loading
Proszę czekać...
Uwierzycie po profanacjach? Newsweek: "Biskupi rozpętali ideologiczną wojnę"
Opublikowano dnia 24.06.2019 08:50
"Biskupi skorzystali z okazji, by w święto Bożego Ciała rozpalić ideologiczną wojnę. I przeszli do kontrataku" - pisze Jarosław Makowski na łamach "Newsweeka".

abp Stanisław Gądecki, screen YT
W niedzielę 23 czerwca, we wszystkich kościołach i kaplicach w Polsce, po każdej Mszy Świętej została odśpiewana suplikacja „Święty Boże, Święty Mocny…”. Decyzją biskupów, była to ekspiacja za świętokradztwa i profanacje - podał do wiadomości abp Stanisław Gądecki Przewodniczący KEP.
 

W tradycji chrześcijańskiej sprofanowanym miejscom lub przedmiotom trzeba przywrócić pierwotny charakter sakralny. Dzieje się to poprzez specjalny obrzęd pokutny. Dlatego chciałbym poinformować, że księża biskupi – obecni na 383. zebraniu plenarnym Konferencji Episkopatu Polski – wzywają do publicznego przebłagania Boga za popełnione świętokradztwa


- czytaliśmy w komunikacie Episkopatu. Jak się okazuje to wezwanie polskich biskupów dla "Newsweeka" jest czymś w rodzaju... skandalu. 
 

Szok, jakiego doznaliśmy jako społeczeństwo, ale także szok, jaki przez chwilę był udziałem hierarchów po filmie Sekielskich „Tylko nie mów nikomu” pokazującym wykorzystywanie seksualne dzieci księży już minął. Biskupi uznali, że dość bicia się we własne piersi


- pisze Jarosław Makowski na łamach "Newsweeka". W jego tekście czytamy, że biskupi uznali wizytę abp. Scicluny, watykańskiego specjalisty do spraw kościelnej pedofilii za dowód, że Rzym akceptuje ich "strategię działania", którą jest "przetrzymanie kryzysu bez radykalnych zmian".
 

Hierarchowie szybko postanowili przejść do kontrataku, a sygnał dał sam szef, abp Stanisław Gądecki (...) Barykada została wzniesiona. Wróg przybrał twarz. Trzeba zwierać szeregi. W sukurs biskupom przeszedł CBOS publikując badanie z którego ma wynikać, że działalność Kościoła pozytywnie ocenia ponad połowa badanych (53 proc.)


- czytamy. Zdaniem publicysty polscy hierarchowie kościelni "zrozumieli, że najlepszą metodą obrony jest atak", dlatego - przy udziale rządowych mediów - "wykreowali wroga, z którym teraz będą dzielnie walczyć". 
 

Tym wrogiem są dziś przede wszystkim osoby o odmiennej orientacji seksualnej


- konkluduje redaktor.

źródło: newsweek.pl

raw

Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer
Związek
więcej
Wideo "Konstytucja dla obywateli, nie dla elit". Wywiad z Ewą Tomaszewską
Blogi
avatar
Jerzy
Bukowski

Jerzy Bukowski: Fajerwerki czy rutyna?
Zwycięży ten, komu lepiej uda się wyważyć proporcje między przedstawianiem nowatorskich koncepcji a zamiłowaniem rodaków do oglądania i słuchania tego, do czego już się przyzwyczaili.
avatar
Marek
Lewandowski

[Opinia] 2,5 mln podpisów referendalnych wyrzucił do kosza, a teraz sam chce robić referendum?
Władysław Kosiniak-Kamysz nie ustaje w wysiłkach na rzecz demokracji i sprawiedliwości społecznej. Po ogłoszeniu projektu o emeryturach stażowych, choć wcześniej wydłużał wiek emerytalny, teraz chce się pytać obywateli i zapowiada referendum! To nie ważne, że lider PSL-u jako koalicjant PO wyrzucił ponad 6 mln podpisów obywateli zebranych pod różnymi wnioskami ustawodawczymi i referendalnymi. Dzisiaj – oczywiście bez związku z wyborami prezydenckimi – będzie słuchał głosu ludu. Teraz on jest demokrata. A wtedy? Wicie-rozumicie – inne realia były.
avatar
Ryszard
Czarnecki

Ryszard Czarnecki: Czarnecki kontra Piasecki w TVN czyli „działo się”
Zapraszam do lektury zapisu ostrego wywiadu telewizyjnego, jakiego udzieliłem red. Konradowi Piaseckiemu w TVN 24. Była to poranna, mająca bardzo dużą oglądalność „Rozmowa Piaseckiego”.

Drogi Użytkowniku,

Nasz Serwis korzysta z plików cookies. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem, przeglądanie Serwisu z otwartym komunikatem) bez zmian ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na:
• przetwarzanie danych osobowych przez Tysol Sp. z o.o. i naszych zaufanych partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć, niezależnie od zgód wyrażonych na pozostałe rodzaje przetwarzania danych. Dowiedz się więcej o zgodzie marketingowej w naszej Polityce prywatności / Cofnij zgodę.

• na zapisywanie plików cookies w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ten rodzaj plików cookies pozwala nam na dopasowanie treści dostępnych w Serwisie do Twoich preferencji, utrzymywania sesji po zalogowaniu oraz zapewnienia optymalnej funkcjonalności Serwisu. Więcej o plikach cookies i sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych dowiesz się w naszej Polityce prywatności.