Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sieci, z pewnością chcesz, aby potencjalni klienci odwiedzali stronę lub sklep. To szansa na zwiększenie sprzedaży oraz rozwój działalności. Jak pozyskiwać ruch? Jednym z najpopularniejszych kanałów jest wyszukiwarka Google. Aby Twoja witryna znalazła się w wynikach wyszukiwania, możesz wykorzystać dwie różne strategie: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Co wybrać i dlaczego?
/ grafika partnera

Pozycjonowanie stron (SEO) – charakterystyka i zalety

Pozycjonowanie stron to SEO, czyli Search Engine Optimization. Proces ten polega na dostosowywaniu oraz optymalizowaniu witryny zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Odpowiednio zaprojektowana i rozwijana witryna zaczyna budować widoczność w Google dzięki zdobywaniu wysokiej pozycji na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które mogą prowadzić do konwersji. Należy zdecydować się na wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność przełoży się na ruch organiczny, a w sprzyjających warunkach także konwersję.

Co ważne, biznesy lokalne także mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli interesuje Cię na przykład pozycjonowanie stron Wrocław – lub chcesz zadbać o widoczność w innym mieście – należy wyszukać fraz związane nie tylko z Twoją działalnością (produkty, usługi), ale także nazwą miejscowości. W ten sposób generowany ruch będzie tworzony przez użytkowników zainteresowanych ofertą w danym mieście.

Zalety SEO:

  • długoterminowe efekty, nawet po zaprzestaniu pozycjonowania,
  • zwykle wysoki CTR na frazy znajdujące się w TOP1,
  • budowanie renomy i rozpoznawalności na rynku,
  • możliwość skalowania.

Strategia SEO wymaga wiedzy i praktycznego doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich kompetencji, osiągnięcie odpowiednich efektów może być trudne i niezwykle czasochłonne. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pomoc w tym zakresie oferują agencje SEO. Wówczas Twoja strona będzie kompleksowo pozycjonowana i efekty pojawią się w stosunkowo szybkim czasie.

Płatne reklamy w wyszukiwarce – charakterystyka i zalety

Sposobem na generowanie ruchu z wyszukiwarki są także płatne reklamy, wyświetlane dzięki kampaniom Google Ads. Rozliczanie się przez właściciela witryny ma charakter CPC (cost per click) więc przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy internauta rzeczywiście kliknie w link reklamowy, a nie tylko go wyświetli. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, dlatego cieszy się popularnością.

Warto jednak wiedzieć, że pierwsza pozycja dzięki reklamom nie zawsze jest tak skuteczna, jak widoczność dzięki SEO – wielu użytkowników ignoruje takie materiały płatne, a inni korzystają wtyczek do przeglądarki, które blokują wyświetlanie kampanii Google Ads. Niemniej ciągle taki sposób na marketing internetowy warto rozważyć, szczególnie w e-commerce.

Zalety kampanii reklamowych Google Ads:

  • szybkie i widoczne efekty,
  • możliwość elastycznego zarządzania kampanią i budżetem,
  • prosta analiza efektywności (ROI/ROAS),
  • zwiększanie świadomości marki i rozpoznawalności.

Utworzenie kampanii Google Ads samodzielnie jest bardzo proste. Trudniej jednak opracować treść reklamy, która będzie skuteczna, zapewniając wysoki współczynnik CTR oraz konwersję. Jeżeli nie czujesz się w tej materii pewnie i nie chcesz przepalać swojego budżetu, pomyśl o współpracy ze specjalistami.

Co wybrać? Pozycjonowanie czy kampanie Google Ads?

Zastanawiasz się nad SEO oraz Google Ads i nie wiesz, co wybrać? Jeżeli obie strategie wydają się atrakcyjne, to pamiętaj, że nie musisz decydować się tylko na jedną. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie publikować płatne reklamy oraz budować widoczność w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Takie połączenie strategii marketingowych dobrze sprawdza się na stronach firmowych oraz w branży e-commerce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności strategii SEO oraz jak pozycjonowanie pozwala rozwijać biznes online, koniecznie zapoznaj się z Case Study Pozycjonowanie, gdzie ukazano ten proces od zaplecza. To wartościowa publikacja dla pozycjonerów, marketerów oraz przedsiębiorców.


 

POLECANE
Eksperci: Pokój na Ukrainie pozostaje odległą perspektywą z ostatniej chwili
Eksperci: Pokój na Ukrainie pozostaje odległą perspektywą

Prezydent USA Donald Trump nie wykorzystał jeszcze wszystkich narzędzi, za pomocą których mógłby wywrzeć nacisk na Rosję i skłonić ją do zakończenia wojny przeciw Ukrainie - podkreślają eksperci. Mimo podejmowanych wysiłków dyplomatycznych pokój nad Dnieprem pozostaje odległą perspektywą – oceniają.

Zdjęcia dzieci w sieci. Eksperci mówią o realnym zagrożeniu Wiadomości
Zdjęcia dzieci w sieci. Eksperci mówią o realnym zagrożeniu

W Polsce ok. 40 proc. rodziców regularnie udostępnia publicznie zdjęcia dzieci, nie zdając sobie sprawy, że wizerunek może być kopiowany lub wykorzystany bez ich kontroli. Eksperci przestrzegają, że każde zdjęcie opublikowane w sieci zostawia trwały cyfrowy ślad na lata.

Nie żyje słynny szkocki piłkarz z ostatniej chwili
Nie żyje słynny szkocki piłkarz

W wieku 72 lat zmarł były szkocki piłkarz John Robertson. Największe sukcesy odniósł w barwach Nottingham Forest, z którym w 1979 i 1980 roku wygrywał Puchar Europy, poprzednika obecnej Ligi Mistrzów. W 1980 zdobył bramkę w finale z Hamburgerem SV, zakończonym wynikiem 1:0.

Bez spiny. Doda opublikowała nietypowe zdjęcie Wiadomości
"Bez spiny". Doda opublikowała nietypowe zdjęcie

Doda, postanowiła spędzić Boże Narodzenie w rodzinnych stronach. Piosenkarka wróciła do domu w Ciechanowie, gdzie świętuje w gronie najbliższych.

Pałac Buckingham wydał komunikat Wiadomości
Pałac Buckingham wydał komunikat

Brytyjski monarcha Karol III w czwartkowym orędziu bożonarodzeniowym podkreślił potrzebę życzliwości, współczucia oraz nadziej w „czasach niepewności”. W wyemitowanym w czwartek w mediach przesłaniu stwierdził, że „historie o triumfie odwagi nad przeciwnościami” dają mu nadzieję.

Niemcy postawili na swoim, Bułgaria przyjmuje euro tylko u nas
Niemcy postawili na swoim, Bułgaria przyjmuje euro

Bułgaria od 1 stycznia 2026 roku wejdzie do strefy euro, mimo politycznego chaosu i sprzeciwu dużej części społeczeństwa. Decyzja forsowana przez obóz Bojko Borisowa pokazuje skuteczność wpływów Berlina w Europie Środkowo-Wschodniej i rodzi pytania o suwerenność państw regionu oraz cenę, jaką płacą za integrację walutową.

Łódź: zatrzymano seryjnego włamywacza. Usłyszał 33 zarzuty Wiadomości
Łódź: zatrzymano seryjnego włamywacza. Usłyszał 33 zarzuty

Policjanci z Łodzi zakończyli wielomiesięczne działania dotyczące serii włamań, do których dochodziło na terenie dzielnicy Polesie. W efekcie zatrzymano 27-letniego mężczyznę, który - jak ustalili śledczy - miał uczynić z przestępstw stałe źródło dochodu.

Zygfryd Czaban: Spektakularny kolaps niemieckiego Deep State gorące
Zygfryd Czaban: Spektakularny kolaps niemieckiego Deep State

Niemiecka gospodarka traci impet, a kolejne decyzje polityczne i energetyczne pogłębiają kryzys największej gospodarki Europy. Publicysta Zygfryd Czaban stawia tezę, że problemem nie są wyłącznie regulacje klimatyczne, lecz głębszy rozpad niemieckiego modelu państwa, który przez dekady gwarantował stabilność i rozwój.

Rosyjski samolot nad Bałtykiem. Jest komunikat MON Wiadomości
Rosyjski samolot nad Bałtykiem. Jest komunikat MON

Wszystkie prowokacje nad Bałtykiem oraz przy granicy z Białorusią były pod pełną kontrolą Wojska Polskiego - poinformował w czwartek wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz m.in. po tym, jak polskie myśliwce przechwyciły rosyjski samolot rozpoznawczy w pobliżu granic przestrzeni powietrznej RP.

Dramat w Wigilię w Pruszkowie. 3-letnie dziecko trafiło do szpitala Wiadomości
Dramat w Wigilię w Pruszkowie. 3-letnie dziecko trafiło do szpitala

Spokojny wigilijny wieczór w jednym z domów w Pruszkowie zakończył się dramatem. Podczas rodzinnej kolacji doszło do groźnego wypadku, w wyniku którego poparzone zostało małe dziecko. Na miejsce natychmiast wezwano służby ratunkowe.

REKLAMA

Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sieci, z pewnością chcesz, aby potencjalni klienci odwiedzali stronę lub sklep. To szansa na zwiększenie sprzedaży oraz rozwój działalności. Jak pozyskiwać ruch? Jednym z najpopularniejszych kanałów jest wyszukiwarka Google. Aby Twoja witryna znalazła się w wynikach wyszukiwania, możesz wykorzystać dwie różne strategie: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Co wybrać i dlaczego?
/ grafika partnera

Pozycjonowanie stron (SEO) – charakterystyka i zalety

Pozycjonowanie stron to SEO, czyli Search Engine Optimization. Proces ten polega na dostosowywaniu oraz optymalizowaniu witryny zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Odpowiednio zaprojektowana i rozwijana witryna zaczyna budować widoczność w Google dzięki zdobywaniu wysokiej pozycji na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które mogą prowadzić do konwersji. Należy zdecydować się na wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność przełoży się na ruch organiczny, a w sprzyjających warunkach także konwersję.

Co ważne, biznesy lokalne także mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli interesuje Cię na przykład pozycjonowanie stron Wrocław – lub chcesz zadbać o widoczność w innym mieście – należy wyszukać fraz związane nie tylko z Twoją działalnością (produkty, usługi), ale także nazwą miejscowości. W ten sposób generowany ruch będzie tworzony przez użytkowników zainteresowanych ofertą w danym mieście.

Zalety SEO:

  • długoterminowe efekty, nawet po zaprzestaniu pozycjonowania,
  • zwykle wysoki CTR na frazy znajdujące się w TOP1,
  • budowanie renomy i rozpoznawalności na rynku,
  • możliwość skalowania.

Strategia SEO wymaga wiedzy i praktycznego doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich kompetencji, osiągnięcie odpowiednich efektów może być trudne i niezwykle czasochłonne. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pomoc w tym zakresie oferują agencje SEO. Wówczas Twoja strona będzie kompleksowo pozycjonowana i efekty pojawią się w stosunkowo szybkim czasie.

Płatne reklamy w wyszukiwarce – charakterystyka i zalety

Sposobem na generowanie ruchu z wyszukiwarki są także płatne reklamy, wyświetlane dzięki kampaniom Google Ads. Rozliczanie się przez właściciela witryny ma charakter CPC (cost per click) więc przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy internauta rzeczywiście kliknie w link reklamowy, a nie tylko go wyświetli. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, dlatego cieszy się popularnością.

Warto jednak wiedzieć, że pierwsza pozycja dzięki reklamom nie zawsze jest tak skuteczna, jak widoczność dzięki SEO – wielu użytkowników ignoruje takie materiały płatne, a inni korzystają wtyczek do przeglądarki, które blokują wyświetlanie kampanii Google Ads. Niemniej ciągle taki sposób na marketing internetowy warto rozważyć, szczególnie w e-commerce.

Zalety kampanii reklamowych Google Ads:

  • szybkie i widoczne efekty,
  • możliwość elastycznego zarządzania kampanią i budżetem,
  • prosta analiza efektywności (ROI/ROAS),
  • zwiększanie świadomości marki i rozpoznawalności.

Utworzenie kampanii Google Ads samodzielnie jest bardzo proste. Trudniej jednak opracować treść reklamy, która będzie skuteczna, zapewniając wysoki współczynnik CTR oraz konwersję. Jeżeli nie czujesz się w tej materii pewnie i nie chcesz przepalać swojego budżetu, pomyśl o współpracy ze specjalistami.

Co wybrać? Pozycjonowanie czy kampanie Google Ads?

Zastanawiasz się nad SEO oraz Google Ads i nie wiesz, co wybrać? Jeżeli obie strategie wydają się atrakcyjne, to pamiętaj, że nie musisz decydować się tylko na jedną. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie publikować płatne reklamy oraz budować widoczność w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Takie połączenie strategii marketingowych dobrze sprawdza się na stronach firmowych oraz w branży e-commerce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności strategii SEO oraz jak pozycjonowanie pozwala rozwijać biznes online, koniecznie zapoznaj się z Case Study Pozycjonowanie, gdzie ukazano ten proces od zaplecza. To wartościowa publikacja dla pozycjonerów, marketerów oraz przedsiębiorców.



 

Polecane