Znana sieć rozważa wycofanie z Polski. Kto wykupi giganta?

Co musisz wiedzieć:
- Biedronka po przejęciu Carrefoura stałaby się hegemonem polskiego rynku.
- UOKiK może nie dopuścić do sprzedaży całej sieci jednemu graczowi.
- Część sklepów może trafić do mniejszych sieci – szykują się niespodzianki.
Wielki problem z lokalizacjami
Jak podkreśla rozmówca Business Insider Polska, sieci handlowe mają coraz większy problem ze znajdowaniem atrakcyjnych lokalizacji pod nowe sklepy. Dlatego przejęcie Carrefoura, którego punkty często znajdują się w samych centrach miast, mogłoby być strzałem w dziesiątkę.
Jeśli to Biedronka przejmie tak dużą sieć, to stanie się wyraźnym liderem, a reszta graczy będzie mniej znacząca na rynku
– mówi ekspert.
- PKO BP wydał pilny komunikat
- Węgierski ekspert: Nawrocki przypomina Orbana, nie służy niemieckim interesom
- Najpierw ostro krytykował, teraz wraca. Celebryta z powrotem w TVN
- Orban alarmuje: "W Brukseli chcą wojny". Tusk o pieniądzach dla Ukrainy
- Ważny komunikat dla mieszkańców Wrocławia
- "Dezinformacja". Polskie wojsko dementuje doniesienia Ukraińców
- Komunikat dla mieszkańców Radomia
- Skandal w Senacie. Za pieniądze podatników promowano książki uderzające w polskich prezydentów
Biedronka, Lidl czy… ktoś inny?
Choć w medialnych spekulacjach najmocniej przewija się Biedronka, nikt nie wyklucza powtórki scenariusza z Tesco.
Kilka lat temu to Netto – wówczas nie największy gracz – przejęło sklepy brytyjskiego giganta i wzmocniło swoją pozycję. Tym razem również może dojść do zaskakujących ruchów. Problem w tym, że aż 96 z 768 sklepów Carrefoura w Polsce to wielkie hipermarkety, a to nie do końca pasuje do modelu działania sieci dyskontowych.
Oficjalne komentarze – milczenie i uniki
Carrefour w komentarzu dla Business Insider Polska ucina spekulacje: „na półmetku realizacji swojego planu strategicznego Carrefour 2026 oraz w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe Grupa Carrefour rozpoczęła analizę swojego portfela biznesowego”.
Arkadiusz Mierzwa z Jeronimo Martins Polska (właściciel Biedronki) również nie chciał komentować doniesień: „nie komentujemy rynkowych spekulacji”.
Lidl? Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR Aleksandra Robaszkiewicz przyznała, że firma „otwierając kilkadziesiąt obiektów rocznie, planuje takie tempo ekspansji utrzymać, rozwijając się w sposób organiczny”, ale jednocześnie podkreśliła, że sieć „monitoruje rynek pod kątem nowych szans biznesowych”.
Carrefour – kolos na glinianych nogach?
Carrefour Polska to dziś ponad 900 sklepów w sześciu formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, specjalistyczne i internetowe. Do tego sieć 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni 230 tys. mkw. oraz 40 stacji paliw. Globalnie koncern posiada ponad 14 tys. sklepów w 40 krajach i w 2022 r. osiągnął sprzedaż na poziomie 90,8 mld euro.