PKN Orlen przejmie kolejne media? Koncern odpowiada

PKN Orlen, poza wydawnictwem Polska Press, nie planuje przejmowania innych mediów - oświadczył koncern. PKN Orlen podkreślił, że koncentruje się na rozwoju aktywów wspierających sprzedaż, które już funkcjonują, albo zgodnie z zapowiedziami, będą częścią Grupy Orlen, jak Sigma Bis, Ruch i Polska Press.
/ orlen.pl

"PKN Orlen nie ma żadnych planów na przejmowanie innych mediów. Koncentrujemy się na rozwoju aktywów wspierających sprzedaż, które już funkcjonują, albo zgodnie z zapowiedziami, będą częścią Grupy Orlen, czyli spółek Sigma Bis, Ruch i Grupy Polska Press" - poinformowało w poniedziałek biuro prasowe płockiego koncernu, odpowiadając na pytania PAP.

Pod koniec ubiegłego tygodnia onet.pl podał, powołując się przy tym na dwa własne, niezależne źródła, że "PKN Orlen rozważa przejęcie spółki Gremi Media, do której należą m.in. dziennik +Rzeczpospolita+ i +Parkiet+" - według portalu, "miałby to być kolejny krok na drodze do tzw. repolonizacji rynku mediów w Polsce".

Kilka dni wcześniej PKN Orlen zakomunikował, że Grupa Orlen rozszerza działalność w obszarze mediowym i przejmuje wydawnictwo Polska Press, dzięki czemu uzyska dostęp do 17,4 mln użytkowników portali internetowych, a także czytelników "Dziennika Bałtyckiego", "Polska The Times" czy "Dziennika Polskiego".

"Przejmujemy wydawnictwo @Polska_Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej" - oznajmił tydzień temu na Twitterze prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Jak podał wówczas w komunikacie PKN Orlen, "akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów". "Transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN Orlen w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej" - oświadczył płocki koncern. 

PKN Orlen zapowiedział m.in., że rozbuduje narzędzia big data w oparciu o zasoby Polska Press, Orlen VITAY, Stop Cafe, ale też Grupę Energa czy Ruch. Koncern zwrócił uwagę, że "Polska Press posiada bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07 proc. użytkowników internetu w całej Polsce". "Dzięki temu w ramach Grupy Orlen możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych, które pozwolą na lepsze pokrycie geograficzne oraz dopasowanie oferty dla docelowej grupy klientów" - podkreślono w ubiegłotygodniowym komunikacie PKN Orlen.

Koncern wskazał, że "tworzenie wewnętrznych baz danych to kluczowy trend na rynku reklamy, ale również sprzedaży detalicznej". Przyznał zarazem, że "włączenie do portfolio usług podmiotu mediowego w istotny sposób rozszerzy ofertę Grupy Orlen w obszarze reklamy dla klientów zewnętrznych". Jak dodał, "akwizycja grupy mediowej, oferującej usługi reklamowe w prasie drukowanej i segmencie online, przyczyni się do wygenerowania dodatkowych oszczędności z tytułu zakupu reklam". "Znaczące oszczędności przejęcie Polska Press przez PKN Orlen może wygenerować w obszarze usług produkcji materiałów wideo w ramach całej Grupy" - ocenił m.in. koncern.

PKN Orlen zaznaczył, że "tworzenie własnych platform komunikacyjnych, jako wsparcie dla działalności biznesowej i dotarcie do nowych klientów, przez firmy to światowy trend, który obserwujemy już od lat." Jako przykład podał m.in. najstarszy amerykański dziennik "Washington Post" kupiony przez założyciela i prezesa Amazon.com. 

"W ramach działalności Grupy Orlen na rynku mediów i reklamy możliwa jest również duża optymalizacja kosztów logistyki. Dla maksymalnego wykorzystania synergii rozważone zostanie stworzenie centrów logistycznych spółki Ruchu przy nowoczesnych drukarniach Polska Press" - informował PKN Orlen, dodając, iż należy przy tym uwzględnić własne zaplecze drukarskie do pełnej dyspozycji w ramach Grupy Orlen, m.in. w przypadku szeroko zakrojonych akcji marketingowych. 


 

POLECANE
Już się nie nabiorę na gładkie słówka rządzących. Babcia Kasia niezadowolona z ministra Żurka Wiadomości
"Już się nie nabiorę na gładkie słówka rządzących". "Babcia Kasia" niezadowolona z ministra Żurka

Katarzyna Augustynek, znana szerzej jako "Babcia Kasia" - ikona ulicznych protestów opozycyjnych w czasach rządów PiS - wyraziła głębokie rozczarowanie po spotkaniu z ministrem sprawiedliwości Waldemarem Żurkiem. Aktywistka, która brała udział w listopadowym spotkaniu w Prokuraturze Regionalnej w Warszawie, czuje się oszukana brakiem konkretnych działań w sprawie swoich spraw sądowych.

Karol Nawrocki odpowiedział na atak Donalda Tuska Wiadomości
Karol Nawrocki odpowiedział na atak Donalda Tuska

Prezydent Karol Nawrocki odpowiedział premierowi Donaldowi Tuskowi po krytyce jego słów o obronie zachodniej granicy Rzeczpospolitej. Spór wybuchł po sobotnim przemówieniu Nawrockiego podczas obchodów Powstania Wielkopolskiego w Poznaniu.

Zima uderzy przed Nowym Rokiem. Silne opady i mróz w całym kraju Wiadomości
Zima uderzy przed Nowym Rokiem. Silne opady i mróz w całym kraju

Końcówka roku przyniesie w Polsce prawdziwy atak zimy. Prognozy modeli pogodowych wskazują, że już od 30 grudnia do kraju zaczną napływać chłodne masy powietrza z północy. Kulminacja zimowej pogody ma przypaść na 1 stycznia.

Litwa wycofała się z traktatu ottawskiego. Decyzja weszła w życie z ostatniej chwili
Litwa wycofała się z traktatu ottawskiego. Decyzja weszła w życie

Litwa w sobotę oficjalnie wystąpiła z traktatu ottawskiego zakazującego używania, przechowywania i produkcji min przeciwpiechotnych.

„Teraz to mi się płakać chce”. Steczkowska nie kryła wzruszenia Wiadomości
„Teraz to mi się płakać chce”. Steczkowska nie kryła wzruszenia

Rok 2025 był dla Justyny Steczkowskiej jednym z najbardziej intensywnych w jej karierze. Artystka reprezentowała Polskę w Konkursie Piosenki Eurowizji, gdzie zajęła 14. miejsce, zdobywając łącznie 156 punktów od widzów i jurorów. Choć wynik nie dał miejsca na podium, występ przyniósł jej ogromne emocje.

Awantura w Polsat News. Poszło o decyzję prezydenta z ostatniej chwili
Awantura w Polsat News. Poszło o decyzję prezydenta

– Prezydent Nawrocki urodził się w 1983 roku. To nie jego wina, że ma dziś dopiero 42 lata, ale to w żaden sposób nie zabrania mu dokonywać ocen tego okresu historycznego – mówił na antenie Polsat News poseł PiS Radosław Fogiel. Na jego słowa zareagował europoseł KO Bartosz Arłukowicz.

Kryminał, który warto zobaczyć. Gratka dla fanów seriali Wiadomości
Kryminał, który warto zobaczyć. Gratka dla fanów seriali

Szykuje się gratka dla fanów seriali kryminalnych. Do oferty Disney+ trafił serial „Mroki Tulsy”, który wcześniej zrobił duże wrażenie na widzach i krytykach w USA. Produkcja z Ethanem Hawkiem w roli głównej zbiera wysokie oceny.

Rzym ma nową atrakcję. Turyści ustawiają się w kolejce Wiadomości
Rzym ma nową atrakcję. Turyści ustawiają się w kolejce

W Rzymie, gdzie w okresie świąteczno-noworocznym przebywa około miliona turystów, jedną z największych atrakcji jest nowa stacja metra - Colosseo. Inwestycję oddaną do użytku po 13 latach budowy nazwano archeo-stacją, ponieważ prezentowane są tam znaleziska archeologiczne odkryte podczas prac.

Komunikat dla mieszkańców woj. świętokrzyskiego z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców woj. świętokrzyskiego

Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach informuje o zmianach w pracy kasy pod koniec grudnia 2025 r. 31 grudnia kasa działa krócej i przyjmuje wyłącznie gotówkę, a w Ostrowcu Świętokrzyskim będzie nieczynna.

Budowa koszar niemieckiej brygady na Litwie może zniszczyć miejsce pamięci po żydowskich partyzantach tylko u nas
Budowa koszar niemieckiej brygady na Litwie może zniszczyć miejsce pamięci po żydowskich partyzantach

Budowa koszar niemieckiej brygady na Litwie, planowana w ramach wzmocnienia wschodniej flanki NATO, wzbudza kontrowersje związane z ochroną pamięci historycznej. W pobliżu inwestycji znajduje się miejsce po obozie żydowskich partyzantów z czasów II wojny światowej, a odpowiedź rządu w Berlinie na interpelację Bundestagu pokazuje, jak Niemcy odsuwają odpowiedzialność za jego ochronę.

REKLAMA

PKN Orlen przejmie kolejne media? Koncern odpowiada

PKN Orlen, poza wydawnictwem Polska Press, nie planuje przejmowania innych mediów - oświadczył koncern. PKN Orlen podkreślił, że koncentruje się na rozwoju aktywów wspierających sprzedaż, które już funkcjonują, albo zgodnie z zapowiedziami, będą częścią Grupy Orlen, jak Sigma Bis, Ruch i Polska Press.
/ orlen.pl

"PKN Orlen nie ma żadnych planów na przejmowanie innych mediów. Koncentrujemy się na rozwoju aktywów wspierających sprzedaż, które już funkcjonują, albo zgodnie z zapowiedziami, będą częścią Grupy Orlen, czyli spółek Sigma Bis, Ruch i Grupy Polska Press" - poinformowało w poniedziałek biuro prasowe płockiego koncernu, odpowiadając na pytania PAP.

Pod koniec ubiegłego tygodnia onet.pl podał, powołując się przy tym na dwa własne, niezależne źródła, że "PKN Orlen rozważa przejęcie spółki Gremi Media, do której należą m.in. dziennik +Rzeczpospolita+ i +Parkiet+" - według portalu, "miałby to być kolejny krok na drodze do tzw. repolonizacji rynku mediów w Polsce".

Kilka dni wcześniej PKN Orlen zakomunikował, że Grupa Orlen rozszerza działalność w obszarze mediowym i przejmuje wydawnictwo Polska Press, dzięki czemu uzyska dostęp do 17,4 mln użytkowników portali internetowych, a także czytelników "Dziennika Bałtyckiego", "Polska The Times" czy "Dziennika Polskiego".

"Przejmujemy wydawnictwo @Polska_Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej" - oznajmił tydzień temu na Twitterze prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Jak podał wówczas w komunikacie PKN Orlen, "akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów". "Transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN Orlen w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej" - oświadczył płocki koncern. 

PKN Orlen zapowiedział m.in., że rozbuduje narzędzia big data w oparciu o zasoby Polska Press, Orlen VITAY, Stop Cafe, ale też Grupę Energa czy Ruch. Koncern zwrócił uwagę, że "Polska Press posiada bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07 proc. użytkowników internetu w całej Polsce". "Dzięki temu w ramach Grupy Orlen możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych, które pozwolą na lepsze pokrycie geograficzne oraz dopasowanie oferty dla docelowej grupy klientów" - podkreślono w ubiegłotygodniowym komunikacie PKN Orlen.

Koncern wskazał, że "tworzenie wewnętrznych baz danych to kluczowy trend na rynku reklamy, ale również sprzedaży detalicznej". Przyznał zarazem, że "włączenie do portfolio usług podmiotu mediowego w istotny sposób rozszerzy ofertę Grupy Orlen w obszarze reklamy dla klientów zewnętrznych". Jak dodał, "akwizycja grupy mediowej, oferującej usługi reklamowe w prasie drukowanej i segmencie online, przyczyni się do wygenerowania dodatkowych oszczędności z tytułu zakupu reklam". "Znaczące oszczędności przejęcie Polska Press przez PKN Orlen może wygenerować w obszarze usług produkcji materiałów wideo w ramach całej Grupy" - ocenił m.in. koncern.

PKN Orlen zaznaczył, że "tworzenie własnych platform komunikacyjnych, jako wsparcie dla działalności biznesowej i dotarcie do nowych klientów, przez firmy to światowy trend, który obserwujemy już od lat." Jako przykład podał m.in. najstarszy amerykański dziennik "Washington Post" kupiony przez założyciela i prezesa Amazon.com. 

"W ramach działalności Grupy Orlen na rynku mediów i reklamy możliwa jest również duża optymalizacja kosztów logistyki. Dla maksymalnego wykorzystania synergii rozważone zostanie stworzenie centrów logistycznych spółki Ruchu przy nowoczesnych drukarniach Polska Press" - informował PKN Orlen, dodając, iż należy przy tym uwzględnić własne zaplecze drukarskie do pełnej dyspozycji w ramach Grupy Orlen, m.in. w przypadku szeroko zakrojonych akcji marketingowych. 



 

Polecane