Koniec z reklamami chipsów i coca-coli? Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie
Zakaz reklam ma być jednym z elementów walki z epidemią otyłości wśród dzieci – podkreśla Dariusz Poznański, szef departamentu zdrowia publicznego w resorcie zdrowia. Ministerstwo zamierza również wprowadzić rozwiązania ograniczające sprzedaż produktów o wysokiej zawartości cukrów i soli.
Nadwagę ma już ponad 20 proc. dzieci i młodzieży. Polskie 11-latki przekraczają pod względem tuszy średnią światową. Specjaliści w dziedzinie żywienia przestrzegają, że jeżeli ta tendencja się utrzyma, obecne młode pokolenie będzie w przyszłości częściej chorowało, a nawet krócej żyło niż pokolenie ich rodziców. Z badań wynika, że ponad 50 proc. dzieci i młodzieży w Polsce na co dzień żywi się w sposób niezadowalający lub nieprawidłowy. Takiemu trybowi życia sprzyjają reklamy.
/ Źródło: „Gazeta Polska Codziennie”
#REKLAMA_POZIOMA#