Z Dolnego Śląska nad Bałtyk pojedziemy szybciej

Niemal 24-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S3 połączył okolice dolnośląskiego Lubina z autostradą A4. Kolejne odcinki trasy w stronę Zielonej Góry są w trakcie budowy i do końca roku planowane jest udostępnienie ich ciągów głównych kierowcom.
 Z Dolnego Śląska nad Bałtyk pojedziemy szybciej
/ T. Gutry - Tygodnik Solidarność
- Oddanie do ruchu kolejnego odcinka drogi ekspresowej S3 przybliża nas do ukończenia bezpiecznego i wygodnego połączenia zespołu portów Szczecin – Świnoujście z południem Polski, Republiką Czeską i południową Europą. Także nasi czescy partnerzy podejmują intensywne działania na rzecz powstania trasy D11, stanowiącej kontynuację S3. Polsko-czeska współpraca przy realizacji tego korytarza jest przykładem na to, że wspólnie można osiągać wymierne korzyści gospodarcze – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
 
S3 Legnica - Lubin powstała jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym. Kierowcom udostępnione zostały też cztery węzły drogowe, dzięki którym możliwe będzie komfortowe połączenie z ważnymi drogami regionu: Legnica Południe, Legnica Zachód, Legnica Północ oraz Lubin Południe. W ramach inwestycji powstały 42 obiekty mostowe, 208 przepustów, w tym 60 dla zwierząt. Przy węźle Lubin Zachód powstaje Obwód Utrzymania Drogi.
 
Od 7 maja 2018 r. kierowcy korzystają już z obu jezdni S3 na odcinku 6,5 km od węzła Legnica Południe (skrzyżowanie z A4) do węzła Legnica Zachód (przy ul. Chojnowskiej). Natomiast na odcinku S3 o długości ok. 15 km, od węzła Legnica Zachód do miejscowości Chróstnik, ruch odbywał się do tej pory jedną jezdnią w obu kierunkach.
 
Głównym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, przede wszystkim ciężkiego, z Legnicy i Lubina oraz ułatwienie połączenia z autostradą A4. Dzięki temu poprawi się poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfort podróży. Nowa trasa jest dostosowana do ruchu pojazdów ciężkich o nacisku 115 kN na oś.
 
Wartość całego projektu wynosi 1 887 mln zł, z czego 992 mln zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
 
W kolejnych etapach realizacji S3 kierowcom udostępniony zostanie odcinek trasy od węzła Lubin Południe do węzła Kaźmierzów. Wykonawca tej inwestycji prowadzi prace budowalne na całym zadaniu, jednak główne siły skoncentrował na robotach przy węźle Lubin Północ. Udostępnienie tego węzła pozwoli na przekazanie do ruchu już zrealizowanego fragmentu trasy w pełni omijającej Lubin.
Kontynuacja prac przy budowie S3
 
W budowie są jeszcze dwa odcinki drogi ekspresowej S3 na terenie woj. lubuskiego: Nowa Sól – Gaworzyce i Gaworzyce – Kaźmierzów o łącznej długości ponad 33 km. Ich udostępnienie jest planowane jeszcze przed końcem roku.
 
Do końca roku mają być również udostępnione kierowcom fragmenty trasy S3 od A4 do Bolkowa. Stan zaawansowania rzeczowego inwestycji jest na poziomie ok. 80 proc. Koszt całego projektu wynosi ok. 900 mln zł.
 
Trwa postępowanie przetargowe, w którym zostaną wyłonieni wykonawcy trasy S3 od Bolkowa do granicy państwa. Jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie umów. Ukończenie tego odcinka S3 jest planowane w 2023 roku. Będzie to ostatni fragment szlaku drogowego biegnącego wzdłuż zachodniej granicy Polski od Szczecina do Lubawki.
 
Droga ekspresowa S3 docelowo będzie miała długość ponad 520 km. Przebiega południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry aż do południowej granicy Polski. S3 jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją. Jej kontynuacją na terenie Republiki Czeskiej jest trasa D11.
Źródło: mi.gov.pl
kos

 

POLECANE
Finlandia alarmuje: Pokój na Ukrainie? Nie przed wiosną Wiadomości
Finlandia alarmuje: Pokój na Ukrainie? Nie przed wiosną

Zawieszenie broni na Ukrainie jest mało prawdopodobne przed wiosną, ale europejscy sojusznicy muszą utrzymać wsparcie dla Kijowa, pomimo skandalu korupcyjnego - powiedział agencji Associated Press prezydent Finlandii Alexander Stubb. W opublikowanej w niedzielę rozmowie Stubb podkreślił, że Europa potrzebuje „sisu” - to fińskie słowo oznaczające wytrzymałość, odporność i hart ducha - aby przetrwać zimowe miesiące, ponieważ Rosja kontynuuje hybrydowe ataki i wojnę informacyjną na całym kontynencie. „Nie jestem zbyt optymistycznie nastawiony do osiągnięcia zawieszenia broni ani rozpoczęcia negocjacji pokojowych, przynajmniej w tym roku” - powiedział.

Akcja na Kanale Żerańskim. Walka o życie dwóch kobiet z ostatniej chwili
Akcja na Kanale Żerańskim. Walka o życie dwóch kobiet

Dramatyczna akcja ratunkowa na Kanale Żerańskim. W sobotę wieczorem służby otrzymały zgłoszenie o dwóch topiących się kobietach. Po wyciągnięciu z wody obie były nieprzytomne, a ich stan lekarze określają jako bardzo ciężki. Policja bada, jak doszło do tego zdarzenia.

Tragiczne wieści z Żagania. Nie żyje były burmistrz miasta Wiadomości
Tragiczne wieści z Żagania. Nie żyje były burmistrz miasta

W sobotę, 15 listopada, około godziny 22.00 zmarł Daniel Marchewka, były burmistrz miasta i radny kilku kadencji. Informację potwierdził przewodniczący Rady Miasta, Krzysztof Sieńko, podając, że polityk „przegrał walkę z ciężką chorobą”.

Pożar schroniska dla zwierząt. Bohaterem pies Karol Wiadomości
Pożar schroniska dla zwierząt. Bohaterem pies Karol

W jednej chwili stracili wszystko – oprócz zwierząt. Po sobotnim pożarze, który zniszczył główny budynek schroniska „Bubinkowo” w Obłężu, wolontariusze zaczynają od zera. Jak podkreślił założyciel placówki, Radosław Waszkiewicz, dramatyczną akcję ratunkową rozpoczął… pies Karol, który pierwszy wyczuł zagrożenie.

Utrudnienia na kolei. Uszkodzenie szyny poprzez detonację ładunku wybuchowego z ostatniej chwili
Utrudnienia na kolei. "Uszkodzenie szyny poprzez detonację ładunku wybuchowego"

Na linii kolejowej Warszawa Zachodnia–Dęblin doszło w niedzielny poranek do poważnej awarii toru. Po stwierdzeniu ubytku szyny na odcinku Dęblin–Życzyn zamknięto tor nr 1. Trwają prace służb.

Niemcy: rząd Merza poważnie zagrożony Wiadomości
Niemcy: rząd Merza poważnie zagrożony

Rząd Friedricha Merza znajduje się pod coraz większym ciśnieniem ze wszystkich stron. Pomijając naturalne naciski ze strony opozycji, kanclerz odczuwa silne naciski zarówno ze strony własnej koalicji, jak i przedsiębiorców. Pojawiają się głosy, że rząd pod jego przywództwem może nie przetrwać kryzysu.

Handel rzeczami ofiar niemieckich zbrodni. Rzecznik prezydenta wydał komunikat z ostatniej chwili
Handel rzeczami ofiar niemieckich zbrodni. Rzecznik prezydenta wydał komunikat

Szokująca aukcja w Niemczech wywołała gwałtowną reakcję w Polsce: prezydent Karol Nawrocki domaga się, by rząd natychmiast podjął działania na rzecz odzyskania lub wykupu pamiątek po ofiarach niemieckich zbrodni, które niemiecki dom aukcyjny zamierza wystawić na sprzedaż.

Ważne doniesienia ws. granicy. Komunikat MSWiA i Straży Granicznej pilne
Ważne doniesienia ws. granicy. Komunikat MSWiA i Straży Granicznej

Po kilku latach zamknięcia dwa kluczowe przejścia graniczne z Białorusią – w Kuźnicy i Bobrownikach – znów zostaną otwarte.

Wielka Brytania zaostrza kurs wobec migrantów z ostatniej chwili
Wielka Brytania zaostrza kurs wobec migrantów

Brytyjski rząd szykuje największą od II wojny światowej zmianę polityki migracyjnej. Czas oczekiwania na stały pobyt ma wydłużyć się aż czterokrotnie, a status uchodźcy będzie stale weryfikowany. Londyn chce w ten sposób zatrzymać napływ nielegalnych migrantów przekraczających Kanał La Manche.

