Jak promować biznes? Pomysły na rozkręcenie firmy

Prowadzenie własnej firmy to nie lada wyzwanie. Wiedzą o tym wszyscy przedsiębiorcy, którzy każdego dnia dokładają starań, by ich biznes stale się rozwijał i przynosił zyski. Warto pamiętać, że nawet najlepszy towar czy najstaranniej wykonana usługa nie zdadzą się na wiele, jeśli nie zostaną odpowiednio rozreklamowane. Promocja to podstawa każdego biznesu. Jak ją przeprowadzić rozsądnie, oszczędnie i skutecznie? Sprawdzamy.
 Jak promować biznes? Pomysły na rozkręcenie firmy
/ fot. 19dzielnica.pl

Grupa docelowa na początek

Pierwszym krokiem do skutecznej promocji jest klarowne określenie naszej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów naszej firmy. Przeanalizujmy, jakie są potrzeby i zainteresowania użytkowników – inne komunikaty bowiem trafią do seniorów, inne do młodzieży, jeszcze inne do aktywnych zawodowo, młodych kobiet. Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć jak najwięcej o ludziach, którzy mogą być zainteresowani jego produktami czy usługami. Określając grupę docelową, opiszmy jej wiek, wykształcenie, zainteresowania, sytuację rodzinną. Dobrym pomysłem jest stworzenie „buyer persony” – przykładowego profilu klienta, dzięki któremu łatwiej nam będzie analizować potrzeby i tworzyć skuteczne komunikaty.

Zadbana witryna

Pamiętajmy, że typ promocji będzie też uzależniony od rodzaju biznesu, jego położenia i typu wykonywanych usług. Jeśli mamy tę przewagę, że posiadamy lokal usługowy w Warszawie, Gdyni czy Wrocławiu, wykorzystajmy ją! Sama witryna sklepu czy restauracji jest już doskonałym miejscem na ciekawą promocję. Zadbajmy o to, by zawsze prezentowała się bez zarzutu. Nie ma mowy o nieaktualnych informacjach na drzwiach, o zwiędłych kwiatach przed wejściem. Każdy element składa się na dobrą reklamę. Nic tak nie zachęca do wejścia do lokalu, jak zadbana, elegancka, kusząca witryna. Na drzwiach czy szybach warto opisać promocje i rabaty. Niech klienci na pierwszy rzut oka widzą, na co mogą sobie pozwolić.

Reklama online i offline

Ale nawet najlepiej położony lokal usługowy np. w Warszawie na Woli nie zda się na wiele, jeśli nie zadbamy o to, by jak najwięcej osób się o nim dowiedziało. Najlepszym sposobem na to, by skutecznie promować biznes, jest połączenie akcji marketingowych online z tymi offline. Synergia działań między tym, co w sieci, a tym, co w realu to klucz do sukcesu. Na początek stwórzmy profil swojej marki w mediach społecznościowych i pamiętajmy o tym, by na bieżąco go aktualizować. Publikowanie treści w social mediach warto zlecić fachowcom, którzy dokładnie będą wiedzieli, co i kiedy postować. Niezbędna będzie też strona internetowa – pamiętajmy o tym, by była estetyczna i funkcjonalna.

Nie zapominajmy też o reklamie tradycyjnej. Warto korzystać z tradycyjnych ulotek, z wlepek, plakatów i banerów. Restauracje często stawiają również na „potykacze”, a salony fryzjerskie czy kosmetyczne dzielą się z potencjalnymi klientami eleganckimi katalogami usług. Dbając o to, by nasi klienci znali nasze usługi i ich ceny, zapewniamy sobie zaufanie i szacunek u potencjalnych gości.


 

POLECANE
Sukces Trumpa na granicy z Meksykiem. Są dane dot. imigrantów z ostatniej chwili
Sukces Trumpa na granicy z Meksykiem. Są dane dot. imigrantów

Liczba nielegalnych przekroczeń granicy z Meksykiem spada – w czerwcu zatrzymano podczas próby dostania się do USA od południa tylko nieco ponad 6 tys. migrantów, znacznie mniej niż za czasów administracji Joe Bidena – podała telewizja CBS.

Ćśśś... premier śpi tylko u nas
Ćśśś... premier śpi

Środa to dzień w środku tygodnia, ale dla premiera Tuska stał się początkiem długiego weekendu. Właśnie wtedy, gdy pod Łukowem eksplodował tajemniczy dron – nie wiadomo, skąd przyleciał ani kto go wysłał – szef rządu miał odpoczynek. Zanim jednak udał się na wolne, już we wtorek zabrakło go na posiedzeniu Rady Ministrów. Ministrowie poplotkowali, poczekali, a ostatecznie obradom przewodniczył Władysław Kosiniak-Kamysz. Dla wicepremiera to pewnie powód do satysfakcji, ale dla obywateli raczej do niepokoju: kto faktycznie steruje państwem w chwilach kryzysu?

Eksplozja w Osinach. Nowe informacje z ostatniej chwili
Eksplozja w Osinach. Nowe informacje

– Oględziny miejsca upadku drona w Osinach (woj. lubelskie) będą kontynuowane w czwartek – zapowiedział w środę prokurator okręgowy w Lublinie Grzegorz Trusiewicz. Dodał, że na polu kukurydzy spadł "spory dron wojskowy", na którego silniku ujawniono napisy "prawdopodobnie w języku koreańskim".

Koreańczycy rezygnują z atomu w Polsce. Minister energii: To nie wynika z działań rządu z ostatniej chwili
Koreańczycy rezygnują z atomu w Polsce. Minister energii: "To nie wynika z działań rządu"

Południowokoreański koncern jądrowy Korea Hydro & Nuclear Power (KHNP) potwierdził we wtorek zakończenie działalności w Polsce. "Decyzja koreańskiej spółki KHNP nie wynika z żadnych działań rządu" – twierdzi minister energii Miłosz Motyka.

PKP Intercity wydał pilny komunikat z ostatniej chwili
PKP Intercity wydał pilny komunikat

Zmiany w dostępności sprzedaży biletów na pociągi. PKP Intercity wydał komunikat.

Ekspert dotarła do stenogramów obrad twórców Konstytucji i obala mity na temat ich intencji w sprawie KRS tylko u nas
Ekspert dotarła do stenogramów obrad twórców Konstytucji i obala mity na temat ich intencji w sprawie KRS

KRS miała być materią ustawową. O czym naprawdę dyskutowano przy pracach nad Konstytucją? Jakie były intencje twórców Konstytucji?

Izrael rozpoczął ofensywę. Chcą zająć Gazę z ostatniej chwili
Izrael rozpoczął ofensywę. Chcą zająć Gazę

Ruszyła izraelska ofensywa wojskowa w Strefie Gazy, mająca na celu zajęcie miasta Gaza. – Rozpoczęliśmy pierwszą fazę zaplanowanego ataku na miasto Gaza – przekazał rzecznik izraelskiej armii.

Wielki powrót upałów! Pogoda niebawem zaskoczy z ostatniej chwili
Wielki powrót upałów! Pogoda niebawem zaskoczy

Choć wydawało się, że lato już za nami, prognozy pogody przynoszą zaskakujące wieści. Synoptycy zapowiadają, że na przełomie sierpnia i września do Polski powrócą upały, a słupki rtęci ponownie pokażą nawet 30 stopni Celsjusza. 

Smutne wieści z Pomorza. Odnaleziono ciało strażaka z ostatniej chwili
Smutne wieści z Pomorza. Odnaleziono ciało strażaka

Odnaleziono ciało strażaka, który zaginął podczas akcji ratunkowej 13 sierpnia w Kawlach w woj. pomorskim – poinformowała straż pożarna.

Komunikat dla mieszkańców Małopolski z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Małopolski

NFZ Kraków zapowiada prace serwisowe. Czasowo niedostępne będą kluczowe portale i systemy oddziału.

REKLAMA

Jak promować biznes? Pomysły na rozkręcenie firmy

Prowadzenie własnej firmy to nie lada wyzwanie. Wiedzą o tym wszyscy przedsiębiorcy, którzy każdego dnia dokładają starań, by ich biznes stale się rozwijał i przynosił zyski. Warto pamiętać, że nawet najlepszy towar czy najstaranniej wykonana usługa nie zdadzą się na wiele, jeśli nie zostaną odpowiednio rozreklamowane. Promocja to podstawa każdego biznesu. Jak ją przeprowadzić rozsądnie, oszczędnie i skutecznie? Sprawdzamy.
 Jak promować biznes? Pomysły na rozkręcenie firmy
/ fot. 19dzielnica.pl

Grupa docelowa na początek

Pierwszym krokiem do skutecznej promocji jest klarowne określenie naszej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów naszej firmy. Przeanalizujmy, jakie są potrzeby i zainteresowania użytkowników – inne komunikaty bowiem trafią do seniorów, inne do młodzieży, jeszcze inne do aktywnych zawodowo, młodych kobiet. Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć jak najwięcej o ludziach, którzy mogą być zainteresowani jego produktami czy usługami. Określając grupę docelową, opiszmy jej wiek, wykształcenie, zainteresowania, sytuację rodzinną. Dobrym pomysłem jest stworzenie „buyer persony” – przykładowego profilu klienta, dzięki któremu łatwiej nam będzie analizować potrzeby i tworzyć skuteczne komunikaty.

Zadbana witryna

Pamiętajmy, że typ promocji będzie też uzależniony od rodzaju biznesu, jego położenia i typu wykonywanych usług. Jeśli mamy tę przewagę, że posiadamy lokal usługowy w Warszawie, Gdyni czy Wrocławiu, wykorzystajmy ją! Sama witryna sklepu czy restauracji jest już doskonałym miejscem na ciekawą promocję. Zadbajmy o to, by zawsze prezentowała się bez zarzutu. Nie ma mowy o nieaktualnych informacjach na drzwiach, o zwiędłych kwiatach przed wejściem. Każdy element składa się na dobrą reklamę. Nic tak nie zachęca do wejścia do lokalu, jak zadbana, elegancka, kusząca witryna. Na drzwiach czy szybach warto opisać promocje i rabaty. Niech klienci na pierwszy rzut oka widzą, na co mogą sobie pozwolić.

Reklama online i offline

Ale nawet najlepiej położony lokal usługowy np. w Warszawie na Woli nie zda się na wiele, jeśli nie zadbamy o to, by jak najwięcej osób się o nim dowiedziało. Najlepszym sposobem na to, by skutecznie promować biznes, jest połączenie akcji marketingowych online z tymi offline. Synergia działań między tym, co w sieci, a tym, co w realu to klucz do sukcesu. Na początek stwórzmy profil swojej marki w mediach społecznościowych i pamiętajmy o tym, by na bieżąco go aktualizować. Publikowanie treści w social mediach warto zlecić fachowcom, którzy dokładnie będą wiedzieli, co i kiedy postować. Niezbędna będzie też strona internetowa – pamiętajmy o tym, by była estetyczna i funkcjonalna.

Nie zapominajmy też o reklamie tradycyjnej. Warto korzystać z tradycyjnych ulotek, z wlepek, plakatów i banerów. Restauracje często stawiają również na „potykacze”, a salony fryzjerskie czy kosmetyczne dzielą się z potencjalnymi klientami eleganckimi katalogami usług. Dbając o to, by nasi klienci znali nasze usługi i ich ceny, zapewniamy sobie zaufanie i szacunek u potencjalnych gości.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe