PKN Orlen przejmie kolejne media? Koncern odpowiada

PKN Orlen, poza wydawnictwem Polska Press, nie planuje przejmowania innych mediów - oświadczył koncern. PKN Orlen podkreślił, że koncentruje się na rozwoju aktywów wspierających sprzedaż, które już funkcjonują, albo zgodnie z zapowiedziami, będą częścią Grupy Orlen, jak Sigma Bis, Ruch i Polska Press.
 PKN Orlen przejmie kolejne media? Koncern odpowiada
/ orlen.pl

"PKN Orlen nie ma żadnych planów na przejmowanie innych mediów. Koncentrujemy się na rozwoju aktywów wspierających sprzedaż, które już funkcjonują, albo zgodnie z zapowiedziami, będą częścią Grupy Orlen, czyli spółek Sigma Bis, Ruch i Grupy Polska Press" - poinformowało w poniedziałek biuro prasowe płockiego koncernu, odpowiadając na pytania PAP.

Pod koniec ubiegłego tygodnia onet.pl podał, powołując się przy tym na dwa własne, niezależne źródła, że "PKN Orlen rozważa przejęcie spółki Gremi Media, do której należą m.in. dziennik +Rzeczpospolita+ i +Parkiet+" - według portalu, "miałby to być kolejny krok na drodze do tzw. repolonizacji rynku mediów w Polsce".

Kilka dni wcześniej PKN Orlen zakomunikował, że Grupa Orlen rozszerza działalność w obszarze mediowym i przejmuje wydawnictwo Polska Press, dzięki czemu uzyska dostęp do 17,4 mln użytkowników portali internetowych, a także czytelników "Dziennika Bałtyckiego", "Polska The Times" czy "Dziennika Polskiego".

"Przejmujemy wydawnictwo @Polska_Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej" - oznajmił tydzień temu na Twitterze prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Jak podał wówczas w komunikacie PKN Orlen, "akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów". "Transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN Orlen w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej" - oświadczył płocki koncern. 

PKN Orlen zapowiedział m.in., że rozbuduje narzędzia big data w oparciu o zasoby Polska Press, Orlen VITAY, Stop Cafe, ale też Grupę Energa czy Ruch. Koncern zwrócił uwagę, że "Polska Press posiada bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07 proc. użytkowników internetu w całej Polsce". "Dzięki temu w ramach Grupy Orlen możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych, które pozwolą na lepsze pokrycie geograficzne oraz dopasowanie oferty dla docelowej grupy klientów" - podkreślono w ubiegłotygodniowym komunikacie PKN Orlen.

Koncern wskazał, że "tworzenie wewnętrznych baz danych to kluczowy trend na rynku reklamy, ale również sprzedaży detalicznej". Przyznał zarazem, że "włączenie do portfolio usług podmiotu mediowego w istotny sposób rozszerzy ofertę Grupy Orlen w obszarze reklamy dla klientów zewnętrznych". Jak dodał, "akwizycja grupy mediowej, oferującej usługi reklamowe w prasie drukowanej i segmencie online, przyczyni się do wygenerowania dodatkowych oszczędności z tytułu zakupu reklam". "Znaczące oszczędności przejęcie Polska Press przez PKN Orlen może wygenerować w obszarze usług produkcji materiałów wideo w ramach całej Grupy" - ocenił m.in. koncern.

PKN Orlen zaznaczył, że "tworzenie własnych platform komunikacyjnych, jako wsparcie dla działalności biznesowej i dotarcie do nowych klientów, przez firmy to światowy trend, który obserwujemy już od lat." Jako przykład podał m.in. najstarszy amerykański dziennik "Washington Post" kupiony przez założyciela i prezesa Amazon.com. 

"W ramach działalności Grupy Orlen na rynku mediów i reklamy możliwa jest również duża optymalizacja kosztów logistyki. Dla maksymalnego wykorzystania synergii rozważone zostanie stworzenie centrów logistycznych spółki Ruchu przy nowoczesnych drukarniach Polska Press" - informował PKN Orlen, dodając, iż należy przy tym uwzględnić własne zaplecze drukarskie do pełnej dyspozycji w ramach Grupy Orlen, m.in. w przypadku szeroko zakrojonych akcji marketingowych. 


 

POLECANE
Hołownia podał się do dymisji. Dzień później służby szukają w urzędzie jego dokumentów z ostatniej chwili
Hołownia podał się do dymisji. Dzień później służby szukają w urzędzie jego dokumentów

Według ustaleń "Super Expressu", śledczy zabezpieczyli w urzędzie miasta Otwocka dokumenty z oryginalnymi podpisami Szymona Hołowni. Materiał ma posłużyć jako wzorzec do analizy grafologicznej w sprawie Collegium Humanum, w której pojawia się nazwisko byłego marszałka Sejmu.

Raty kredytów będą niższe? Obniżka stóp procentowych w grudniu niewykluczona z ostatniej chwili
Raty kredytów będą niższe? Obniżka stóp procentowych w grudniu niewykluczona

W najbliższych kwartałach inflacja powinna trwale ustabilizować się w okolicach celu NBP – prognozują analitycy banku ING. Ich zdaniem obniżka stóp procentowych o kolejne 25 pb w grudniu nie jest wykluczona.

100 dni prezydenta. Karol Nawrocki opublikował filmowe podsumowanie z ostatniej chwili
100 dni prezydenta. Karol Nawrocki opublikował filmowe podsumowanie

Prezydent Karol Nawrocki podsumował pierwsze 100 dni swojej pracy w Pałacu Prezydenckim, publikując w mediach społecznościowych specjalne nagranie, w którym przypomniano o najważniejszych decyzjach, wizytach zagranicznych i działaniach podjętych od dnia zaprzysiężenia.

Pożar na Uniwersytecie Warszawskim. Trwa akcja służb z ostatniej chwili
Pożar na Uniwersytecie Warszawskim. Trwa akcja służb

Na Wydziale Geologii Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Żwirki i Wigury doszło do pożaru.

Śnieg zasypie Polskę. Pierwszy atak zimy już za kilka dni z ostatniej chwili
Śnieg zasypie Polskę. Pierwszy atak zimy już za kilka dni

Do Polski zbliża się arktyczne powietrze i pierwsze opady śniegu, ale według niemieckich meteorologów będzie to tylko krótki epizod.

Myrcha ws. decyzji aresztu dla Ziobry: „To są raczej dni niż tygodnie” pilne
Myrcha ws. decyzji aresztu dla Ziobry: „To są raczej dni niż tygodnie”

Wiceszef resortu sprawiedliwości Arkadiusz Myrcha zapowiedział w studiu Polsat News szybkie rozstrzygnięcia dotyczące wniosku o areszt Zbigniewa Ziobry, jednocześnie podważając jego propozycję przesłuchania poza Polską. Sprawa nabiera tempa i – jak wskazuje sam polityk – może zostać rozstrzygnięta znacznie szybciej, niż sugerowano.

Inflacja w październiku. Są nowe dane GUS z ostatniej chwili
Inflacja w październiku. Są nowe dane GUS

GUS opublikował dane dotyczące inflacji w październiku 2025 r. Ceny w ubiegłym miesiącu rosły w tempie 2,8 proc. rok do roku.

Pierwsza Dama Marta Nawrocka zakłada fundację. Znamy szczegóły z ostatniej chwili
Pierwsza Dama Marta Nawrocka zakłada fundację. Znamy szczegóły

Pierwsza dama Marta Nawrocka poinformowała, że ma zamiar otworzyć w najbliższych dniach fundację "Blisko Ludzkich Spraw", która zajmie się m.in. walką z przemocą w internecie oraz pomocą osobom z niepełnosprawnościami i ich rodzinom.

Pogrzeb rapera Pono. Rodzina ma ważną prośbę z ostatniej chwili
Pogrzeb rapera Pono. Rodzina ma ważną prośbę

Poinformowano o szczegółach dotyczących pogrzebu rapera Rafała "Pono" Poniedzielskiego. Rodzina ma ważną prośbę do żałobników.

Polska – Holandia. Tak piszą o nas holenderskie media z ostatniej chwili
Polska – Holandia. Tak piszą o nas holenderskie media

Już dziś o godz. 20:45 reprezentacja Polski zmierzy się z Holandią. Media w Holandii są przekonane, że Oranje są jedną nogą na mundialu i liczą na szybkie rozprawienie się z Polską.

REKLAMA

PKN Orlen przejmie kolejne media? Koncern odpowiada

PKN Orlen, poza wydawnictwem Polska Press, nie planuje przejmowania innych mediów - oświadczył koncern. PKN Orlen podkreślił, że koncentruje się na rozwoju aktywów wspierających sprzedaż, które już funkcjonują, albo zgodnie z zapowiedziami, będą częścią Grupy Orlen, jak Sigma Bis, Ruch i Polska Press.
 PKN Orlen przejmie kolejne media? Koncern odpowiada
/ orlen.pl

"PKN Orlen nie ma żadnych planów na przejmowanie innych mediów. Koncentrujemy się na rozwoju aktywów wspierających sprzedaż, które już funkcjonują, albo zgodnie z zapowiedziami, będą częścią Grupy Orlen, czyli spółek Sigma Bis, Ruch i Grupy Polska Press" - poinformowało w poniedziałek biuro prasowe płockiego koncernu, odpowiadając na pytania PAP.

Pod koniec ubiegłego tygodnia onet.pl podał, powołując się przy tym na dwa własne, niezależne źródła, że "PKN Orlen rozważa przejęcie spółki Gremi Media, do której należą m.in. dziennik +Rzeczpospolita+ i +Parkiet+" - według portalu, "miałby to być kolejny krok na drodze do tzw. repolonizacji rynku mediów w Polsce".

Kilka dni wcześniej PKN Orlen zakomunikował, że Grupa Orlen rozszerza działalność w obszarze mediowym i przejmuje wydawnictwo Polska Press, dzięki czemu uzyska dostęp do 17,4 mln użytkowników portali internetowych, a także czytelników "Dziennika Bałtyckiego", "Polska The Times" czy "Dziennika Polskiego".

"Przejmujemy wydawnictwo @Polska_Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej" - oznajmił tydzień temu na Twitterze prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Jak podał wówczas w komunikacie PKN Orlen, "akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów". "Transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN Orlen w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej" - oświadczył płocki koncern. 

PKN Orlen zapowiedział m.in., że rozbuduje narzędzia big data w oparciu o zasoby Polska Press, Orlen VITAY, Stop Cafe, ale też Grupę Energa czy Ruch. Koncern zwrócił uwagę, że "Polska Press posiada bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07 proc. użytkowników internetu w całej Polsce". "Dzięki temu w ramach Grupy Orlen możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych, które pozwolą na lepsze pokrycie geograficzne oraz dopasowanie oferty dla docelowej grupy klientów" - podkreślono w ubiegłotygodniowym komunikacie PKN Orlen.

Koncern wskazał, że "tworzenie wewnętrznych baz danych to kluczowy trend na rynku reklamy, ale również sprzedaży detalicznej". Przyznał zarazem, że "włączenie do portfolio usług podmiotu mediowego w istotny sposób rozszerzy ofertę Grupy Orlen w obszarze reklamy dla klientów zewnętrznych". Jak dodał, "akwizycja grupy mediowej, oferującej usługi reklamowe w prasie drukowanej i segmencie online, przyczyni się do wygenerowania dodatkowych oszczędności z tytułu zakupu reklam". "Znaczące oszczędności przejęcie Polska Press przez PKN Orlen może wygenerować w obszarze usług produkcji materiałów wideo w ramach całej Grupy" - ocenił m.in. koncern.

PKN Orlen zaznaczył, że "tworzenie własnych platform komunikacyjnych, jako wsparcie dla działalności biznesowej i dotarcie do nowych klientów, przez firmy to światowy trend, który obserwujemy już od lat." Jako przykład podał m.in. najstarszy amerykański dziennik "Washington Post" kupiony przez założyciela i prezesa Amazon.com. 

"W ramach działalności Grupy Orlen na rynku mediów i reklamy możliwa jest również duża optymalizacja kosztów logistyki. Dla maksymalnego wykorzystania synergii rozważone zostanie stworzenie centrów logistycznych spółki Ruchu przy nowoczesnych drukarniach Polska Press" - informował PKN Orlen, dodając, iż należy przy tym uwzględnić własne zaplecze drukarskie do pełnej dyspozycji w ramach Grupy Orlen, m.in. w przypadku szeroko zakrojonych akcji marketingowych. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe