loading
Proszę czekać...
reklama_pozioma
[Felieton "TS"] Cezary Krysztopa: Faszyz i antysemityz
Opublikowano dnia 26.09.2018 19:47
- „Oliver [Frljić – przyp. red.], znając moje poglądy, zaproponował mi scenę, w której miałam zbierać pieniądze na zabójstwo Kaczyńskiego (…) i miałam w tej scenie zapytać was, czy chcielibyście przeznaczyć pieniądze na ten cel (…) Co się okazuje – naprawdę można znaleźć człowieka, który może to zrobić za 50 tysięcy euro, czyli tanio. No i właśnie teraz powinna być ta scena, właśnie teraz powinnam schodzić po schodkach z woreczkiem płacząc, że naprawdę żarty się skończyły i naprawdę boję się o przyszłość mojego kraju i powinnam teraz was prosić o jakieś małe wsparcie finansowe naszej kwesty, zaznaczając, jakie są wszelkie prawne konsekwencje tego działania”. Tu następuje cytat art. 255 § 3, który mówi, że „kto publicznie nawołuje do popełnienia zbrodni, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3”, a potem kontynujacja: „No i przez to nie mogę przeprowadzić mojego eksperymentu, a moja scena marzeń została z tego spektaklu brutalnie wykreślona”.

screen YT
- To jest proszę Państwa kwestia aktorki sztuki „Klątwa”. Tej samej, która przez „elyty” była wynoszona pod niebiosa. W ramach wsparcia wobec ataku kołtuńskich i bezmyślnych Polaczków, „elyty” waliły na sztukę drzwiami i oknami, wyrażając demonstracyjne poparcie dla tego aktu „artystycznej prowokacji, w ramach której można było pocierać krzyżem krocze, czy odgrywać scenę seksu oralnego z figurą Jana Pawła II. Aha, no i opowiadać o zbieraniu pieniędzy na zabójstwo Jarosława Kaczyńskiego. To według „elyt” wolno, a nawet należy robić.

Inaczej sprawa ma się z przypadkiem blogerki naszego portalu Tysol.pl Pani Barbary Pieli. Która robi krótkie animacje z plastelinowymi figurkami stanowiącymi karykatury znanych postaci życia publicznego. Bez wątpienia złośliwe, jak to w satyrze, ale jednak ani operujące symboliczną przemocą, ani nawołujące do zabójstwa. – Jest to odhumanizowanie całkiem tej odważnej, dzielnej kobiety  – mówiła o karykaturze tzw. Rudej z KOD reżyserka Agnieszka Holland. I dalej: – absolutnie faszystowski materiał (…) Karmienie faszola – dodawała. – Propagandowe zabiegi jak z lat 50. I jeszcze wątek żydowski... Co za hańba – pisał Konrad Piasecki. – I to mruganie okiem do antysemickiego elektoratu, że opozycją sterują Żydzi. Wstyd!!! - robiła za chórki Dominika Wielowieyska. – A wszystko tylko dlatego, że postać plastelinowego „Farmazona” skojarzyła im się z Żydem. Bo była na czarno ubrana i miała brodę.

No to podsumujmy. Opowiadanie o zbiórce na zabójstwo Jarosława Kaczyńskiego, pocieranie krocza krzyżem czy scena seksu oralnego z figurą Jana Pawła II to jest sztuka, którą przedstawiciele zwapniałych „elyt” hołubią jako dopuszczalną „artystyczną prowokację”, a karykatura zwapniałych „elyt”, w porównaniu z „Klątwą” grzeczna jak ministrant po spowiedzi, to jest proszę ja Was „faszyz” i „antysemityz”.

Aha. 

Cezary Krysztopa

P.S. Filmy Barbary Pieli do obejrzenia na Tysol.pl

Artykuł pochodzi z najnowszego numeru "TS" (39/2018) do kupienia w wersji cyfrowej tutaj.

Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer
Związek
więcej
Wideo Agnieszka Romaszewska: Ukraina postawiła na Niemcy. I się na tym przejedzie
Blogi
avatar
ks. Janusz
Chyła

Ks. Janusz Chyła: Z powodu Jezusa wszystko istnieje
Od kiedy ludzie poznają świat, zadają sobie pytanie o przyczyny jego istnienia. Jedni twierdzą, że jest dziełem przypadkowych procesów, które go „stworzyły”. Inni wskazują na jakąś bliżej nieokreśloną zewnętrzną siłę lub wprost na Stwórcę. Jeszcze inni uważają, że człowiek powinien zająć się sprawami codziennymi i nie zaprzątać sobie głowy takimi dywagacjami.
avatar
Prawy
Sierpowy Mikroblog

Prawy Sierpowy Mikroblog: Czas kiedy WRON-a chciała zadziobać Orła
Stan wojenny odbił się na naszej historii w tragiczny sposób. prześladowania opozycjonistów, internowania, represje i mordy polityczne, czołgi wysłane przeciw robotnikom, tragedia Wujka. Zamordowanie Księdza Jerzego i powszechna bieda.\nTo były skutki wypowiedzenia wojny przez komunistyczną władzę Polskiemu społeczeństwu.
avatar
Jerzy
Bukowski

Jerzy Bukowski: Tokarczuk w roli politycznej pałki
Zamiast dokładnie analizować jej dzieła oraz spierać się - nawet ostro - o ich wartości artystyczne, traktowana jest instrumentalnie i przedmiotowo.

Drogi Użytkowniku,

Nasz Serwis korzysta z plików cookies. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem, przeglądanie Serwisu z otwartym komunikatem) bez zmian ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na:
• przetwarzanie danych osobowych przez Tysol Sp. z o.o. i naszych zaufanych partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć, niezależnie od zgód wyrażonych na pozostałe rodzaje przetwarzania danych. Dowiedz się więcej o zgodzie marketingowej w naszej Polityce prywatności / Cofnij zgodę.

• na zapisywanie plików cookies w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ten rodzaj plików cookies pozwala nam na dopasowanie treści dostępnych w Serwisie do Twoich preferencji, utrzymywania sesji po zalogowaniu oraz zapewnienia optymalnej funkcjonalności Serwisu. Więcej o plikach cookies i sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych dowiesz się w naszej Polityce prywatności.