„Zakup Twittera przez Muska to nie jest decyzja czysto biznesowa”

„Największe portale, forum wymiany myśli to są organizacje, firmy, które strzegą przede wszystkim algorytmów. Około 90 proc. przychodów firm to przychody z reklam. Jesteśmy dalej od dziennikarstwa, a bliżej biznesu. Jest taka metafora, że dziennikarstwo współczesne w mediach społecznościowych z forum, czyli wymiany myśli, staje się koloseum, czyli walką” – powiedziała w Poranku Siódma9 prof. Klaudia Cymanow-Sosin z Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.
Elon Musk „Zakup Twittera przez Muska to nie jest decyzja czysto biznesowa”
Elon Musk / Flickr / Daniel Oberhaus (2018) / CC BY 2.0

Prof. Cymanow-Sosin zwróciła uwagę, że zakup Twittera przez Elona Muska musi generować emocje, bo dotyczy to kwestii mediów.

„To nie jest zwykły przedmiot transakcji i możemy powiedzieć, że to nie jest decyzja czysto biznesowa” – mówiła.

Zdaniem ekspertki, jeśli spojrzymy na przedmiot transakcji, to „zobaczymy, że to przede wszystkim zakup ponad 200 milionów aktywnych użytkowników i ich metadane”.

„Być może budujemy napięcie, ale chodzi bardziej o wartości. Mam nadzieję, że Musk będzie chciał popracować nad wartościami w mediach społecznościowych i być może będzie chciał uporządkować tam świat wartości” - oceniła.

„Patrząc bardzo praktycznie, to na pewno jest to ogromna przestrzeń do wprowadzenia dobra do mediów. Podczas konferencji TED 2022 zaproponowano kilka zmian, które mogłyby wpłynąć na media społecznościowe i odbiorców. Słowem kluczem wydaje się algorytm, czyli wszystko to, co widzimy w internecie. Musk zapowiada, że Twitter wprowadzi wolność wymiany myśli i walkę z botami oraz spamem. Świat technologii warunkuje nasze myślenie” - powiedziała.

Prof. Cymanow-Sosin została także zapytana o zjawisko uzależnienia od mediów społecznościowych.

„Większość z nas, którzy zajmujemy się mediami, lub z nich korzystamy, jesteśmy od nich uzależnieni, a przynajmniej zanurzeni w nich. Mamy poczucie pozornej wolności, ale trzeba pamiętać, że wolność to nie to samo, co swoboda. Ten rodzaj uzależnienia powoduje, że niezależnie od tego, kim jesteśmy, to jednak generujemy treści. Istotne jest to, że każdy z nas ma także obowiązki wynikające z użytkowania mediów, czyli szanowania etyki tj. drugiego człowieka” – powiedziała.

„Największe portale, forum wymiany myśli, to są organizacje, firmy, które strzegą przede wszystkim algorytmów. Około 90 proc. przychodów firm to przychody z reklam. Jesteśmy dalej od dziennikarstwa, a bliżej biznesu. Jest taka metafora, że dziennikarstwo współczesne w mediach społecznościowych z forum, czyli wymiany myśli staje się koloseum, czyli walką” - zakończyła.


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...
Powinniśmy przyjąć imigrantów Łukaszenki?
Udostępnij:

 

POLECANE
Powinniśmy przyjąć imigrantów Łukaszenki?
Udostępnij:
Koronawirus
Vademecum Pracownika
Emerytury
Stażowe