia z ostatniej chwili
Ważny komunikat dla mieszkańców Wrocławia

Wrocław zapowiada jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych na zachodzie miasta. Węzeł „Kwiska” – dziś mocno obciążony ruchem i mało intuicyjny dla pasażerów – ma przejść metamorfozę porównywaną do tej na Placu Grunwaldzkim. Zmiany obejmą tramwaje, autobusy, rowerzystów i pieszych, a nowy układ przesiadkowy ma stać się jednym z najwygodniejszych w mieście.

Groźny wypadek z udziałem ambulansu. Cztery osoby w szpitalu Wiadomości
Groźny wypadek z udziałem ambulansu. Cztery osoby w szpitalu

Cztery osoby zostały poszkodowane po zderzeniu karetki pogotowia z samochodem osobowym w Ostrowcu Świętokrzyskim. Do wypadku doszło w poniedziałek około godziny 16:00 na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Zagłoby. Ambulans przewrócił się na bok, a ratownicy oraz pasażerka drugiego pojazdu trafili do szpitala.

Gwiazda Barcelony wraca na boisko Wiadomości
Gwiazda Barcelony wraca na boisko

Niemiecki bramkarz Marc-Andre ter Stegen wrócił do treningów z piłkarską drużyną Barcelony cztery miesiące po operacji kręgosłupa. Według hiszpańskich mediów nie oznacza to jeszcze, że może być brany pod uwagę przez trenera Hansiego Flicka.

Polska była dla Żydów bezpieczną przystanią. Sprawcą Zagłady byli Niemcy tylko u nas
Polska była dla Żydów bezpieczną przystanią. Sprawcą Zagłady byli Niemcy

Oczywiste jest, że Instytut Jad Waszem (i nie tylko on) powinien wyraźnie podkreślać - zawsze i wszędzie - że to Niemcy na terenie okupowanej Polski wprowadzali rasistowskie, niemieckie prawo, jednocześnie dokonując ludobójstwa w imieniu państwa niemieckiego.

Fiasko spotkania Nawrocki-Orban. Zbigniew Bogucki tłumaczy z ostatniej chwili
Fiasko spotkania Nawrocki-Orban. Zbigniew Bogucki tłumaczy

W rozmowie z Polsat News szef Kancelarii Prezydenta RP Zbigniew Bogucki wytłumaczył powody odwołania spotkania Karola Nawrockiego z premierem Węgier Viktorem Orbanem.

Kryzys w niemieckich szkołach. Nauczyciele biją na alarm z ostatniej chwili
Kryzys w niemieckich szkołach. Nauczyciele biją na alarm

W Hesji narasta niepokój wśród nauczycieli szkół podstawowych. Prawie 1100 z nich podpisało obszerną rezolucję, w której opisują pogarszające się umiejętności uczniów oraz trudne warunki pracy. Dokument trafił już do heskiego ministerstwa edukacji.

Piłkarz Ekstraklasy aresztowany w związku z zarzutem gwałtu z ostatniej chwili
Piłkarz Ekstraklasy aresztowany w związku z zarzutem gwałtu

Piłkarz Radomiaka Ibrahima C. został w poniedziałek aresztowany na trzy miesiące w związku z przedstawionym mu zarzutem zgwałcenia mieszkanki Radomia – potwierdziła PAP rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Radomiu Aneta Góźdź.

Warszawiacy zaniepokojeni kolorem potoku. Służby wyjaśniają Wiadomości
Warszawiacy zaniepokojeni kolorem potoku. Służby wyjaśniają

Jaskrawozielona woda, którą od wczoraj można było zauważyć w Potoku Służewieckim, ponownie zaniepokoiła mieszkańców Służewa. Nietypowe zabarwienie było widoczne najpierw wzdłuż Doliny Służewieckiej, przy ulicy Puławskiej, a dziś najbardziej rzucało się w oczy dopiero poniżej bobrzej tamy przy ulicy Anody.

Ta ustawa tworzy realne zagrożenia. Nowe weto prezydenta Nawrockiego z ostatniej chwili
"Ta ustawa tworzy realne zagrożenia". Nowe weto prezydenta Nawrockiego

Rzecznik prezydenta RP Rafał Leśkiewicz poinformował na platformie X, że Karol Nawrocki podjął decyzję o zawetowaniu ustawy o rynku kryptoaktywów. "Prezydent Karol Nawrocki korzysta z konstytucyjnej prerogatywy weta tylko wtedy, kiedy przepisy zagrażają wolnościom Polaków, ich majątkowi i stabilności państwa. A ta ustawa takie realne zagrożenia tworzy" – podkreślił Leśkiewicz.

Burza po występie Kultu. Kazik wyjaśnia i ogłasza trudną decyzję z ostatniej chwili
Burza po występie Kultu. Kazik wyjaśnia i ogłasza trudną decyzję

Podczas koncertu Kultu w Zielonej Górze widzowie zwrócili uwagę, że lider grupy wygląda na bardzo zmęczonego i ich zdaniem występ powinien zostać przerwany. Nagrania i relacje szybko trafiły do sieci i wywołały dyskusję.

REKLAMA

Ważny komunikat dla mieszkańców Wrocławia

Wrocław zapowiada jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych na zachodzie miasta. Węzeł „Kwiska” – dziś mocno obciążony ruchem i mało intuicyjny dla pasażerów – ma przejść metamorfozę porównywaną do tej na Placu Grunwaldzkim. Zmiany obejmą tramwaje, autobusy, rowerzystów i pieszych, a nowy układ przesiadkowy ma stać się jednym z najwygodniejszych w mieście.
/ Tysol

Co musisz wiedzieć:

  • Wrocław planuje dużą przebudowę węzła „Kwiska”, tworząc nowoczesny punkt przesiadkowy na wzór ronda Reagana.
  • Projekt obejmuje m.in. wspólne przystanki tramwajowo–autobusowe, poszerzone perony, nowe drogi piesze i rowerowe, przebudowę jezdni oraz poprawę bezpieczeństwa.
  • Miasto rozważa dwa warianty przebudowy, oba z zadaszonymi peronami, zielenią i układem „drzwi w drzwi”, umożliwiającym szybkie przesiadki.
  • Przetarg dotyczy na razie dokumentacji, która ma powstać w 19 miesięcy; prace budowlane mogą ruszyć dopiero po jej ukończeniu i uzyskaniu wymaganych pozwoleń.

 

Wrocław rozpoczyna projekt przebudowy „Kwiska”

To już oficjalne – Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na przygotowanie koncepcji i projektu przebudowy całego węzła „Kwiska”. To ważny punkt przesiadkowy dla zachodnich osiedli, znajdujący się przy ulicach Legnickiej, Wejherowskiej i Kwiskiej, tuż obok zajezdni Popowice.

Miasto zapowiada, że celem jest stworzenie miejsca, w którym pasażerowie będą mogli przesiadać się szybko i bez zbędnego biegania między rozproszonymi przystankami – tak jak na Placu Grunwaldzkim.

Wykonawca, który wygra przetarg, dostanie 19 miesięcy na opracowanie pełnej dokumentacji.

 

Co się zmieni?

Plan zakłada kompleksowe uporządkowanie komunikacji tramwajowej i autobusowej, ale też poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. W projekcie znajdą się między innymi:

  • przebudowa i powiększenie peronów,
  • nowy, wspólny przystanek tramwajowo–autobusowy w obu kierunkach,
  • poszerzenie jezdni ul. Wejherowskiej o dodatkowy pas ruchu,
  • wygodne drogi piesze po obu stronach,
  • dwukierunkowe ścieżki rowerowe,
  • nowe przejścia i przejazdy rowerowe przez ul. Legnicką,
  • nowe nasadzenia zieleni i zagospodarowanie wód opadowych,
  • nowoczesne oświetlenie, także doświetlenie przejść i przystanków.
  • Prace projektowe obejmą również przebudowę kolidujących instalacji – od wodociągów i kanalizacji, po sieci energetyczne i telekomunikacyjne.

 

Dwa warianty przebudowy 

Miasto chce, by węzeł działał tak, jak najbardziej oczekują pasażerowie – czyli przesiadka „drzwi w drzwi”. Dlatego obie proponowane koncepcje zakładają:

  • wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów w obu kierunkach,
  • zadaszone perony, chroniące przed deszczem i wiatrem,
  • więcej przestrzeni – poszerzone i wydłużone platformy,
  • estetyczne i zielone otoczenie (pnącza, rośliny wokół peronów).

To rozwiązania znane już z ronda Reagana – i właśnie podobną funkcjonalność miałby zaoferować w przyszłości węzeł „Kwiska”.

 

Zadaszenie peronów

Po wyborze finalnej koncepcji miasto planuje ogłosić konkurs architektoniczny na projekt zadaszenia peronów. Władze zapowiadają, że szukają wizji nowoczesnej, ekologicznej i dobrze wpisanej w przestrzeń miasta.

Efektem ma być nie tylko praktyczne miejsce przesiadkowe, ale także atrakcyjny punkt na mapie Wrocławia – wizualnie ciekawy i komfortowy o każdej porze roku.

 

Kiedy początek prac?

Na razie ogłoszono przetarg na samo przygotowanie dokumentacji. Oznacza to, że realne roboty budowlane ruszą najwcześniej po ukończeniu projektu i uzyskaniu wszystkich pozwoleń. Na tym etapie to perspektywa co najmniej kilkudziesięciu miesięcy.



 

Polecane