Ten obowiązek uderzy w miliony Polaków. Sprawdź, bo grozi ci 5 tys. zł kary Wiadomości
Ten obowiązek uderzy w miliony Polaków. Sprawdź, bo grozi ci 5 tys. zł kary

Nowe przepisy dotyczące ochrony przeciwpożarowej nakładają na właścicieli domów i mieszkań obowiązek montażu czujników dymu i tlenku węgla. Zmiany obejmą zarówno nowe budynki, jak i te istniejące, a ich niedopełnienie może zakończyć się dotkliwą karą finansową.

REKLAMA

Z Dolnego Śląska nad Bałtyk pojedziemy szybciej

Niemal 24-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S3 połączył okolice dolnośląskiego Lubina z autostradą A4. Kolejne odcinki trasy w stronę Zielonej Góry są w trakcie budowy i do końca roku planowane jest udostępnienie ich ciągów głównych kierowcom.
 Z Dolnego Śląska nad Bałtyk pojedziemy szybciej
/ T. Gutry - Tygodnik Solidarność
- Oddanie do ruchu kolejnego odcinka drogi ekspresowej S3 przybliża nas do ukończenia bezpiecznego i wygodnego połączenia zespołu portów Szczecin – Świnoujście z południem Polski, Republiką Czeską i południową Europą. Także nasi czescy partnerzy podejmują intensywne działania na rzecz powstania trasy D11, stanowiącej kontynuację S3. Polsko-czeska współpraca przy realizacji tego korytarza jest przykładem na to, że wspólnie można osiągać wymierne korzyści gospodarcze – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
 
S3 Legnica - Lubin powstała jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym. Kierowcom udostępnione zostały też cztery węzły drogowe, dzięki którym możliwe będzie komfortowe połączenie z ważnymi drogami regionu: Legnica Południe, Legnica Zachód, Legnica Północ oraz Lubin Południe. W ramach inwestycji powstały 42 obiekty mostowe, 208 przepustów, w tym 60 dla zwierząt. Przy węźle Lubin Zachód powstaje Obwód Utrzymania Drogi.
 
Od 7 maja 2018 r. kierowcy korzystają już z obu jezdni S3 na odcinku 6,5 km od węzła Legnica Południe (skrzyżowanie z A4) do węzła Legnica Zachód (przy ul. Chojnowskiej). Natomiast na odcinku S3 o długości ok. 15 km, od węzła Legnica Zachód do miejscowości Chróstnik, ruch odbywał się do tej pory jedną jezdnią w obu kierunkach.
 
Głównym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, przede wszystkim ciężkiego, z Legnicy i Lubina oraz ułatwienie połączenia z autostradą A4. Dzięki temu poprawi się poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfort podróży. Nowa trasa jest dostosowana do ruchu pojazdów ciężkich o nacisku 115 kN na oś.
 
Wartość całego projektu wynosi 1 887 mln zł, z czego 992 mln zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
 
W kolejnych etapach realizacji S3 kierowcom udostępniony zostanie odcinek trasy od węzła Lubin Południe do węzła Kaźmierzów. Wykonawca tej inwestycji prowadzi prace budowalne na całym zadaniu, jednak główne siły skoncentrował na robotach przy węźle Lubin Północ. Udostępnienie tego węzła pozwoli na przekazanie do ruchu już zrealizowanego fragmentu trasy w pełni omijającej Lubin.
Kontynuacja prac przy budowie S3
 
W budowie są jeszcze dwa odcinki drogi ekspresowej S3 na terenie woj. lubuskiego: Nowa Sól – Gaworzyce i Gaworzyce – Kaźmierzów o łącznej długości ponad 33 km. Ich udostępnienie jest planowane jeszcze przed końcem roku.
 
Do końca roku mają być również udostępnione kierowcom fragmenty trasy S3 od A4 do Bolkowa. Stan zaawansowania rzeczowego inwestycji jest na poziomie ok. 80 proc. Koszt całego projektu wynosi ok. 900 mln zł.
 
Trwa postępowanie przetargowe, w którym zostaną wyłonieni wykonawcy trasy S3 od Bolkowa do granicy państwa. Jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie umów. Ukończenie tego odcinka S3 jest planowane w 2023 roku. Będzie to ostatni fragment szlaku drogowego biegnącego wzdłuż zachodniej granicy Polski od Szczecina do Lubawki.
 
Droga ekspresowa S3 docelowo będzie miała długość ponad 520 km. Przebiega południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry aż do południowej granicy Polski. S3 jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją. Jej kontynuacją na terenie Republiki Czeskiej jest trasa D11.
Źródło: mi.gov.pl
kos


 

Polecane
Emerytury
Stażowe