REKLAMA

AFP, WP, NaTemat, Polityka... kolejne portale publikują sprostowania nt. Ordo Iuris

Kolejne portale opublikowały sprostowania artykułów, w których zamieszczono nieprawdziwe informacje, zniesławiające Instytut Ordo Iuris. Podane przez siebie doniesienia skorygowały m.in. wp.pl, natemat.pl, polityka.pl czy serwis Francuskiej Agencji Prasowej – AFP. W dwóch przypadkach sprostowania były skutkiem pozwów jakie prawnicy Ordo Iuris złożyli przeciwko redaktorom naczelnym portali.
fake news AFP, WP, NaTemat, Polityka... kolejne portale publikują sprostowania nt. Ordo Iuris
fake news / Pixabay.com

Instytut był fałszywie oskarżany m.in. o rzekomą dyskryminację osób o skłonnościach homoseksualnych poprzez promowanie Samorządowej Karty Praw Rodzin, powiązania z organizacjami fundamentalistycznymi, działania mające na celu „zniesienie praw człowieka”, podawanie nieprawdziwych informacji na temat Konwencji stambulskiej czy postulowanie zakazu rozwodów. Sprostowania dotyczą m.in. wywiadów jakie pojawiły się na natemat.pl z aktywistką proaborcyjną Klementyną Suchanow i Benem Hunte’m dziennikarzem BBC – „korespondentem LGBT”.

W przypadku portali polityka.pl i dziennikzachodni.pl, prawnicy Ordo Iuris złożyli pozwy przeciwko redaktorom naczelnym. Po ich wniesieniu, fałszywe informacje zostały sprostowane. Pozostałe serwisy zareagowały już po wniosku ze strony Instytutu. Sprawozdania zamieściły m.in. serwisy sprawdzam.afp.com, czy wp.pl.   


Ankieta
Czy Polska powinna budować mur na granicy?

 

POLECANE
Wydarzenia

Związek

Ankieta
Czy Polska powinna budować mur na granicy?
Tygodnik

Opinie

Popkultura