"Teraz rozumiecie?". Burza na Twitterze po ujawnieniu informacji o tym, że Gerhard Schröder był doradcą Ringier AG

Gerhard Schröder jest były niemieckim kanclerzem z ramienia SPD, który po zakończeniu kariery politycznej podjął pracę w licznych rosyjskich firmach. Jego postawa, szczególnie po brutalnej agresji Rosji na Ukrainę, wywołała oburzenie nawet w tradycyjnie prorosyjskich Niemczech.
Gerhard Schröder, Dmitrij Miedwiediew, Cyryl I
Gerhard Schröder, Dmitrij Miedwiediew, Cyryl I / Wikipedia CC BY 4,0 Kremiln.ru

Szwajcarskie wydawnictwo Ringier poinformowało we wtorek o zakończeniu trwającej od 2005 roku współpracy z b. kanclerzem Niemiec Gerhardem Schroederem ze skutkiem natychmiastowym - podał kilka dni temu TagesAnzeiger.

Konserny Ringier AG wraz z Axel Springer SE są właścicielami spółki Ringier Axel Springer Media AG, której częścią imperium medialnego w Polsce są takie tytuły jak "Onet", "Fakt", czy "Newsweek".

Informacja wywołała na Twitterze ożywioną dyskusję.

- Czyli: 1. Putin kupuje sobie jak dziewkę kanclerza Schroedera. 2. Schroeder pracując dla kacapa doradza też wielkiemu niemiecko-szwajcarskiemu koncernowi medialnemu. 3. Ten koncern ma media w Polsce postrzegane przez niektórych jako antypolskie. 4. Co te media robią w Polsce?

- komentuje b. naczelny SE i właściciel Salonu24 Sławomir Jastrzębowski

- JPRDL! Wybaczcie przekleństwo, ale nie mam słów. Okazuje się, że Gerhard Schröder był do 1 marca doradcą w spółce Ringier AG, czyli właściciela mediów takich jak „Fakt”, „Newsweek” i Onet. Był nim jeszcze 7 dni trwania wojny. Nie mam słów. Tego się nie da skomentować. Szmaty

- pisze red. Dawid Wildstein

- G. Schröder. Teraz rozumiecie, dlaczego onet ocieplał wizerunek Putina?

- pyta prezes Polska Press Dorota Kania


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...
Powinniśmy przyjąć imigrantów Łukaszenki?
Udostępnij:

 

POLECANE
Powinniśmy przyjąć imigrantów Łukaszenki?
Udostępnij:
Koronawirus
Vademecum Pracownika
Emerytury
Stażowe