Z Dolnego Śląska nad Bałtyk pojedziemy szybciej

Niemal 24-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S3 połączył okolice dolnośląskiego Lubina z autostradą A4. Kolejne odcinki trasy w stronę Zielonej Góry są w trakcie budowy i do końca roku planowane jest udostępnienie ich ciągów głównych kierowcom.
 Z Dolnego Śląska nad Bałtyk pojedziemy szybciej
/ T. Gutry - Tygodnik Solidarność
- Oddanie do ruchu kolejnego odcinka drogi ekspresowej S3 przybliża nas do ukończenia bezpiecznego i wygodnego połączenia zespołu portów Szczecin – Świnoujście z południem Polski, Republiką Czeską i południową Europą. Także nasi czescy partnerzy podejmują intensywne działania na rzecz powstania trasy D11, stanowiącej kontynuację S3. Polsko-czeska współpraca przy realizacji tego korytarza jest przykładem na to, że wspólnie można osiągać wymierne korzyści gospodarcze – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
 
S3 Legnica - Lubin powstała jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym. Kierowcom udostępnione zostały też cztery węzły drogowe, dzięki którym możliwe będzie komfortowe połączenie z ważnymi drogami regionu: Legnica Południe, Legnica Zachód, Legnica Północ oraz Lubin Południe. W ramach inwestycji powstały 42 obiekty mostowe, 208 przepustów, w tym 60 dla zwierząt. Przy węźle Lubin Zachód powstaje Obwód Utrzymania Drogi.
 
Od 7 maja 2018 r. kierowcy korzystają już z obu jezdni S3 na odcinku 6,5 km od węzła Legnica Południe (skrzyżowanie z A4) do węzła Legnica Zachód (przy ul. Chojnowskiej). Natomiast na odcinku S3 o długości ok. 15 km, od węzła Legnica Zachód do miejscowości Chróstnik, ruch odbywał się do tej pory jedną jezdnią w obu kierunkach.
 
Głównym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, przede wszystkim ciężkiego, z Legnicy i Lubina oraz ułatwienie połączenia z autostradą A4. Dzięki temu poprawi się poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfort podróży. Nowa trasa jest dostosowana do ruchu pojazdów ciężkich o nacisku 115 kN na oś.
 
Wartość całego projektu wynosi 1 887 mln zł, z czego 992 mln zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
 
W kolejnych etapach realizacji S3 kierowcom udostępniony zostanie odcinek trasy od węzła Lubin Południe do węzła Kaźmierzów. Wykonawca tej inwestycji prowadzi prace budowalne na całym zadaniu, jednak główne siły skoncentrował na robotach przy węźle Lubin Północ. Udostępnienie tego węzła pozwoli na przekazanie do ruchu już zrealizowanego fragmentu trasy w pełni omijającej Lubin.
Kontynuacja prac przy budowie S3
 
W budowie są jeszcze dwa odcinki drogi ekspresowej S3 na terenie woj. lubuskiego: Nowa Sól – Gaworzyce i Gaworzyce – Kaźmierzów o łącznej długości ponad 33 km. Ich udostępnienie jest planowane jeszcze przed końcem roku.
 
Do końca roku mają być również udostępnione kierowcom fragmenty trasy S3 od A4 do Bolkowa. Stan zaawansowania rzeczowego inwestycji jest na poziomie ok. 80 proc. Koszt całego projektu wynosi ok. 900 mln zł.
 
Trwa postępowanie przetargowe, w którym zostaną wyłonieni wykonawcy trasy S3 od Bolkowa do granicy państwa. Jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie umów. Ukończenie tego odcinka S3 jest planowane w 2023 roku. Będzie to ostatni fragment szlaku drogowego biegnącego wzdłuż zachodniej granicy Polski od Szczecina do Lubawki.
 
Droga ekspresowa S3 docelowo będzie miała długość ponad 520 km. Przebiega południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry aż do południowej granicy Polski. S3 jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją. Jej kontynuacją na terenie Republiki Czeskiej jest trasa D11.
Źródło: mi.gov.pl
kos

Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Neoprokuratura usiłuje zastraszyć adwokata Fundacji Profeto? z ostatniej chwili
Neoprokuratura usiłuje zastraszyć adwokata Fundacji Profeto?

Mec. Krzysztof Wąsowski, adwokat Fundacji Profeto, opisuje w mediach społecznościowych szokujące zachowanie prokuratorów po zatrzymaniu ks. Michała O., którzy mieli namawiać go, aby… zrezygnował z obrony duchownego. 

Szef KPRM: Nie należy się spodziewać, że konsultacje z Ukrainą przyniosą jakiś przełom z ostatniej chwili
Szef KPRM: Nie należy się spodziewać, że konsultacje z Ukrainą przyniosą jakiś przełom

– Nie należy się spodziewać, że czwartkowe polsko-ukraińskie konsultacje międzyrządowe przyniosą jakiś przełom; w sprawie rolnictwa stanowiska są rozbieżne. Ważne, że prowadzimy dialog, ale stan rozmów nie jest jeszcze zadowalający – powiedział PAP szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Jan Grabiec.

Rafał Trzaskowski zapowiedział zwolnienie brata „Pablo Moralesa” z ostatniej chwili
Rafał Trzaskowski zapowiedział zwolnienie brata „Pablo Moralesa”

Na antenie TVP Info trwa debata wyborcza kandydatów na prezydenta stolicy. Rafał Trzaskowski zapowiedział zwolnienie brata bliźniaka „Pablo Moralesa”. Przypomnijmy, że znany dziennikarz śledczy Marcin Dobski na łamach Salonu24 poinformował, że brat „Pablo Moralesa” jest prezesem podlegającej Rafałowi Trzaskowskiemu spółki i hejtuje w sieci.

Sensacyjne dane: Polska najważniejszym partnerem handlowym Niemiec z ostatniej chwili
Sensacyjne dane: Polska najważniejszym partnerem handlowym Niemiec

„Chiny zepchnięte z pierwszego miejsca: Polska po raz pierwszy najważniejszym partnerem handlowym Berlina” – pisze tagesspiegel.de.

Prof. Zbigniew Krysiak: Europejskie superpaństwo doprowadzi do wywłaszczenia obywateli Wiadomości
Prof. Zbigniew Krysiak: Europejskie superpaństwo doprowadzi do wywłaszczenia obywateli

Instytut Myśli Schumana zainicjował Solidarny Ruch Oporu przeciwko superpaństwu w Europie. O tym i o skutkach zbudowania europejskiego superpaństwa mówił na kanale Optyka Schumana prof. Zbigniew Krysiak, założyciel i przewodniczący Rady Programowej Instytutu.

Morawiecki: Akcją służb rząd chce przykryć swoją ogromną nieudolność z ostatniej chwili
Morawiecki: Akcją służb rząd chce przykryć swoją ogromną nieudolność

– Dlaczego akurat teraz, przed świętami, obecny rząd przedsięwziął taką akcję? Odpowiedź jest oczywista. Rząd chce przykryć swoją ogromną nieudolność w realizacji obietnic wyborczych – powiedział były premier Mateusz Morawiecki na antenie telewizji wPolsce.

Atak terrorystyczny pod Moskwą. USA wydały komunikat z ostatniej chwili
Atak terrorystyczny pod Moskwą. USA wydały komunikat

– Rosjanie wiedzą, że ich twierdzenia na temat odpowiedzialności USA i innych państw za zamach w Krasnogorsku są kategorycznie fałszywe – powiedział w środę rzecznik Departamentu Stanu Matthew Miller. Skomentował w ten sposób wypowiedzi przedstawicieli Kremla obwiniające USA i Ukrainę za atak dżihadystów.

Agencja S&P obniża prognozę PKB Polski z ostatniej chwili
Agencja S&P obniża prognozę PKB Polski

Wzrost gospodarczy w Polsce w 2024 r. wyniesie 2,8 proc., a więc będzie niższy niż wynikało z wcześniejszych prognoz – poinformowało S&P Global. Powodem obniżki prognozy jest słaby wzrost w Europie Zachodniej – wyjaśniono.

Minister rolnictwa mianował nowego Głównego Lekarza Weterynarii z ostatniej chwili
Minister rolnictwa mianował nowego Głównego Lekarza Weterynarii

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Czesław Siekierski mianował nowego Głównego Lekarza Weterynarii.

Pogoda na Wielkanoc. IMGW wydał komunikat z ostatniej chwili
Pogoda na Wielkanoc. IMGW wydał komunikat

Środa zapowiada się słonecznie w całym kraju. Chmury, jak powiedziała PAP synoptyk IMGW Grażyna Dąbrowska, mogą się zdarzyć tylko gdzieniegdzie, głównie na północnym wschodzie, ale będzie ich niewiele. To ma być ciepły dzień, szczególnie na południowym zachodzie. Wiatr najsilniej powieje w górach.

REKLAMA

Z Dolnego Śląska nad Bałtyk pojedziemy szybciej

Niemal 24-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S3 połączył okolice dolnośląskiego Lubina z autostradą A4. Kolejne odcinki trasy w stronę Zielonej Góry są w trakcie budowy i do końca roku planowane jest udostępnienie ich ciągów głównych kierowcom.
 Z Dolnego Śląska nad Bałtyk pojedziemy szybciej
/ T. Gutry - Tygodnik Solidarność
- Oddanie do ruchu kolejnego odcinka drogi ekspresowej S3 przybliża nas do ukończenia bezpiecznego i wygodnego połączenia zespołu portów Szczecin – Świnoujście z południem Polski, Republiką Czeską i południową Europą. Także nasi czescy partnerzy podejmują intensywne działania na rzecz powstania trasy D11, stanowiącej kontynuację S3. Polsko-czeska współpraca przy realizacji tego korytarza jest przykładem na to, że wspólnie można osiągać wymierne korzyści gospodarcze – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
 
S3 Legnica - Lubin powstała jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym. Kierowcom udostępnione zostały też cztery węzły drogowe, dzięki którym możliwe będzie komfortowe połączenie z ważnymi drogami regionu: Legnica Południe, Legnica Zachód, Legnica Północ oraz Lubin Południe. W ramach inwestycji powstały 42 obiekty mostowe, 208 przepustów, w tym 60 dla zwierząt. Przy węźle Lubin Zachód powstaje Obwód Utrzymania Drogi.
 
Od 7 maja 2018 r. kierowcy korzystają już z obu jezdni S3 na odcinku 6,5 km od węzła Legnica Południe (skrzyżowanie z A4) do węzła Legnica Zachód (przy ul. Chojnowskiej). Natomiast na odcinku S3 o długości ok. 15 km, od węzła Legnica Zachód do miejscowości Chróstnik, ruch odbywał się do tej pory jedną jezdnią w obu kierunkach.
 
Głównym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, przede wszystkim ciężkiego, z Legnicy i Lubina oraz ułatwienie połączenia z autostradą A4. Dzięki temu poprawi się poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfort podróży. Nowa trasa jest dostosowana do ruchu pojazdów ciężkich o nacisku 115 kN na oś.
 
Wartość całego projektu wynosi 1 887 mln zł, z czego 992 mln zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
 
W kolejnych etapach realizacji S3 kierowcom udostępniony zostanie odcinek trasy od węzła Lubin Południe do węzła Kaźmierzów. Wykonawca tej inwestycji prowadzi prace budowalne na całym zadaniu, jednak główne siły skoncentrował na robotach przy węźle Lubin Północ. Udostępnienie tego węzła pozwoli na przekazanie do ruchu już zrealizowanego fragmentu trasy w pełni omijającej Lubin.
Kontynuacja prac przy budowie S3
 
W budowie są jeszcze dwa odcinki drogi ekspresowej S3 na terenie woj. lubuskiego: Nowa Sól – Gaworzyce i Gaworzyce – Kaźmierzów o łącznej długości ponad 33 km. Ich udostępnienie jest planowane jeszcze przed końcem roku.
 
Do końca roku mają być również udostępnione kierowcom fragmenty trasy S3 od A4 do Bolkowa. Stan zaawansowania rzeczowego inwestycji jest na poziomie ok. 80 proc. Koszt całego projektu wynosi ok. 900 mln zł.
 
Trwa postępowanie przetargowe, w którym zostaną wyłonieni wykonawcy trasy S3 od Bolkowa do granicy państwa. Jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie umów. Ukończenie tego odcinka S3 jest planowane w 2023 roku. Będzie to ostatni fragment szlaku drogowego biegnącego wzdłuż zachodniej granicy Polski od Szczecina do Lubawki.
 
Droga ekspresowa S3 docelowo będzie miała długość ponad 520 km. Przebiega południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry aż do południowej granicy Polski. S3 jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją. Jej kontynuacją na terenie Republiki Czeskiej jest trasa D11.
Źródło: mi.gov.pl
kos


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe