loading
Proszę czekać...
reklama_pozioma
Fakt:W Polsce wiele produktów z Lidla kosztuje więcej niż w Niemczech.60zł różnicy w identycznym koszyku?
Opublikowano dnia 23.11.2017 13:41
Agenci TakeTask przeprowadzili w Lidlu audyt, z którego wynika, że za wiele produktów oferowanych w tej sieci Polacy muszą płacić więcej niż nasi sąsiedzi za zachodnią granicą.

pixabay.com

Produkty marek własnych są w polskim Lidlu średnio o 10% droższe, niż u naszych sąsiadów. Koszyk z 86 identycznymi towarami różni się o blisko 60 zł. W Polsce aż 70% z tych artykułów kosztuje więcej, 29% – mniej, a 1% – tyle samo, ile w Niemczech. 


- czytamy w "Fakcie".

Sprawa dotyczy głównie żywności, lecz nie tylko. 74% asortymentu oznakowanego jako artykuły spożywcze ma u nas wyższe ceny. W przypadku produktów przemysłowych jest to 64%. Grupa tańszych produktów to artykuły higieniczne bądź chemiczne. 

Zdaniem Sebastiana Starzyńskiego - prezesa platformy TakeTask - wynika to z dużej różnorodności tego rodzaju artykułów na rodzimym rynku. W jego opinii nie można generalizować, że klienci w Polsce płacą więcej, a ponadto nie przeanalizowano wszystkich towarów, a jedynie 5%.
 

Porównano ze sobą identyczne produkty, głównie marek własnych, w tym asortyment regionalny. Wszystkie badane artykuły mają ten sam kod kreskowy i są sprzedawane w całej Europie, w takim samym formacie. Pełne zestawienie byłoby niemożliwe do wykonania, gdyż w każdym kraju sieć bardzo szybko rotuje swój asortyment


- tłumaczył Starzyński "Faktowi".

źródło: fakt.pl


Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer
Związek
więcej
Wideo Tysol.pl Dr Waldemar Kozioł Udomowienie nie polonizacja banków
Blogi
avatar
Barbara
Piela

[Kliknij aby zobaczyć całość] Nowe plastusie Barbary Pieli: Pucz 2016
"Pucz", plakat, plastelina, skala 1:6
avatar
Fundacja
Łączka

Tadeusz Płużański: Rozbieramy Pałac Stalina w Warszawie
Do udziału w komitecie zapraszamy historyków, dziennikarzy, społeczników, opozycjonistów w PRL, niepodległościowców i wszystkich, którzy mają Polskę w sercu! - pisze Tadeusz Płużański Prezes Fundacji Łączka
avatar
Jerzy
Bukowski

Jerzy Bukowski: Adwent a komercja
Czy wierni wsłuchają się w to ważne napomnienie? Śmiem wątpić.
ciastkoWykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej.