Wielka awaria informatyczna. Lotnisko Chopina w Warszawie apeluje
Problemy Techniczne na Lotnisku Chopina
Lotnisko Chopina w Warszawie zwróciło się do pasażerów z prośbą o sprawdzanie statusu swoich lotów bezpośrednio u przewoźników za pomocą aplikacji mobilnych lub stron internetowych. Informacja ta została przekazana w piątek poprzez media społecznościowe w związku z sygnałami o utrudnieniach w systemach odpraw linii lotniczych.
Władze lotniska poinformowały, że przewoźnik Wizz Air doświadcza problemów z systemem odpraw online. W związku z tym, linia lotnicza prosi pasażerów o przybycie na lotnisko trzy godziny przed odlotem, aby dokonać odprawy przy stanowisku check-in.
Globalna awaria informatyczna
Trwa awaria awarią komputerów z systemem Windows spowodowaną przez firmę z branży cyberbezpieczeństwa – Crowdstrike. To oznacza problem w wielu obszarach - m.in. bankach czy na lotniskach. Z największymi kłopotami zmagają się Stany Zjednoczone, gdzie główne linie lotnicze, takie jak American Airlines, Delta czy United, wstrzymały wszystkie loty.
Z problemami borykają się także australijskie linie lotnicze i znajdujące się w tym kraju lotniska. Awarię zgłosiło także lotnisko w Berlinie czy w Hongkongu.
Przerwa w działaniu usług Microsoft 365
Firma przekazała także informację o przerwie w działaniu aplikacji i usług Microsoft 365. Oznacza to, że problem dotknął wiele firm i klientów indywidualnych.
"Badamy problem wpływający na możliwość dostępu użytkowników do różnych aplikacji i usług Microsoft 365" – przekazał Microsoft 365 za pośrednictwem X.