loading
Proszę czekać...
reklama_pozioma
Polscy studenci w finale międzynarodowych zawodów - Hyperloop
Opublikowano dnia 05.05.2017 14:02
Zawody Hyperloop Pod Competition mają wyłonić najlepszą akademicką konstrukcję kapsuły Hyperloop, która w przyszłości umożliwi podróżowanie z prędkością ok. 1 000 km/h. Zespół Hyper Poland University Team, tworzą studenci Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych z Politechniki Wrocławskiej oraz Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów i trzech innych Kół Naukowych z Politechniki Warszawskiej. Współpracują oni z Hyper Poland, jednym z 20 start-upów, które prezentowały się w tym roku na Hannover Messe.

hyperpoland.com
Hyper Poland University Team, którego trzon tworzą studenci Politechniki Warszawskiej i Politechniki Wrocławskiej zbiera fundusze na budowę ultraszybkiej kapsuły. Weźmie ona udział w finale międzynarodowego konkursu firmy SpaceX inspirowanego przez Elona Muska.

Drużyna jako jedyna ekipa z Europy Środkowo-Wschodniej, a zarazem jedna z czterech europejskich zespołów, zakwalifikowała się do finału zawodów.

Żeby wybudować prototyp kapsuły i pojechać na konkurs do Stanów Zjednoczonych, potrzeba minimum 150 tys. złotych. Zgromadzenie takich środków to duże wyzwanie dla zespołu złożonego ze studentów, dlatego postanowili oni zbierać pieniądze na portalu crowdfundingowym

O Hyperloop

Hyperloop to ultranowoczesny środek transportu. Łączy elastyczność samochodu, szybkość samolotu i wygodę pociągu. Kapsuła pojazdu porusza się w rurze, w której panuje bardzo niskie ciśnienie. Wykorzystuje do tego lewitację magnetyczną. Dzięki tym uwarunkowaniom podróż z Warszawy do Wrocławia mogłaby trwać zaledwie 23 minuty. Poza samymi pojazdami i rurami, w których miałyby się poruszać, powstać mają także dworce, ulokowane w centrach miast. Pomysłodawcą Hyperloopa jest Elon Musk, właściciel firmy SpaceX.

Zawody Hyperloop Pod Competition odbędą się pod koniec sierpnia 2017 roku w Kalifornii. 24 zespoły z całego świata, które zakwalifikowały się do finału, będą wówczas testować swoje kapsuły na specjalnie przygotowanym torze. Ma on długość ok. 1,5 kilometra i średnicę 2 metrów. Opracowane przez studentów konstrukcje mają osiągnąć jak największą prędkość, by potem bezpiecznie wyhamować.

Więcej informacji na stronie internetowej Hyper Poland


Źródło: mr.gov.pl/ Hyper Poland
Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer
Związek
więcej
Wideo Konferencja "Układy zbiorowe droga do społecznej gospodarki rynkowej" - Debata publicystów
Blogi
avatar
Jerzy
Bukowski

Muzułmańscy studenci chcą mieć przerwy na modlitwę
Studiujący na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu Indonezyjczycy zwrócili się do jego władz o dostosowanie harmonogramu zajęć do terminarza modlitwy,
avatar
Marcin
Królik

Marcin Królik: Aborcja jak frytki w McDonaldzie, czyli „Nieplanowane”
"Nieplanowane" to ani kino wybitnie złe, ani mistrzowskie. Gdyby nie silnie wpływający na ocenę ciężki temat, powiedziałbym nawet, że to film nieco hallmarkowy.
avatar
Przemysław
Jarasz

P. Jarasz: Kosztowna podróż Pendolino zamieniła się w kolejowy koszmar z kaskaderskimi wyzwaniami
To miała być dla 69-letniego pana Krzysztofa (pełne dane do wiadomości redakcji) z Zabrza służbowa wyprawa do Warszawy połączona z delektowaniem się jazdą nowoczesnym Pendolino oraz zwiedzaniem stolicy kraju. W rzeczywistości z powodu niejasnych do dziś kłopotów technicznych całego składu, podróż zamieniła się dla niego w istny koszmar. Nie dość, że wydłużyła się o dwie godziny, to związana była nie tylko z jazdą w ogromnym ścisku i na stojąco, ale także z niemal kaskaderskimi wyzwaniami. A wszystko to za „jedyne” 150 złotych w drugiej klasie pociągu… - Awarie się zdarzają i nikt nie ma na nie wpływu, dla mnie jednak skandaliczna była organizacja sposobu radzenia sobie z usuwaniem ich skutków – mówi rozżalony zabrzanin.

Drogi Użytkowniku,

Nasz Serwis korzysta z plików cookies. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem, przeglądanie Serwisu z otwartym komunikatem) bez zmian ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na:
• przetwarzanie danych osobowych przez Tysol Sp. z o.o. i naszych zaufanych partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć, niezależnie od zgód wyrażonych na pozostałe rodzaje przetwarzania danych. Dowiedz się więcej o zgodzie marketingowej w naszej Polityce prywatności / Cofnij zgodę.

• na zapisywanie plików cookies w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ten rodzaj plików cookies pozwala nam na dopasowanie treści dostępnych w Serwisie do Twoich preferencji, utrzymywania sesji po zalogowaniu oraz zapewnienia optymalnej funkcjonalności Serwisu. Więcej o plikach cookies i sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych dowiesz się w naszej Polityce prywatności.