loading
Proszę czekać...
Analiza Polityki w sieci: 5 powodów, dlaczego użytkownicy #social media nie protestowali ws. SN
Opublikowano dnia 21.07.2018 14:38
Portal zajmujący się przepływem informacji dotyczącej polityki w sieci PolitykaWSieci.pl przeprowadził analizę na podstawie której postarał się odpowiedzieć na pytanie dlaczego użytkownicy mediów społecznościowych nie wzięli udziału w protestach przeciwko reformie Sądu Najwyższego

morguefile.com
Wnioski z Analizy:

1. Brak hasła – w 2017 protesty miały jeden prosty cel #3xVETO. Po hasłem #3xVETO można było znaleźć całą masę informacji po co protesty się odbywają, czego chcą protestujący itp. W 2018 żadne z haseł protestujących nie przebiło się do szerszej opinii publicznej. Dane ilościowe najbardziej popularnych haseł w tym roku wskazują na niskie zasięgi oraz brak szerszego zaangażowania.

2. Brak zapalnika – w 2017 bezpośrednim zapalnikiem, który skłonił ludzi aktywnych w sieci do wyjścia na ulice była słynna wypowiedz #PJK dot. „zdradzieckich mord”. Ta wypowiedź zyskała w ciągu kilku godzin zasięg ponad 7MLN i 11K wzmianek stając się jednym z największych wirali w 2017r.

3. #Nologo #Nopeople. W 2017 w sieci przebijała się często informacja dot. magicznie skutecznych algorytmów, które aktywizują tysiące młodych ludzi. Organizacje m.in takie jak #AkcjaDemokracja zyskiwały setki nowych fanów w sieci i bardzo były wychwalane za skuteczną organizację protestu. Analitycy sceny politycznej oraz publicyści sceptycznie podchodzący do partii rządzącej mówili, że siłą protestów jest brak partyjnych sztandarów i zgranych liderów opozycji. 12 miesięcy później nie ma magicznych algorytmów, protestów no logo i tysięcy młodych ludzi na ulicach. Czy zawiodły algorytmy? Czy nie działa system komunikacji w social media? Prawda jest bardzo gorzka – bez partii pozycyjnych nie da się skutecznie prowadzić protestów w social media.

4. 4 jeźdźcy opozycyjnej apokalipsy – spadek poparcia dla protestu lekarzy rezydentów, spadek poparcia dla protestu osób niepełnosprawnych, mizerne wsparcie dla protestujących ws. #SN mają jeden wspólny czynnik tam, gdzie na pierwszym planie pojawia się dla użytkownika sieci: KOD, Strajk Kobiet, Obywatele RP oraz Lech Wałęsa tam z automatu spada poparcie dla danej inicjatywy. Te 4 organizacje dla użytkowników sieci stały się symbolem obciachu i gwarancją porażki. Warto zwrócić uwagę na spadającą liczbę fanów KOD czy minimalne wzrosty nowych fanów Obywateli RP, lub Strajku Kobiet.

5. Podobnie jak w 2017 temat #SN został szybko zastąpiony w sieci tematem przedłużenia 500PLUS, tak w tym roku to program wyprawka szkolna zwany potocznie #300PLUS całkowicie przykrył zainteresowanie #SN w sieci.

Całość Analizy na stronie PolitykaWSieci.pl
Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer
Związek
więcej
Wideo Agnieszka Romaszewska: Ukraina postawiła na Niemcy. I się na tym przejedzie
Blogi
avatar
Jerzy
Bukowski

Jerzy Bukowski: Niewygoda z Wygodą
Kierownictwo biura łatwo zorientuje się, o kogo mi chodzi i - mam nadzieję - wyciągnie stosowne konsekwencje wobec tej osoby oraz odpowiednie wnioski na przyszłość.
avatar
Ryszard
Czarnecki

Ryszard Czarnecki: Węgry kontra UE czyli złapał Kozak Tatarzyna…
Węgiersko-EPP-owski związek już dawno nie jest małżeństwem z miłości, ale z rozsądku. Tyle, że takie często trwają bardzo długo…
avatar
Jerzy
Bukowski

Jerzy Bukowski: Gowin szkodzi polskiej nauce
Apeluję do przywódcy obozu Zjednoczonej Prawicy dr. Jarosława Kaczyńskiego, aby przesunął tego szkodnika na inne stanowisko rządowe, dopóki nie rozłoży na łopatki polskiej nauki.

Drogi Użytkowniku,

Nasz Serwis korzysta z plików cookies. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem, przeglądanie Serwisu z otwartym komunikatem) bez zmian ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na:
• przetwarzanie danych osobowych przez Tysol Sp. z o.o. i naszych zaufanych partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć, niezależnie od zgód wyrażonych na pozostałe rodzaje przetwarzania danych. Dowiedz się więcej o zgodzie marketingowej w naszej Polityce prywatności / Cofnij zgodę.

• na zapisywanie plików cookies w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ten rodzaj plików cookies pozwala nam na dopasowanie treści dostępnych w Serwisie do Twoich preferencji, utrzymywania sesji po zalogowaniu oraz zapewnienia optymalnej funkcjonalności Serwisu. Więcej o plikach cookies i sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych dowiesz się w naszej Polityce prywatności.