REKLAMA

Kolejny dziennik przeprasza byłego wiceministra za swoje publikacje. Wcześniej zrobiła to „Gazeta Wyborcza”

Dziennik „Fakt” przeprosił byłego wiceministra spraw zagranicznych Roberta Greya za insynuacje, jakoby współpracował z amerykańskimi służbami specjalnymi.
 Kolejny dziennik przeprasza byłego wiceministra za swoje publikacje. Wcześniej zrobiła to „Gazeta Wyborcza”
/ fot. msz.gov.pl

„Wydawca Gazety Codziennej »Fakt« i portalu Fakt24.pl – przeprasza Pana Roberta Grey za naruszenie jego dóbr osobistych poprzez opublikowanie informacji mogących narazić go na utratę wiarygodności i zaufania niezbędnego do zajmowania stanowisk w instytucjach publicznych i podmiotach gospodarczych. Wyrażam głębokie ubolewanie za dopuszczenie do publikacji artykułów sugerujących jakoby Pan Robert Grey współpracował ze służbami specjalnymi USA oraz pośrednio lub bezpośrednio otrzymał dofinansowanie ze środków publicznych – Wydawca dziennika Fakt i portalu Fakt24.pl” – taki wpis pojawił się na głównej stronie dziennika.
 


Przypomnijmy, że Grey pełnił funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych od 30 września 2016 do 29 listopada 20160 roku. Był odpowiedzialny za dyplomację ekonomiczną, a także politykę amerykańską i azjatycką.

Według „Gazety Wyborczej” odwołanie Greya z funkcji wiceministra spraw zagranicznych było spowodowane tym, że Robert Grey zataił współpracę z amerykańskimi służbami specjalnymi.

W lutym 2021 roku gazeta opublikowała przeprosiny, że „redakcja w kilku artykułach opublikowanych w listopadzie i grudniu 2016 r., powołując się na własne, niejawne źródła informacji, przedstawiła sugestie, jakoby odwołanie pana Roberta Greya z funkcji wiceministra w MSZ było wynikiem jego współpracy ze służbami specjalnymi”.

 


Ankieta
Czy Polska powinna budować mur na granicy?

 

POLECANE
Wydarzenia

Związek

Ankieta
Czy Polska powinna budować mur na granicy?
Tygodnik

Opinie

Popkultura