Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy

„Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa Maciej Laska właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego” – pisze w mediach społecznościowych Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines.
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego  Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego / mat. prasowe

W środę na oficjalnej stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego opublikowano informację nt. przetargu na wykonanie audytu tzw. innych projektów CPK. 

Przetargi na audyt w CPK odwołane

W komunikacie prasowym przekazano, że „postępowanie przetargowe na wykonanie audytu tzw. innych projektów (m.in. Airport City, Cargo City i zagospodarowania terenu po Lotnisku Chopina), w którym ofertę złożyło konsorcjum A2P2 architecture&planning i Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, zostało unieważnione przez spółkę CPK”.

Powód to znacznie przekraczająca budżet wycena za realizację tego zadania. Zgodnie z kosztorysem CPK maksymalna kwota zamówienia wynosiła 561 tys. zł brutto, a złożona oferta opiewała na 982 tys. zł brutto. Z końcem marca br. spółka przekazała do Biura Pełnomocnika Rządu ds. CPK komplet raportów z audytów wewnętrznych. Weryfikowane były sprawozdania, umowy, harmonogramy i inne dokumenty spółki. Celem tych analiz było realne oszacowanie kosztów poszczególnych elementów Programu CPK oraz harmonogramów prac

– głosi opublikowana przez CPK informacja prasowa.

Ekspert komentuje

Powyższy komunikat skomentował na platformie X ekspert ds. lotniczych, dyrektor operacyjny Flair Airlines Maciej Wilk.

TO JUŻ JEST KONIEC‼️ Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa @LasekMaciej właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego. Tym samym, unieważniono 8 z 8 zapowiadanych audytów. Skuteczność 100% 😉

– pisze Maciej Wilk. W kolejnych wpisach przypomina okoliczności unieważnienia wszystkich 8 audytów. Na podsumowanie dodał, że „nie jest prawdą, że do audytów nikt nie chciał się zgłosić, bo poprzednie władze CPK złośliwie skorzystały w przeszłości z usług wszystkich potencjalnych podmiotów mogących przeprowadzić podmiot”. 

Gdyby faktycznie komukolwiek chodziło o przeprowadzenie profesjonalnego, obiektywnego audytu, wykonawcy znaleźliby się bez problemu, chociażby zagraniczni

– wskazuje ekspert i podkreśla, że „nie jest prawdą, że problemem był rzekomy konflikt interesów”.

Minister @LasekMaciej jakoś nie dostrzega konfliktu interesów w fakcie sporządzenia przez spółkę raportu na samą siebie. Pamiętajmy, że to na tej podstawie została przedstawiona rekomendacja dla rządu. Opinia publiczna do dzisiaj nie poznała żadnych szczegółów tego opracowania

– punktuje Maciej Wilk i dodaje, że „prawdziwym powodem, dla którego żadna poważna firma nie chciała mieć nic do czynienia z tą hucpą były dyletanckie brednie opowiadane całymi miesiącami przez kolegów Pana Ministra o megalomanii, o kolesiach pilnujących łąki za miliony, poddające pod wątpliwość cały projekt i prezentujące wizje jakichś duo- i triportów jako realnej alternatywy dla CPK”.

Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę. Pora wreszcie przestać tracić czas i zająć się w końcu rozwojem Polski. Już po wyborach. O nieszczęsnych audytach należy zapomnieć jak najszybciej. Do roboty ‼️

– mocno podsumował ekspert.

Kontekst – sprawa budowy CPK 

Nowy rząd, będąc jeszcze w opozycji, wielokrotnie podważał sens budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Potem w kampanii wyborczej obecna większość próbowała przekonywać Polaków, że jednak popiera tę ideę. Teraz, mimo mglistych zapowiedzi Donalda Tuska dot. kontynuacji projektu, coraz mniej wskazuje na to, że ta ważna dla Polski inwestycja będzie kontynuowana.

Z jednej strony padają ze strony rządzących deklaracje tego, że prace będą kontynuowane, ale z drugiej strony po przejęciu CPK przez nowy rząd do władz spółki trafili przeciwnicy tej inwestycji, a politycy koalicji wielokrotnie powtarzali swoje tezy o „megalomańskiej inwestycji”.

„Gazeta Wyborcza” jeszcze w kwietniu informowała, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego została „odłożona”, a rząd planuje inwestycje na Lotnisku Chopina.  

Na początku czerwca Donald Tusk poinformował, że jeszcze w tym miesiącu rząd przedstawi szczegóły dot. przyszłości budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

 

 


 

POLECANE
Trump walczy. Biden liczy na litość tylko u nas
Trump walczy. Biden liczy na litość

Stany Zjednoczone przeżywają okres nieporównywalny z niczym w historii tego państwa. Nikt tego nie mógł przewidzieć w najbardziej szaleńczych snach.

Atak aktywistów na polskich żołnierzy. Przesłuchano jedynie żołnierzy i dowódcę? z ostatniej chwili
Atak aktywistów na polskich żołnierzy. Przesłuchano jedynie żołnierzy i dowódcę?

Nie milkną echa szokującego ataku agresywnej młodzieży na polskich żołnierzy. "MON poinformował co prawda o 17 przesłuchanych osobach, ale nie dodał, że chodzi o poszkodowanych" – donosi niezalezna.pl.

Były wiceminister usłyszał zarzuty. Rozważane są dwa scenariusze z ostatniej chwili
Były wiceminister usłyszał zarzuty. Rozważane są dwa scenariusze

Prokuratura postawiła zarzuty posłowi Marcinowi R. Rzecznik Prokuratury Krajowej mówi o dwóch możliwych scenariuszach.

Marcin Romanowski zatrzymany przez ABW. Zbigniew Ziobro zabrał głos z ostatniej chwili
Marcin Romanowski zatrzymany przez ABW. Zbigniew Ziobro zabrał głos

Zbigniew Ziobro zabrał głos po zatrzymaniu przez funkcjonariuszy ABW byłego wiceministra sprawiedliwości Marcina Romanowskiego.

Media w USA piszą o „trzęsieniu ziemi”. Jest decyzja sądu ws. Donalda Trumpa z ostatniej chwili
Media w USA piszą o „trzęsieniu ziemi”. Jest decyzja sądu ws. Donalda Trumpa

Sędzia Aileen Cannon oddaliła zarzuty wobec byłego prezydenta USA Donalda Trumpa w sprawie przetrzymywania przez niego dokumentów niejawnych po zakończeniu prezydentury. Sędzia orzekła, że specjalny prokurator Jack Smith, który wniósł zarzuty przeciwko Trumpowi, został powołany niezgodnie z prawem.

Drugi immunitet posła Romanowskiego. Prokuratura zabrała głos z ostatniej chwili
Drugi immunitet posła Romanowskiego. Prokuratura zabrała głos

Prokuratura Krajowa odniosła się do oświadczenia pełnomocnika posła Marcina Romanowskiego, który przekazał, że polityk podczas zatrzymania przez funkcjonariuszy ABW posiadał drugi immunitet.

Dramat w rodzinie Danuty Holeckiej. Dziennikarka pożegnała syna z ostatniej chwili
Dramat w rodzinie Danuty Holeckiej. Dziennikarka pożegnała syna

Wielka tragedia w rodzinie Danuty Holeckiej. W poniedziałek dziennikarka pożegnała swojego syna. Julian Dunin-Holecki miał zaledwie 31 lat.

Francja: Skrajnie lewicowa LFI zawiesza rozmowy ws. kandydata na premiera z ostatniej chwili
Francja: Skrajnie lewicowa LFI zawiesza rozmowy ws. kandydata na premiera

LFI zawiesza rozmowy w lewicowym sojuszu NFP na temat kandydata na premiera, obwiniając za impas Partię Socjalistyczną.

Eksplozja w Czeczenii. Są zabici z ostatniej chwili
Eksplozja w Czeczenii. Są zabici

Pięć osób zginęło, a ponad 20 zostało rannych w poniedziałek w wybuchu gazu w Czeczenii na południu Rosji - poinformowały kanały na Telegramie, powołując się na źródła w służbach ratunkowych.

Jest oświadczenie pełnomocnika Marcina Romanowskiego: „To jest skandal o charakterze międzynarodowym” z ostatniej chwili
Jest oświadczenie pełnomocnika Marcina Romanowskiego: „To jest skandal o charakterze międzynarodowym”

„Nikt nie sprawdził, że poseł Marcin Romanowski od 23 stycznia 2024 r. ma drugi immunitet wynikający z członkostwa w delegacji do Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy” – poinformował mecenas Bartosz Lewandowski, pełnomocnik posła Marcina Romanowskiego.

REKLAMA

Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy

„Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa Maciej Laska właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego” – pisze w mediach społecznościowych Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines.
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego  Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego / mat. prasowe

W środę na oficjalnej stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego opublikowano informację nt. przetargu na wykonanie audytu tzw. innych projektów CPK. 

Przetargi na audyt w CPK odwołane

W komunikacie prasowym przekazano, że „postępowanie przetargowe na wykonanie audytu tzw. innych projektów (m.in. Airport City, Cargo City i zagospodarowania terenu po Lotnisku Chopina), w którym ofertę złożyło konsorcjum A2P2 architecture&planning i Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, zostało unieważnione przez spółkę CPK”.

Powód to znacznie przekraczająca budżet wycena za realizację tego zadania. Zgodnie z kosztorysem CPK maksymalna kwota zamówienia wynosiła 561 tys. zł brutto, a złożona oferta opiewała na 982 tys. zł brutto. Z końcem marca br. spółka przekazała do Biura Pełnomocnika Rządu ds. CPK komplet raportów z audytów wewnętrznych. Weryfikowane były sprawozdania, umowy, harmonogramy i inne dokumenty spółki. Celem tych analiz było realne oszacowanie kosztów poszczególnych elementów Programu CPK oraz harmonogramów prac

– głosi opublikowana przez CPK informacja prasowa.

Ekspert komentuje

Powyższy komunikat skomentował na platformie X ekspert ds. lotniczych, dyrektor operacyjny Flair Airlines Maciej Wilk.

TO JUŻ JEST KONIEC‼️ Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa @LasekMaciej właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego. Tym samym, unieważniono 8 z 8 zapowiadanych audytów. Skuteczność 100% 😉

– pisze Maciej Wilk. W kolejnych wpisach przypomina okoliczności unieważnienia wszystkich 8 audytów. Na podsumowanie dodał, że „nie jest prawdą, że do audytów nikt nie chciał się zgłosić, bo poprzednie władze CPK złośliwie skorzystały w przeszłości z usług wszystkich potencjalnych podmiotów mogących przeprowadzić podmiot”. 

Gdyby faktycznie komukolwiek chodziło o przeprowadzenie profesjonalnego, obiektywnego audytu, wykonawcy znaleźliby się bez problemu, chociażby zagraniczni

– wskazuje ekspert i podkreśla, że „nie jest prawdą, że problemem był rzekomy konflikt interesów”.

Minister @LasekMaciej jakoś nie dostrzega konfliktu interesów w fakcie sporządzenia przez spółkę raportu na samą siebie. Pamiętajmy, że to na tej podstawie została przedstawiona rekomendacja dla rządu. Opinia publiczna do dzisiaj nie poznała żadnych szczegółów tego opracowania

– punktuje Maciej Wilk i dodaje, że „prawdziwym powodem, dla którego żadna poważna firma nie chciała mieć nic do czynienia z tą hucpą były dyletanckie brednie opowiadane całymi miesiącami przez kolegów Pana Ministra o megalomanii, o kolesiach pilnujących łąki za miliony, poddające pod wątpliwość cały projekt i prezentujące wizje jakichś duo- i triportów jako realnej alternatywy dla CPK”.

Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę. Pora wreszcie przestać tracić czas i zająć się w końcu rozwojem Polski. Już po wyborach. O nieszczęsnych audytach należy zapomnieć jak najszybciej. Do roboty ‼️

– mocno podsumował ekspert.

Kontekst – sprawa budowy CPK 

Nowy rząd, będąc jeszcze w opozycji, wielokrotnie podważał sens budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Potem w kampanii wyborczej obecna większość próbowała przekonywać Polaków, że jednak popiera tę ideę. Teraz, mimo mglistych zapowiedzi Donalda Tuska dot. kontynuacji projektu, coraz mniej wskazuje na to, że ta ważna dla Polski inwestycja będzie kontynuowana.

Z jednej strony padają ze strony rządzących deklaracje tego, że prace będą kontynuowane, ale z drugiej strony po przejęciu CPK przez nowy rząd do władz spółki trafili przeciwnicy tej inwestycji, a politycy koalicji wielokrotnie powtarzali swoje tezy o „megalomańskiej inwestycji”.

„Gazeta Wyborcza” jeszcze w kwietniu informowała, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego została „odłożona”, a rząd planuje inwestycje na Lotnisku Chopina.  

Na początku czerwca Donald Tusk poinformował, że jeszcze w tym miesiącu rząd przedstawi szczegóły dot. przyszłości budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe