Instagram wypowiada wojnę fake newsom. Stanie się to przykrywką dla blokowania niewygodnych kont?
– To nasz pierwszy krok w stronę kompleksowej walki z dezinformacją. Z naszych ekspertyz wynika, że Instagram najprawdopodobniej będzie kluczowym, codziennym polem bitwy
– podkreślała Stephanie Otway, rzeczniczka Facebooka.
Niedawno Instagram i Facebook znalazły się pod krytyką związaną z brakiem interwencji w wobec profili związanymi z paramedycyną, medycyną niekonwencjonalną i ruchami antyszczepionkowymi.
W poprzednim miesiącu charytatywna organizacja Full Fact wezwała Facebooka do przekazania większej informacji o podawanych dalej fake newsach.
Otwartym pytaniem pozostaje – czy nowa opcja nie stanie się furtką do zgłaszania jako treści nieprawdziwych tych niewygodnych. Szczególnie, że podobny mechanizm był właśnie w ten sposób wykorzystywany na Facebooku przez liberalne środowiska do blokowania profili o treściach prawicowych i konserwatywnych.
Instagram to serwis społecznościowy i aplikacja opierająca się głównie na dodawaniu i hostingu zdjęć. W 2012 roku Instagram został zakupiony przez Facebook za 1 mld USD. W czerwcu 2018 r. liczba użytkowników Instagrama na świecie wyniosła miliard osób, w tym czasie w Polsce z aplikacji korzystało 5,9 mln osób.
Źródło: wprost.pl
kos