USA: Lekcje patriotyzmu dla dzieci polonijnych w Nowym Jorku

Święto Konstytucji 3 maja, Dzień Flagi oraz Dzień Polaków i Polonii za Granicą stały się okazją do lekcji patriotyzmu dla dzieci w wieku przedszkolnym i pierwszych klas szkolnych na Long Island w Nowym Jorku. Przebiegały one pod hasłem "Kocham cię Polsko".
 USA: Lekcje patriotyzmu dla dzieci polonijnych w Nowym Jorku
/ pixabay.com

"Organizuję takie wydarzenia co roku, zarówno w polskiej szkole dokształcającej im. Zbigniewa Herberta w Copiague, jak i w moim przedszkolu. Biorą w nich udział dzieci w wieku od 4 do 10 lat" – powiedziała w rozmowie PAP nauczycielka Marta Wesołowski. Za największą trudność uznała trudności techniczne, które musiała sama pokonać. Webinarium wymagało m.in. samodzielnego zarejestrowania się przez uczestników na portalu wideokonferencyjnym ZOOM.
 

W dwóch lekcjach zorganizowanych w piątek i sobotę uczestniczyła ponad setka uczniów.
 

"Wielu rodzicom zależy, żeby edukacja ich pociech odbywała się w duchu patriotycznym. Są na imigracji, ale ponieważ mają korzenie polskie chcą, żeby dzieci poznały dzieje kraju swych przodków. Lekcje patriotyzmu są częścią programu nauczania, szczególnie kiedy łączą się z ważnymi rocznicami historycznymi" – tłumaczy Marta Wesołowski.
 

Nauczycielka przygotowała lekcje na podstawie swego autorskiego konspektu. Głównym jego założeniem było przekazanie wiedzy o symbolach narodowych Polski: fladze, godle i hymnie.
 

"Podczas lekcji zastosowałam zróżnicowane metody dydaktyczne skłaniające uczniów do czynnego udziału w lekcji. Był śpiew, taniec i odgadywanie zagadek. Zabrałam też dzieci w wirtualną podróż po Polsce" - opowiada.
 

W zajęcia ruchowe i taneczne angażowały się przede wszystkim dziewczynki, niektórzy chłopcy wykazywali oznaki znudzenia. "Nie zaskoczyło mnie to, bo nie każdy z nas przyswaja wiedzę w taki sam sposób. Dlatego przygotowując zajęcia zawsze staram się uwzględnić indywidualne potrzeby. Opracowuję scenariusz w oparciu o teorię inteligencji wielorakich" – tłumaczyła polska nauczycielka.
 

"Dzieci z dominującą inteligencją ruchową brały udział w zajęciach tanecznych. Te z dominującą inteligencją matematyczno-logiczną miały za zadanie przeliczać flagi, godła i mapy Polski, natomiast te z inteligencją wizualno-przestrzenną miały odszukać wśród innych flagę Polski" – relacjonowała po zakończeniu zająć Marta Wesołowski.
 

W zajęciach uczestniczyła jako gość specjalny Monika Kluza instruktorka warsztatów taneczno-teatralnych dla nauczycieli w Polsce. Podczas webinarium zaprezentowała dzieciom piosenkę do własnych słów "Kocham cię Polsko".
 

Dzieci, które wzięły udział w lekcjach otrzymały dyplomy pamiątkowe.


Andrzej Dobrowolski

 

źródło: PAP/ad/ mars/


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...
Powinniśmy przyjąć imigrantów Łukaszenki?
Udostępnij:

 

POLECANE
Powinniśmy przyjąć imigrantów Łukaszenki?
Udostępnij:
Koronawirus
Vademecum Pracownika
Emerytury
Stażowe