loading
Proszę czekać...
reklama_pozioma
Piotr Duda o wyroku sądu w sprawie publikacji „Newsweeka”: To jeszcze nie koniec
Opublikowano dnia 23.02.2017 17:35
Tygodnik „Newsweek” ma zamieścić sprostowanie sformułowane przez Piotra Dudę dotyczące artykułów opublikowanych w tygodniku red. Tomasza Lisa na temat pobytów przewodniczącego NSZZ Solidarności w sanatorium „Bałtyk” w Kołobrzegu. Wyrok jest prawomocny. – Sprawa nie została jeszcze całkowicie zamknięta. Do rozpatrzenia przez sąd czekają sprawy z pozwu cywilnego – mówi szef „S”.

Tomasz Gutry - Tygodnik Solidarność

– Sprawa nie została jeszcze całkowicie zamknięta. Do rozpatrzenia przez sąd czekają sprawy z pozwu cywilnego związane z artykułów opublikowanych w „Newsweeku” – podkreśla w rozmowie z tysol.pl Piotr Duda, przewodniczący NSZZ Solidarność.


Osobne sprawy wytoczyła tygodnikowi „Newsweek” spółka Decom, do której należy m.in. ośrodek w Kołobrzegu.

– Warto podkreślić, że Decom sp. z o. o. również wygrała swoją sprawę z „Newsweekiem” w sądzie apelacyjnym, w której chodziło m.in. o zarzut zatrudniania w „Bałtyku” pracowników na umowy śmieciowe – dodaje szef „S”.


Wyrok o zamieszczeniu sprostowania wydał Sąd Apelacyjny w Warszawie. Tym samym zmienił on orzeczenie Sądu Okręgowego w Warszawie z marca ubiegłego roku. Sąd Apelacyjny uwzględnił w głównej mierze pozew złożony przez szefa Solidarności i nakazał naczelnemu tygodnika „Newsweek” red. Lisowi zamieszczenie sprostowania ułożonego przez Piotra Dudę co do „nieprawdziwych i nieścisłych” informacji tygodnika. Ponadto sąd zdecydował, że pozwany ma ponieść ponad 2 tys. zł kosztów procesu.

Zgodnie z dzisiejszym wyrokiem sądu w tygodniku red. Lisa ma zostać opublikowane sprostowanie, w którym przewdniczący Solidarności napisał, że nieprawdą były informacje m.in. o tym, że bywał w ośrodku kilka razy prywatnie, ponieważ prywatnie był tylko raz, a także treści dotyczące alkoholi, ryb, ręczników, karmy dla psa oraz o tzw. wstawkach do pokoju i zamawianiu kutra. Nieścisła była także informacja „Newsweeka”, że Piotr Duda przyjeżdżał do ośrodka w Kołobrzegu „w sezonie”, ponieważ w tym okresie był tylko raz.

Sąd Apelacyjny zmienił nieznacznie treść sprostowania. Usunął z niego zdanie, że nie jest prawdą, iż szef „S” przebywał „na wczasach w luksusowym apartamencie”. Sędzia Sądu Apelacyjnego Malgorzata Kuracka wyjaśniając taką decyzję wskazała, że zdanie to „nie nadawało się do zamieszczenia”, gdyż sprostowanie musi się odnosić do faktów, a nie do ocen.

Od wyroku sądu można złożyć skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego.

Izabela Kozłowska
Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer
Związek
więcej
Wideo Tysol.pl Dr Waldemar Kozioł Udomowienie nie polonizacja banków
Blogi
avatar
Barbara
Piela

[Kliknij aby zobaczyć całość] Nowe plastusie Barbary Pieli: Pucz 2016
"Pucz", plakat, plastelina, skala 1:6
avatar
Fundacja
Łączka

Tadeusz Płużański: Rozbieramy Pałac Stalina w Warszawie
Do udziału w komitecie zapraszamy historyków, dziennikarzy, społeczników, opozycjonistów w PRL, niepodległościowców i wszystkich, którzy mają Polskę w sercu! - pisze Tadeusz Płużański Prezes Fundacji Łączka
avatar
Jerzy
Bukowski

Jerzy Bukowski: Adwent a komercja
Czy wierni wsłuchają się w to ważne napomnienie? Śmiem wątpić.
ciastkoWykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej.