Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu

Ograniczenie mięsa ma pomóc ratować planetę. Tak przynajmniej twierdzą Lidl i WWF, którzy chcą nas przekonać do ograniczenia jego spożycia.
Lidl Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu
Lidl / Flickr/Duurzaam Bedrijfsleven

Globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny za 27 proc. emisji gazów cieplarnianych. Tak przynajmniej twierdzi organizacja ekologiczna WWF (World Wide Fund for Nature), powołując się na swój własny raport – „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet”.

Dlatego WWF nawołuje do usunięcia mięsa z menu, a przynajmniej jego ograniczenia. Teraz do ekologów przyłączyła się niemiecka sieć handlowa Lidl. Chcą oni razem przekonać Polaków – jeśli nie od razu do weganizmu (czyli wyrzucenia z diety produktów zwierzęcych) to – do fleksitarianizmu (ograniczenia spożycia produktów zwierzęcych).

Lidl a zmiana klimatu

Przedstawiciele sieci Lidl przekonują, że są w stanie walczyć ze zmianami klimatycznymi za pomocą akcji promocyjnej.

– Zmiana klimatu to jeden z najważniejszych problemów współczesnego świata. Dlatego w Lidl Polska wdrożyliśmy strategię klimatyczną oraz od lat podejmujemy proekologiczne działania. Jednym z nich jest współpraca z Fundacją WWF Polska, która jest ekspertem w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. Głęboko wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji klienci dowiedzą się, jak duży wpływ na Ziemię ma rodzaj spożywanych przez nas posiłków

– mówi w oficjalnym oświadczeniu Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Najnowsza akcja promocyjna nie oznacza na razie, że w Lidlu będzie mniej mięsa. Sieć stawia na promocję warzyw i owoców. Przede wszystkim sezonowych. Na nich mają się też opierać promowane w ramach akcji przepisy kulinarne. Sieć zapewnia, że będzie promować żywność polskiego pochodzenia. 


 

POLECANE
Prezydent zwrócił się do Tuska: Trzymajcie się z daleka od kart do głosowania z ostatniej chwili
Prezydent zwrócił się do Tuska: Trzymajcie się z daleka od kart do głosowania

"Trzymajcie się z daleka od kart do głosowania z wyborów prezydenckich! Nie mam cienia wątpliwości, że nie wolno dopuścić do tego, byście mogli choćby dotknąć oddanych przez obywateli głosów" –  zwrócił się w sobotę do premiera Donalda Tuska prezydent Andrzej Duda.

Poznań jest otwarty na uchodźców. Jasna deklaracja wiceprezydenta z ostatniej chwili
Poznań jest "otwarty na uchodźców". Jasna deklaracja wiceprezydenta

– Poznań jest otwarty na wszystkich - na młodych, na seniorów, na uchodźców, na wszystkich. Chcemy, żeby Poznań był oazą dla każdego – stwierdził wiceprezydent Poznania Jędrzej Solarski.

Apel Tuska do Andrzeja Dudy. Lawina komentarzy: Znamy prawdziwe wyniki głosowania Wiadomości
Apel Tuska do Andrzeja Dudy. Lawina komentarzy: Znamy prawdziwe wyniki głosowania

Premier Donald Tusk w sobotę zwrócił się do prezydenta Andrzeja Dudy, prezydenta elekta Karola Nawrockiego oraz prezesa Prawa i Sprawiedliwości Jarosława Kaczyńskiego. Pod jego wpisem pojawiła się lawina komentarzy.

Nie żyje legenda polskiej koszykówki Wiadomości
Nie żyje legenda polskiej koszykówki

Nie żyje 69-letni Mieczysław Młynarski, który był jednym z najwybitniejszych polskich koszykarzy. Był wieloletnim reprezentantem kraju i legendą Górnika Wałbrzych.

Test nowego rzecznika. Dziennikarka zadzwoniła do Szłapki późną porą z ostatniej chwili
Test nowego rzecznika. Dziennikarka zadzwoniła do Szłapki późną porą

Dziennikarka Telewizji wPolsce24 Magdalena Ogórek postanowiła sprawdzić słowa rzecznika rządu Adama Szłapki o odbieraniu telefonu "24 godziny na dobę".

Jest stanowisko prezesa SN ws. żądań ponownego przeliczenia głosów Wiadomości
Jest stanowisko prezesa SN ws. żądań ponownego przeliczenia głosów

Prezes Sądu Najwyższego kierujący Izbą Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych prof. Krzysztof Wiak odniósł się do ponownego przeliczenia głosów z wyborów prezydenckich.

Makabryczne odkrycie w Małopolsce. Są pierwsze ustalenia z ostatniej chwili
Makabryczne odkrycie w Małopolsce. Są pierwsze ustalenia

Makabryczne odkrycie w woj. małopolskim – w sobotę na jednym z parkingów w Rabie Wyżnej ujawniono ciało 45-letniej kobiety.

Mocne słowa wiceszefa PSL: Możemy doprowadzić do wojny domowej polityka
Mocne słowa wiceszefa PSL: Możemy doprowadzić do wojny domowej

W piątek premier Donald Tusk stwierdził, że jego zdaniem Izba Kontroli Nadzwyczajnej Sądu Najwyższego ma działać nielegalnie. Wiceszef PSL Adam Jarubas ostrzega z kolei przed doprowadzeniem do "wojny domowej".

IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka z ostatniej chwili
IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka

Polska znajduje się w zasięgu wyżu, którego centrum przesunie się znad nad Niemiec nad południową Polskę – informuje w sobotę IMGW.

Czego oczekują Polacy od rządu Tuska? Jest sondaż z ostatniej chwili
Czego oczekują Polacy od rządu Tuska? Jest sondaż

Polacy chcą szybszego dostępu do specjalistów i skutecznej ochrony przed drożyzną – wskazuje najnowszy sondaż UCE Research.

REKLAMA

Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu

Ograniczenie mięsa ma pomóc ratować planetę. Tak przynajmniej twierdzą Lidl i WWF, którzy chcą nas przekonać do ograniczenia jego spożycia.
Lidl Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu
Lidl / Flickr/Duurzaam Bedrijfsleven

Globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny za 27 proc. emisji gazów cieplarnianych. Tak przynajmniej twierdzi organizacja ekologiczna WWF (World Wide Fund for Nature), powołując się na swój własny raport – „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet”.

Dlatego WWF nawołuje do usunięcia mięsa z menu, a przynajmniej jego ograniczenia. Teraz do ekologów przyłączyła się niemiecka sieć handlowa Lidl. Chcą oni razem przekonać Polaków – jeśli nie od razu do weganizmu (czyli wyrzucenia z diety produktów zwierzęcych) to – do fleksitarianizmu (ograniczenia spożycia produktów zwierzęcych).

Lidl a zmiana klimatu

Przedstawiciele sieci Lidl przekonują, że są w stanie walczyć ze zmianami klimatycznymi za pomocą akcji promocyjnej.

– Zmiana klimatu to jeden z najważniejszych problemów współczesnego świata. Dlatego w Lidl Polska wdrożyliśmy strategię klimatyczną oraz od lat podejmujemy proekologiczne działania. Jednym z nich jest współpraca z Fundacją WWF Polska, która jest ekspertem w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. Głęboko wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji klienci dowiedzą się, jak duży wpływ na Ziemię ma rodzaj spożywanych przez nas posiłków

– mówi w oficjalnym oświadczeniu Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Najnowsza akcja promocyjna nie oznacza na razie, że w Lidlu będzie mniej mięsa. Sieć stawia na promocję warzyw i owoców. Przede wszystkim sezonowych. Na nich mają się też opierać promowane w ramach akcji przepisy kulinarne. Sieć zapewnia, że będzie promować żywność polskiego pochodzenia. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe