Kiedy pierwszy statek przepłynie kanałem na Mierzei Wiślanej? Zatwierdzono harmonogram
„Dziennik Bałtycki” informował w styczniu, że od połowy grudnia koparki usuwają tzw. karpiny pozostałe po wyciętych w lutym drzewach. Wcześniej usunięto z części lądowej pozostałe po II wojnie światowej niewypały i niewybuchy. Montowane są także tzw. piezometry, czyli urządzenia służące do monitorowania zmian poziomu zwierciadła wody oraz jej zasolenia.
W pierwszym etapie polsko-belgijskie konsorcjum Besix/NDI ma kilkanaście miesięcy na budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, właściwego kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego oraz budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym, w okolicach Krynicy Morskiej.
Będzie to największa część całej inwestycji. Koszt tego etapu to ponad 922 mln zł.
Źródło: Radio Gdańsk / Dziennik Bałtycki / tvp.info
kpa