Niemcom wolno. Germanizacja niemieckich mediów?

Media w Niemczech zaliczone są do sektorów strategicznych. To oznacza, że nie mogą one być wykupione przez podmioty zagraniczne. Większościowy udział ma w nich mieć udział również kapitał niemiecki.
 Niemcom wolno. Germanizacja niemieckich mediów?
źródło: Screen You Tube
Jeszcze przed świętami niemiecki rząd zajął się ustawą zwiększającą kontrolę państwa w sektory strategiczne. Wśród nich są niemieckie koncerny medialne – pisze „Nasz Dziennik”.

– Niemcy mają doskonałe wyczucie znaczenia mediów i kapitału medialnego na własnym rynku. Są w tym bardzo konsekwentni. Uważają, że nie można sobie pozwolić, by jakiś wielki kapitał medialny z zewnątrz wkroczył na teren Niemiec i rozgrywał własną politykę. W tym celu budują odpowiednie prawodawstwo – mówi dziennikowi medioznawca dr Hanna Karp.

Definicja mediów w nowych niemieckich przepisach jest bardzo szeroka. Mowa jest o „nadawaniu, telemediach i produktach drukowanych”. Nie wszystkich, ale tych, które „wywierają wpływ na kształtowanie opinii publicznej” i „odznaczają się wyjątkową aktualnością i wpływem”.

Źródło: Nasz Dziennik

Ankieta
Nowy szef CDU to dla Polski...

 

POLECANE
Wydarzenia

Związek

Ankieta
Nowy szef CDU to dla Polski...
Tygodnik

Opinie

Popkultura