Minister infrastruktury: „Mam dużo ambitniejsze pomysły niż samo CPK”

Gościem w „Rozmowie Piaseckiego” był minister infrastruktury Dariusz Klimczak, który zabrał głos nt. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. 
Dariusz Klimczak
Dariusz Klimczak / screen video TVN24

Minister infrastruktury o budowie CPK

Przypomnijmy, że w ostatnich dniach „Gazeta Wyborcza” donosiła, że projekt CPK został „odłożony”. Minister Klimczak w rozmowie z Konradem Piaseckim przekazał, że lotnisko zostanie wybudowane, ale „trzeba wzmocnić ruch i zapewnić możliwość funkcjonowania tego lotniska [CPK – red.]” i dodał, że rozwiązaniem pomostowym jest rozbudowa Lotniska Chopina w Warszawie. Przedstawiciele Polskich Portów Lotniczych w ostatnich dniach ogłosili przebudowę terminala i płyt postojowych na stołecznym lotnisku. Inwestycja szacowana na 2,4 mld zł ma sprawić, że w połowie 2029 roku warszawski port będzie mógł obsłużyć 30 milionów pasażerów rocznie.

Czytaj również: Biden: USA nie dostarczą broni Izraelowi, jeśli ten rozpocznie poważną inwazję na Rafah

Jeżeli chcemy zapewnić dobre funkcjonowanie CPK, żeby nie okazało się drugim Radomiem, musimy wzmocnić ruch. Musi być większy ruch na Okęciu, w Modlinie, w całej Polsce, ponieważ to wszystko służy do tego, żeby port lotniczy w centrum Polski był bardzo duży, żeby mógł na siebie zarabiać, żeby to wszystko miało sens

– opowiadał minister. Pytany, czy Lotnisko Chopina w Warszawie wraz z pojawieniem się CPK zostanie zamknięte, co większość ekspertów uważa za konieczne, odparł, że odpowiedź na to pytanie wykracza poza jego kompetencje.

To jest pytanie do tych osób, które odpowiadają dzisiaj bezpośrednio za lotnisko. Ja dzisiaj nie mogę wykroczyć poza swoje kompetencje. Nie odpowiadam jeszcze za CPK 

– odpowiedział Klimczak. Pytany o termin zakończenia budowy CPK, odparł, że „przedstawi konkretną, pełną informację na posiedzeniu rządu”.

Jak już będę uprawniony do nadzorowania CPK, wtedy państwu to zakomunikuję 

– podsumował minister.

Podczas wywiadu padły również zaskakujące słowa. Minister przekazał, że ma „dużo ambitniejsze pomysły” niż budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dotychczas narracja obozu rządzącego sugerowała, że budowa CPK zostanie zaniechana, bo projekt jest „megalomanią”.

Ja odpowiadam za cały transport i mam dużo ambitniejsze pomysły niż samo CPK

– mówił Dariusz Klimczak.

Czytaj także: Redaktor naczelny „TS”: Uśmiechnięty Sejm zamyka się w dniu demonstracji Solidarności

„To jest żart”

Wypowiedzi ministra gorzko skomentowała dziennikarka TVN Anna Kalczyńska.

Brawo @KonradPiasecki za dzisiejszą rozmowę z ambitnym ministrem Dariuszem Klimczakiem, od którego nie dowiemy się, czy powstanie CPK i jak długo jeszcze będziemy deliberować nad budową elektrowni atomowej, bo minister najpierw udzieli rekomendacji premierowi, o ile ten przekaże mu do tych projektów kompetencję. To jest żart, naprawdę i gratuluję Konrad, że się nie roześmiałeś

– wskazała Anna Kalczyńska.

„Mam Dużo ambitniejsze pomysły niż CPK” Minister Infrastruktury @DariuszKlimczak. Ktoś coś wie? Może kosmodrom? To by było faktycznie ambitne

Wiadomo jakie? Kładka z dostępem do WiFi może?

Karton, paździerz i zero sprawczości. Tak to widzę. Żeby tym się zająć, PDT musi najpierw odstawić X, bo ostatnie jego 100+ twitow to PIS, Kaczyński, PIS, Kaczyński i tak do wyrzygania

Niestety całe obecne Ministerstwo Infrastruktury (z wyjątkiem ministra Malepszaka) to żart a większość projektów stoi, bo Panowie ministrowie zajmują się wyborami (kolejnymi już), a infrastruktura nie jest w ich kręgu zainteresowań.

– komentują internauci.


 

POLECANE
Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa” Wiadomości
Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa”

Beata Szydło na X skomentowała ostatnie doniesienia medialne o tym, że „Komisja Europejska rezygnuje z zakazu aut spalinowych od 2035 roku”. Jak podkreśliła europoseł PiS, nowe regulacje KE nadal zagrażają europejskiemu przemysłowi samochodowemu.

Tego w Volkswagenie jeszcze nie było. Koncern zamyka fabrykę w Dreźnie Wiadomości
Tego w Volkswagenie jeszcze nie było. Koncern zamyka fabrykę w Dreźnie

Z taśmy produkcyjnej fabryki Volkswagena w Dreźnie we wtorek zjechał ostatni samochód. Koncern tym samym zamknął ten zakład, co jest pierwszym takim przypadkiem dla tej firmy w Niemczech w ciągu 88 lat jej działalności. Fabryka w Dreźnie ma zostać przekształcona w centrum badań i rozwoju, skoncentrowane na półprzewodnikach, sztucznej inteligencji oraz robotyce. Połowę przestrzeni ma zająć Uniwersytet Techniczny w Dreźnie.

Chile skręca ostro w prawo. Prawicowa fala w Ameryce Łacińskiej tylko u nas
Chile skręca ostro w prawo. Prawicowa fala w Ameryce Łacińskiej

Ameryka Łacińska ma dość lewicowych eksperymentów, na dodatek prawicę w tej części świata natchnęło zwycięstwo Donalda Trumpa. W kolejnych krajach zwyciężają kandydaci konserwatywni, opowiadający się za wolnym rynkiem, rządami twardego prawa i współpracą z USA. Szczególnie symboliczny jest wynik wyborów prezydenckich w Chile: zdecydowane zwycięstwo polityka otwarcie chwalącego rządy Augusto Pinocheta.

Rząd Czech zapowiada blokadę unijnych regulacji. Nie dla ETS2 i paktu migracyjnego z ostatniej chwili
Rząd Czech zapowiada blokadę unijnych regulacji. "Nie" dla ETS2 i paktu migracyjnego

Nowy rząd Czech pod przewodnictwem premiera Andreja Babisza otwarcie kwestionuje kluczowe elementy polityki Unii Europejskiej. Gabinet, zaprzysiężony dzień wcześniej, przyjął uchwały odrzucające zarówno system handlu emisjami ETS2, jak i unijny pakt migracyjny, zapowiadając, że regulacje te nie zostaną wdrożone do czeskiego prawa.

Jarmark Warszawski pod specjalnym nadzorem. Student podejrzany o planowanie zamachu z ostatniej chwili
Jarmark Warszawski pod specjalnym nadzorem. Student podejrzany o planowanie zamachu

Organizator Jarmarku Warszawskiego, w związku z publikacjami dotyczącymi zatrzymania 19-letniego studenta, który miał planować zamach terrorystyczny, zwrócił się do firmy ochrony o zintensyfikowanie działań prewencyjnych, reagowania i informowania o wszelkich sytuacjach mogących stanowić zagrożenie dla odwiedzających jarmark.

Sondaż Politico. Kto za, a kto przeciw pomocy dla Ukrainy Wiadomości
Sondaż Politico. Kto za, a kto przeciw pomocy dla Ukrainy

Większość Niemców i Francuzów chce ograniczenia pomocy dla Ukrainy, podczas gdy Amerykanie, Brytyjczycy i Kanadyjczycy chcą ją zwiększyć lub utrzymać na obecnym poziomie - wykazał najnowszy sondaż Politico przeprowadzony w tych pięciu krajach i opublikowany we wtorek.

 GIS wydał pilny komunikat dla konsumentów z ostatniej chwili
GIS wydał pilny komunikat dla konsumentów

Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie dotyczące świeżych jaj z chowu ściółkowego, w których wykryto bakterie Salmonella spp. GIS apeluje, aby nie jeść jaj z partii 05.01.2026, zwłaszcza jeśli nie zostały odpowiednio ugotowane lub usmażone.

Niemiecka żądza przywództwa. Niemiecki think-tank proponuje trzy kroki tylko u nas
Niemiecka żądza przywództwa. Niemiecki think-tank proponuje trzy kroki

Aleksandra Fedorska, ekspert ds. Niemiec, analizuje najnowszy raport niemieckiego think tanku Institut für Europäische Politik, który wskazuje trzy kluczowe warunki przejęcia przez Berlin większej roli w europejskiej polityce obronnej. W tle wojna w Ukrainie, zmiany w NATO oraz ambicje nowego rządu Friedricha Merza.

KE wycofuje się z całkowitego zakazu aut spalinowych. Ma nowy plan Wiadomości
KE wycofuje się z całkowitego zakazu aut spalinowych. Ma nowy plan

Komisja Europejska zmienia nieco podejście do planowanego zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych w UE od 2035 roku. Zamiast pełnego zakazu proponuje obowiązek redukcji emisji CO2 o 90 proc., co ma otworzyć furtkę dla wybranych technologii spalinowych i hybrydowych.

Skandal w Wodach Polskich. Fikcyjna inwestycja po powodzi została odebrana Wiadomości
Skandal w Wodach Polskich. Fikcyjna inwestycja po powodzi została "odebrana"

Inwestycja popowodziowa warta ponad 400 tys. zł została formalnie odebrana, mimo że w terenie nie wykonano żadnych prac. Sprawa wyszła na jaw po ujawnieniu dokumentów z Dolnego Śląska.

REKLAMA

Minister infrastruktury: „Mam dużo ambitniejsze pomysły niż samo CPK”

Gościem w „Rozmowie Piaseckiego” był minister infrastruktury Dariusz Klimczak, który zabrał głos nt. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. 
Dariusz Klimczak
Dariusz Klimczak / screen video TVN24

Minister infrastruktury o budowie CPK

Przypomnijmy, że w ostatnich dniach „Gazeta Wyborcza” donosiła, że projekt CPK został „odłożony”. Minister Klimczak w rozmowie z Konradem Piaseckim przekazał, że lotnisko zostanie wybudowane, ale „trzeba wzmocnić ruch i zapewnić możliwość funkcjonowania tego lotniska [CPK – red.]” i dodał, że rozwiązaniem pomostowym jest rozbudowa Lotniska Chopina w Warszawie. Przedstawiciele Polskich Portów Lotniczych w ostatnich dniach ogłosili przebudowę terminala i płyt postojowych na stołecznym lotnisku. Inwestycja szacowana na 2,4 mld zł ma sprawić, że w połowie 2029 roku warszawski port będzie mógł obsłużyć 30 milionów pasażerów rocznie.

Czytaj również: Biden: USA nie dostarczą broni Izraelowi, jeśli ten rozpocznie poważną inwazję na Rafah

Jeżeli chcemy zapewnić dobre funkcjonowanie CPK, żeby nie okazało się drugim Radomiem, musimy wzmocnić ruch. Musi być większy ruch na Okęciu, w Modlinie, w całej Polsce, ponieważ to wszystko służy do tego, żeby port lotniczy w centrum Polski był bardzo duży, żeby mógł na siebie zarabiać, żeby to wszystko miało sens

– opowiadał minister. Pytany, czy Lotnisko Chopina w Warszawie wraz z pojawieniem się CPK zostanie zamknięte, co większość ekspertów uważa za konieczne, odparł, że odpowiedź na to pytanie wykracza poza jego kompetencje.

To jest pytanie do tych osób, które odpowiadają dzisiaj bezpośrednio za lotnisko. Ja dzisiaj nie mogę wykroczyć poza swoje kompetencje. Nie odpowiadam jeszcze za CPK 

– odpowiedział Klimczak. Pytany o termin zakończenia budowy CPK, odparł, że „przedstawi konkretną, pełną informację na posiedzeniu rządu”.

Jak już będę uprawniony do nadzorowania CPK, wtedy państwu to zakomunikuję 

– podsumował minister.

Podczas wywiadu padły również zaskakujące słowa. Minister przekazał, że ma „dużo ambitniejsze pomysły” niż budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dotychczas narracja obozu rządzącego sugerowała, że budowa CPK zostanie zaniechana, bo projekt jest „megalomanią”.

Ja odpowiadam za cały transport i mam dużo ambitniejsze pomysły niż samo CPK

– mówił Dariusz Klimczak.

Czytaj także: Redaktor naczelny „TS”: Uśmiechnięty Sejm zamyka się w dniu demonstracji Solidarności

„To jest żart”

Wypowiedzi ministra gorzko skomentowała dziennikarka TVN Anna Kalczyńska.

Brawo @KonradPiasecki za dzisiejszą rozmowę z ambitnym ministrem Dariuszem Klimczakiem, od którego nie dowiemy się, czy powstanie CPK i jak długo jeszcze będziemy deliberować nad budową elektrowni atomowej, bo minister najpierw udzieli rekomendacji premierowi, o ile ten przekaże mu do tych projektów kompetencję. To jest żart, naprawdę i gratuluję Konrad, że się nie roześmiałeś

– wskazała Anna Kalczyńska.

„Mam Dużo ambitniejsze pomysły niż CPK” Minister Infrastruktury @DariuszKlimczak. Ktoś coś wie? Może kosmodrom? To by było faktycznie ambitne

Wiadomo jakie? Kładka z dostępem do WiFi może?

Karton, paździerz i zero sprawczości. Tak to widzę. Żeby tym się zająć, PDT musi najpierw odstawić X, bo ostatnie jego 100+ twitow to PIS, Kaczyński, PIS, Kaczyński i tak do wyrzygania

Niestety całe obecne Ministerstwo Infrastruktury (z wyjątkiem ministra Malepszaka) to żart a większość projektów stoi, bo Panowie ministrowie zajmują się wyborami (kolejnymi już), a infrastruktura nie jest w ich kręgu zainteresowań.

– komentują internauci.



 

Polecane