Rusza kampania "Kolej na Młodych"

Kariera zawodowa to długa i wymagająca podróż. To, jak ją pokonamy zależy w dużej mierze od nas samych. Czy młode pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek pracy wie jak świadomie pokierować swoim życiem zawodowym?
 Rusza kampania
/ Tygodnik Solidarność nr 36/2021

Z początkiem września, a więc wraz z rozpoczęciem roku szkolnego na dworcach PKP w całej Polsce pojawiły się plakaty i banery informacyjne kampanii edukacyjnej Kolej na Młodych, organizowanej przez Tygodnik Solidarność, portal Tysol.pl oraz Krajową Sekcję Młodych NSZZ Solidarność.

„Kolej na Młodych”, jest projektem edukacyjnym, skierowanym do młodego pokolenia, które dopiero wchodzi na rynek pracy. Mowa o uczniach szkół średnich, studentach oraz osobach, które niedawno podjęły aktywność zawodową.

ZOBACZ STRONĘ KOLEJNAMLODYCH.PL

Skąd pomysł na realizację takiej kampanii? Jak pokazują wszelkie badania i nasze obserwacje, młodzi Polacy posiadają niewystarczającą wiedzę na temat świata pracy. Nie dotyczy to tylko stricte obowiązków i praw pracowniczych zawartych w kodeksie pracy, ale też szeregu zagadnień z którymi pracownicy muszą się mierzyć w XXI w.

Młody człowiek trafiając do swojej pierwszej pracy, często nie zdaje sobie sprawy z tego co może, co musi, a czego absolutnie nie powinien robić jako pracownik. Daje to przestrzeń do różnego rodzaju nieporozumień, nadużyć, a w dalszej kolejności do frustracji i konfliktów na linii pracownik-pracodawca.

Jako redakcja Tygodnik Solidarność i Tysol.pl wraz z Krajową Sekcją Młodych NSZZ Solidarność chcemy w przystępny sposób przekazać młodemu pokoleniu, że mogą wpływać na to jak wygląda ich miejsce pracy, że warto wziąć za nie odpowiedzialność i stać się pracownikiem świadomym, a przede wszystkim zaangażowanym w życie zakładu pracy. Dbanie o własne warunki pracy zaprocentuje nie tylko jemu, ale też pracodawcy na lata.

Tak zorientowana osoba przestanie być jedynie „turystą” w przedsiębiorstwie, który przy pierwszej lepszej okazji je opuści, a dojrzałym i odpowiedzialnym pracownikiem, który sam będzie czuć się ważną częścią firmy, a nie jedynie śrubką, którą można wymienić.

Dlatego stworzyliśmy kompendium wiedzy, którą dobrze posiadać jako młody pracownik, by jak najszybciej odnaleźć się na rynku pracy. Na stronie www.kolejnamlodych.pl będzie można dowiedzieć się:

  • jak efektywnie wykorzystać swoje wykształcenie i kompetencje na rynku pracy. Pokażemy jak znaleźć dobrego pracodawcę i czym go do siebie przekonać. To sprawi, że bardziej świadomie będziesz kierować swoją karierą zawodową;
  • o rodzajach umów jakie można zawrzeć z pracodawcą i jakie wynikają z nich prawa, ale też obowiązki dla pracownika. To podstawa, by nie dać się oszukiwać, ale też być fair wobec przełożonych;
  • że współpraca i otwarty dialog w miejscu pracy to najlepsza forma zagwarantowania sobie lepszych warunków na co dzień. W końcu praca stanowi dużą część naszego życia, ale nie zapominamy o czasie wolnym od pracy. Zachowanie równowagi między światem służbowym i prywatnym to klucz, by czuć się dobrze w nich obu.

 

 

Z kampanią nieprzypadkowo ruszamy właśnie teraz, we wrześniu i dalej w październiku, gdy przez dworce kolejowe będą przewijać się tysiące młodych osób w drodze do szkoły, na uczelnie i do swoich pierwszych prac.

Chcemy, by w tym czasie mieli okazję zapoznać się z naszymi radami, zainteresowali się tematyką pracowniczą i tym, jak być pracownikiem świadomym i odpowiedzialnym. Krótko mówiąc: przyszła kolej na młodych!

W ramach kampanii na przełomie września zostanie zorganizowana debata z udziałem ekspertów nt. spraw pracowniczych w kontekście młodego pokolenia. Na łamach Tygodnika Solidarność i Tysol.pl regularnie będziemy publikować treści edukacyjne nie tylko dla młodzieży. Zachęcamy do śledzenia naszej akcji.

Autorem projektu jest Konrad Wernicki z Tygodnika Solidarność.


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
z ostatniej chwili
"Bar z piosenkami". Jan Pietrzak, Bard Solidarności zaprasza na koncert [NASZ PATRONAT]

Jan Pietrzak Bard Solidarności zaprasza na koncert pt. "Bar z piosenkami". W programie wspomnienia, bieżące żarty i wspólne refreny.

Beata Szydło: Tusk nie przejmuje się takimi drobnostkami, jak portfele Polaków z ostatniej chwili
Beata Szydło: Tusk nie przejmuje się takimi drobnostkami, jak portfele Polaków

To rady gmin będą znów zatwierdzać wysokość taryf za wodę i ścieki - tak wynika z założeń nowelizacji ustawy, którą przygotowuje Ministerstwo Infrastruktury. "Tusk nie przejmuje się takimi drobnostkami, jak portfele Polaków" - komentuje była premier Beata Szydło.

Trybunał Obrachunkowy UE: Bez chińskich samochodów nie osiągniemy celów Zielonego Ładu z ostatniej chwili
Trybunał Obrachunkowy UE: Bez chińskich samochodów nie osiągniemy celów Zielonego Ładu

Już nawet unijni audytorzy mają wątpliwości co do tego, czy skończenie z silnikami spalinowymi w samochodach jest słuszne. Europejski Trybunał Obrachunkowy stwierdził, że cel ten jest "chwalebny", ale niemożliwy do osiągnięcia bez Chin.

Kampania „Dziękujemy za wierną posługę” Wiadomości
Kampania „Dziękujemy za wierną posługę”

Kampania „Dziękujemy za wierną posługę”, została zainicjowana jakiś czas temu przez wiernych świeckich w Hiszpanii. Teraz, idąc tym tropem podejmują ją stowarzyszenia wiernych w Polsce.

Policjanci z Chicago w niebezpieczeństwie. Kolejny funkcjonariusz zamordowany z ostatniej chwili
Policjanci z Chicago w niebezpieczeństwie. Kolejny funkcjonariusz zamordowany

Fox News poinformowało, że policjant z Chicago został zastrzelony w niedzielę wczesnym rankiem, gdy wracał do domu. Zginął w tym samym obszarze, w którym w ubiegłym roku zastrzelony został inny funkcjonariusz, będący jego przyjacielem.

Żałoba w obsadzie serialu Pamiętniki wampirów. Nina Dobrev wydała oświadczenie z ostatniej chwili
Żałoba w obsadzie serialu "Pamiętniki wampirów". Nina Dobrev wydała oświadczenie

Zagraniczne media obiegła smutna wiadomość. Obsada popularnego serialu "Pamiętniki wampirów" pogrążona w żałobie. Główna aktorka - Nina Dobrev wydała oświadczenie.

„Proszę, niech je ktoś zwolni”. Burza po emisji popularnego programu TVN z ostatniej chwili
„Proszę, niech je ktoś zwolni”. Burza po emisji popularnego programu TVN

Po ostatnim wydaniu programu „Dzień dobry TVN” w mediach społecznościowych zawrzało.

Trzęsienie ziemi w Pałacu Buckingham. Król Karol III rezygnuje z ostatniej chwili
Trzęsienie ziemi w Pałacu Buckingham. Król Karol III rezygnuje

Wrze wokół Pałacu Buckingham. Brytyjskie media donoszą o sensacyjnej rezygnacji króla Karola III.

Polacy niemal równo podzieleni po spotkaniu Duda–Trump [SONDAŻ] z ostatniej chwili
Polacy niemal równo podzieleni po spotkaniu Duda–Trump [SONDAŻ]

Polacy są równo podzieleni w sprawie oceny spotkania prezydenta Andrzeja Dudy z b. prezydentem USA Donaldem Trumpem – podało we wtorek Radio ZET, powołując się na sondaż Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych w tej sprawie.

Zderzenie dwóch wojskowych helikopterów. Co najmniej 10 osób zginęło [WIDEO] z ostatniej chwili
Zderzenie dwóch wojskowych helikopterów. Co najmniej 10 osób zginęło [WIDEO]

Co najmniej 10 osób zginęło we wtorek na zachodzie Malezji, kiedy dwa wojskowe helikoptery zderzyły się w powietrzu w trakcie przygotowań do defilady – przekazała w oświadczeniu marynarka wojenna tego kraju.

REKLAMA

Rusza kampania "Kolej na Młodych"

Kariera zawodowa to długa i wymagająca podróż. To, jak ją pokonamy zależy w dużej mierze od nas samych. Czy młode pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek pracy wie jak świadomie pokierować swoim życiem zawodowym?
 Rusza kampania
/ Tygodnik Solidarność nr 36/2021

Z początkiem września, a więc wraz z rozpoczęciem roku szkolnego na dworcach PKP w całej Polsce pojawiły się plakaty i banery informacyjne kampanii edukacyjnej Kolej na Młodych, organizowanej przez Tygodnik Solidarność, portal Tysol.pl oraz Krajową Sekcję Młodych NSZZ Solidarność.

„Kolej na Młodych”, jest projektem edukacyjnym, skierowanym do młodego pokolenia, które dopiero wchodzi na rynek pracy. Mowa o uczniach szkół średnich, studentach oraz osobach, które niedawno podjęły aktywność zawodową.

ZOBACZ STRONĘ KOLEJNAMLODYCH.PL

Skąd pomysł na realizację takiej kampanii? Jak pokazują wszelkie badania i nasze obserwacje, młodzi Polacy posiadają niewystarczającą wiedzę na temat świata pracy. Nie dotyczy to tylko stricte obowiązków i praw pracowniczych zawartych w kodeksie pracy, ale też szeregu zagadnień z którymi pracownicy muszą się mierzyć w XXI w.

Młody człowiek trafiając do swojej pierwszej pracy, często nie zdaje sobie sprawy z tego co może, co musi, a czego absolutnie nie powinien robić jako pracownik. Daje to przestrzeń do różnego rodzaju nieporozumień, nadużyć, a w dalszej kolejności do frustracji i konfliktów na linii pracownik-pracodawca.

Jako redakcja Tygodnik Solidarność i Tysol.pl wraz z Krajową Sekcją Młodych NSZZ Solidarność chcemy w przystępny sposób przekazać młodemu pokoleniu, że mogą wpływać na to jak wygląda ich miejsce pracy, że warto wziąć za nie odpowiedzialność i stać się pracownikiem świadomym, a przede wszystkim zaangażowanym w życie zakładu pracy. Dbanie o własne warunki pracy zaprocentuje nie tylko jemu, ale też pracodawcy na lata.

Tak zorientowana osoba przestanie być jedynie „turystą” w przedsiębiorstwie, który przy pierwszej lepszej okazji je opuści, a dojrzałym i odpowiedzialnym pracownikiem, który sam będzie czuć się ważną częścią firmy, a nie jedynie śrubką, którą można wymienić.

Dlatego stworzyliśmy kompendium wiedzy, którą dobrze posiadać jako młody pracownik, by jak najszybciej odnaleźć się na rynku pracy. Na stronie www.kolejnamlodych.pl będzie można dowiedzieć się:

  • jak efektywnie wykorzystać swoje wykształcenie i kompetencje na rynku pracy. Pokażemy jak znaleźć dobrego pracodawcę i czym go do siebie przekonać. To sprawi, że bardziej świadomie będziesz kierować swoją karierą zawodową;
  • o rodzajach umów jakie można zawrzeć z pracodawcą i jakie wynikają z nich prawa, ale też obowiązki dla pracownika. To podstawa, by nie dać się oszukiwać, ale też być fair wobec przełożonych;
  • że współpraca i otwarty dialog w miejscu pracy to najlepsza forma zagwarantowania sobie lepszych warunków na co dzień. W końcu praca stanowi dużą część naszego życia, ale nie zapominamy o czasie wolnym od pracy. Zachowanie równowagi między światem służbowym i prywatnym to klucz, by czuć się dobrze w nich obu.

 

 

Z kampanią nieprzypadkowo ruszamy właśnie teraz, we wrześniu i dalej w październiku, gdy przez dworce kolejowe będą przewijać się tysiące młodych osób w drodze do szkoły, na uczelnie i do swoich pierwszych prac.

Chcemy, by w tym czasie mieli okazję zapoznać się z naszymi radami, zainteresowali się tematyką pracowniczą i tym, jak być pracownikiem świadomym i odpowiedzialnym. Krótko mówiąc: przyszła kolej na młodych!

W ramach kampanii na przełomie września zostanie zorganizowana debata z udziałem ekspertów nt. spraw pracowniczych w kontekście młodego pokolenia. Na łamach Tygodnika Solidarność i Tysol.pl regularnie będziemy publikować treści edukacyjne nie tylko dla młodzieży. Zachęcamy do śledzenia naszej akcji.

Autorem projektu jest Konrad Wernicki z Tygodnika Solidarność.



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe