PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO

W Polsce szybko rośnie zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi, klienci banków chcą bowiem zarządzać swoimi pieniędzmi o każdej porze, w każdym miejscu i „spod palca”. Szybko przybywa więc osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, przy pomocy których można dzisiaj załatwić większość spraw, które wcześniej wymagały wizyty w placówce bankowej lub zalogowania się do „klasycznej” bankowości internetowej na komputerze. Liderem bankowości mobilnej na polskim rynku jest PKO Bank Polski z rekordową liczbą ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO.
 PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO
/ fot. PKO Bank Polski

Od momentu uruchomienia aplikacji IKO, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy. Statystki pokazują mocno rosnące zainteresowanie bankowaniem w smartfonie, bo patrząc przekrojowo klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do aplikacji IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku - już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 - ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek - to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś użytkownicy IKO płacą w sieci 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji (tapnięć) w aplikacji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. 

Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z Asystenta głosowego, czyli narzędzia ułatwiającego codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym i rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Wrócili do Tańca z gwiazdami. Padły mocne słowa z ostatniej chwili
Wrócili do "Tańca z gwiazdami". Padły mocne słowa

Aktualna edycja "Tańca z gwiazdami" cieszy się dużą popularnością wśród widzów. Wiele emocji i kontrowersji wzbudzały ostatnio występy celebrytki Dagmary Kaźmierskiej. Jurorzy w przeciwieństwie do głosujących na nią fanów uważali, że gwiazda nie ma wysokich umiejętności tanecznych. Kaźmierska ostatecznie sama zrezygnowała z udziału w programie, a wszystko przez dokuczające jej problemy zdrowotne. W oficjalnym oświadczeniu przyznała ostatnio, że nie jest w stanie tańczyć, z bolącą nogą i pękniętym żebrem.

Będzie naprawdę niebezpiecznie. IMGW wydał komunikat z ostatniej chwili
Będzie naprawdę niebezpiecznie. IMGW wydał komunikat

W Tatrach nadal panują zimowe warunki; na szczytach przybywa śniegu i panuje mróz. Ratownicy TOPR podnieśli stopień zagrożenia lawinowego do drugiego, umiarkowanego stopnia. W Zakopanem może spaść do 10 cm śniegu.

Nie żyje uczestniczka znanego programu z ostatniej chwili
Nie żyje uczestniczka znanego programu

Media obiegła smutna wiadomość. Nie żyje uczestniczka znanego programu. Miała zaledwie 47 lat.

Niepokojąca analiza ISW. Siły ukraińskie są zmuszone podejmować trudne decyzje z ostatniej chwili
Niepokojąca analiza ISW. "Siły ukraińskie są zmuszone podejmować trudne decyzje"

Ukraińskiej obronie przeciwlotniczej brakuje amunicji, w związku z czym rosyjskie lotnictwo działa skutecznie i wspiera konsekwentne i szybkie sukcesy armii rosyjskiej m.in. w pobliżu miasta Czasiw Jar - pisze w sobotę w najnowszej analizie Instytut Studiów nad Wojną (ISW).

Meghan Markle ogłosiła radosną nowinę. Gratulacje spływają z całego świata z ostatniej chwili
Meghan Markle ogłosiła radosną nowinę. Gratulacje spływają z całego świata

Gorąco wokół Pałacu Buckingham. W ostatnim czasie media skoncentrowane były głownie na królu Karolu III i Kate Middleton ze względu na ich stan zdrowia. Tymczasem Meghan Markle ogłosiła radosną nowinę.

Broń nuklearna w Polsce? Prezydent Duda: Jeżeli byłaby taka decyzja naszych sojuszników, to jesteśmy gotowi z ostatniej chwili
Broń nuklearna w Polsce? Prezydent Duda: Jeżeli byłaby taka decyzja naszych sojuszników, to jesteśmy gotowi

Jeżeli byłaby taka decyzja naszych sojuszników, żeby rozlokować broń nuklearną w ramach nuclear sharing także i na naszym terytorium, żeby umocnić bezpieczeństwo wschodniej flanki NATO, to jesteśmy na to gotowi - powiedział w wywiadzie dla "Faktu" prezydent Andrzej Duda.

Nie nadają się kompletnie. Burza po emisji popularnego programu TVN z ostatniej chwili
"Nie nadają się kompletnie". Burza po emisji popularnego programu TVN

Po ostatnim wydaniu programu „Dzień dobry TVN” w mediach społecznościowych zawrzało.

Co się dzieje na granicy? Straż Graniczna wydała komunikat z ostatniej chwili
Co się dzieje na granicy? Straż Graniczna wydała komunikat

W pierwszym kwartale roku funkcjonariusze SG zatrzymali 119 osób zaangażowanych w organizowanie i pomocnictwo w nielegalnym przekraczaniu przez cudzoziemców granicy państwowej - przekazał PAP p.o. rzecznika prasowego SG mjr Andrzej Juźwiak. 94 zatrzymanych to cudzoziemcy, a wśród nich 48 to obywatele Ukrainy.

Tadeusz Płużański: Maria Wittek - polska generał z Virtuti Militari Wiadomości
Tadeusz Płużański: Maria Wittek - polska generał z Virtuti Militari

19 kwietnia 1997 r. w Warszawie zmarła Maria Wittek, członek Polskiej Organizacji Wojskowej, komendant Przysposobienia Wojskowego Kobiet i Wojskowej Służby Kobiet, pierwsza Polka mianowana na stopień generała Wojska Polskiego.

Koniec pewnej epoki: gwiazdor podjął decyzję o odejściu z Realu Madryt z ostatniej chwili
Koniec pewnej epoki: gwiazdor podjął decyzję o odejściu z Realu Madryt

Kapitan Realu Madryt Nacho według informacji portalu Marca poinformował już swój klub, że po tym sezonie opuści on Santiago Bernabeu.

REKLAMA

PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO

W Polsce szybko rośnie zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi, klienci banków chcą bowiem zarządzać swoimi pieniędzmi o każdej porze, w każdym miejscu i „spod palca”. Szybko przybywa więc osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, przy pomocy których można dzisiaj załatwić większość spraw, które wcześniej wymagały wizyty w placówce bankowej lub zalogowania się do „klasycznej” bankowości internetowej na komputerze. Liderem bankowości mobilnej na polskim rynku jest PKO Bank Polski z rekordową liczbą ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO.
 PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO
/ fot. PKO Bank Polski

Od momentu uruchomienia aplikacji IKO, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy. Statystki pokazują mocno rosnące zainteresowanie bankowaniem w smartfonie, bo patrząc przekrojowo klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do aplikacji IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku - już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 - ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek - to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś użytkownicy IKO płacą w sieci 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji (tapnięć) w aplikacji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. 

Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z Asystenta głosowego, czyli narzędzia ułatwiającego codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym i rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe