Kolejny dobry sezon LOTOS Rally Team

Na 7 rund Rajdowych Mistrzostw Świata 2019 zawodnicy LOTOS Rally Team stawali na podium aż 5 razy, z czego raz zajęli pierwsze miejsce. Ostatecznie wywalczyli drugą lokatę, zostając wicemistrzami świata w kategorii WRC2. Tegoroczny sezon zakończyli w Warszawie, po raz siódmy z rzędu zwyciężając w Rajdzie Barbórki.
 Kolejny dobry sezon LOTOS Rally Team
/ mat. pras. LOTOS
Tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC2 Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka rozpoczął się od asfaltowego Rajdu Korsyki, rozgrywanego pod koniec marca. Świetnie zadebiutowali wtedy w Volkswagenie Polo GTI R5, zajmując trzeci stopień podium. Kolejnym przystankiem na mapie była Ameryka Południowa i Rajd Argentyny, który niestety nie przebiegł po myśli duetu. Polacy liderowali, jednak po awarii zawieszenia zmuszeni zostali do wycofania się z rywalizacji. W połowie czerwca kawalkada Rajdowych Mistrzostw Świata przeniosła się na włoską wyspę Sardynia. Kajto i Maciek, wykorzystując możliwości regulaminowe, przesiedli się do Škody Fabii R5 i zanotowali kolejny fenomenalny debiut, kończąc zawody na drugiej pozycji.

Po krótkiej przerwie w kalendarzu duet wrócił do zmagań na asfaltowe trasy Rajdu Niemiec. Tutaj także poradził sobie bardzo dobrze, przywożąc do kraju puchary za trzecie miejsce. Załoga LOTOS Rally Team nie zwalniała tempa i już dwa tygodnie później walczyła na niezwykle wymagających i trudnych odcinkach Rajdu Turcji. Efekt? Pierwsza wspólna wygrana Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC2.

Na początku października Polacy wzięli udział jeszcze w Rajdzie Walii. Choć w walce o dobry wynik przeszkodziła awaria, zebrali wiele cennych doświadczeń. Sezon zakończyli w słonecznej Katalonii, gdzie ponownie stanęli na podium – piątym w tym roku. Dzięki punktom za trzecie miejsce Kajetanowicz ze Szczepaniakiem awansowali na drugą pozycję w klasyfikacji sezonu. Był to ostatni z siedmiu rajdów, w których Polacy mogli zbierać punkty.

Kajto i Maciek przejechali w tegorocznym czempionacie ponad 1840 km na 89 odcinkach specjalnych, z których 20 wygrali i aż 52 razy znaleźli się w pierwszej trójce. Tegoroczny sezon to 28 dni rywalizacji w rajdówce i blisko 40 dni testowych. Łącznie to prawie 21 godzin nieustannej, ekstremalnie szybkiej jazdy na czas, o której wyniku wielokrotnie decydowały ułamki sekund.

Testy w rafinerii Na początku grudnia zespół LOTOS Rally Team zawitał do rafinerii w Gdańsku. Świętując wielki sukces, jakim jest wicemistrzostwo świata, zespół otrzymał w prezencie mapę z zaznaczonymi miejscami rajdów. – To już jedenasty rok naszej współpracy z Kajto. Przeszliśmy przez rajdy Polski, Europy, teraz świat. To nie bierze się znikąd. Ich wyniki to ich praca, ale to, że oni są u nas, to wynik dobrej pracy naszych ludzi. Mamy cel na kolejny rok. Wiemy, że będziemy dalej razem – mówił Jarosław Wittstock, p.o. prezes Zarządu Grupy LOTOS.

Na terenie Grupy LOTOS zorganizowano tzw. co-drive, czyli pełen emocji i adrenaliny wspólny przejazd samochodem sportowym. Dla Kajto było to bardzo wyjątkowy test przed rajdem Barbórki. Warto dodać, że było to pierwsze takie wydarzenie w historii rafinerii w Gdańsku. – To dla mnie wyzwanie. Muszę jeździć po ciasnych uliczkach, najlepiej szybko i widowiskowo – podkreślał Kajetan Kajetanowicz. – Dziękujemy za te wszystkie lata i za organizację co-drive’u przed warszawską Barbórką. Dzięki waszemu zaangażowaniu udaje się pokazać kawałek naszego rajdowego świata. Mamy najlepsze auto na świecie i najlepszych kibiców – dodawał.

W ekstremalnym przejeździe w roli pilota wzięli udział – oprócz członków Zarządu Grupy LOTOS i przedstawicieli mediów – także zwycięzcy konkursu zorganizowanego wśród pracowników LOTOSU oraz 10-letni Jaś, podopieczny Fundacji LOTOS. – To najlepszy prezent na świecie – powiedział chłopiec po wyjściu z auta.

Mistrz Barbórki Testy w rafinerii nie poszły na marne. Załoga LOTOS Rally Team kolejny raz pokazała fanom swoją świetną formę. Kajto triumfował po raz siódmy z rzędu, zostając tym samym najbardziej utytułowanym zwycięzcą Barbórki. Do tej pory sześć wygranych miał również Tomasz Kuchar. Kajetan zdobył też kolejne, ósme trofeum z Kryterium Asów. Lepszego zakończenia sezonu LOTOS Rally Team nie mógł sobie wymarzyć!

Do stolicy Polski zjechała setka zawodników chcących walczyć o triumf w legendarnych zawodach. Tegoroczna edycja Rajdu Barbórka składała się z sześciu odcinków specjalnych – ich łączna długość wynosiła prawie 30 km. Chociaż pogoda nie sprzyjała, zawodników dopingowały duże grupy kibiców, którzy ostatni raz w tym roku chcieli zobaczyć ulubionych rajdowców w akcji.

Mimo że dopiero zakończyliśmy ten sezon, to już myślę o kolejnych startach. Jeszcze w grudniu
ruszamy z przygotowaniami do Mistrzostw Świata w przyszłym roku. Mam nadzieję, że będziemy mogli znów realizować założone cele – podsumował Kajto.

Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Rodzice przeciwni pomysłowi Nowackiej. Minister odpowiada z ostatniej chwili
Rodzice przeciwni pomysłowi Nowackiej. Minister odpowiada

Od 1 kwietnia nauczyciele nie mogą zadawać prac domowych w klasach I-III. Mogą jedynie zlecać ćwiczenia usprawniające motorykę małą. Pomysł ten nie spodobał się wielu rodzicom, którzy są zdania, że nowe standardy przyczynią się do obniżenia poziomu wiedzy i zaangażowania wśród uczniów. Sytuacja wygląda podobnie w klasach IV-VIII, gdzie nauczyciel co prawda będzie mógł zadać uczniom pracę domową, jednak nie będzie ona obowiązkowa. Niezadowolonym rodzicom odpowiedziała minister Barbara Nowacka, która uważa, że brak prac domowych może pozytywnie wpłynąć na relacje rodzinne. 

Atak na Leonida Wołkowa. Prezydent Litwy ujawnia polski wątek z ostatniej chwili
Atak na Leonida Wołkowa. Prezydent Litwy ujawnia polski wątek

Prezydent Litwy Gitanas Nauseda poinformował w piątek, że w Polsce zatrzymano dwie osoby podejrzewane o atak na rosyjskiego opozycjonistę Leonida Wołkowa, dokonany 12 marca w Wilnie. Wypowiedź głowy państwa przytoczyła agencja BNS.

81 lat temu wybuchło powstanie w getcie warszawskim z ostatniej chwili
81 lat temu wybuchło powstanie w getcie warszawskim

19 kwietnia 1943 roku słabo uzbrojeni żydowscy bojownicy stanęli do nierównej walki z niemieckim oprawcą. Powstanie w getcie warszawskim było rozpaczliwą próbą przeciwstawienia się ostatniej fazie jego likwidacji, która była równoznaczna z wymordowaniem całej mieszkającej w nim ludności.

Nowe informacje ws. tragedii w Bydgoszczy: 15-latka miała zostać wepchnięta pod tramwaj z ostatniej chwili
Nowe informacje ws. tragedii w Bydgoszczy: 15-latka miała zostać wepchnięta pod tramwaj

W Bydgoszczy w wypadku na jednym z przystanków tramwajowych zginęła 15-letnia dziewczyna. Na tory miał ją wepchnąć jej rówieśnik.

Nowa afera szpiegowska w Niemczech z ostatniej chwili
Nowa afera szpiegowska w Niemczech

Niemiecka policja zatrzymała w środę w Bayreuth w Bawarii dwóch mężczyzn podejrzanych o agenturalne powiązania z Rosją. Mieli zbierać informacje dot. obiektów amerykańskiego wojska w Niemczech, planować wybuchy i podpalenia.

Sąd żąda utajnienia przez IPN danych agentów SB z ostatniej chwili
Sąd żąda utajnienia przez IPN danych agentów SB

Osoba uznana za tajnego współpracownika może domagać się weryfikacji opublikowanych o nim informacji – wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego, o którym pisze piątkowa „Rzeczpospolita”.

Waldemar Krysiak: Lekarze zmieniający dzieciom płeć zostaną zmuszeni do ujawnienia szczegółów swoich eksperymentów Wiadomości
Waldemar Krysiak: Lekarze "zmieniający dzieciom płeć" zostaną zmuszeni do ujawnienia szczegółów swoich eksperymentów

Kolejny, ciężki cios dla ideologii gender: Szkocja wycofuje się z prób „zmiany płci” u dzieci, a angielscy lekarze, którzy takich procedur się dopuszczali, zostaną zmuszeni do ujawnienia szczegółów eksperymentów. W Wielkiej Brytanii kończy się masowe okaleczanie dzieci motywowane lewicowym szaleństwem.

Naukowy wieczór z dr. Kaweckim: Polacy tworzą urządzenie do badania naszej pozycji względem czasoprzestrzeni Wiadomości
Naukowy wieczór z dr. Kaweckim: Polacy tworzą urządzenie do badania naszej pozycji względem czasoprzestrzeni

Moc polskiej nauki! Polacy tworzą najczulsze na Ziemi urządzenie do badania naszej pozycji względem czasoprzestrzeni! To jest projekt rodem z science fiction.

Polacy na lotnisku w Dubaju: 27 godzin czekania, a linie proponują nam lot za pięć dni z ostatniej chwili
Polacy na lotnisku w Dubaju: 27 godzin czekania, a linie proponują nam lot za pięć dni

Główne lotnisko w Dubaju powoli wraca do normalnej pracy po zakłóceniach związanych z gwałtownymi deszczami. "Dziś odleciał do Warszawy w połowie pusty samolot, a naszych bagaży nie ma. Po 27 godzinach czekania na lotnisku linie proponują nam lot powrotny dopiero 23 kwietnia" - powiedziała PAP Nina, jedna z pasażerek.

Prezydent Duda: Idea włączenia się do tzw. kopuły europejskiej dla nas jest nieco spóźniona z ostatniej chwili
Prezydent Duda: Idea włączenia się do tzw. kopuły europejskiej dla nas jest nieco spóźniona

Prezydent Andrzej Duda ocenił w czwartek, że jeśli chodzi o plan włączenia się Polski do tzw. kopuły europejskiej, to „ta idea, kiedy dwa lata temu została ogłoszona, była dla nas nieco spóźniona”. Jak przypomniał, od kilku lat realizujemy nasz system obrony przeciwlotniczej.

REKLAMA

Kolejny dobry sezon LOTOS Rally Team

Na 7 rund Rajdowych Mistrzostw Świata 2019 zawodnicy LOTOS Rally Team stawali na podium aż 5 razy, z czego raz zajęli pierwsze miejsce. Ostatecznie wywalczyli drugą lokatę, zostając wicemistrzami świata w kategorii WRC2. Tegoroczny sezon zakończyli w Warszawie, po raz siódmy z rzędu zwyciężając w Rajdzie Barbórki.
 Kolejny dobry sezon LOTOS Rally Team
/ mat. pras. LOTOS
Tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC2 Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka rozpoczął się od asfaltowego Rajdu Korsyki, rozgrywanego pod koniec marca. Świetnie zadebiutowali wtedy w Volkswagenie Polo GTI R5, zajmując trzeci stopień podium. Kolejnym przystankiem na mapie była Ameryka Południowa i Rajd Argentyny, który niestety nie przebiegł po myśli duetu. Polacy liderowali, jednak po awarii zawieszenia zmuszeni zostali do wycofania się z rywalizacji. W połowie czerwca kawalkada Rajdowych Mistrzostw Świata przeniosła się na włoską wyspę Sardynia. Kajto i Maciek, wykorzystując możliwości regulaminowe, przesiedli się do Škody Fabii R5 i zanotowali kolejny fenomenalny debiut, kończąc zawody na drugiej pozycji.

Po krótkiej przerwie w kalendarzu duet wrócił do zmagań na asfaltowe trasy Rajdu Niemiec. Tutaj także poradził sobie bardzo dobrze, przywożąc do kraju puchary za trzecie miejsce. Załoga LOTOS Rally Team nie zwalniała tempa i już dwa tygodnie później walczyła na niezwykle wymagających i trudnych odcinkach Rajdu Turcji. Efekt? Pierwsza wspólna wygrana Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC2.

Na początku października Polacy wzięli udział jeszcze w Rajdzie Walii. Choć w walce o dobry wynik przeszkodziła awaria, zebrali wiele cennych doświadczeń. Sezon zakończyli w słonecznej Katalonii, gdzie ponownie stanęli na podium – piątym w tym roku. Dzięki punktom za trzecie miejsce Kajetanowicz ze Szczepaniakiem awansowali na drugą pozycję w klasyfikacji sezonu. Był to ostatni z siedmiu rajdów, w których Polacy mogli zbierać punkty.

Kajto i Maciek przejechali w tegorocznym czempionacie ponad 1840 km na 89 odcinkach specjalnych, z których 20 wygrali i aż 52 razy znaleźli się w pierwszej trójce. Tegoroczny sezon to 28 dni rywalizacji w rajdówce i blisko 40 dni testowych. Łącznie to prawie 21 godzin nieustannej, ekstremalnie szybkiej jazdy na czas, o której wyniku wielokrotnie decydowały ułamki sekund.

Testy w rafinerii Na początku grudnia zespół LOTOS Rally Team zawitał do rafinerii w Gdańsku. Świętując wielki sukces, jakim jest wicemistrzostwo świata, zespół otrzymał w prezencie mapę z zaznaczonymi miejscami rajdów. – To już jedenasty rok naszej współpracy z Kajto. Przeszliśmy przez rajdy Polski, Europy, teraz świat. To nie bierze się znikąd. Ich wyniki to ich praca, ale to, że oni są u nas, to wynik dobrej pracy naszych ludzi. Mamy cel na kolejny rok. Wiemy, że będziemy dalej razem – mówił Jarosław Wittstock, p.o. prezes Zarządu Grupy LOTOS.

Na terenie Grupy LOTOS zorganizowano tzw. co-drive, czyli pełen emocji i adrenaliny wspólny przejazd samochodem sportowym. Dla Kajto było to bardzo wyjątkowy test przed rajdem Barbórki. Warto dodać, że było to pierwsze takie wydarzenie w historii rafinerii w Gdańsku. – To dla mnie wyzwanie. Muszę jeździć po ciasnych uliczkach, najlepiej szybko i widowiskowo – podkreślał Kajetan Kajetanowicz. – Dziękujemy za te wszystkie lata i za organizację co-drive’u przed warszawską Barbórką. Dzięki waszemu zaangażowaniu udaje się pokazać kawałek naszego rajdowego świata. Mamy najlepsze auto na świecie i najlepszych kibiców – dodawał.

W ekstremalnym przejeździe w roli pilota wzięli udział – oprócz członków Zarządu Grupy LOTOS i przedstawicieli mediów – także zwycięzcy konkursu zorganizowanego wśród pracowników LOTOSU oraz 10-letni Jaś, podopieczny Fundacji LOTOS. – To najlepszy prezent na świecie – powiedział chłopiec po wyjściu z auta.

Mistrz Barbórki Testy w rafinerii nie poszły na marne. Załoga LOTOS Rally Team kolejny raz pokazała fanom swoją świetną formę. Kajto triumfował po raz siódmy z rzędu, zostając tym samym najbardziej utytułowanym zwycięzcą Barbórki. Do tej pory sześć wygranych miał również Tomasz Kuchar. Kajetan zdobył też kolejne, ósme trofeum z Kryterium Asów. Lepszego zakończenia sezonu LOTOS Rally Team nie mógł sobie wymarzyć!

Do stolicy Polski zjechała setka zawodników chcących walczyć o triumf w legendarnych zawodach. Tegoroczna edycja Rajdu Barbórka składała się z sześciu odcinków specjalnych – ich łączna długość wynosiła prawie 30 km. Chociaż pogoda nie sprzyjała, zawodników dopingowały duże grupy kibiców, którzy ostatni raz w tym roku chcieli zobaczyć ulubionych rajdowców w akcji.

Mimo że dopiero zakończyliśmy ten sezon, to już myślę o kolejnych startach. Jeszcze w grudniu
ruszamy z przygotowaniami do Mistrzostw Świata w przyszłym roku. Mam nadzieję, że będziemy mogli znów realizować założone cele – podsumował Kajto.


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe